Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Project MTX80 deel 1

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 714 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Project MTX80 deel 1
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

John Huijben 12-8-2006 14:59 Print topicpost

Posts: 2433
Na mijn Project MT8 komt er ook project MTX natuurlijk.
Voor de pagina over de MT8 kun je hier klikken:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/21800

Maargoed over mijn MTX:

Sinds dat ik 16 ben heb ik hiermee al op en neer naar school gereden, maar de laatste tijd komt er aan dit ding steeds meer tuning te pas.

Momenteel ben ik bezig met een relatief rustig 80cc blok wat het eventjes uit moet gaan houden (in tegenstelling tot mijn getuned 50cc setupje )

Setup:
- Ori Ge3 cilinder, door mij getuned ( 180 - 128 )
- Af en uitgedraaide kop, (squish 1,5mm)
- 18mm keihin (28mm mikuni om te testen)
- Opmaat uitlaat (door Luc Foekema berekend)
- Orginele ontsteking icm daytona cdi (Cr125 binnerotor om te testen)
- Orgineel gg4 membraan met boyesen kleppen

Klinkt redelijk bruut, maar dat is het niet echt.
Timingen staan redelijk tam, en uitlaat is berekend voor een powerband van de 6,2 tot de 10,2k.
Poortoppervlaktes zijn overigens 705mm2 voor de uitlaatpoort en 695mm2 voor spoelers + booster.


Foto's:

Cilinder







Cilinderkop (nog bedankt lude)


Uitlaat





Brommer zelf
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Foto 7
Foto 8


Blokje loopt overigens bijna.
Enige wat ik nog moet hebben zijn 2 voetpakkingen en een (moeilijk te vinden :( ) oring



Maaar dit is niet alles.

Een straatbrommer is leuk, maar het moet toch sneller.
Ik ben dan ook bezig met een 2e blok, die wat rapper moet worden.
Het is nog niet ver gevorderd omdat mijn straat blok voorrang heeft, en het is ook mn bedoeling om er op me gemakje mee bezig te zijn.
Onderdelen verzamelen ben ik al eventjes mee bezig, en meeste dingen heb ik via via erg goedkoop kunnen krijgen.

Wat het ongeveer moet worden:
- NSR80 carters
- CR80 cilinder (4 spoelers, 1 boostpoort, 2 uitlaatpoorten)
- CR80 cilinderkop
- CR80 membraan
- 28mm Mikuni
- CR125 rotor (RM125 rotor ook, om te testen)
- Opmaat uitlaat

Natuurlijk word alles mits nodig aangepast.
Ik heb nu zon beetje alles al liggen, behalve de opmaat uitlaat.

Er zijn wel wat problemen met pasmaken.
Zo zit er een rand in het mbx80 carter wat nog weggehaald moet worden.
Ook komen de tapeindes niet overeen.
De cilinder moet ook opgehoogd worden.

Foto's

Cilinder

Onderkant, 2 kleine doorstromers naar t carter ipv 1 grote


Grote Inlaatpoort / Boostpoort combinatie



Cilinderkop

De CR80 kop, moet bewerkt worden :P



Carburateur

28mm Mikuni rondschuif



Ontsteking

De CR125 binnenrotor


Rotor moest pasgemaakt worden, heb ik uitgedraaid




Dat was het voor nu, alle updates post ik hier.


UPDATE

sow, ookal heb ik mijn oring nog niet, ik wou toch beginnen met testen. vandaar dat ik gisteren het blok afgemaakt heb en het blok eronder heb gehangen.
ipv een oring zit er nu een koppakking, dus wel wat minder compressie, opzich niet erg om in te lopen.

eerst met promatje en 18 keihin in elkaar gezet en aangeduwt.
liep al best lekker, je kon duidelijk aan het vermogen merken dat het getuned was, is aanzienlijk meer dan voorheen.
maar het liep toch wat arm dus aan de kant gezet.
toen sproeier 115 geprobeerd, en liep echt perfect.
mooi stationair lopen enzo.
volgas loopt t perfect, halfgas wat minder, dus meot nog wat experimenteren met gasnaald.

maar vandaag heb ik mijn opmaat uitlaat pasgemaakt en getest.
eerst warmrijden en toen ns gas opengetrokken.

scheelt echt superveel vergeleken met een proma oid.
vermogen komt er eerder in, trekt stukke beter en gaat langer door. tussen de 6 en 10k heb ik redelijk wat vermogen beschikbaar maar rond de 8 a 9 trekt ie het hardste. lekker met 65 cruisen is mogelijk, maar sportief rijden ook echt ideaal.

nu nog koppakking vervangen door oring, voetpakking erbij, ontsteking vroeger zetten en 28mm mikuni testen.


foto:




UPDATE

ik heb vandeweek opt werk zo tussedoor n spruitstukje voor mn 28mm mikuni gemaakt.
morgen ns kijken of het veel scheelt ten opziche van die 18 keihin.






verders rijd de mtx nog steeds.
ik heb er nu zon 150 km zonder problemen opzitten.
het ding is nog best zuinig ook, ik rij gemiddeld zon 1 op 20.


UPDATE

MTX heeft vandaag gelopen met cr125 binnerotor, en met 28mm mikuni heeft ie ook gelope (nie tegelijkertijd).
Ik heb vanochtend een grondplaat voor de rotor gemaakt, maar na erop zette liep ie nie.
allerlei standen geprobeerd, en toen uit frustratie maar grondplaat er andersom opgezet, de grondplaat (en spoeleplaat dus ook) gewoon zelf vasthoude. en steeds wat verdraaien. op een begeve moment kreeg ik terugslag, en toen ietsjes verder en hij liep.
ff afgetekend hoe die moest komen, dus vandeweek grondplaat aanpassen.

daarna 28mm mikuni erop gezet.
stond met de grootste sproeier die ik had, 130 keihin nog te arm. volgas deed ie t maar amper, halfgas deed ie wel wat, maar dan liep t nog niet lekker. dus sproeiers halen.





Filmpje

http://home.deds.nl/~dhb/filmpje/mtx.wmv




UPDATE

Zo, vandaag weer ns wat gebeund.
Eerst ff oefenen op een MT8 kop die nog afgedraaid moest worden en toen maar ns mn cilinder afgedraaid.

morgen beginnen met t dicht maken van mn draadgaten voor de tapeindes, daarna moet dat nog afgefreest worden, en dan nieuwe gaten boren. en dan zou t moeten passen.
word iig wel volgende week eerdat t past (als alles goed lukt).

Cilinder moest afgedraaid worden, omdat ie anders veel te hoog komt. in onderste positie sotnden de spoelpoorten exact 5mm hoger dan dat de bedoeling is.
daarom is er nu dus 4mm van de onderkant vd cilinder afgegaan.
iets minder, want het carter moet na t lassen vlakgefreest worden, en cilinder mag best iets hoger staan. komt qua spoelpoorttiming mooier uit.

foto's :

MT8 kop van arthur, valt zo in de cilinder voor betere deck height




Mijn CR cilinder, ja ik heb t zover afgedraaid zodat de boostpoort nu open is, nee dat is niet erg moet een grote doorspoeler worden net als bij nsr enzo




Omdat het voor anderen mischien interresant is hoe dat er nou precies uitziet dat draaien heb ik 2 filmpjes gemaakt.
het geluid van de camera is gaar, dus let daar maar niet op.


MT8 kop afdraaien
http://members.home....nderkop%20arthur.wmv

CR80 cilinder afdraaien
http://members.home..../cr80%20afdraaie.wmv

Om de cr80 cilinder in te spannen heb ik gewoon een as van 50 gepakt, die precies mooi paste zonder veel speling, daar 2 stripjes op gelast die in het hemd vallen. toen een centerpunt erin gestoken zodat ik m aan de ene kant in meedraaiend center kan zetten. vervolgens cilinder erop gedaan, en met meedraaiend center tegen drieklauw aangedrukt. zodat de bovekant van de cilinder strak tegen de drieklauw aan zit.
werkte perfect


UPDATE
Vandaag maar ns mn carters wat uitgefreest, en gekeken of alles mooi uitkomt als de cilinder er eenmaal goed op staat.
Cilinder mag nog wel iets hoger komen te staan, maar er komt nog een voetpakking onder, als ie dan nog hoger moet kan er een ophoogplaat gemaakt worden, maar eerst ns kijken hoe de spoelpoorttiming nu uitkomt.

Normaal zit hier zo'n richeltje, en dat moest weg


En jawel, de cilinder past


De onbewerkte uitlaatpoort, moet nog veeel groter


Deck height is momenteel 1mm, met voetpakking word dat nog meer. affrezen dus


En jawel, de carburateur past er ook op



mini UPDATE

En jahooor, MBX cilinder is vastgelope.
naja had t eigenlijk vantevore al wel kunne verwachte..
halfgas loopt ie niet zo mooi, gasnaald was niet echt geschikt. hoofdsproeier stond wel goed, en volgas liep t wel goed, maja halfgas stond ie wat arm, gasnaald verstelle wertke alleen nadelig dus maar late staan.

ik reed dus met 8000 tpm, zon 80 a 85 kmh, en gas zover mogelijk terug gedraaid, zat op n kwart gas ofzo. met iemand achterop.
ineens bupbupbupbuuuuuhhhhhhhhh en viel terug.
koppeling in, aan de kant gezet, en had nog gewoon compressie.

maargoed toch maar naar huis gesleept, en ope gehaald.
zuiger is redelijk beschadigd, bovenste zuigerveer zit vast, en cilinder is nog redelijk glad, maar zitten veel aluminiumsporen in. dusja echt hard vastgelope is t nie, maar ik kan er niemer mee rijden.

Dus moet er iets bedacht worden.

Uitbore + overmaat immi zuiger kan nou niet meer,
Verder vanalles aant uitzoeke geweest, vandaag nog aant informeren geweest bij n revisatiebedrijfje in de buurt hier, naar n aparte wiseco zuiger voor cr80, maja toch maar besloten om deze cilinder weg te doen.

Komt dus een NS1 / R2 cilinder voor in de plaats, carters uitfrezen en cilinder opboren tot 55mm en vertex zuiger erin. dat is iig de planning.
Dan heb ik er zon 20cc bij, en ik kan mn cilinder opniew bewerken uitlaatpoort mag wel wat verder omhoog dan de vorige keer.


UPDATE

zo, na n paar weke toch maar weer ns een update. pa en ma hadden camera mee naar kenya dus vandaar.

ten eerste bezig geweest met koppelingen afdraaien.
ik heb nu 2x 5plaats koppelingen liggen, en 1tje zit er nu in mn mtx.
werkt echt super, vooral icm cr80 veren. koppeling inknijpen gaat redelijk zwaar, maar is nog wel te doen. maar hij pakt beter op, en slipt dus 0,0.
Als ik nu mn koppeling laat schieten is het dus meteen baf stil .
werkt echt goed, ik raad t anderen echt aan, zeker met n snelle setup.

hiervoor moeten de 2 delen die tegen de koppelingsplaten aandrukken afgedraaid worden.
ik heb onderop 2,3mm afgedraaid en bij t bovenste deel 2,2mm.

voor de eerste 5plaats koppeling heb ik een oude 4plaats gebruikt. de stangetjes waar de veren overheen zitten waren scheef aan de bovekant. dus dat is ook afgedraaid


Verder ben ik ook bezig geweest met mn blokje.
Ik heb nu een orginele ns1 cilinder op laten boren tot 55mm (98,nogwat cc) en heb daar mn cilinderkop op aangepast.
Zit een vertex zuiger in, die normaal voor zon 100cc eurocilindro is.
cilinder is overigens voor diverse redenen ns niet getuned.

helaas geen foto's van de cilinder en kop, omdat dat al gemonteerd zit en loopt.
loopt best goed. mist wat topvermogen bovenin, maar koppel is wel toegenomen, kracht in lage toeren is beter.
timingen zijn 180 - 135.

verder zitten er nu nsr velgen onder, dit omdat mn oude velgen echt gaar waren, en t leek me wel leuk, remt ook beter.
meteen 320mm remschijf erop met nsr remklauw ook.

zo ziet mn brommer er nu uit:

kappen zitten er nog niet op, komt nog wel




Het blokje, 18 keihin erop, word als t goed is nog 24mm keihin


Het blokje, en de lange opmaat, die het overigens met deze cilinder ook heel goed doet


De 320mm remschijf, met dank aan buldogo voor t ontluchten


Verder zit er nu ook een r2 cockpit op, zowiezo vanwege de temperatuurmeter, en de meine was echt gaar.
degelijke ophanging moet nog gemaakt worden maar t werkt al wel grotendeels.

flink solderen was wel nodig, goed dat er n kapje overheen komt


Even om te testen, word nog degelijk opgehangen


Bewijs, het loopt



Vandeweek nog veel doen, oa:

- R2 cockpit degelijk ophangen
- alle kapppen erop zetten
- KVS systeem goed dichtmaken
- Hopelijk 24mm keihin PE binnenkrijgen en spruitstuk voor maken
- Proberen een afspraak te maken met keers revisie voor testbank
- Mischien onsteking met stroboscoop controleren.

