Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - YAMAHA DR50R : Hoog in toeren bij warme motor (stationair)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 567 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69875 - YAMAHA DR50R : Hoog in toeren bij w...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2117 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BRANKO2002 9-6-2021 15:43 Print topicpost
Posts: 8
Hallo,
Ik ben sedert een tijdje in het bezit van een DT50R. Deze start perfect, draait mooi stationair. Alleen heb ik bij warme motor dat hij hoog in toeren gaat... Heel vervelend als je staat te wachten aan de verkeerslichten. De FAQ VALSE LUCHT volledig nagelezen en enkele proeven uitgevoerd. Helaas zonder resultaat... geen stijging in toerental na het inspuiten van de verdachte plaatsen met startpilot.
Ik zal als volgende eens de volledige carburateur afnemen en ultrasoonreinigen en alle pakkingen nalopen.
Voor de rest draait de motor mooi rond en rijdt hij goed. Aan alles te zien is er nog nooit aan gesleuteld dus veronderstel ik dat het nog de originele set-up (sproeier enzo)...
Mocht er nog iemand een tip hebben, laat maar komen . Ik zal het hier zeker posten als ik de oplossing gevonden heb.
Groeten uit Belgïe
Branko
 

Aprilia RX 50 2003 9-6-2021 16:11 Print reply

Posts: 6711
Hoef je niet uit elkaar te halen, Er zitten 2 schroeven op je carburateur. Een luchtschroef (afblijven!) en de stationair schroef.

Als het warmer wordt zal hij hoger stationair lopen. Dat kun je met de stationair schroef aanpassen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-6-2021 21:59 Print reply

Posts: 8448
Kan toch ook soms wel wat detoneren zijn, kijk de kleur van je bougie na, en als ze wit is moet je 'm wat rijker zetten.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BRANKO2002 21-6-2021 21:39 Print reply
Posts: 8
Hallo,
Intussen wat verder gekeken en de bougie is mooi grijsbruin maar met wat zwart aan de randen... dus misschien toch wat te rijk afgesteld. Het eigenaardige is dat hij dit enkel doet bij warme motor; het hoeft geen warm weer te zijn om dit te doen.
Groeten,
Branko
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-6-2021 22:03 Print reply

Posts: 8448
Het toerental gaat ook omhoog als hij te weinig benzine krijgt.
Benzinekraantje uitblazen, asje van de vlotter van de carb smeren/gangbaar maken...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BRANKO2002 9-9-2021 10:45 Print reply
Posts: 8
Hallo,
Intussen nog wat verder gezocht en een poging ondernomen om de luchtstelschroef af te stellen.
Een Yamaha DT50R luchtschroef standaard 1,25 toeren uitgedraaid. In deze stand loopt ie in het begin mooi rustig. Stationair wat hoger laten draaien (op het gehoor 1500 à 1800 toeren ) en dan luchtstelschroef ingedraaid totdat de motor net niet stilvalt maar zelfs met volledig ingedraaide luchtstelschroef blijft ie continu draaien...
Grr een raadsel
Nog iemand tips?
Groeten,
Branko
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-9-2021 17:03 Print reply

Posts: 8448
Check je bougiekleur, en het kan detoneren zijn.

echo
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-9-2021 19:45 Print reply

Posts: 8448
De grijsbruine kleur die je eerder had is ook niet ideaal : koffie met melk is ideaal, grijzig wit betekent arm draaien.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BRANKO2002 13-9-2021 21:20 Print reply
Posts: 8
Hallo,
Probleem is grotendeels opgelost. Andere carbu geplaatst waarbij de gasschuif makkelijker heen en weer gaat in de gasbuis. Gasschuif spande nogal en dat was volgens mij de reden dat ie hoog in toeren bleef draaien...
Nu heb ik enkel nog dat ie niet altijd 100% mooi draait; net alsof ie viertakt (zo wat pruttelt). Blijkbaar is het mengsel te rijk en dat is ook te zien aan de bougie (bougie is zwart maar droog).
Bij het terugschakelen valt ie heel snel in toeren en zou ie durven stilvallen ipv stationair draaien.
Daarom is mijn volgende poging het plaatsen van een kleinere sproeier ... goed idee of toch nog iets anders proberen?
Groeten,
Branko
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-9-2021 23:51 Print reply

Posts: 8448
zwarte bougie = te rijk ... kleinere sproeier
viertakten=detoneren = te arm ... grotere sproeier

misschien de gasnaald, de luhtschroef ?

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187/4
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 2117 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved