Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Verlichting honda mtx ot werkt niet goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 56 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69641 - Verlichting honda mtx ot werkt niet...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 532 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartEnBraad 12-9-2019 13:37 Print topicpost

Posts: 38
Hallo,
Ik heb deze mtx gekocht met probleem met de electra.
En inc een andere gebruikte kabelboom, die heb ik er toen direct opgezet en daarna ook nog de motor gereviseerd. Dat werkte. Toen heb ik een accu voor de mtx gekocht en aangesloten, daarna deed ik het contact aan zonder de motor te starten en alles leek te werken het licht ging erg fel branden (dit zonder de motor te starten). Maaaar na zo'n 10 sec stopte het opeens ik dacht iets doorgebrand, maar het neutraal lampje en de toeter werkten nog wel. Dus de zekering was niet kapot en de accu ook niet. Daarna heb ik de motor daarna heb ik hem gestart en brandde het licht nog maar heel zachtjes achterlicht zie je alleen beetje gloeien met het glaasje eraf. Heb ik wat op het forum gelezen en toen dacht ik dat het of de spanningsregelaar of de lichtweerstand kon zijn, allebei besteld wel gebruikt, erop gezet en niks veranderd. Ik heb echt geen id meer wat het kan zijn








Foto 1: zitten de draden wel goed aangesloten kan dit nergens vinden?
Foto 2: oude lichtweerstand.
Foto 3: nieuwe weerstand


Dit is constant op de voor knipperlicht draden als je ze naar bijde kanten aanzet. Oranje draad en zwarte met lb tube


edit]Dit bericht is gewijzigd door BartEnBraad op 12-9-2019 om 13:46 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BartEnBraad op 12-9-2019 om 14:22 uur.
 
Liever gelast dan geleased

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-9-2019 19:44 Print reply

Posts: 7204
Je vervolgt dus op dit topic

Als je alles terug origineel wil maken moet het plaatje ook echt helemaal origineel zijn.

Ik had je al gezegd dat je mogelijk een lichtschakelaar van een andere Honda hebt...en dat kan er wel origineel uitzien maar dat kan bedradingsgewijs een complete mismatch zijn.

Ook de "regulateur" kan van een andere Honda zijn.

Een vraag die in me opkomt : heb je een roze draad aan je lichtschakelaar ? (Vertelt al veel)

Over je 11,73V meting : wat bedoel je met "constant" want het is toch een knipperlicht ? En waarom meet je dat en niet of je schakeling wel klopt cfr je originele draadschema ?


 
Rust in pieces
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-9-2019 23:05 Print reply

Posts: 7204
Ik heb even het schema geraadpleegd voor je lichtweerstand :
-roze op roze
-groen en wit merkplastiek op groen-wit
-groen merkplastiek op groen

En ik heb ook gezien dat je lichtweerstand gebarsten is, mogelijk heel heet geweest cq stuk.



Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 19-9-2019 om 18:16 uur.
 
Rust in pieces
BartEnBraad 14-9-2019 16:41 Print reply

Posts: 38
Ja idd de weerstanden zijn allebei gebarsten, ik had een andere gebruikte bij m shop besteld omdat ik hem al verdachtte maar heeft niks geholpen.
Weet jij misschien een manier om hem door te meten?
Hij zit wel goed aangesloten.

 
Liever gelast dan geleased
BartEnBraad 14-9-2019 16:47 Print reply

Posts: 38
En heb nu trouwens ook de spanning op de accukabels bij draaiende motor gemeten en dit is niet als 2v tot 2.5v bij gas geven, heb ergens gezien dat dit ~13v hoort te zijn.
heb ook een andere gebruikte spanningsregelaar bij m shop gekocht en zelfs kabeltjes anders in de stekker op de spanningregelaar aangesloten, ook ergens gelezen (alleen dan van mt met andere kleuren).
Maar het helpt allemaal niks, ik ben ook niet de handigste met electra dus dat zal ook wel niet helpen

 
Liever gelast dan geleased
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-9-2019 20:23 Print reply

Posts: 7204
Op het bedradingsschema lees ik :
Tussen groen en groen-wit 3 ohm
Tussen groen en roze 6 a 7 ohm

Een MT en een MTX-OT zijn anders bedraad. Je hebt een lichtweerstand nodig van een MTX-OT.

Je laadkring moet inderdaad meer dan 12V leveren om de batterij te laden.

De "regulateur" werkt samen met de lichtweerstand dus dat kan het laadprobleem verklaren.


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 14-9-2019 om 22:02 uur.
 
Rust in pieces
BartEnBraad 15-9-2019 1:23 Print reply

Posts: 38
Ok dat zal ik proberen, maar is het denk je ook mogelijk om die “regelateur” te meten?

Dit bericht is gewijzigd door BartEnBraad op 15-9-2019 om 1:24 uur.
 
Liever gelast dan geleased
BartEnBraad 19-9-2019 16:32 Print reply

Posts: 38
Die weerstanden zijn allebei goed, net ff gemeten.
 
Liever gelast dan geleased
BartEnBraad 19-9-2019 16:34 Print reply

Posts: 38
En ik zie ook een roze draad uit mijn lichtschakelaar komen

 
Liever gelast dan geleased
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-9-2019 17:21 Print reply

Posts: 7204
Verkeerde lampjes qua wattage of voltage ?
Hoeveel volt levert je stroomspoel ?
 
Rust in pieces
BartEnBraad 19-9-2019 18:06 Print reply

Posts: 38
Welke kleuren moet ik dan meten bij de stroomspoel?

 
Liever gelast dan geleased
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-9-2019 18:14 Print reply

Posts: 7204
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartEnBraad
Welke kleuren moet ik dan meten bij de stroomspoel?



wit en geel
 
Rust in pieces
BartEnBraad 22-9-2019 16:53 Print reply

Posts: 38
Nagenoeg niks 0.01 en 0.02
 
Liever gelast dan geleased
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-9-2019 18:21 Print reply

Posts: 7204
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Hoeveel volt levert je stroomspoel ?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartEnBraad
Nagenoeg niks 0.01 en 0.02


Volt ???
 
Rust in pieces
BartEnBraad 22-9-2019 19:41 Print reply

Posts: 38
Ja dat is volt, ff voor de zekerheid hoe meet je het?

 
Liever gelast dan geleased
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-9-2019 21:08 Print reply

Posts: 7204
Multimeter op V AC en met draaiende motor natuurlijk.
 
Rust in pieces

Dit topic is 532 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved