setup zover ik weet (voor het probleem)
19mm dell black sproeier 103 ori spruitstuk
ori cilinder
std uitlaat zonder prop.
nou ik al een jaar probleemloos (mbt blok) rijden 20km per dag.
ineens krijgt de dt wat minder vermogen.
en ik doorrijden en niet kijken(goed dom)
na een paardagen reed hij niet harder dan 30 en stotterde dan extreem (leek net of je hem steeds aan en uit zette.)
nou dus thuis gekeken wat het was.
(dit is al 2 maanden geleden dus probeer het zo goed mogelijk te beschrijven)
nieuwe bougie erin gedaan - niks
zonder luchtfilter - niks
carb schoon - niks
zonder uitlaat - niks
dus toen ging ik dieper graven.
membraam klepje was kapot.
zuiger en cilinder versleten.
spruitstuk zaten scheurtjes in (volgens mij niet door)
dus ik toen maar gelijk vanalles vervangen (ook olie, koppelings platen enz.)
nieuwe 50cc dmp cilinder
nieuw doppler membraam klepjes
nieuwspruitstuk.
maar loopt nu nogsteeds niet goed. blijft alleen lopen op schoke en als je veel touren maakt dan "valt hij uit en gaat gelijk aan alleen dan redelijk snel"
rijden lukt niet dan valt hij gelijk weg.
sproeier is nu 110.
andere tank met normale kraan - niks dus kraan is nie kapot
carb aansluiting nieuwe slangenklem ook niks.
dus vrijdag een vliegwieltrekker voor am6 halen en daarachter eens kijken. mocht daar niks te zien zijn dan cilinder controleren of daar iets zit. en anders nieuwe ontsteking en bobine/cdi of weet iemand nog iets?
Cilinder eraf gepakt en bovenste zuigerveer zat niet los. Los gemaakt cilinder erop gezet met nieuwe pakking en stotterd niet zo meer. Maar hij krijgt nu nog te weinig benzine terwijl er sproeier 110 inzit... loopt op choke beter en als je weg rijd slaat hij gelijk af. Lijkt mij valse lucht maar op deo reageert hij nergens??
Ik vind die sproeier ook groot dus begin ik te denken dat je valse lucht bij je krukaskeerringen zit. En als je tweede kitje nu ook al niet lekker meer zat, is er misschien ook wel iets aan de hand met je krukaslagers...misschien resten van de eerste cilinderkit ?
Ik zou beginnen met even aan je vliegwiel te duwen op en neer. Daar mag niet veel beweging inzitten.
Ff gekeken krukaslagers zijn zover ik kan voelen nog goed. Keering is een goede ja, valse lucht moet bijna wel.. ben ook akkes carb nog een keer aanschoonmaken en spruit er opieuw op.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: lukas puch
Ff gekeken krukaslagers zijn zover ik kan voelen nog goed. Keering is een goede ja, valse lucht moet bijna wel.. ben ook akkes carb nog een keer aanschoonmaken en spruit er opieuw op.
Hmm je hebt toch wel deo die goed ontbrandt hey...ik spuit zelf altijd met ruitenontdooier...goed spul ;p
nog steeds niet goed..
vandaag een vrije dag maar nergens hebben ze een goede vliegwieltrekker die past.... maar onder de keerring is het ook gewoon droog. drek maar weer een ander spruitstuk erop zetten en kijken of ik er een andere carb achter kan knopen.
net ander spuitstuk er weer opgezet (die nieuwe) en ik zag dat er een hoop 2 takt olie in de luchtfilter bak lag... dus heb de carb losgezet van de luchtfilterbak en toen was het al een stuk beter. ik kan nu rijden zonder dat hij gelijk uitvalt. maar wel met heeel weinig vermogen en heel langzaam. en hij rookt ook best wel dus ik dacht misschien rechter krukaskeerring lek?
Ben je zeker dat het tweetaktolie is en geen motorolie ? Ik heb zo'n vermoeden dat die olie via je karterontluchting in je oliefilter terecht komt.
Je hebt er toch niet te veel olie opgedaan per toeval ?