Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - killswitch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 732 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #69322 - killswitch
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 11676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leon16 13-1-2017 22:42 Print topicpost
Posts: 58
Hey,

Ik wil op mijn MH Furia een killswitch maken, en vroeg me af of iemand weet hoe je dat moet schakelen? En waar kan je zo'n schakelaar kopen?

Alvast bedankt
 

Aprilia RX 50 2003 14-1-2017 0:12 Print reply

Posts: 6711
Die schakelaars verkopen ze in vrijwel iedere brommerwebshop.

Je verbind daarmee de stop draad van de CDI door aan het frame. Zodra de schakelaar ingeschakeld wordt gaat de stroom naar het frame -> motor stopt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Leon16 14-1-2017 9:54 Print reply
Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Die schakelaars verkopen ze in vrijwel iedere brommerwebshop.

Je verbind daarmee de stop draad van de CDI door aan het frame. Zodra de schakelaar ingeschakeld wordt gaat de stroom naar het frame -> motor stopt.


En hoe weet ik welke draad het is? en waar verbind ik het andere einde van de killswitch aan het frame? dankje
 
Aprilia RX 50 2003 14-1-2017 10:32 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon16
[...]


En hoe weet ik welke draad het is? en waar verbind ik het andere einde van de killswitch aan het frame? dankje


Er gaan een aantal draden je CDI in. Die van de ontsteking komen moet je niks aan doen, maar 1 komt vanaf je contactslot. Die moet je hebben. Bij Aprilia is die Rood/wit. Bij Rieju/MH sowieso anders.

Waar je hem op het frame doet maakt niet uit. Als het maar met metaal in contact komt dat in verbind staat met je blok.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Leon16 14-1-2017 10:47 Print reply
Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Er gaan een aantal draden je CDI in. Die van de ontsteking komen moet je niks aan doen, maar 1 komt vanaf je contactslot. Die moet je hebben. Bij Aprilia is die Rood/wit. Bij Rieju/MH sowieso anders.

Waar je hem op het frame doet maakt niet uit. Als het maar met metaal in contact komt dat in verbind staat met je blok.


mmh, dan gaat het waarschijnlijk nog niet werken aangezien de brommer niet uit gaat als je de sleutel eruit haalt, maar je moet de sleutel er wel in hebben om hem te starten
 
Aprilia RX 50 2003 14-1-2017 11:01 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon16
[...]


mmh, dan gaat het waarschijnlijk nog niet werken aangezien de brommer niet uit gaat als je de sleutel eruit haalt, maar je moet de sleutel er wel in hebben om hem te starten


Draait hij dan ook heel veel toeren als hij niet uit wil? Gaat hij wel uit als je de bougiedop er af trekt?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Leon16 14-1-2017 11:23 Print reply
Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Draait hij dan ook heel veel toeren als hij niet uit wil? Gaat hij wel uit als je de bougiedop er af trekt?


De carb is er nu af, maar volgens mij doet hij gewoon niks als je de sleutel eruit haalt, iig niet heel veel toeren. Als de carb erop zit test ik het wel ff. Wat zou het probleem dan zijn als die heel veel toeren maakt?
 
Aprilia RX 50 2003 14-1-2017 12:30 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon16
[...]


De carb is er nu af, maar volgens mij doet hij gewoon niks als je de sleutel eruit haalt, iig niet heel veel toeren. Als de carb erop zit test ik het wel ff. Wat zou het probleem dan zijn als die heel veel toeren maakt?


Nouja als hij heel veel toeren blijft maken EN hij blijft lopen zonder bougie dop heb je last van detonatie.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Alec_B 14-1-2017 12:38 Print reply

Posts: 110
Hey,

Was aan het zoeken voor een bedradingschema van je brommer, en ik kwam dit tegen : http://www.bromfiets...ia-furia-max-50.html

Dit kan miss handig zijn moest je ooit onderdelen willen bestellen voor je brom.

PS : Onderdelen op tekening zoeken is héél handig vind ik zelf

Maar voor je killswitch aan te sluiten en om je probleem van het niet uitvallen van de motor miss op te lossen, kan je beter eerst even zoeken naar een workshop manual, bedradingsschema of dergelijke.
Aangezien er hier op staat waar welke draad naar toe gaat en welke kleur een bepaalde draad heeft.

Is vrij handig, heb dit nu ook bij mijn brom(is soms héééél moeilijk te vinden vind ik)

 
If it smokes it's a two stroke
Leon16 14-1-2017 12:51 Print reply
Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alec_B
Hey,

Was aan het zoeken voor een bedradingschema van je brommer, en ik kwam dit tegen : http://www.bromfiets...ia-furia-max-50.html

Dit kan miss handig zijn moest je ooit onderdelen willen bestellen voor je brom.

PS : Onderdelen op tekening zoeken is héél handig vind ik zelf

Maar voor je killswitch aan te sluiten en om je probleem van het niet uitvallen van de motor miss op te lossen, kan je beter eerst even zoeken naar een workshop manual, bedradingsschema of dergelijke.
Aangezien er hier op staat waar welke draad naar toe gaat en welke kleur een bepaalde draad heeft.

Is vrij handig, heb dit nu ook bij mijn brom(is soms héééél moeilijk te vinden vind ik)



Oh thanks dat is echt heel handig

Ik moet denk ik gewoon alle draadjes volgen, want de vorige eigenaar heeft erg zitten klooien met de bedrading


 
Alec_B 14-1-2017 13:50 Print reply

Posts: 110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon16
[...]


Oh thanks dat is echt heel handig

Ik moet denk ik gewoon alle draadjes volgen, want de vorige eigenaar heeft erg zitten klooien met de bedrading



Heb denk ik een bedrading schema gevonden voor jouw brom.

http://help.meta.ua/...ot_XP6_50cc_moto.JPG

Nu moet je zelf uitzoeken of dat jouw brommer de zelfde bedrading heeft als deze peugot brommer.
Want heb dit van dit forum gehaald waar het ging over een Furia hier is een linkje : http://www.brommerforum.nl/showtopic/68671

Lees dit forum eventjes door, kan je miss helpen, heb het maar half gelezen, maar ziet er nuttig uit.

En als dit schema klopt, dan moet je van de 2 groene draden die van de cdi naar je "side stand switch" of je contact slot gaan aftakken en daar je killswitch op aansluiten.

Maar zou eerst gewoon zien of de draad die van je cdi naar je contactslot gaat nog wel werkt/heel is.

Staan ook al heel veel antwoorden in dussss, veel suc6.


Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 14-1-2017 om 17:30 uur.
 
If it smokes it's a two stroke
Leon16 14-1-2017 21:16 Print reply
Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alec_B
[...]

Heb denk ik een bedrading schema gevonden voor jouw brom.

http://help.meta.ua/...ot_XP6_50cc_moto.JPG

Nu moet je zelf uitzoeken of dat jouw brommer de zelfde bedrading heeft als deze peugot brommer.
Want heb dit van dit forum gehaald waar het ging over een Furia hier is een linkje : http://www.brommerforum.nl/showtopic/68671

Lees dit forum eventjes door, kan je miss helpen, heb het maar half gelezen, maar ziet er nuttig uit.

En als dit schema klopt, dan moet je van de 2 groene draden die van de cdi naar je "side stand switch" of je contact slot gaan aftakken en daar je killswitch op aansluiten.

Maar zou eerst gewoon zien of de draad die van je cdi naar je contactslot gaat nog wel werkt/heel is.

Staan ook al heel veel antwoorden in dussss, veel suc6.


Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 14-1-2017 om 17:30 uur.


Heel erg bedankt man

Ik ga morgen er naar kijken
 

Dit topic is 11676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved