Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 35

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53863 - "kleine vragen" topic - deel 35
Pagina 137 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 101959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 10-2-2009 18:56 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

okido , ik dacht het al maar begon te twijfelen. Op elke site die ik tegen kom staat bij de krukassen alleen MB8 vermeldt


ahum... http://www.brommerforum.nl/showtopic/54050


 
Royal Club 10-2-2009 19:15 Print reply

Posts: 60390
wat kost een beetje momentsleutel? tot 80nm
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 10-2-2009 19:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ahum... http://www.brommerforum.nl/showtopic/54050



slag is gelijk dat weet ik.
maar ik dacht dat er misschien verschil kon zitten in de kruk-tap.
net zo'n geval als bij de GPR en de Senda maar blijkbaar niet, bedankt.

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Leen 10-2-2009 19:18 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wat kost een beetje momentsleutel? tot 80nm



meestal is het 0-20 en dan 20-200 oid :P

gamma dingetje zal een euro of 50 zijn, fatsoenlijke zal je 200 euro kosten.
 
Royal Club 10-2-2009 19:20 Print reply

Posts: 60390
danku!
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jasper Strahiem 10-2-2009 19:24 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wat kost een beetje momentsleutel? tot 80nm

Rond 100-140 dacht ik
 
Make the most of now
falco 10-2-2009 19:39 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ahum... http://www.brommerforum.nl/showtopic/54050




om even terug te komen op het compressie gedoe

ik heb via de malossi site een lijst met afstellings aanbevelingen voor mijn cil.

misschien voor jou ook leuk te weten.

recommanded:
compression ratio 1:15,25
squish: 0,55
carburator: VHST 28 or 26 (ik blij met mn 28vhst)
End stroke reed valves: 8mm

ook zeggen ze dat team voor am6 76,4cc is en voor derbi 78,6cc

max vermogen 22cv bij 12.000rpm bij derbi 13,500.

nou dacht ik alleen dat CV niet gelijk is aan PK. maargoed, ik zit dus met max vermogen op 14,2k, misschien met laagtoerige uitlaat meer pk? en reedstops aanpassen zodat deze de klepjes maar tot max 8mm laten openen?

ik ga donderdag mn compressie even meten op me werk dan laat ik het wel weten, mocht dit te laag zijn, laat ik misschien een kopje berekenen om zo die 20pk te halen


 
munveq 10-2-2009 19:42 Print reply

Posts: 159
Ik vroeg me dus af of je een brommer wel goed af kunt stellen als er een verkeerde bougie in zit en andersom of je wel de goede bougie kunt vinden als de brommer niet goed is afgesteld.
Want het heeft toch dezelfde symptomen, zwarte bougie te koud of te rijk mengsel....
 
Prove me wrong!
Niek de Wildt 10-2-2009 19:43 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: munveq
Ik vroeg me dus af of je een brommer wel goed af kunt stellen als er een verkeerde bougie in zit en andersom of je wel de goede bougie kunt vinden als de brommer niet goed is afgesteld.
Want het heeft toch dezelfde symptomen, zwarte bougie te koud of te rijk mengsel....


geef je setup eens.
 
munveq 10-2-2009 19:44 Print reply

Posts: 159
70 cc malossi homoet 20 mm mikuni
 
Prove me wrong!
Niek de Wildt 10-2-2009 19:45 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


om even terug te komen op het compressie gedoe

ik heb via de malossi site een lijst met afstellings aanbevelingen voor mijn cil.

misschien voor jou ook leuk te weten.

recommanded:
compression ratio 1:15,25
squish: 0,55
carburator: VHST 28 or 26 (ik blij met mn 28vhst)
End stroke reed valves: 8mm

ook zeggen ze dat team voor am6 76,4cc is en voor derbi 78,6cc

max vermogen 22cv bij 12.000rpm bij derbi 13,500.

nou dacht ik alleen dat CV niet gelijk is aan PK. maargoed, ik zit dus met max vermogen op 14,2k, misschien met laagtoerige uitlaat meer pk? en reedstops aanpassen zodat deze de klepjes maar tot max 8mm laten openen?

ik ga donderdag mn compressie even meten op me werk dan laat ik het wel weten, mocht dit te laag zijn, laat ik misschien een kopje berekenen om zo die 20pk te halen




bedoelen ze krukas pk's mee (circa 3pk meer dan achterwiel pk's)
en je kan er vanuit gaan dat ze bij die gegevens altijd een beetje overdrijven en echt alles op alles hebben gezet (dus echt een ideale uitlaat etc) om zoon vermogen te scoren.

 
Henk-88 10-2-2009 19:45 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
max vermogen 22cv bij 12.000rpm bij derbi 13,500.

nou dacht ik alleen dat CV niet gelijk is aan PK.




CV = Cheval Vapeur = paardenkracht..

De Franse is hetzelfde als die van ons.

Afwijkend is de BHP = British Horse Power die is 'slightly' te hoog in verhouding tot de vertrouwde PK. De SAE-PK is NOG hoger qua verhouding maar in ongebruik geraakt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
munveq 10-2-2009 19:49 Print reply

Posts: 159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


geef je setup eens.

of moet je nog meer weten?
 
Prove me wrong!
Niek de Wildt 10-2-2009 19:52 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: munveq
[...]

of moet je nog meer weten?


Moet hittegraad 8 in.
9 kan ook wel, maar 8 is net wat mooier met deze kou ook nog eens.

Als er een van die 2 in zit (met de juiste schachtlengte) dan is er geen probleem met afstellen (maar dan nog is de bougiekleur alleen een grove aanduiding)


 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 10-2-2009 19:52 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



CV = Cheval Vapeur = paardenkracht..

De Franse is hetzelfde als die van ons.

Afwijkend is de BHP = British Horse Power die is 'slightly' te hoog in verhouding tot de vertrouwde PK. De SAE-PK is NOG hoger qua verhouding maar in ongebruik geraakt.

bhp staat voor brake horse power, dus het vermogen aan de krukas.
edit: na wat meer research zie ik dat bhp ook een afkorting is voor british horsepower. maar iig, het vermogen gemeten zonder het verlies aan de versnellingsbak, differentieel, waterpomp, dynamo e.d.


Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 10-2-2009 om 19:57 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!

Dit topic is 101959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 137 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved