Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Verder opvoeren Yamaha DT50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 281 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69877 - Verder opvoeren Yamaha DT50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 774 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dhingo 14-6-2021 16:15 Print topicpost
Posts: 6
dit is mijn eerste post op dit forum en eigenlijk heb ik een redelijk simpele vraag.

ik heb een yamaha dt50 uit 2009 met bijna 12.000 km gelopen en de volgende setup:

50cc DR cilinder
standaard krukas
standaard luchtfilter
standaard 16mm carb
leovince x-fight uitlaat

mijn vraag is. zal ik wat meer koppel en topsnelheid krijgen als ik er een 70-80cc cilinder op gooi? en de rest het zelfde hou. ik weet niet of mijn uitlaat en krukas dit aan kunnen. ik hoef niet echt veel harder in de top maar zou wat harder optrekken wel leuk vinden.

en is dit uberhaupt mogelijk als ik mijn 16mm carb behoud.
als dit niet mogelijk is kan ik wellicht ook een andere carb halen. maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of het gewoon kan. een plug and play 70-80cc en de rest het zelfde houden. (wellicht dan wel carb ook upgraden als het anders niet goed is voor het blokje)

alvast bedankt voor reacties!
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-6-2021 19:10 Print reply

Posts: 7928
Hoe snel gaat hij nu ?

 
Rust in pieces
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-6-2021 19:16 Print reply

Posts: 7928
Rust in pieces
Dhingo 14-6-2021 19:42 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Hoe snel gaat hij nu ?



hij rijd nu 89 op de teller.

 
Dhingo 14-6-2021 19:47 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
http://www.brommerforum.nl/showtopic/68926


dit is een goede post die ik zelf niet kon vinden. ik heb wel gezocht op originele setups met een 80cc. maar toch besloten de vraag opnieuw te stellen.

de man in kwestie heeft wel een andere uitlaat. maar mijn leovince x fight zal deze 80cc niet te veel afknijpen denk je?

mijn uitlaat is namelijk gloednieuw. dus zou erg zonde zijn als ik nou weer een andere zou moeten kopen. ik zou graag deze behouden als dat niet slecht is voor het blokje. en hoeveel mm carb zou goed zijn hiervoor?
 
Aprilia RX 50 2003 14-6-2021 20:05 Print reply

Posts: 6513
DR80/Zwarte Top 80 er op wil best met een 16mm en een Leovince. In topsnelheid gaat het niet heel veel doen, een km of 10 waarschijnlijk.
Wel wordt hij over de hele linie krachtiger.

Een tandje groter voorop en je carburateur opnieuw afstellen, meer hoeft niet perse.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Dhingo 15-6-2021 0:09 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
DR80/Zwarte Top 80 er op wil best met een 16mm en een Leovince. In topsnelheid gaat het niet heel veel doen, een km of 10 waarschijnlijk.
Wel wordt hij over de hele linie krachtiger.

Een tandje groter voorop en je carburateur opnieuw afstellen, meer hoeft niet perse.


erg bedankt voor je reactie hier heb ik veel aan!

 
Aprilia RX 50 2003 15-6-2021 7:56 Print reply

Posts: 6513
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dhingo
[...]


erg bedankt voor je reactie hier heb ik veel aan!



DR80 en Zwarte Top 80 zijn dezelfde cilinders, gewoon kopen welke op het moment de goedkoopste is of de mooiste sticker heeft

Als je de cilinder wisselt even aan je vliegwiel voelen of die een tikje op en een neer kan, zo ja krukas lagers wisselen! Zelfde geld voor bigend, op en neerwaarste speling, krukas vervangen!
Deze cilinders kunnen heel goed op de originele krukas, maar dan moeten deze en zijn lagers wel in goede staat zijn.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Dhingo 15-6-2021 12:55 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


DR80 en Zwarte Top 80 zijn dezelfde cilinders, gewoon kopen welke op het moment de goedkoopste is of de mooiste sticker heeft

Als je de cilinder wisselt even aan je vliegwiel voelen of die een tikje op en een neer kan, zo ja krukas lagers wisselen! Zelfde geld voor bigend, op en neerwaarste speling, krukas vervangen!
Deze cilinders kunnen heel goed op de originele krukas, maar dan moeten deze en zijn lagers wel in goede staat zijn.


oke top. bedankt voor de tip!

ik heb vorige week weer een originele ontsteking gemonteerd. (er zat een leonelli ontsteking op met eigen cdi dus contactslot etc werkte niet.) en heb toen niks gemerkt aan het vliegwiel of krukas. ook niet speciaal op gelet hoor. maar ik denk inderdaad dat ik eerst maar eens begin met een mooie 80cc en dan eventueel later nog een andere carb kan proberen als ik weer wat verder wil gaan.
 
Aprilia RX 50 2003 15-6-2021 13:12 Print reply

Posts: 6513
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dhingo
[...]


oke top. bedankt voor de tip!

ik heb vorige week weer een originele ontsteking gemonteerd. (er zat een leonelli ontsteking op met eigen cdi dus contactslot etc werkte niet.) en heb toen niks gemerkt aan het vliegwiel of krukas. ook niet speciaal op gelet hoor. maar ik denk inderdaad dat ik eerst maar eens begin met een mooie 80cc en dan eventueel later nog een andere carb kan proberen als ik weer wat verder wil gaan.


Voor de mooi een 19 of 21 er op. 16 loopt net wat asmatisch, 24 verslikt hij zich wat in van onderuit.
Zowel 16 als 24 kunnen prima, maar voor ideaal kun je overstappen naar 19 a 21.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Dhingo 15-6-2021 15:08 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Voor de mooi een 19 of 21 er op. 16 loopt net wat asmatisch, 24 verslikt hij zich wat in van onderuit.
Zowel 16 als 24 kunnen prima, maar voor ideaal kun je overstappen naar 19 a 21.


toppperrr bedankt voor de hulp!
 

Dit topic is 774 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved