Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha dt50 R 2008 hulp bij opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 922 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68926 - Yamaha dt50 R 2008 hulp bij opvoere...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stephanmaret 1-12-2015 10:52 Print topicpost
Posts: 9
Hallo,

Ik heb een Yamaha dt 50 R uit 2008 die opzich lekker rijdt alleen als ik tegenwind heb dan heeft ie het te moeilijk met snelheid maken vind ik en wat meer power zou wel mogen. Mijn setup is een 50 cc originele cilinder met een Gianelli conti uitlaat en een ontgrensde cdi dat alles bij elkaar zorgt voor een brommer die easy alle scooters er uit trekt en 78 kmph haalt. met harde tegenwind is dat 70 of iets harder. nou wil ik eigenlijk wel een dr 80 cc cilinder er onder gooien alleen ben ik bang dat dan na een week weer alles stuk gaat. Zou iemand mij informatie kunnen geven over hoe ik mn brommer nog ff meer pit kan geven zonder dat het stuk gaat en al te veel geld kost! Alvast bedankt.
 

vol_gas 1-12-2015 17:14 Print reply
Posts: 173
Goed 2de hands 70cc erop zetten.
 
Aprilia RX 50 2003 1-12-2015 18:36 Print reply

Posts: 6711
Die cilinder die jij noemt is goed en blijft wel heel.

Al zou je met deze uitlaat al wel harder moeten gaan.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PHB 1-12-2015 20:28 Print reply

Posts: 536
de cilinder zoals aprillia rx 50 al zegt super goed
heb hem zelf ook op mijn brommer en loopt super en meer dan power zat.
welke carburateur heb je? met Dr80 is 17,5mm of hoger wel prettiger hoeft niet natuurlijk maar voor nog meer rijplezier zeker doen
 
honda power
Stephanmaret 2-12-2015 9:12 Print reply
Posts: 9
Mijn carb is 16 alleen ben er achter gekomen dat hij ff rijker gesteld moet worden denk dat ie dan nog net weer ff wat meer pit heeft. Alleen als ik eventueel een dr80 er op zet moet ik dan voorderest geen aanpassingen doen aan mn krukas bijvoorbeeld zodat t langer meegaat? De brommer is wel mn daily driver namelijk
 
vol_gas 2-12-2015 15:28 Print reply
Posts: 173
Gezien je voornamelijk opzoek bent naar "iets meer pit" voor je dagelijkse brommer
Is misschien de voordeligste oplossing je kop afvlakken / ontsteking bijstellen
(voor zover dit nog niet is gedaan)
 
Aprilia RX 50 2003 2-12-2015 17:58 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Gezien je voornamelijk opzoek bent naar "iets meer pit" voor je dagelijkse brommer
Is misschien de voordeligste oplossing je kop afvlakken / ontsteking bijstellen
(voor zover dit nog niet is gedaan)


Brengt je weinig tot niets bij dit type.

In het stenen tijdperk toen men nog op Honda m's en op Suzuki TSX'en reed had dit zin, maar op het hedendaagse spul is dit vanaf de fabriek al voor elkaar.

Ik vermoed dat hij de carb moet afstellen en evt een voortandwieltje kleiner moet.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 2-12-2015 om 17:59 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Stephanmaret 3-12-2015 10:44 Print reply
Posts: 9
Ik ga kijken wat ik kan doen bedankt voor jullie top reacties!
 
PHB 3-12-2015 18:16 Print reply

Posts: 536
standaard krukas hoort het wel te houden met dr80 mits deze plus de lagers niet te oud zijn? stel blok heeft al 15000 gereden dan zou ik meteen krukas, lagers en keerringen mee vervange dan weet je zeker dat het goed zit en het blok nog een mooie tijd mee kan.

Dit bericht is gewijzigd door PHB op 3-12-2015 om 18:16 uur.
 
honda power
Cas DT 3-12-2015 19:21 Print reply

Posts: 3131
als het spelingsvrij is gewoon doen, die van mij had +-20 gelopen toen er dr80 op kwam. Nooit problemen mee gehad
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 3-12-2015 20:17 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
standaard krukas hoort het wel te houden met dr80 mits deze plus de lagers niet te oud zijn? stel blok heeft al 15000 gereden dan zou ik meteen krukas, lagers en keerringen mee vervange dan weet je zeker dat het goed zit en het blok nog een mooie tijd mee kan.

Dit bericht is gewijzigd door PHB op 3-12-2015 om 18:16 uur.


Waarom bij 15000 al een andere as als deze nog goed is?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PHB 3-12-2015 22:59 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Waarom bij 15000 al een andere as als deze nog goed is?


Zou dan nog wel even kunnen natuurlijk maar je hebt het blok dan toch deels uit elkaar en dan heb je gelijk alles nieuw en weet je zeker dat krukas het houdt. Maar dit is wat ik zou doen.
Als jij zegt dat het nog veel langer mee kan zal het zo zijn jij hebt er een stuk meer ervaring mee dan mij
 
honda power
Johann 4-12-2015 11:24 Print reply

Posts: 1273
Toch gek dat ik op mijn Yamaha dt (2006) met gianelli conti 100 haalde. Lijkt mij ergens een oorzaak?
 
Aprilia RX 50 2003 4-12-2015 19:34 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]


Zou dan nog wel even kunnen natuurlijk maar je hebt het blok dan toch deels uit elkaar en dan heb je gelijk alles nieuw en weet je zeker dat krukas het houdt. Maar dit is wat ik zou doen.
Als jij zegt dat het nog veel langer mee kan zal het zo zijn jij hebt er een stuk meer ervaring mee dan mij


Ik zit op ca 35K met de ori krukas. Waarvan ongeveer 10 a 12,5K met de DR80
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Stephanmaret 5-12-2015 14:07 Print reply
Posts: 9
top! bedankt voor alle info hier kan ik wat mee ik zit zelf al boven de 30000 dus we zien wel wanneer het er ooit van komt.
 
tinustussengas 5-12-2015 17:35 Print reply
Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
Toch gek dat ik op mijn Yamaha dt (2006) met gianelli conti 100 haalde. Lijkt mij ergens een oorzaak?



Dat kan iedereen wel zeggen 100 km!!!!!
 

Dit topic is 4570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved