| 
 
	
		| Brommerforum.nl wordt gehost door: |  
		|  |  |  | 
	
		| Technical Forum - Topic #54050 - Boringen lijst |  
		| Pagina 1 van 8 
 |  
		| 
				| Dit topic is 38487 keer bekeken. |  Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. | 
 |  
 
	
		|  Niek de Wildt | 12-1-2009 15:50   |  | 
		| Posts: 7168 | 
Met 50cc cilinder bedoel ik gewoon de std cilinder omdat alle 50cc cilinders per brommer (vrijwel) hetzelfde zijn.
 
 Am6:
 50cc cilinder = 40,3mm
 Metrakit Pro race = 47,6mm
 Metrakit SP = 47,6mm
 Metrakit = 48mm
 Malossi Mhr = 50mm
 Airsal = 48mm
 Gilardoni = 47mm
 Top performances alu vlinder(andere kruk nodig) = 50mm
 Top performances Zwarte top = 49mm
 Top performances Roze top = 49mm
 Hebo NG/manston replica/manston II = 47,6mm
 Bidalot replica/racing = 47,6mm
 Polini aluminium = 50mm
 DR = 49mm
 Simonini(andere kruk nodig) = 50mm
 Parmakit GP1(andere kruk nodig) = 55mm
 
 Derbi:
 50cc cilinder = 39,86mm
 Metrakit Pro Race = 47,60mm
 Hebo Manston Replica/Pata Negra/II = 47,60mm
 Malossi Mhr/Mhr Team = 50mm
 Polini gietijzer = 50mm
 Polini aluminium = 50mm
 DR = 47mm
 70 Airsal = 48mm
 80 Airsal = 50mm
 Bidalot Racing/Replica = 47,6mm
 
 Morini:
 50cc cilinder = 39mm
 
 Puch
 50cc cilinder = 38mm
 65cc Polini 43,5mm
 65 Eurokit = 44mm
 65 Metrakit = 43,5mm
 Airsal = 45mm
 Athena = 45mm
 Eurokit = 45mm
 80 Metrakit = 47mm
 Gilardoni = 47mm
 
 Tomos:
 Parmakit = 45mm
 Airsal = 44mm
 Eurokit = 44mm
 Dmp = 44mm
 
 Honda MT5/MB5 (50 AC):
 50cc cilinder = 39mm
 Malossi = 44.5mm
 Dmp = 45mm
 Airsal = 45mm
 Polini = 45mm
 
 Honda NSR zelfde blok als mtx-sh (50 LC):
 50cc cilinder = 39mm
 Daytona Mini = 44mm
 Athena = 45mm
 
 Honda MTX-SH zelfde blok als nsr50 (50 AC):
 Zeta = 45,5mm
 Eurocilindro = 45mm
 Parmakit = 45mm
 
 Honda MT8/MB8 (80 AC):
 80cc cilinder = 45mm
 Malossi = 54mm
 Eurocilindro(Athena) = 57mm
 Dmp = 53mm
 Imitatie = 53mm
 
 Honda MBX/MTX-R/MTX-R2 (80 LC):
 80cc cilinder = 49,50 mm
 Malossi = 53mm
 Eurocilindro(Athena) = 55mm
 Autisa = 55mm
 Gilardoni = 48mm
 MCX(AC!) = 49,50mm
 
 Honda overig:
 NS1 74 (LC) = 48mm
 CR80 Elsinore (AC) = 49,5mm
 CR125 1973 t/m 1979 (AC) = 56,00mm
 CR125 1980 t/m 1984 (AC) = 55,50mm
 CR125 > 1885 (AC) = 54,00
 MB100/H100 (AC) = 50,5mm
 
 Yamaha DT50MX/RD50MX/TY50/DTR50 etc(50 AC):
 50cc cilinder = 40mm (er is een immitatie van 41mm)
 immitatie = 43mm
 Autisa = 44mm
 Fast Arrow = 44mm
 Polini = 45mm
 Eurokit = 45mm
 Malossi = 44.5mm
 Athena = 45mm
 Eurocilindro = 45mm
 
 Yamaha DT80MX/RD80MX (80 AC)
 80cc cilinder = 49mm
 110cc Autisa = 53mm
 110cc malossi = 53mm
 
 Suzuki TS50ER/ZR50/GT50 (50 AC)
 50cc cilinder = 41mm
 70cc cilinder = 47mm
 Malossi = 50mm
 Autisa = 49mm
 
 Suzuki TS50X zelfde blok als rg50 (50 AC)
 50cc cilinder = 41mm
 70cc cilinder = 47mm
 
 Suzuki RG50 zelfde blok als ts50x (50 LC):
 50cc cilinder = 41mm
 70cc cilinder = 47mm
 
 Suzuki TSX80/RG80/RG80-gamma (80 LC):
 80cc cilinder = 47mm
 
 Zundapp oud type (KS50 en ...???):
 50cc cilinder = 39mm???
 
 Zundapp nieuw type (merken???):
 50cc cilinder = 32mm???
 
 Zundapp KS80:
 80cc cilinder = 46mm
 
 Kreidler:
 50cc cilinder = 40mm
 
 vespa:
 50cc cilinder = 38,2 - 38,4
 60cc cilinder = 42mm
 65cc cilinder = 43mm
 75cc cilinder = 46mm
 
 Peugeot:
 50cc cilinder = 40mm
 
 
 
 
 SLAG:
 Derbi					40 (43 voor Pro race XL)
 Am6					39 (44 voor Top Performances en 46 voor Simonini en Parmakit)
 Morini                                  41,8
 Honda MT5/MB5/MTX-SH/NSR50/MBX80/NSR80/MTX-R/MTX-R2/NS1/CR80                             41,4
 Honda MT8/MB8/MB100/H100                49,5
 Honda CR125 1973 t/m 1978               50
 Honda CR125 1979                        50,7
 Honda CR125 1980 t/m 1984               50,6
 Honda CR125 1985 t/m 1986               54
 Honda CR125 > 1987                      54,5
 Yamaha DT50MX/RD50MX/TY50/DTR50 etc     39,7
 Yamaha DT80MX/RD80MX                    42
 Suzuki TS50ER/ZR50/GT50            37,8
 Suzuki TS50X/RG50                       ????? (zelfde als hierboven?)
 Suzuki TS80X/RG80/RG80-GAMMA            ?????
 Zundapp	KS50 (oud type)                 41,8
 Zundapp ...  (nieuw type)          50???
 Zundapp KS80                            48
 Kreidler				39,7
 Kawasaki AR50				41,6
 Puch Maxi                               43
 Tomos A35				43,1
 Vespa/Piaggio Ciao                      43 (46 bij Sprocatti/Simonini)
 Peugeot 103SP                           39,1
 
 
 
 
 DRIJFSTANG:
 Derbi					90
 Am6					85
 Morini                                  89,6
 Honda MT5/MB5                           80
 Honda NSR/MTX-SH/MBX/CR80/NS1           91
 Honda MT8/MB8/MB100/H100/CR125(1975-1984) 100
 Honda CR125(1985 +)                     104
 Yamaha DT50/FS1                         84
 Suzuki Suzuki TS50ER/ZR50/GT50/TS50X/RG50 (zijn deze allemaal hetzelfde???) 80
 Suzuki TS80X/RG80/RG80-GAMMA (Klopt dit?)            90
 Zundapp oud type (KS50)			85
 Zundapp nieuw type                      91
 Zundapp KS80                            91
 Kreidler                                85
 Kawasaki AR50				85
 Puch Maxi                               90
 Tomos A35			        90
 Peugeot 103SP                           76
 Vespa/Piaggio Ciao                      87
 
 
 
 
 
 
 DIT LAATSTE IS NIET ALLEMAAL ZEKER:
 SCOOTERS:
 Slag:
 Piaggio LC: 39,3mm
 Minarelli horizontaal AC/LC: 39,3mm
 Minarelli verticaal: 39,2mm
 Peugeot: 40,0m
 Morini LC: 37,4mm
 Kymco: 41,4mm
 Honda: 40,5mm
 Suzuki: 37,4
 
 Boring
 Rond de 40,00mm
 
 Drijfstang:
 Piaggio: 80mm
 Minarelli horizontaal: 80mm
 Minarelli verticaal: 80mm
 Peugeot: 80mm
 Morini: 75mm
 Kymco: 80mm
 Honda: 80mm
 Suzuki: 75mm
 
 Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 10-4-2011 om 18:54 uur.
 
 |  
		|  |  | 
 |  
 
	
		|  - Kevin - | 12-1-2009 15:56   |  | 
		|  Posts: 8086
 | 
Dude   , waar is het rijtje van Honda dan   MT8 Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 12-1-2009 om 16:56 uur.
 Malossi 113cc (AC) = 54 mm
Eurocilindro 125cc (Athena) (AC) = 57 mm 
 |  
		|  |  | 
 |  
		|  Royal Club | 12-1-2009 15:59   |  | 
		|  Posts: 60390
 | 
Quote:Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 13-1-2009 om 15:10 uur.Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
 Ik ben druk bezig met de nieuwe en "definitive" versie van het programma, en ik zit er over te denken om er een lijstje in te zetten met de boringen van een hoop cilinders, iets in de trant van:
 
 Puch:
 50cc cilinder =
 Polini 65 =
 Gilardoni 75 =
 enz...
 
 Derbi:
 50cc cilinder =
 Pro race 70 =47.6mm
 Mhr 80 =50mm
 Airsal 70 =47.6mm
 enz...
 
 Am6:
 50cc cilinder =
 Pro race 70 =47.6mm
 Mhr 80 = 50mm
 Airsal 70 =47.6mm
 gilardoni '74cc'= 47mm
 top performances alu vlinder =50mm
 zwarte top= 49mm
 roze top= 49mm
 simonini (90cc)= 50mm
 hebo NG 70cc (manston replica= 47.6mm
 hebo manston II 70cc= 47.6mm
 bidalot replica + racing = 47.6
 was het wel
 
 met 50cc cilinder bedoel ik gewoon de std cilinder, omdat de 50cc cilinders wel ongv overeen komen.
 
 Roep maar!
 Ik vul het hier wel in de beginpost in.
 
 |  
		|  | anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten | 
 |  
		|  kenny77 | 12-1-2009 16:32   |  | 
		|  Posts: 29286
 | 
Puch: 
Gilardoni 75 =47mm 
Metrakit 75 =47mm 
70 Eurokit= 45mm
 
Yamaha dt50mx, m, rd50mx,m ty50, dtr50 (en nog een paar type's): 
60 immitatie= 43mm 
50 immitatie= 41mm 
65 autisa= 44 
65 fastorrow= 44 
70 polini= 45mm 
70 eurokit= 45mm 
70 malossi= 44.5mm 
70 athena= 45mm 
70 eurocilindro= 45mm
 
dt80mx rd80mx: 
Autisa= 53mm 
malossi= 53mm
 
Honda mt/mb8 
Eurocilindro/athena= 57mm 
Originele cilinder= 45mm 
Immi= 53mm
 
Honda mt/mb5: 
70 polini= 45mm 
70 eurokit= 45mm 
70 malossi= 44.5mm 
70 Fastarrow= 45mm (of was het 44.5?)
 
Honda cr80 elsinore= 49.5
 
Honda mbx80: 
Originele= 49mm 
eurocilindro= 55mm 
Malossi= 53mm
 
honda nsr50: 
Daytona mini= 44mm 
50cc origineel= 39mm
 
Meer weet ik niet uit mijn hoofd.    |  
		|  |  | 
 |  
		|  De Schout | 12-1-2009 16:32   |  | 
		| Posts: 5327 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
 Dude
  , waar is het rijtje van Honda dan   
 
 
 Malossi 113cc (AC) = 54 mm
Eurocilindro 125cc (Athena) (AC) = 57 mm 
Malossi 93cc lc = 53 mm
Eurocilindro 100cc lc = 55 mm
Mbx80 ori = 49.50 mm
 
 
 
 Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 12-1-2009 om 15:56 uur.
 
 |  
		|  | tune tweak fiddle bang bummer | 
 |  
		|  Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod | 12-1-2009 16:37   |  | 
		|  Posts: 17931
 | 
suzuki tsx:
 50cc = 41mm
 70cc = 47mm
 
 al denk ik dat je hier allemaal weinig aan hebt, iedereen die je programma gaat gebruiken weet wel welke diameter zn cilinder heeft
 
 |  
		|  |  | 
 |  
		|  PRO TUNING | 12-1-2009 16:45   |  | 
		|  Posts: 4000
 | 
Maak dan gelijk een FAQ met boring - slag - drijfstanglengte etc.
 |  
		|  |  | 
 |  
		|  Niek de Wildt | 12-1-2009 16:53   |  | 
		| Posts: 7168 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
 Maak dan gelijk een FAQ met boring - slag - drijfstanglengte etc.
 
 
Daar is het voor   
Dit lijstje komt in het programmatje te staan bij "timingen" de slag en drijfstang staan daar al.
 Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
 Yamaha dt50mx, m, rd50mx,m ty50, dtr50 (en nog een paar type's):
 50 immitatie= 41mm
 
 
 
Dus ik neem aan dat 50cc std cilinder ook 41mm is?
 Quote:Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
 al denk ik dat je hier allemaal weinig aan hebt, iedereen die je programma gaat gebruiken weet wel welke diameter zn cilinder heeft
 
 
is meer als FAQ
 
@Royal Club: 
Zijn alle Derbi cilinder precies dezelfde boring als Am6? dacht het niet toch? 
Ook blijft het mij nou onduidelijk wat precies de std boring is van Am6 en Derbi:
 
Am6:  
Slag (exact) ? 
Std boring (exact) ?
 
Derbi: 
Slag (exact) ? 
Std boring (exact) ?
 
En is die TP cilinder van jou alleen met andere kruk te monteren?
 
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 12-1-2009 om 17:00 uur. |  
		|  |  | 
 |  
		|  Benji | 12-1-2009 16:54   |  | 
		| Posts: 169 | 
boring am6 50 cc is 40.30
 |  
		|  | sponsored by http://www.scootparts.nl | 
 |  
		|  Niek de Wildt | 12-1-2009 16:58   |  | 
		| Posts: 7168 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Benji
 boring am6 50 cc is 40.30
 
 
slag exact? 
		 |  
		|  |  | 
 |  
		|  jan-dx11 | 12-1-2009 17:02   |  | 
		|  Posts: 4931
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Benji
 boring am6 50 cc is 40.30
 
 
dat is idd de orgineele maat
 
slag is 39mm
 
Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 12-1-2009 om 17:03 uur. |  
		|  | Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. | 
 |  
		|  kenny77 | 12-1-2009 17:04   |  | 
		|  Posts: 29286
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
 [...]
 
 
 slag exact?
 
 
Ik heb ook een cilinder die 40mm is, dus ik denk origineel 40mm.     
Slag dt50mx = 39.7 
Kreidler= 39,7 
dt80mx= 42 
puch= 43 
mt5/mb5= 41,4 
mt/mb8 49,5 (er word ook gezegd 50,8?) 
mbx80 41,4 
nsr50 41,4 
cr80 elsinore= 41,4
 
Edit: ik heb een tik fout bij mij gedaan het moet fastarrow zijn. 
Ik zou wel even bij de yamaha eurocilindro, 70cc erbij zetten er is namelijk ook een 50cc versie.   Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-1-2009 om 17:07 uur. |  
		|  |  | 
 |  
		|  Tombrom | 12-1-2009 17:04   |  | 
		|  Posts: 15925
 | 
vermeld wel ff dat bij de mhr het om de 80cc versies gaat.
 de gewone en de team
 
 |  
		|  |  | 
 |  
		|  Henk-88 | 12-1-2009 17:10   |  | 
		|  Posts: 26703
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
 suzuki tsx:
 
 50cc = 41mm
 70cc = 47mm
 
 
In de startpost staat 44mm bij de 70cc en dat klopt niet, is 47 zoals Thijsse zegt. 
		 |  
		|  | 'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' | 
 |  
		|  Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod | 12-1-2009 17:11   |  | 
		|  Posts: 17931
 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
 [...]
 
 
 In de startpost staat 44mm bij de 70cc en dat klopt niet, is 47 zoals Thijsse zegt.
 
 
eigenlijk is 47mm 67 cc oid
 
ts80x en rg80 hebben ook 47mm origineel
 
slag van ts50x is 37,8 
		 |  
		|  |  | 
 |  
		|  Niek de Wildt | 12-1-2009 18:03   |  | 
		| Posts: 7168 | 
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
 vermeld wel ff dat bij de mhr het om de 80cc versies gaat.
 
 de gewone en de team
 
 
Is er ook een 70cc versie dan? zo nee, dan maak ik geen onderscheid, de boring staat er immers bij.
 
Wat versta jij onder gewone? 
Hebben al die versies dezelfde inhoud? 
En noem die versies eens?
@Royal Club: 
Is die TP cilinder van jou alleen met andere kruk te monteren?
 
En klopt jou rijtje van Derbi cilinder (70cc's) nou wel? 
aangezien de std 50cc cilinders ook wat verschillen.
@iedereen: 
Am6: 
Boring 40.3 
Slag 39
 
Derbi: 
Boring 39,8 
slag 40
 
Kan iemand dit van Derbi bevestigen?
 
En wat zijn nou de drijfstang lengte en de slag van een Honda AC 80 blok (mt8 of mb8)?!?
 
En standaard 50cc boring Puch?
 
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 12-1-2009 om 18:07 uur. |  
		|  |  | 
 |  
 
	
	
		| 
				| Dit topic is 38487 keer bekeken. |  Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. | 
 |  
		| Pagina 1 van 8 
 |  |