st.nyksterdriver |
20-12-2009 16:38 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Kun je van een 21mm delortho derbi carb de olienippel(ding waar slangetje op komt) vervangen op een of andere manier?
rijd jij mengsmering ? zojah kun je eer een slang met daarin een schroefje gedraaid (moet wel lucht dicht zijn natuurlijk) en dan dat slangetje op de olie nippel doen
|
|
|
|
coupequattro |
20-12-2009 16:41 |
 Posts: 958 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]
rijd jij mengsmering ? zojah kun je eer een slang met daarin een schroefje gedraaid (moet wel lucht dicht zijn natuurlijk) en dan dat slangetje op de olie nippel doen
Het is de bedoeling om hem met oliepompje gesmeerd te houden.
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
20-12-2009 16:43 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]
Het is de bedoeling om hem met oliepompje gesmeerd te houden.
is je nippel kapot dan
|
|
|
|
coupequattro |
20-12-2009 16:44 |
 Posts: 958 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]
is je nippel kapot dan
Ja.
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
20-12-2009 16:46 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]
Ja.
het was handiger geweest dat je dat er meteen bij zei
kun je een foto maken zodat we de schade kunnen zien.
|
|
|
|
ikkejw |
20-12-2009 16:56 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Kun je van een 21mm delortho derbi carb de olienippel(ding waar slangetje op komt) vervangen op een of andere manier?
uitboren, draad in tappen, nieuw nippeltje erin draaien
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Niek de Wildt |
20-12-2009 17:02 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Kun je van een 21mm delortho derbi carb de olienippel(ding waar slangetje op komt) vervangen op een of andere manier?
zijn gewoon te koop voor bijna niks:
http://www.dellorto.co.uk/
|
|
|
|
shirioko |
20-12-2009 17:25 |
 Posts: 2273 |
hele stomme vraag hier,
zou je dit voor een bromfietskenteken kunnen laten keuren?
http://link.marktplaats.nl/271596821
en zo ja wordt het lastig en duur enz.?

als ik dan zowiso eerst aan alle eisen voldoe (snelheid, verlichting enz)
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 20-12-2009 om 17:27 uur.
|
|
|
|
brommerrijdertje |
20-12-2009 17:27 |
|
RubenMTX |
20-12-2009 17:30 |
 Posts: 558 |
Als je de olie uit je schijfrem haalt, zou ie toch geen kracht meer moeten zetten en dan moet je toch die zuigers makkelijk uit elkaar kunnen drukken?
Die van mij zitten tegen elkaar aan en ik krijg ze met geen mogelijkheid uit elkaar... Zo kan ie natuurlijk ook niet op de schijf...
Hoe komt dat dan, wat doe ik fout?
Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 20-12-2009 om 17:31 uur.
|
|
|
|
hggf |
20-12-2009 17:31 |
 Posts: 1404 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerrijdertje
[...]
heeft waarschijnlijk geen typegoedkeuring, dus dat wordt heel erg duur
Ik denk dat het het zelfde is als een zelfbouw brommer.
Dus zie: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/193
|
|
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers... |
|
brommerrijdertje |
20-12-2009 17:33 |
 Posts: 380 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]
Ik denk dat het het zelfde is als een zelfbouw brommer.
Dus zie: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/193
zie zelf eerst maar eens
dan moet je dus eerst het frame kaal leveren bij de rdw, een tekening maken met de lassen,
en je moet ze overtuigen dat je het zelf hebt gemaakt
Dit bericht is gewijzigd door brommerrijdertje op 20-12-2009 om 17:34 uur.
|
|
zo'n grote vuurbal jonge, BAM |
|
Joel_koningslust |
20-12-2009 17:34 |
 Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
brommerrijdertje |
20-12-2009 17:39 |
 Posts: 380 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
Als je de olie uit je schijfrem haalt, zou ie toch geen kracht meer moeten zetten en dan moet je toch die zuigers makkelijk uit elkaar kunnen drukken?
Die van mij zitten tegen elkaar aan en ik krijg ze met geen mogelijkheid uit elkaar... Zo kan ie natuurlijk ook niet op de schijf...
Hoe komt dat dan, wat doe ik fout?
Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 20-12-2009 om 17:31 uur.
je kunt beter de olie uit de remklauw halen
maar als je die ontuchtingsnippel opendraaid, dan moet je een schroevendraaier tussen je remblokken zetten en gewoon opendrukken, het laatste eind kan je het beste met een waterpomptang doen
|
|
zo'n grote vuurbal jonge, BAM |
|
RubenMTX |
20-12-2009 17:40 |
 Posts: 558 |
Ja uit de remklauw, dat bedoel ik. Maar de olie is eruit, ontluchtingsnippel is open, en zelfs met de schroevendraaier (erg beun vind ik...) krijg ik het niet open...
Kapot?
|
|
|
|