Word vervolgd

UPDATE

afgelope waar weke is er nog al wat afgesleuteld.
ten eerste was de mtx80 cilinder weer vastgelope.
stukje zuiger weggesmolten, een zugierveer vast, de andere gebroken. maar stond km of 10 van huis, dusja ging echt nie lope. ff af late koele, en als n gek dauwe.
volgas liep het nog, maar zakte kaaisnel in toeren en liep stroef. onder de 7000 toere vieltie uit. dus in zn 2 met 11000 toere naar huis gerede, zn 3 trok ie niemer
toen ik bij ons in de straat aankwam begon het koelvloeistof te koken, reservoir spoot vol en overal rook.

cilinder is nog piekfijn alleen zuiger is echt op.

dusja reden dat t is vastgelope is de opmaat.
luc f had de tailpipe diameter op 15,2mm berekend, dusja gewoon stuk buis van 15mm gepakt. maja ding is ook wat opgeboord nou, en die 15mm is gewoon te klein.
beetje rondgevraagd en schijnbaar hebben meer mense warmteproblemen met luc f pijpjes.

in ieder geval moest t ding weer gaan lopen.
ding weer in elkaar gezet met de volgende setup:

-NS1 cilinder, opgeboord tot 55mm, ongetuned
-26mm Mikuni carburateur
-Bovelangse proma uitlaat
-Opmaat cilinderkop

verder nog steeds de daytona cdi, 5plaats koppeling, 6bak en boyesen membraan.

dit rijd erg goed.
rij nu met tandwielverhouding 16 /37, en ik gewoon lekker 80 / 90 cruisen. heb er zo'n 110 mee gehaald.

Verder heb ik dingen die ik minder vond aan de brommer wat veranderd. achter en voor heb ik m hoger gezet, demper onder n andere hoek gezet, bagagedrager weg, en wat roest weggewerkt.
momenteel staat ie er zo bij:

















zijn nog wel wat dingen die ik wat anders wil hebben, zo is de achterbrug wat kort, de powerband wat tam, en de uitlaat wat slecht... maargoed ga er nu eventjes weinig aan doen.. met dit weer ben ik liever aant rijden dan aant sleutelen



UPDATE

MTX loopt nog steeds.... heb een paar weken rondgereden met de 100cc ns1 cilinder, en het reed echt fantastisch.
ook ipv de proma de opmaat erop met aangepaste tailpipe.. en liep echt lekker
kon m in zn 1 en 2 gewoon opt achterwiel trekken, paar x bijna achterover gegaan in ze 2 en met zn doorschakelen naar zn 3... en ding liep gewoon erg goed voor een ongetunede cilinder... 26mm mikuni was vervangen voor een 24mm mikuni.

maar vandaag ging ik tanken, en reed ik opt industrieterrein hier... opeen komt er politie aanrijden die wijst dat ik moet stoppen.
ik reed heel rustig, en deed eigenlijk niets verkeerd dus stop netjes... laat certificaat zien enzo..
maja die agent wist te vertellen dat er een opmaat op zat .

dus je raad het al... mee naar bureau en op de rollerbank.
ze hebben zon nieuwe rollerbank net als bij de RDW die snelheid laat zien ipv kw's.
dus dat ding erop....
in zn 1 gingtie 30kmh, in ze 2 zon 50, in ze 3 gingtie 72, in zn 4 zat ie op 86 kmh, en in zn 5 haalde die de 100...
verder dan zn 5 zijn ze nie geweest .

maja gast wist er best veel van te vertellen, dat ik ook ophoogbussen had gedraaid, en achter een u stuk gemaakt heb enzo... alleen zat ie echt ff naar me blok te kijken, en hij heeft het 74cm3 gewoon niet gezien ...

maargoed krijg dus boete voor gladde achterband, en de snelheid.
ook moet ik volgende week ergens mn brommer in orginele staat laten zien op het bureau..
ze wouden m eerst in beslag nemen, maar ik had gezegd dat ik m over een paar dagen helemaal orgineel kon tonen op het bureau... en sjah dat wou meneer agent nog weleens zien.

dus heel de avond gesleuteld... mbx80 blok eronderuit.. orgineel blok eronder... nu nog afstellen, en morgen achterbrug, voorvork, dashbord eronderuit en orgineel maken...

maar weet momenteel nog niet wat ik ermee ga doen..
wil m opvoeren... maar ben al ff bezig met mn motorrijbewijs, en heb ook al een motor (Yamaha RD200), dus weet het nog even niet...

word mischien nog vervolgd dus







en bijna klaar met ombouwen


vergane glorie


maar aan elk nadeel zit een voordeel.
nu heb ik dus mooi de tijd om een snel blok in elkaar te steken
heb erover zitten twijfelen om m te verkopen en dan alleen nog op mn motor te rijden. maar vind t nog wel leuk om een beetje te prullen, en er zijn ook anderen die bezig zijn met zon blokje (honda mtx-cr en die BT ns1 bijv.) dus ben ook wel benieuwd wat ik eruit krijg in verhouding met de rest.

maaargoed, ik zat al een tijdje de twijfelen over het cr80 idee.
zitten voordelen aan zoals de betere inlaat en mooiere spoelers, maar ook nadelen. onder andere het moeilijkere pasmaken, en minder cc (cr kan maximaal 90, ns1 is 100).
ook moet dat weer gehoond worden icm nieuwe zuiger, en dat word dus ook weer duur.

dus maak ik het lekker makkelijk en goedkoop voor mezelf en ga ik lekker met dit blokje aan de gang.
wil dit al langer, en had al in mn achterhoofd zitten om het blok ns te verwisselen met een orgineel blok, maar het reed gewoon te lekker om definitief uit elkaar te halen .

maargoed eerst even cilindertje eraf gepakt en zag er op het eerste ogenblik goed uit.... eventjes schoon gemaakt en ns kijken wat zon 2000 km raggen en lomp doen met je spulletjes doet.







is wel duidelijk te zien dat ermee is gereden, veegje hier, en wat spoortjes daar. maar over het algemeen ziet het er zeer goed uit... zo goed als geen putjes in de kop, geen serieuze vegen of krassen... alleen heeft ie wat meer zuigerspeling dan normaal, maargoed dat is normaal bij een snelle cilinder van 2000 km oud.
in ieder geval is er nog prima vermogen mee te leveren .

verder ook al ns wat aan het kijken, rekenen, vergelijken, bedenken hoe en wat er zoal gedaan moet worden.
wil de cilinder aan gaan passen op de uitlaat die ik van Rolf Heljefors gehad heb. ben dus fijn uitlaatjes gaan vergelijken, en kijken wat het beste is

een vergelijking:



wel mooi dat de vrm pijp sterk overeen komt met de metrakit prorace pijp. die vrm pijp is ook niet zomaar berekend maar ook getest en aangepast.
alleen is de diameter iets kleiner, en de eindconus wat korter. wil dus ook voor deze pijp gaan.
mag van mij allemaal best wel wat toeren draaien, en korte powerband zit ik ook niet echt mee.

metrakit prorace vs. rolf heljefors pijp


UPDATE

aangezien het tegewoordig helemaal in is om allerlei 3d tekeninge te late zien hier de meine



heb met behulp van prog 41 en 42 van blair een vrij pittig cilinderkopje ontworpen die mooi bij de uitlaat past .
Heb m ook al in autocad staan, en had m ff gerevolved om m ns in 3d te zien

In ieder geval moet dit ongeveer de cilinderkop worden.
Hoop eigenlijk dat ik m vandeweek op school mag cnc'en, heb er al een cnc programma ervoor geschreven ook.
is trouwens geen losse binnenkop maar om de rest nou ok te gaan tekene is nergens goed voor.
duss uitlaatmaten zijn bepaald, cilinderkopmaten zijn bepaald. timingen zijn bepaald. werk aan de winkel dus



UPDATE

heb er de afgelopen weken weinig aan gedaan.
heb nl enorm veel werk voor anderen momenteel, dus kom maar amper aan mn eigen spul toe.
maar heb in de afgelopen paar weken toch nog tussedoor het een en ander gedaan.

28mm pwk gekocht:




uitlaat die ik nu aan het maken ben:
(heb alle uitslagen inmiddels ruw in staal, morgen afwerken en kijken hoe ver ik kom met maken)




verder rijd mn brommertje ook weer.
zit nu een getunede honda mbx cilinder onder.
uitlaatpoort op 195 graden, blowdown op 35, en erg leuke oppervlaktes
dit loopt met de opmaat, 24mm mik, opmaat kop wel redelijk.
krijg m nou in zn 2 en 3 nog goed van de grond af.
alleen moet het in de toekomst nog een stuk harder gaan natuurlijk




UPDATEEE

Ik hoop dat de pc's het nog bij kunnen houden met zoveel fotos, maar toch nog n update...
vandaag lekker weeste beunen.
eerst eventjes met de snijbrander en dennis zn demper weeste spele (voor resultaat pag. 7), en daarna leuk spul voor mn mtxje weeste maken.


Eerst maar eens wat conusjes uitprinten, en wat staalplaatjes in de goede vorm knippen / schuren



Beetje buigen, beetje hechten, beetje lassen. lekker knutselen



En na een paar uurtjes staan er al behoorlijk wat conusjes in elkaar



Die co2 pruttelmeuk weggeslepen, om het wat mooier te maken



Na beetje lassen en slijpen zat de uitlaat al ver in elkaar



Al best mooi vind ik... maar het mist iets



Dus weer lekker met de snijbrander spelen, en goed warmstoke



En na een middagje beunen



Morgen (mischien) weer een nieuwe fabeltjeskrant


UPDATE

Vandaag toch nog kunne opbrengen om wat aan de uitlaat te gaan doen.
Heb een draaibare flens en een ophanging voor de uitlaat gemaakt.
De pijp hangt er dus netjes onder nu.

Is toch nog veel werk om de flens en de ophanging mooi te maken en alles netjes passend te krijgen.

Heb stukje gereden met deze pijp en een getunede mbx80 cilinder, maar helaas begint mn ontsteking nogal te flippen alsie net in zn powerband komt (rond de 10k), dus dat moet eerst even opgelost worden.
morgen n bougietje vervangen, en anders binnenrotor erop maken.


Hier valt op hoe kort de pijp wel niet is



Kort maar krachtig



Natuurlijk spanningsvrij opgehangen aan wat rubber



Past maar net met mn achterrem



De draaibare flens, is echt 100% dicht



Moet nog verwisselbare tailpipe en demper maken.
al komt er nu wel een lief geluidje opzetten bij 10k


UPDAATE

zo.. eventjes een update van de afeglopen week.

heb zowiezo weer behoorlijk wat voor anderen gedaan (o.a. 2 koppelingen, en 1 kop), en in de avonduren nog wat voor mezelf gehobbied.

Ben bezig geweest met mn demper, die redelijk ver af is.
nu nog een geperforeerde pijp en een tailpipe, en dan is de uitlaat af.

Ben voor dat ontwerp gegaan met 3 bouten en een RVS huls.
De 2 bussen heb ik van hoogwaardig assenstaal gemaakt, is klote met draaien maar roest wat minder snel en is steviger.

In ieder geval wat fotos :

Simpel, en kwaliteit


Hier zie je 2 boutjes zitten


Dunnn jaa


Onderdeeeltjes


Mooi spul, zon draaibank


Huls is op een losse passing gedraaid op de 2 bussen


Aan de binnenkant steekt nog wat uit om de geperforeerde pijp vast te houden





UPDATE

Vandaag weer verder gegaan aan de demper.
Is nog niet helemaal af, er moeten nog veertjes op komen, de demper moet nog opgehangen worden, en de geperforeerde pijp is nog nie af.
Toch wat foto's :







Begin volgende week gaat alles uit elkaar, met de bedoeling alles met het snelle spul weer op te bouwen.

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 5-8-2006 om 16:28 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Anakin 4-10-2006 15:20 Print reply

Posts: 112
heel vet ding, mooi toch dat zwart. Hoezo laat je de uitlaat onderlangs lopen? Vond m via "boven" ook mooi...
 
Honda MB rulezz.
Royal Club 4-10-2006 15:25 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mesciah
heel vet ding, mooi toch dat zwart. Hoezo laat je de uitlaat onderlangs lopen? Vond m via "boven" ook mooi...


makkelijker om opmaat te maken?

denkik
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Vuile Beunkoe 4-10-2006 15:38 Print reply

Posts: 6114
ik kan er geen peil op trekken john, staat alles in de juiste volgorde?

verder is en blijft mooi (5 euri....)
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
SCHOENENPOETSERSMURF 4-10-2006 16:39 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


makkelijker om opmaat te maken?

denkik

en een idealere vorm

hoe minder bochten hoe beter dacht ik ??

 
spoorlijncrosser 4-10-2006 17:12 Print reply

Posts: 2687
ziet er goed uit
 

Dit topic is 4116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved