Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #53863 - "kleine vragen" topic - deel 35
|
Pagina 137 van 200
|
Dit topic is 101959 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Niek de Wildt |
10-2-2009 18:56 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
okido , ik dacht het al maar begon te twijfelen. Op elke site die ik tegen kom staat bij de krukassen alleen MB8 vermeldt
ahum... http://www.brommerforum.nl/showtopic/54050
|
|
|
|
Royal Club |
10-2-2009 19:15 |
 Posts: 60390 |
wat kost een beetje momentsleutel? tot 80nm
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi-Olaf |
10-2-2009 19:17 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
ahum... http://www.brommerforum.nl/showtopic/54050
slag is gelijk dat weet ik.
maar ik dacht dat er misschien verschil kon zitten in de kruk-tap.
net zo'n geval als bij de GPR en de Senda  maar blijkbaar niet, bedankt.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Leen |
10-2-2009 19:18 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wat kost een beetje momentsleutel? tot 80nm
meestal is het 0-20 en dan 20-200 oid :P
gamma dingetje zal een euro of 50 zijn, fatsoenlijke zal je 200 euro kosten.
|
|
|
|
Royal Club |
10-2-2009 19:20 |
 Posts: 60390 |
danku!
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Jasper Strahiem |
10-2-2009 19:24 |
 Posts: 1950 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wat kost een beetje momentsleutel? tot 80nm
Rond 100-140 dacht ik
|
|
Make the most of now |
|
falco |
10-2-2009 19:39 |
 Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
ahum... http://www.brommerforum.nl/showtopic/54050
om even terug te komen op het compressie gedoe
ik heb via de malossi site een lijst met afstellings aanbevelingen voor mijn cil.
misschien voor jou ook leuk te weten.
recommanded:
compression ratio 1:15,25
squish: 0,55
carburator: VHST 28 or 26 (ik blij met mn 28vhst)
End stroke reed valves: 8mm
ook zeggen ze dat team voor am6 76,4cc is en voor derbi 78,6cc
max vermogen 22cv bij 12.000rpm bij derbi 13,500.
nou dacht ik alleen dat CV niet gelijk is aan PK. maargoed, ik zit dus met max vermogen op 14,2k, misschien met laagtoerige uitlaat meer pk? en reedstops aanpassen zodat deze de klepjes maar tot max 8mm laten openen?
ik ga donderdag mn compressie even meten op me werk dan laat ik het wel weten, mocht dit te laag zijn, laat ik misschien een kopje berekenen om zo die 20pk te halen
|
|
|
|
munveq |
10-2-2009 19:42 |
 Posts: 159 |
Ik vroeg me dus af of je een brommer wel goed af kunt stellen als er een verkeerde bougie in zit en andersom of je wel de goede bougie kunt vinden als de brommer niet goed is afgesteld.
Want het heeft toch dezelfde symptomen, zwarte bougie te koud of te rijk mengsel....
|
|
Prove me wrong! |
|
Niek de Wildt |
10-2-2009 19:43 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: munveq
Ik vroeg me dus af of je een brommer wel goed af kunt stellen als er een verkeerde bougie in zit en andersom of je wel de goede bougie kunt vinden als de brommer niet goed is afgesteld.
Want het heeft toch dezelfde symptomen, zwarte bougie te koud of te rijk mengsel....
geef je setup eens.
|
|
|
|
munveq |
10-2-2009 19:44 |
 Posts: 159 |
70 cc malossi homoet 20 mm mikuni
|
|
Prove me wrong! |
|
Niek de Wildt |
10-2-2009 19:45 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
om even terug te komen op het compressie gedoe
ik heb via de malossi site een lijst met afstellings aanbevelingen voor mijn cil.
misschien voor jou ook leuk te weten.
recommanded:
compression ratio 1:15,25
squish: 0,55
carburator: VHST 28 or 26 (ik blij met mn 28vhst)
End stroke reed valves: 8mm
ook zeggen ze dat team voor am6 76,4cc is en voor derbi 78,6cc
max vermogen 22cv bij 12.000rpm bij derbi 13,500.
nou dacht ik alleen dat CV niet gelijk is aan PK. maargoed, ik zit dus met max vermogen op 14,2k, misschien met laagtoerige uitlaat meer pk? en reedstops aanpassen zodat deze de klepjes maar tot max 8mm laten openen?
ik ga donderdag mn compressie even meten op me werk dan laat ik het wel weten, mocht dit te laag zijn, laat ik misschien een kopje berekenen om zo die 20pk te halen
bedoelen ze krukas pk's mee (circa 3pk meer dan achterwiel pk's)
en je kan er vanuit gaan dat ze bij die gegevens altijd een beetje overdrijven en echt alles op alles hebben gezet (dus echt een ideale uitlaat etc) om zoon vermogen te scoren.
|
|
|
|
Henk-88 |
10-2-2009 19:45 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
max vermogen 22cv bij 12.000rpm bij derbi 13,500.
nou dacht ik alleen dat CV niet gelijk is aan PK.
CV = Cheval Vapeur = paardenkracht..
De Franse is hetzelfde als die van ons.
Afwijkend is de BHP = British Horse Power die is 'slightly' te hoog in verhouding tot de vertrouwde PK. De SAE-PK is NOG hoger qua verhouding maar in ongebruik geraakt.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
munveq |
10-2-2009 19:49 |
 Posts: 159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
geef je setup eens.
of moet je nog meer weten?
|
|
Prove me wrong! |
|
Niek de Wildt |
10-2-2009 19:52 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: munveq
[...]
of moet je nog meer weten?
Moet hittegraad 8 in.
9 kan ook wel, maar 8 is net wat mooier met deze kou ook nog eens.
Als er een van die 2 in zit (met de juiste schachtlengte) dan is er geen probleem met afstellen (maar dan nog is de bougiekleur alleen een grove aanduiding)
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
10-2-2009 19:52 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
CV = Cheval Vapeur = paardenkracht..
De Franse is hetzelfde als die van ons.
Afwijkend is de BHP = British Horse Power die is 'slightly' te hoog in verhouding tot de vertrouwde PK. De SAE-PK is NOG hoger qua verhouding maar in ongebruik geraakt.
bhp staat voor brake horse power, dus het vermogen aan de krukas.
edit: na wat meer research zie ik dat bhp ook een afkorting is voor british horsepower. maar iig, het vermogen gemeten zonder het verlies aan de versnellingsbak, differentieel, waterpomp, dynamo e.d.
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 10-2-2009 om 19:57 uur.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Dit topic is 101959 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 137 van 200
|
|