Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda nsr afstelprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1309 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70128 - Honda nsr afstelprobleem
Pagina 6 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fobrink 20-6-2024 17:00 Print reply
Posts: 83
Goedemiddag, even een update:
Ik heb een poging gedaan om de mechanical seal te vervangen zonder het metalen kuipje dat in het blok vastzit.
Zag op Youtube een filmpje dat dit zo gedaan werd. Het metalen kuipje van de nieuwe seal verwarmen totdat dat loskomt.
Dat nieuwe deel van de seal dan weer verlijmen in het metalen kuipje dat nog in het blok zit.
Alles goed schoonmaken natuurlijk.
Gisteravond gedaan en leek dicht. vanmorgen toch weer een paar druppels uit de overloop onderaan het blok. Zal kijken hoe het zich houdt.
Anders voorlopig zo laten. Heb er nu een klein bakje onder gezet zodat ik kan "meten" hoeveel het is. Schatting is 3/4 druppels per 12 uur.

Heb gelijk de oude uitlaat weer op gezet. Minderlawaai, mooier geluid (dieper) en veel meer vermogen onderin (soepeler).
Gelijk sproeier 180 erin gedaan ipv 160. Lijkt hij fijner op te lopen.
Zal nog wel een sesie worden als ik klaar ben met inrijden.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-6-2024 19:43 Print reply

Posts: 8584
Als je gaatje en/of je darmpje licht vervuild is kan het nadruppelen langer dan verwacht duren. Ik zou beiden voorzichtig vrijmaken. Mogelijk een nieuw darmpje er aan. Gaatje ruimen met een metalen prikkertje of zo.
Ik zou dan een weekje wachten en kijken of hij nog steeds drupt.

Goed om te horen dat je brommer het goed doet.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 25-6-2024 16:06 Print reply
Posts: 83
Ik kijk het inderdaad even aan.
Heb een andere radiatordop erop nu. Het gaatje dat de overdruk moet afvoeren zat helemaal dicht bij de oude dop. Had ook geen tankje, inmiddels binnen. Dat er nog even op met de slang van de overdruk. Kan daar een beetje vloeistof in dat erin kan bij warmte en weer terug in de radiator kan als het afkoelt. Dan werkt alles zoals het hoort.
Top is 75. Vind het nogal magertjes aan de ene kant. Zal met andere tandwielen misschien meer worden, maar in Nederland mogen ze bij meer dan 30 te snel het rijbewijs innemen. Misschien maar zo laten dan.
Jij nog een nieuwe aanschaf gedaan?
 
Fobrink 25-6-2024 16:13 Print reply
Posts: 83
Durf niet meer op te tellen wat het inmiddels gekost heeft
Paar euro hier en daar, paar dure dingen (verlichting/cilinder/uitlaat/zadel etc).
Een hobby kost geld zeg maar, haha.
Vraag: ik heb een analoge toerenteller gekocht en een toerenteller kabel.
Ik heb alleen geen idee hoe ik de kabel vast kan krijgen in het blok. Hij werkt wel, maar hij hangt er los in.
Zit wel een soort inkeping rondom de aansluiting van de kabel. Weet jij of daar normaal een rubberen o-ring om zit zodat hij klemt in het blok?
Of moet ik daar een segerring in prutsen?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-6-2024 23:31 Print reply

Posts: 8584
De toerenteller kabel heeft een uitsparing, een "taille". In die taille past een boutje. Dat boutje hoort op de ingang voor de kabel op je blok. Dus het is niet meer dan de kabel er in en dan het boutje door het gaatje en door de taille en nog iets verder.
En nee niks gekocht. Ik wou gaan kijken voor een project GS500 maar de koper belde af.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-6-2024 23:56 Print reply

Posts: 8584


Hier zie je het boutje in het midden van de foto.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 26-6-2024 14:02 Print reply
Posts: 83
Top! Niet gezien, klopt helemaal! Opgelost, kan ik hem monteren.
Jammer, zal vast weer een ander project komen voor jou.
 
Fobrink 1-7-2024 15:12 Print reply
Posts: 83
Hallo!
Toerenteller erop gehad, en er ook weer afgehaald. Leek nergens op. Was wel benieuwd hoeveel toeren ik maakte. Blijkt 10.000 te zijn.
Volgens mij prima voor een gietijzer 70cc. Eens?
Afstelling ook bijna prima denk ik. Het enige is dat ik een klein dipje merk in het doortrekken. Absoluut geen doodvallen, maar net of is het een klein moment een dood punt. Duurt maar heel even, trekt hem zo weer er doorheen. Enig idee?
Ben van sproeier 160 naar 180 gegaan. Halfgas rijden gaat goed, geen stotteren of zo. Volgas gaat ook goed, geen stotteren of bleh-geluiden. Trekt makkelijk naar 70 en dan met iets meer werk naar 75. Maar duurt echt niet lang. Rijdt ook geen lange stukken volgas. Alleen even naar de top (of 70), dan weer terug zo nu en dan.
Vlot optrekken, niet op top blijven rijden, wisselende toerentallen zoals je aangaf.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-7-2024 19:21 Print reply

Posts: 8584
Een grote sproeier en goede prestaties...klinkt goed voor de adrenalinejunkies onder ons. Check je bougiekleur nog eens voor het zekerste.
Dipje verbetert misschien nog met het inrijden. Misschien wishful thinking. Bij middentoeren denk ik toch aan de gasnaald...dus met een klein dipje zul je misschien moeten leven.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 10-7-2024 14:33 Print reply
Posts: 83
Update!
Ik heb naar jou geluisterd, althans deels. Ik heb de naald geregeld die je eerder aan hebt bevolen. Lijkt aanzienlijk beter te gaan, dipje is bijna weg. Nu een keer voor gaan zitten en fijn afstellen.
Ik heb helaas wel een ander probleem. Het vervangen van d mechanical seal is gelukt, er komt geen koelvloeistof meer uit het slangetje, top.
Ik heb helaas nu het probleem dat er olie uit komt.....dat kan ik niet fixen zonder het halve blok uit elkaar te halen. Ben er niet zo zeker van of ik dat kan, vond e mechanical seal al een hele prestatie voor iemand met mijn sleutel-kennis.
Zal de keerring zijn aan de binnenkant blok zijn (achter de waterpomp); eens? Heb je dit zelf al eens gedaan?
Hoe gaat het verder? Alweer "mobiel"?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-7-2024 22:46 Print reply

Posts: 8584
https://www.cmsnl.co...3/partslist/E03.html

Nr. 11, vlak achter het mechanical seal, is een oliekeerring. Heb je die bekeken toen je het mechanical seal hebt vervangen ?

Een blok splitsen...er is wel een FAQ hier :
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/124/4
Maar ik zou dit niet aanraden aan een beginner...alhoewel iedereen beginner is geweest.
Maar eerst oliekeerring nr. 11 dus !
Heb je trouwens water in je olie ? Dat is een erger probleem dan een olielekje.
En hoe is het afgelopen met je tandwielas ?

Ik heb m'n dagelijks vervoer en een oldtimer, maar beiden hebben te veel wielen. Ik doe wel wat kleine werkjes aan de oldtimer, maar het is zoals bij oude brommers : er is altijd nog wel wat.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 11-7-2024 14:49 Print reply
Posts: 83
Zit die seal niet aan de binnenkant van het blok? Ik weet het eerlijk gezegd niet meer.
Of hij zit achter de cup waar de mechanic seal in gelijmd zit, en die ik heb laten zitten......

Hoe zie ik of ik water in de olie heb? Gisteren toevallig gewisseld omdat ik het inrijden zo'n beetje afgerond heb. Olie was niet helder, grijs/zwart. Dreef niks op, ook geen koffiemelk kleur of zo.

Tandwielas was niet krom, tandwiel zat veel speling op. Heb er een nieuw voortandwiel op gezet toen, en zowel voor als achter het tandwiel een tandwielplaatje gezet om hem wat beter op te sluiten. Daarna niet meer gekeken, laat ik nog weten hoe het er uit ziet (zelf ook wel benieuwd).

Wat voor auto heb je? Mijn vriendin heeft een kever cabrio uit 75. Gaan we alleen bij mooi, droog weer mee rijden.
Klopt! Met oud spul is altijd wat te doen, maar heeft meer charme dan moderne voertuigen.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-7-2024 19:26 Print reply

Posts: 8584
Water in de olie geeft als resultaat een mayonnaise-achtige vloeistof qua kleur. Dat grijze van jou is misschien nog van voor de vervanging van je mechanical seal. Of het is gewoon wat metaalschraapsel.

Ik heb een Porsche 968. Of eerder gezegd ik ben de "custodian" betekenend dat ik steeds de enige vrijwilliger voor de rekening ben. Of nog "het bezit van de zaak is het einde van het vermaak".

Kever is ook leuk. Zelf zou ik de speedster cabrio of een model 1953 nemen...die heeft dezelfde stijl "ogen" als de mijne.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 12-7-2024 12:18 Print reply
Posts: 83
Dank. Had absoluut geen mayonaise gelukkig. Zal wel een keer iemand anders naar moeten kijken dan. Dan gelijk alles maar na laten kijken en indien nodig laten vervangen.
Weet je of de oliekeerring die het waarschijnlijk is binnen in het blok zit? Volgens mij wel, en dan kan ik daar vanaf de buitenkant niet bij.
Mooie bak man, die Porsche! Het geluk zal overheersen, anders had je hem niet meer denk ik. Staan goed bekend las ik, ook geen dramatische techniek dacht ik? Zal wel allemaal duurder zijn dan bij een kever...
Kever is een cabrio, donkerrood metallic, erg netjes nog.
Is de eerste auto van mijn vriendin, aan gehecht, te brgrijpen.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-7-2024 23:29 Print reply

Posts: 8584
Het lijkt me, zelfs als er twee oliekeerringen zouden zitten, ze dan alletwee zouden lekken bij jou. En dat het lekken dan zou stoppen als je alleen de buitenste vervangt.
Ik gok dus dat er geen oliekeerring meer aan de binnenkant zit, maar ik weet het niet. Logisch denken fucks my mind.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 3918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved