Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 34

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 970 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
Pagina 152 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 94485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PUCH_wiebe_PUCH 13-12-2008 19:49 Print reply
Posts: 132
hallo
kan een 70cc cilinder voor tomos op een puch? zonder dat je de drijfstang moet veranderen?

 
Niek de Wildt 13-12-2008 19:51 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PUCH_wiebe_PUCH
hallo
kan een 70cc cilinder voor tomos op een puch? zonder dat je de drijfstang moet veranderen?



ja, maar heeft membraaninlaat wat heel erg moeilijk wordt met je frame.
 
PUCH_wiebe_PUCH 13-12-2008 19:52 Print reply
Posts: 132
jah maar dan kan je wel een nieuw spruitstuk maken en de cilinder staat tog wel un stukje er vanaf hoor en dan draai je het spruitstuk gewoon
 
markhispania3 13-12-2008 19:59 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PUCH_wiebe_PUCH
jah maar dan kan je wel een nieuw spruitstuk maken en de cilinder staat tog wel un stukje er vanaf hoor en dan draai je het spruitstuk gewoon


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/171

vergeet niet dat je de uitlaat ook moet aanpassen http://forum.tomosfo...viewtopic.php?t=1557

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 13-12-2008 om 20:01 uur.
 
roelirooie 13-12-2008 20:01 Print reply
Posts: 15
ellow,

ik had paar kleine vraagjes, vandaar dat ik me hier meld ^^

ik heb laatst een derbi senda sm x-treme uit 2003 gekocht, en de vorige eigenaar is een beetje als een klojo weze sleutelen, dus vanalles is overhoop, en ik probeer het (al lerende wijs, is mijn 1e brommer) beetje op te lossen, de cilinder was vast gelopen enz, en hij rijdt eindelijk sinds kort weer.

ik ben opzoek naar de normale afstellingen van mijn caberateur, want hij heeft daar nogal problemen mee, en ik wil erachter komen wat standaard is en wat niet,

-dus zijn er mensen die weten wat de standaard maten sproeiers zijn?
ik heb eentje met 68, eentje met 50 en eentje met 33

-ook wil ik graag vragen of iemand weet hoeeel slagen de luchtregelschuif ongeveer standaard heeft, ik weet niet wat normaal is voor mijn brommer, en ik weet dat ik erzelf mee kan kloten en zal ik ook doen, maar een standaard indicatie is fijn om mee te beginnen.

en weet iemand in welk slot de luchstluif (dat naaldje met borgring) moet?

hartstikke bedankt als mensen mij verder kunnen helpen!
 
Johann 13-12-2008 20:04 Print reply

Posts: 1273
Ik heb een Yamaha dt uit 2006 waar de toerenteller begrenst is. Ik draai de 10k voorbij alleen stopt de teller bij de 10k. de kilometerteller is niet begrenst. Wie weet hoe ik hem moet ontgrenzen?
 
bulteman 13-12-2008 20:09 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johan senda
Ik heb een Yamaha dt uit 2006 waar de toerenteller begrenst is. Ik draai de 10k voorbij alleen stopt de teller bij de 10k. de kilometerteller is niet begrenst. Wie weet hoe ik hem moet ontgrenzen?


zit er niet gewoon een 'obstakel' op de tellerplaat, zo'n pinnetjuh dat recht om hoog staat.

anders die effe afhalen
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Johann 13-12-2008 20:11 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


zit er niet gewoon een 'obstakel' op de tellerplaat, zo'n pinnetjuh dat recht om hoog staat.

anders die effe afhalen


Nee, het is een digitale teller ori.
 
Henk-88 13-12-2008 20:19 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

njah probleem is dus dat je er met een ijzerzaag maar moeilijk bij kan kome,, maar had ik indd ook al aan zitte denke



Heb je geen koudbeiteltje dan?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
markhispania3 13-12-2008 20:24 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelirooie
ellow,

ik had paar kleine vraagjes, vandaar dat ik me hier meld ^^

ik heb laatst een derbi senda sm x-treme uit 2003 gekocht, en de vorige eigenaar is een beetje als een klojo weze sleutelen, dus vanalles is overhoop, en ik probeer het (al lerende wijs, is mijn 1e brommer) beetje op te lossen, de cilinder was vast gelopen enz, en hij rijdt eindelijk sinds kort weer.

ik ben opzoek naar de normale afstellingen van mijn caberateur, want hij heeft daar nogal problemen mee, en ik wil erachter komen wat standaard is en wat niet,

-dus zijn er mensen die weten wat de standaard maten sproeiers zijn?
ik heb eentje met 68, eentje met 50 en eentje met 33

-ook wil ik graag vragen of iemand weet hoeeel slagen de luchtregelschuif ongeveer standaard heeft, ik weet niet wat normaal is voor mijn brommer, en ik weet dat ik erzelf mee kan kloten en zal ik ook doen, maar een standaard indicatie is fijn om mee te beginnen.

en weet iemand in welk slot de luchstluif (dat naaldje met borgring) moet?

hartstikke bedankt als mensen mij verder kunnen helpen!


als je brommer helemaal standaard is zou ik beginnen met sproeier maatje 75, de luchtschroef 1.5 slag uitdraaien en over "dat naaldje met borgring" dat is de gasnaald, gewoon uitproberen daar is niet echt een standaard afstelling voor.


Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 13-12-2008 om 20:25 uur.
 
Henk-88 13-12-2008 20:29 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
ik zou beginnen met maatje 75, de luchtschroef 1.5 slag uitdraaien en over "dat naaldje met borgring" dat is de gasnaald, gewoon uitproberen daar is niet echt een standaard afstelling voor.




Begin het afstellen met een te grote sproeier en daarna steeds wat kleiner gaan, dat voorkomt schade.
Gasnaald op de middelste stand en luchtschroef anderhalve slag uit (laatste weet ik niet zeker bij Derbi maar is bij TSX wel zo iig).
Pas als je door testen de goede sproeier hebt gevonden, ga je de rest van de carb afstellen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 13-12-2008 20:34 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Begin het afstellen met een te grote sproeier en daarna steeds wat kleiner gaan, dat voorkomt schade.
Gasnaald op de middelste stand en luchtschroef anderhalve slag uit (laatste weet ik niet zeker bij Derbi maar is bij TSX wel zo iig).
Pas als je door testen de goede sproeier hebt gevonden, ga je de rest van de carb afstellen.

luchtschroef 1.5 slag uit is zo ongeveer een vuistregel , zelfs bij oldtimers enzo (auto's) wordt het toegepast
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Meegrob 13-12-2008 22:25 Print reply
Posts: 196
Ik heb een mtx-ot (tenminste, dat denk ik :P) maar mijn framenummer begint met ADO9. betekend dit dat het een mtxsh frame is? het zou nog best wel is kunnen want er zit een mt5 blok onder en er zitten zeg maar 2 extra ophangpunten waar ie niet bijkomt.. is een beetje lastig uit te leggen :P
 
roelirooie 14-12-2008 12:21 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


als je brommer helemaal standaard is zou ik beginnen met sproeier maatje 75, de luchtschroef 1.5 slag uitdraaien en over "dat naaldje met borgring" dat is de gasnaald, gewoon uitproberen daar is niet echt een standaard afstelling voor.




okee dankje, dit heeft me al erg geholpen, want wat ik al dacht was dat het daar ergens fout is gegaan, er zit nu 68 in, en jullie raden me 75 of hoger aan als hij standaard is, terwijl hij dat dus niet is, er zit een andere uitlaat op, maar de demper zit er geloof ik wel nog in (ik hoor wat vaags rammelen in mn uitlaat bocht, vage demper :S, iig hij gaat bijna 80) dus dan lijkt mij 68 veelste klein, maar ik wist niet waarvan ik ongeveer uit moest gaan,

hartstikke bedankt, ik ga maar eens wat grotere sproeiers kopen, moet ik alleen de 68 vervangen, of ook die andere 2? (er staat 50 en 33 op die andere 2) en zou 90 een goede maat zijn om mee te beginnen?


Dit bericht is gewijzigd door roelirooie op 14-12-2008 om 12:22 uur.
 
rik hulkenberg 14-12-2008 12:51 Print reply

Posts: 10029
http://www.50cc.nl/expl_vws/Honmb5_g2.gif

ik krijg bout nummer 9 niet los
aan de linkerkant
heb kruipolie gebruikt
daarna met ringsleutel geprobeerd geen beweging in te krijgen
toen met de ratel maar die sloeg door
ook met de hamer op de dop geslagen en op de ringsleutel maar hij gaat nog steeds niet los iemand een idee ?

heb hem los gekregen met lomp geweld

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 14-12-2008 om 15:04 uur.
 

Dit topic is 94485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 152 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved