Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Malossi 93cc problem?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69559 - Malossi 93cc problem?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BrentN 10-1-2019 20:19 Print topicpost
Posts: 74

Hallo allemaal, is heb dus even Malossi 93cc en heb er ongeveer 1 uur mee gereden. Nu ziet de wand er zo uit, is dit iets om me zorgen voor te maken? Ik heb deze malossi gekocht bij Aaron motors toen die ongeveer 400 km oud was

[URL=http://imageshack.com/f/[/URL]

k


 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-1-2019 22:23 Print reply

Posts: 6998
Dat zijn wel echt kleine fotootjes.
Een paar dingen waar ik naar zou kijken :
- zie je nog hoonsporen (maar 400 km...)
- de zuiger (zonder veren) moet 'net' in de cilinder vallen
- hoe zijn de prestaties van de malossi ?
- geen krassen in de wand, beschadigde poorten enz.
- de bruine kleur (roest ?) en de blinkende zone zijn mogelijk problemen, maar het kan ook niets zijn, dat zien we niet goed.

 
Rust in pieces
BrentN 11-1-2019 9:49 Print reply
Posts: 74
https://imageshack.c...g924/1702/TsoVsh.jpg

Ja dit was gewoon een bijna nieuw setje dus dat klopte allemaal wel, dat gewoon in de koelkanalen dat kam omdat mijn koppakking lek was en er dus uitlaat gassen in het koelvloeistof kwam waardoor het bruin werd
 
BrentN 11-1-2019 9:55 Print reply
Posts: 74
Zitten geen krassen verder in zuiger ziet er nog goed uit, je ziet nog hoonsporen alleen nie bij de uitlaatpoort en inlaatpoort hier zit dus het probleem. Het lijkt wel of hij daar gewoon heel erg hard heeft gesleten. Verder de prestaties waren niet geweldig maar dit kwam doordat die koppakking er steeds doorheen vloog(ik denk dat ik nu met mijn nieuwe radiateur en nieuwe tapeinden is opgelost hoop ik) ook was hij nog niet helemaal goed afgesteld en dit zou ook het probleem kunnen zijn geweest maar ik heb helemaal neit lang gereden met een te kleine sproeier 15 min maximaal. Verder staat de ontsteking nog erg safe (op de standaard punten) dus dit zou ook nog kunnen zijn met de prestaties. Eigenlijk gezegd heb ik helemaal niet veel gereden sinds ik hem heb gekocht doordat steeds die koppakking naar de kloten is. Eeuhm verder heb ik een nieuwe uitlaat maar die tailpipe is 17mm dit zou misschien ook nog aan de te dunne kant kunnen zijn? Het is een 80cc mtx r pijp waarvan de voorbocht iets dikker is gemaakt, en iets langer.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-1-2019 18:24 Print reply

Posts: 6998
Waarom gebruik je die uitlaat...nu weet je niet of het probleem bij de uitlaat zit of bij de cilinderkit. Ik zou eerst de Malossi combineren met de standaard uitlaat, zelfs al is dat beperkend.
 
Rust in pieces
BrentN 11-1-2019 22:44 Print reply
Posts: 74
Ik heb geen andere uitlaat heb nog wel een hele slechte maar die is denk ik helemaal niet bruikbaar
 
BrentN 15-1-2019 10:11 Print reply
Posts: 74
Heeft iemand misschien nog een goede u8tlaat voor deze cilinder? En is het mogelijk om bijvoorbeeld een NSR onderlangs techno erop te zetten? Het zal niet perfect staan maar het is wel goed voor de prestaties en de cilinder
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-1-2019 18:12 Print reply

Posts: 6998
Honda outlet in Arendonk verstuurt ook wel naar Nederland. En je kan gerust uit NSR uitlaten kiezen. Zet wel geen slome 50 uitlaat er onder want je hebt een 80 blok.
 
Rust in pieces
BrentN 16-1-2019 8:40 Print reply
Posts: 74
Ja weet ik ik heb al een aantal dingen gehaald bij hem. Verder staat er nu een techno uitlaat op marktplaats. Ik dacht dat deze goed op 50/70/110 cc kan. 25 euro, alleen zonder demper. Maar dit zal dus wel beter zijn denk ik?
 
BrentN 16-1-2019 9:10 Print reply
Posts: 74
Maar is dat wel mooi op een crosser om er een onderlangse uitlaat op de zetten?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-1-2019 22:06 Print reply

Posts: 6998
Hier een oud topic voor wat inspiratie :
http://www.brommerfo...ojects/showtopic/129
Of een onderlangse mooi staat, beslis je zelf. Natuurlijk is het voor echt te crossen niet handig daar onderaan een belangrijk deel te hebben hangen als je aan de grond komt, maar doe je dat ook is de vraag.
Er staat ook een mooie afbeelding met berekende uitlaten.
De uitlaat gaat je motorkarakter veranderen, en met een onderlangse kan er veel meer qua vorm dan met een bovenlangse uitlaat. Dat is met originele uitlaten ook al zo.

 
Rust in pieces
BrentN 16-1-2019 22:18 Print reply
Posts: 74
Ja oke daar heb je gelijk in, tuurlijk vind ik een bovenlangse mooier. Maar ik wil ook de macimale prestaties eruit halen dus dan lijkt me zo’n tecno wel een goed ding voor die malossi. Verder weet ik daarbij ook dat hij wel goed gaat lopen. Ja en verder bestaan er niet echt bovenlanse pijpen voor een malossi 93cc toch? Maar ik heb dus echt een crosser zegmaar (geen kenteken en dikke noppen) maar ik speing niet ofzo dus dan zal het tenk ik niet voor al te verl problemen zorgen

 
BrentN 25-1-2019 10:35 Print reply
Posts: 74
Nou ik heb de Tecno gehaald. Deze er dus ff opzetten. Verder heb ik ook een oliekeerring gehaald zodat ik zonder die krukasbus kan doen? Want toen ik een revisie had gedaan had ik er een bus ingezet omdat deze er niet opzat. Sindsdien blijft die olie sputteren dus dit ga ik veranderen en ik had bij die malossi set oow versterkte veren gehaald dus deze doe ik er ook gelijk in. Verder heb ik ff nagedacht hoe ik die krukaskeerring los ga krijgen en dit kan toch met een doek tussen die krukasmoer en de koppeling. Het het vast zetten precies hetzelfde maar met momentsleutel (45 tot 55nm)
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-1-2019 11:05 Print reply

Posts: 6998


De keerring zit om de bus (nr. 13)...dus je hebt een keerring EN een bus.
 
Rust in pieces

Dit topic is 1459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved