Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #52834 - "kleine vragen" topic - deel 34
|
Pagina 152 van 201
|
Dit topic is 94485 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
PUCH_wiebe_PUCH |
13-12-2008 19:49 |
Posts: 132 |
hallo
kan een 70cc cilinder voor tomos op een puch? zonder dat je de drijfstang moet veranderen?
|
|
|
|
Niek de Wildt |
13-12-2008 19:51 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PUCH_wiebe_PUCH
hallo
kan een 70cc cilinder voor tomos op een puch? zonder dat je de drijfstang moet veranderen?
ja, maar heeft membraaninlaat wat heel erg moeilijk wordt met je frame.
|
|
|
|
PUCH_wiebe_PUCH |
13-12-2008 19:52 |
Posts: 132 |
jah maar dan kan je wel een nieuw spruitstuk maken en de cilinder staat tog wel un stukje er vanaf hoor en dan draai je het spruitstuk gewoon
|
|
|
|
markhispania3 |
13-12-2008 19:59 |
 Posts: 1971 |
|
|
|
|
roelirooie |
13-12-2008 20:01 |
Posts: 15 |
ellow,
ik had paar kleine vraagjes, vandaar dat ik me hier meld ^^
ik heb laatst een derbi senda sm x-treme uit 2003 gekocht, en de vorige eigenaar is een beetje als een klojo weze sleutelen, dus vanalles is overhoop, en ik probeer het (al lerende wijs, is mijn 1e brommer) beetje op te lossen, de cilinder was vast gelopen enz, en hij rijdt eindelijk sinds kort weer.
ik ben opzoek naar de normale afstellingen van mijn caberateur, want hij heeft daar nogal problemen mee, en ik wil erachter komen wat standaard is en wat niet,
-dus zijn er mensen die weten wat de standaard maten sproeiers zijn?
ik heb eentje met 68, eentje met 50 en eentje met 33
-ook wil ik graag vragen of iemand weet hoeeel slagen de luchtregelschuif ongeveer standaard heeft, ik weet niet wat normaal is voor mijn brommer, en ik weet dat ik erzelf mee kan kloten en zal ik ook doen, maar een standaard indicatie is fijn om mee te beginnen.
en weet iemand in welk slot de luchstluif (dat naaldje met borgring) moet?
hartstikke bedankt als mensen mij verder kunnen helpen!
|
|
|
|
Johann |
13-12-2008 20:04 |
 Posts: 1273 |
Ik heb een Yamaha dt uit 2006 waar de toerenteller begrenst is. Ik draai de 10k voorbij alleen stopt de teller bij de 10k. de kilometerteller is niet begrenst. Wie weet hoe ik hem moet ontgrenzen?
|
|
|
|
bulteman |
13-12-2008 20:09 |
 Posts: 1956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johan senda
Ik heb een Yamaha dt uit 2006 waar de toerenteller begrenst is. Ik draai de 10k voorbij alleen stopt de teller bij de 10k. de kilometerteller is niet begrenst. Wie weet hoe ik hem moet ontgrenzen?
zit er niet gewoon een 'obstakel' op de tellerplaat, zo'n pinnetjuh dat recht om hoog staat.
anders die effe afhalen
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|
Johann |
13-12-2008 20:11 |
 Posts: 1273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]
zit er niet gewoon een 'obstakel' op de tellerplaat, zo'n pinnetjuh dat recht om hoog staat.
anders die effe afhalen
Nee, het is een digitale teller ori.
|
|
|
|
Henk-88 |
13-12-2008 20:19 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]
njah probleem is dus dat je er met een ijzerzaag maar moeilijk bij kan kome,, maar had ik indd ook al aan zitte denke
Heb je geen koudbeiteltje dan?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
markhispania3 |
13-12-2008 20:24 |
 Posts: 1971 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roelirooie
ellow,
ik had paar kleine vraagjes, vandaar dat ik me hier meld ^^
ik heb laatst een derbi senda sm x-treme uit 2003 gekocht, en de vorige eigenaar is een beetje als een klojo weze sleutelen, dus vanalles is overhoop, en ik probeer het (al lerende wijs, is mijn 1e brommer) beetje op te lossen, de cilinder was vast gelopen enz, en hij rijdt eindelijk sinds kort weer.
ik ben opzoek naar de normale afstellingen van mijn caberateur, want hij heeft daar nogal problemen mee, en ik wil erachter komen wat standaard is en wat niet,
-dus zijn er mensen die weten wat de standaard maten sproeiers zijn?
ik heb eentje met 68, eentje met 50 en eentje met 33
-ook wil ik graag vragen of iemand weet hoeeel slagen de luchtregelschuif ongeveer standaard heeft, ik weet niet wat normaal is voor mijn brommer, en ik weet dat ik erzelf mee kan kloten en zal ik ook doen, maar een standaard indicatie is fijn om mee te beginnen.
en weet iemand in welk slot de luchstluif (dat naaldje met borgring) moet?
hartstikke bedankt als mensen mij verder kunnen helpen!
als je brommer helemaal standaard is zou ik beginnen met sproeier maatje 75, de luchtschroef 1.5 slag uitdraaien en over "dat naaldje met borgring" dat is de gasnaald, gewoon uitproberen daar is niet echt een standaard afstelling voor.
Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 13-12-2008 om 20:25 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
13-12-2008 20:29 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
ik zou beginnen met maatje 75, de luchtschroef 1.5 slag uitdraaien en over "dat naaldje met borgring" dat is de gasnaald, gewoon uitproberen daar is niet echt een standaard afstelling voor.
Begin het afstellen met een te grote sproeier en daarna steeds wat kleiner gaan, dat voorkomt schade.
Gasnaald op de middelste stand en luchtschroef anderhalve slag uit (laatste weet ik niet zeker bij Derbi maar is bij TSX wel zo iig).
Pas als je door testen de goede sproeier hebt gevonden, ga je de rest van de carb afstellen.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Derbi-Olaf |
13-12-2008 20:34 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Begin het afstellen met een te grote sproeier en daarna steeds wat kleiner gaan, dat voorkomt schade.
Gasnaald op de middelste stand en luchtschroef anderhalve slag uit (laatste weet ik niet zeker bij Derbi maar is bij TSX wel zo iig).
Pas als je door testen de goede sproeier hebt gevonden, ga je de rest van de carb afstellen.
luchtschroef 1.5 slag uit is zo ongeveer een vuistregel  , zelfs bij oldtimers enzo (auto's) wordt het toegepast
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Meegrob |
13-12-2008 22:25 |
Posts: 196 |
Ik heb een mtx-ot (tenminste, dat denk ik :P) maar mijn framenummer begint met ADO9. betekend dit dat het een mtxsh frame is? het zou nog best wel is kunnen want er zit een mt5 blok onder en er zitten zeg maar 2 extra ophangpunten waar ie niet bijkomt.. is een beetje lastig uit te leggen :P
|
|
|
|
roelirooie |
14-12-2008 12:21 |
Posts: 15 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]
als je brommer helemaal standaard is zou ik beginnen met sproeier maatje 75, de luchtschroef 1.5 slag uitdraaien en over "dat naaldje met borgring" dat is de gasnaald, gewoon uitproberen daar is niet echt een standaard afstelling voor.
okee dankje, dit heeft me al erg geholpen, want wat ik al dacht was dat het daar ergens fout is gegaan, er zit nu 68 in, en jullie raden me 75 of hoger aan als hij standaard is, terwijl hij dat dus niet is, er zit een andere uitlaat op, maar de demper zit er geloof ik wel nog in (ik hoor wat vaags rammelen in mn uitlaat bocht, vage demper :S, iig hij gaat bijna 80) dus dan lijkt mij 68 veelste klein, maar ik wist niet waarvan ik ongeveer uit moest gaan,
hartstikke bedankt, ik ga maar eens wat grotere sproeiers kopen, moet ik alleen de 68 vervangen, of ook die andere 2? (er staat 50 en 33 op die andere 2) en zou 90 een goede maat zijn om mee te beginnen?
Dit bericht is gewijzigd door roelirooie op 14-12-2008 om 12:22 uur.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
14-12-2008 12:51 |
 Posts: 10029 |
http://www.50cc.nl/expl_vws/Honmb5_g2.gif
ik krijg bout nummer 9 niet los
aan de linkerkant
heb kruipolie gebruikt
daarna met ringsleutel geprobeerd geen beweging in te krijgen
toen met de ratel maar die sloeg door 
ook met de hamer op de dop geslagen en op de ringsleutel maar hij gaat nog steeds niet los iemand een idee ?
heb hem los gekregen met lomp geweld
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 14-12-2008 om 15:04 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 94485 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 152 van 201
|
|