Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Schakelbrommer Rieju rr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 18 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69577 - Schakelbrommer Rieju rr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 388 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

js42 26-3-2019 21:09 Print topicpost
Posts: 1
Hoi!
Ik ben van plan een oude rieju rr op te gaan knappen maar heb geen idee waar ik op moet letten bij het kopen van een brommer van marktplaats.

Iemand tips?
 

Rob777 27-3-2019 1:32 Print reply
Posts: 118
Twee belangrijkste dingen zijn checken of de brommer niet gestolen is en geen ongeluk gehad heeft waardoor het frame krom is.

En als je zelf weinig verstand er van hebt kun je het beste iemand meenemen die dat wel heeft als je gaat kijken.

Verder is de km stand belangrijk..ligt ook een beetje aan hoeveel je zelf op wilt/kunt knappen.
Gaat het hele blok uit elkaar om te reviseren of niet..etc.

Is de brommer onderhouden door een bromfietszaak..zijn er facturen van ?

Rijdt de brommer op het moment..heeft hij geen WOK..






 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 27-3-2019 13:31 Print reply

Posts: 6139
RR is alles wel voor te krijgen en er zit weinig aan dus leuk projectje om mee te beginnen.

KM-stand is ongeveer even boeiend als de schoenmaat van de vorige eigenaar bij dit type brommer. Veel km's zegt in weze niks.

Een RR roest heel erg, let vooral op frame delen (speciaal net voor het motorblok).

Nog een puntje wat duur kan worden zijn de wielen. Als de wiellagers kapot zijn geweest en de naaf is uitgelubberd is de beste optie een ander setje scoren.

Heeft hij meer dan 20K a 25K gelopen of een paar stil gestaan. Trek het blok dan maar los. Zelf doen is te overzien (heb ik een How-To voor geschreven) en eventueel uitbesteden is redelijk betaalbaar al zeg ik het zelf.


 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Rob777 27-3-2019 16:15 Print reply
Posts: 118
"KM-stand is ongeveer even boeiend als de schoenmaat van de vorige eigenaar bij dit type brommer. Veel km's zegt in weze niks."

Ik weet altijd graag de achterliggende reden..kan ik ook meer mee dan alleen een mededeling dat iets zo is.

Waarom maakt km stand bij dit type niet uit ?

Vooral aangezien je het later in je bericht zelf wel weer over kilometers hebt..

Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 27-3-2019 om 16:19 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 30-3-2019 18:17 Print reply

Posts: 6139
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
"KM-stand is ongeveer even boeiend als de schoenmaat van de vorige eigenaar bij dit type brommer. Veel km's zegt in weze niks."

Ik weet altijd graag de achterliggende reden..kan ik ook meer mee dan alleen een mededeling dat iets zo is.

Waarom maakt km stand bij dit type niet uit ?

Vooral aangezien je het later in je bericht zelf wel weer over kilometers hebt..

Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 27-3-2019 om 16:19 uur.


KM stand zegt wat bij brommers tot een jaar of 5 oud, daarna is het veel te veel gissen naar wat er (niet) is gebeurd.
RR's worden al een beste poos niet meer gemaakt.

Revisie raad ik zelf zo ongeveer bij die km-stand aan als het door jeugd gebruikt is, maar verder redelijk standaard.
Echter is het al geen standaard brommer kan het al veel harder gaan.

Of er een powerfilter, opvoeruitlaat etc etc op zitten is 100x zo belangrijk dan de km stand.

 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Rob777 30-3-2019 22:45 Print reply
Posts: 118
Duidelijk, thx.


 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 31-3-2019 17:15 Print reply

Posts: 6995
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/15

Is een FAQ voor Honda maar hetzelfde geldt voor AM6 ook wel.

Zelf zet ik hem even tegen de muur met het voorwiel, en laat de koppeling opkomen. Dan moet hij stilvallen, zoniet is de koppeling versleten en dat is wel een interessante indicator voor de algehele staat van het blok.

Roken is ook zo iets dat gemakkelijk is vast te stellen.

Als de brommer er uit ziet alsof hij een paar keer van de trap is gevallen, moet je ook niet de hoofdprijs betalen.
 
Rust in pieces

Dit topic is 388 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved