Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Overstappen op mengsmering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 697 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69319 - Overstappen op mengsmering
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leon16 2-1-2017 23:42 Print topicpost
Posts: 58
Hoi,

Ik heb een MH Furia gekocht om (proberen ) op te knappen.

Nou wil ik op mengsmering overstappen, maar daar heb ik een paar vraagjes over..

De benzine uit de tank gaat de carb in, en dan de carb uit naar het olie pompje en vervolgens gemengd met tweetakt olie er weer in. Als ik nu zelf ga mengen, wat moet ik dan doen met die twee in- en uitgangen op de carb? Zou je misschien een carb kunnen kopen die dat niet heeft?

En kan ik beter tanken en dan wat olie in de tank doen of thuis mengen?

Alvast bedankt
 

Alec_B 3-1-2017 13:35 Print reply

Posts: 110
Ik weet niet wat je wilt opknappen aan de MH Furie,
maar je weet dat MH(MotorHispania) falliet is?
Maar dat ter zijden, je moet gewoon de buisjes waar nu je olie op binnenkomt om je carbu afsluiten door er een boutje in te draaien.

Miss handig om even het type carbu dat je hebt mee te delen.

Ik denk moest ik zelf mengen, dan zou ik gewoon een jerrycan vullen bij het tankstation en en thuis mengen in de jerrycan.
Dat doet mijn vriend met zijn vespa ook.
Weet je ook zeker dat je de juiste verhouding hebt 1:40 - 1:50



Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 3-1-2017 om 13:47 uur.
 
If it smokes it's a two stroke
PRO TUNING 3-1-2017 15:33 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon16
Hoi,

Ik heb een MH Furia gekocht om (proberen ) op te knappen.

Nou wil ik op mengsmering overstappen, maar daar heb ik een paar vraagjes over..

De benzine uit de tank gaat de carb in, en dan de carb uit naar het olie pompje en vervolgens gemengd met tweetakt olie er weer in. Als ik nu zelf ga mengen, wat moet ik dan doen met die twee in- en uitgangen op de carb? Zou je misschien een carb kunnen kopen die dat niet heeft?

En kan ik beter tanken en dan wat olie in de tank doen of thuis mengen?

Alvast bedankt



Je redenering hoe de olie loopt klopt niet.

Haal de pomp volledig van je motor en sluit deze opening en de opening op je carburateur van de olie aanvoer slang.

Gooi eerst olie in een jerrycan en daarna 98 octaan benzine - goed schudden en daarna in de tank van je brommer
 
Leon16 3-1-2017 17:07 Print reply
Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alec_B
Ik weet niet wat je wilt opknappen aan de MH Furie,
maar je weet dat MH(MotorHispania) falliet is?
Maar dat ter zijden, je moet gewoon de buisjes waar nu je olie op binnenkomt om je carbu afsluiten door er een boutje in te draaien.

Miss handig om even het type carbu dat je hebt mee te delen.

Ik denk moest ik zelf mengen, dan zou ik gewoon een jerrycan vullen bij het tankstation en en thuis mengen in de jerrycan.
Dat doet mijn vriend met zijn vespa ook.
Weet je ook zeker dat je de juiste verhouding hebt 1:40 - 1:50



Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 3-1-2017 om 13:47 uur.


Bedankt! Ik heb vandaag de carb eraf gehaald, het is een dellortho phbn 12. Dit is toch een 12 mm carb?

En met mengen is dat idd denk ik het handigst.
 
Leon16 3-1-2017 17:10 Print reply
Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Je redenering hoe de olie loopt klopt niet.

Haal de pomp volledig van je motor en sluit deze opening en de opening op je carburateur van de olie aanvoer slang.

Gooi eerst olie in een jerrycan en daarna 98 octaan benzine - goed schudden en daarna in de tank van je brommer


Klopt, ik heb vandaag de carb eraf gehaald en ik snap nu pas hoe de benzine door de carb loopt. Ik heb deze brommer gekocht om te leren hoe het allemaal zit, vandaar dat mijn redenering fout was

Ik denk dat dit de beste manier is om te mixen idd, anders ben ik bang dat het niet goed mengt en de verhoudingen niet constant zijn als je het bij het tanken erin gooit. bedankt voor het antwoord!
 
Alec_B 3-1-2017 17:21 Print reply

Posts: 110
Hey,

Dat je niet weet hoe sommige dingen in mekaar zitten is niet erg hoor.
Ikzelf wist ook niet hoe een carbu eruit zag en werkte voordat ik men eerste brommer kocht.

En ja het getal staat voor de grootte van je carb.

Ja mengen in een jerrykan zoals ProTuning zegt is het beste volgens mij,
maar eerlijk gezecht zou ik het niet weten omdat ik het nog nooit niet gedaan heb.

Maar waarom niet gewoon met de oliepomp werken als ik vragen mag?
 
If it smokes it's a two stroke
Leon16 3-1-2017 17:52 Print reply
Posts: 58
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alec_B
Hey,

Dat je niet weet hoe sommige dingen in mekaar zitten is niet erg hoor.
Ikzelf wist ook niet hoe een carbu eruit zag en werkte voordat ik men eerste brommer kocht.

En ja het getal staat voor de grootte van je carb.

Ja mengen in een jerrykan zoals ProTuning zegt is het beste volgens mij,
maar eerlijk gezecht zou ik het niet weten omdat ik het nog nooit niet gedaan heb.

Maar waarom niet gewoon met de oliepomp werken als ik vragen mag?


De brommer is een opknapper en er mankeert best veel, dus heb ik zo mijn twijfels over de olie pomp.. Ik wil als de brommer het weer goed doet een grotere cilinder er op zetten, dus dan moet hij er toch af dus doe ik het nu maar want als ik het verpest, is het maar de oude 50cc cilinder die dan kapot gaat.
 
Aprilia RX 50 2003 3-1-2017 17:53 Print reply

Posts: 6711
Paar probleempjes met de redenatie van de heren boven mij:

- Wat maakt het uit dat MH failliet zou zijn? Lekker boeiend bij een opknap verhaal. Buiten dat ze nog steeds bestaan...

- Waarom octaan 98 in een standaard brommertje?

Edit: Pompje afdoppen en 1 op 50 mengen in de tank is ruim voldoende.

Als je bijvoorbleeld 5 liter tankt 100 ml olie er achter aan, mengt zichzelf super, hoeft geen heel tafereel te zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 3-1-2017 om 17:54 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
gharghal 3-1-2017 19:20 Print reply
Posts: 17
ik heb ook geen oliepomp of benzine meter.
ik heb altijd een flesje van 100ml mee gekocht bij de kruitvat.
als mijn tank leeg is zet ik hem op mijn kraantje op reserve en ga ik naar een pomp.
dan gooi ik er precies 5l in en dan dat flesje achteraan.
werkt voor mij heel goed
 
Alec_B 3-1-2017 19:22 Print reply

Posts: 110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Paar probleempjes met de redenatie van de heren boven mij:

- Wat maakt het uit dat MH failliet zou zijn? Lekker boeiend bij een opknap verhaal. Buiten dat ze nog steeds bestaan...

- Waarom octaan 98 in een standaard brommertje?

Edit: Pompje afdoppen en 1 op 50 mengen in de tank is ruim voldoende.

Als je bijvoorbleeld 5 liter tankt 100 ml olie er achter aan, mengt zichzelf super, hoeft geen heel tafereel te zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 3-1-2017 om 17:54 uur.

Aangezien dat onderdelen minder goed verkrijgbaar zijn of veel duurder.
Wat naar mijn mening toch een beetje belangrijk is.
Want volgens het internet is MH al failliet sinds 2014.

Maar kan ook verkeerd zijn natuurlijk.

En dat van octaan 98 vond ik ook al raar, 95 gaat toch ook prima.
En het is minder duur.
 
If it smokes it's a two stroke
PRO TUNING 3-1-2017 19:46 Print reply

Posts: 4000
98 octaan benzine bevat minder methanol nog beter is 102 octaan.

En goedkoper ? daar maken de meste mensen en vergissing, des te meer methanol des te hoger het verbruik
 
Aprilia RX 50 2003 3-1-2017 19:56 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
98 octaan benzine bevat minder methanol nog beter is 102 octaan.

En goedkoper ? daar maken de meste mensen en vergissing, des te meer methanol des te hoger het verbruik


Er van uit gaande dat het al zuiniger is...

Er zit meer dan 10% prijsverschil in, dat ga je echt niet terug zien. Zeker niet op een super ouderwets 2 takt carburateur motortje. Dat verdien je nooit weer terug.

@ Alec B, wat je al origineel nieuw nodig bent is doorgaans universeel. Denk aan remmerij, motorblok, tandwielen enz enz enz.

MH is niet failliet, ze verkopen alleen tegenwoordig geen brommers meer, enkel nog lichte motorfietsen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 3-1-2017 om 19:58 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Leon16 3-1-2017 20:07 Print reply
Posts: 58
Stel ik zou een grotere carb willen, (ook voor toekomstige grotere cilinder) wat voor een zou ik dan kopen? er zit nu maar een 12mm op.. eentje zonder olie nippel en vacuüm nippel, en misschien een 19,5? En wat is het verschil tussen één van 40 euro en één van 100 euro?
 
Aprilia RX 50 2003 3-1-2017 20:19 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon16
Stel ik zou een grotere carb willen, (ook voor toekomstige grotere cilinder) wat voor een zou ik dan kopen? er zit nu maar een 12mm op.. eentje zonder olie nippel en vacuüm nippel, en misschien een 19,5? En wat is het verschil tussen één van 40 euro en één van 100 euro?


Het verschil is de afwerking. Die van €40 blijf je aan het afstellen en lopen nooit echt super. Die van €100 zijn een stuk beter afgewerkt en vele constanter.

Ligt er aan wat je wilt. Wil je een laagtoerige 80 dan zit je met 19mm al zat. Wil je een flink snelle 80cc zit je eerder aan 24mm te denken.

Bij AM6 blokken zou ik toch bij Dell'orto blijven.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 3-1-2017 20:26 Print reply

Posts: 6711
Maak anders even een Gallery aan voor deze MH, ben nu wel benieuwd eigenlijk.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Alec_B 3-1-2017 20:33 Print reply

Posts: 110
@ Aprilia RX50 2003
Aah oke wist ik niet, mijn fout

En Leon, ik zou moest ik zelf een andere carbu kopen toch eerder gaan voor een iets duurdere, want heb ook al eens met een rommel carbu gewerkt maar dan wel op een 4 takt.

Maar zoals Aprilia zegt, is het afstellen met deze "goedkope" carbus niet echt fijn.
 
If it smokes it's a two stroke

Dit topic is 6493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved