Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic"- deel 39

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 560 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57794 - "Kleine vragen topic"- deel 39
Pagina 98 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 101750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

just_pelmke 27-8-2009 17:45 Print reply

Posts: 1349
ey,

ik reed vanmorgen naar mijn werk en opeens viel de brommer uit,leet net of de benzine op was maar heb gisteren nog getankt.
Tussendoor eraan gewerkt kraantje was zuiver,slangetje ook dus vlotterbak werd leeggetrokken.
Vlotter bleef niet hangen of niks,getest in een bakje benzine., dus heb ik hem een beetje omhoog gebogen en de stationair sproeier vastgedraait(die zat los).
Alles weer goed in elkaar gezet,maar toen ik naar huis reed bleef hij bij de 6000 toeren hangen daarna stotterde hij verder tot de 7 en haalde max 80,normaal 100.
19 mm dell orto met malossi filter
Wat kan het zijn?
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
yamahadtt 27-8-2009 17:46 Print reply
Posts: 225
Hoeveel mm moet er tussen de contactpuntjes zitten, van een DT MX?
 
Henk-88 27-8-2009 17:57 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
ey,

ik reed vanmorgen naar mijn werk en opeens viel de brommer uit,leet net of de benzine op was maar heb gisteren nog getankt.
Tussendoor eraan gewerkt kraantje was zuiver,slangetje ook dus vlotterbak werd leeggetrokken.
Vlotter bleef niet hangen of niks,getest in een bakje benzine., dus heb ik hem een beetje omhoog gebogen en de stationair sproeier vastgedraait(die zat los).
Alles weer goed in elkaar gezet,maar toen ik naar huis reed bleef hij bij de 6000 toeren hangen daarna stotterde hij verder tot de 7 en haalde max 80,normaal 100.
19 mm dell orto met malossi filter
Wat kan het zijn?



Waarom heb je de vlotter eigenlijk bijgebogen, denk je nou echt dat 'ie ineens verkeerd staat?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
wassie 27-8-2009 18:03 Print reply
Posts: 20
ik heb een suzuki tsx en die loopt echt bagger.
nou lees ik iets over een gelijkrichter ofzo alleen die zit er bij mij niet op.
heeft deze effect op de ontsteking of word deze alleen gebruikt voor de verlichting?
 
just_pelmke 27-8-2009 18:10 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Waarom heb je de vlotter eigenlijk bijgebogen, denk je nou echt dat 'ie ineens verkeerd staat?


omdat ie mijn vlotterbak leeg trok en hij niet bleef haken?
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
just_pelmke 27-8-2009 18:11 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wassie
ik heb een suzuki tsx en die loopt echt bagger.
nou lees ik iets over een gelijkrichter ofzo alleen die zit er bij mij niet op.
heeft deze effect op de ontsteking of word deze alleen gebruikt voor de verlichting?


alleen voor verlichtin loopt ie niet beter door.
is hij goed afgestelt?

 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
wassie 27-8-2009 18:18 Print reply
Posts: 20
hij stond volgens mij gewoon goed hij zat zo vast dat hij niet verkeerd kon zijn geschoten.
op lage toeren trekt hij sloom en op hogere toeren begint hij te pruttele enzo.
kan dit toevallig ook een kapotte spoel zijn?
de carburateur kan het niet zijn want die hebben we al verschillende getest.
we hebben ook al een bobine getest en bougie en bougiekabel daar zit het ook allemaal niet in.

 
Maup 27-8-2009 18:22 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wassie
hij stond volgens mij gewoon goed hij zat zo vast dat hij niet verkeerd kon zijn geschoten.
op lage toeren trekt hij sloom en op hogere toeren begint hij te pruttele enzo.
kan dit toevallig ook een kapotte spoel zijn?
de carburateur kan het niet zijn want die hebben we al verschillende getest.
we hebben ook al een bobine getest en bougie en bougiekabel daar zit het ook allemaal niet in.



met "afstellen" word doorgaans het afstellen van de carburateur bedoeld, hier kun je vinden hoe je dit doet en waar het voor dient.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
wassie 27-8-2009 18:30 Print reply
Posts: 20
ik zal eens gaan beginne
het was ook nogal raar want hij verbruikte 6 liter benzine in ongeveer 1 uur rijde(hij lekte niet).
eerst een 20 millimeter mikuni met sproeier 120 en daarna probeerde we een 16 millimet mikuni met sproeier 74.
met de 20 haalde je hooguit 40 en met de 16 nog geen 5
dus ik zal eens beginne
bedankt!
 
w0ut3r 27-8-2009 18:31 Print reply

Posts: 1350
Ik heb nou de twv 13-53 op me brommer maar ik vind dat die veels te veel toeren op de top maakt...
Nu wil ik dus ff 14-53 proberen.. maar moet ik dan weer me ketting + achtertandwiel meevervangen?
Want de tandwielen en ketting die er nu opzitten zijn ook nog maar 200-300km oud..
 
www.TheGreenBoxz.nl
st.nyksterdriver 27-8-2009 18:39 Print reply
Posts: 3376
nee het zal niet veel kwaad kunnen en dan nog een voortandwiel kost toch niks
 
WestlandMB 27-8-2009 18:43 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Ik heb nou de twv 13-53 op me brommer maar ik vind dat die veels te veel toeren op de top maakt...
Nu wil ik dus ff 14-53 proberen.. maar moet ik dan weer me ketting + achtertandwiel meevervangen?
Want de tandwielen en ketting die er nu opzitten zijn ook nog maar 200-300km oud..


Alle onderdelen slijten op elkaar af, dus als je het goed wilt doen moet je altijd beide tandwielen en de ketting tegelijk vervangen. Wel opletten dat een nieuwe ketting altijd iets uitrekt. Kijk anders hoe je tandjel eruit zien, zijn ze nog bijna nieuw, mooi recht dus en niet een beetje krom kan je ze denk nog wel erop laten zitten, na 200km zullen ze nog niet veel zijn versleten of je trekt altijd op je achterwiel weg en schakelt erg fors.
 
Maeddy 27-8-2009 18:44 Print reply

Posts: 1059
Beste bf'ers,

Ik heb een pilot sporty achterband aangeschaft, omdat mijn oude, lelijke en lekkende achterband niet meer functioneerde.

Nu heb ik over deze band twee vragen: Hoeveel bar gaat in de band? En hoe lang moet ik met die band rijden voordat het vettige laagje eraf is?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
st.nyksterdriver 27-8-2009 18:45 Print reply
Posts: 3376
het aantal bar hoort er als het goed is op te staan (de band)
effe burnen en dat laagje is eraf
 
Royal Club 27-8-2009 18:45 Print reply

Posts: 60390
2.0bar max.
verder zou ik dat ding opburnen en een fatsoenlijke band zoeken:P

die vetlaag duurt wel paar100km voor ie helemaal uit je band is denk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 101750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 98 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved