Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 110cc Autisa?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52650 - 110cc Autisa?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-bart 13-10-2008 16:20 Print topicpost
Posts: 816
Ik had al in het KVT gepost, maar het schijnt nogal een aparte cilinder te zijn, dus daarom post ik het hier nog maar even.

Welke cilinder is dit? Boring 55mm. De verkoper heeft mij verteld dat het een Autisa is welke niet meer worden gemaakt. Wie kan dat bevestigen. Hij is trouwens van aluminium aan het gewicht te merken en past op MTX80R/MBX. Er staat trouwens een A in een driehoekje op het stuk waar het membraan in gaat (is op de eerste foto te zien)
FOTO'S:




Dit bericht is gewijzigd door mtx-bart op 13-10-2008 om 16:20 uur.
 

driver004 13-10-2008 16:21 Print reply

Posts: 3418
fijne cilinder is niet erg snel
maar wel veel koppel


helaas zijn de timingen van de cillinder minder en ook getuned zal deze niet appart snel worden.

edit: klopt is een Autisa

Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 13-10-2008 om 16:23 uur.
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
ikkejw 13-10-2008 16:24 Print reply

Posts: 9886
heb je een poortmapje? ben wel benieuwd naar de timing enz
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx-bart 13-10-2008 16:26 Print reply
Posts: 816
Heb nog nooit een poortmapje gemaakt, maar zal het eens proberen. Heb de faq al wel een keer doorgelezen.
 
driver004 13-10-2008 16:37 Print reply

Posts: 3418
heb wel een poortmap op me oude comp staan maar dies getuned


(tis miss handig om ooit cillinder FAQ te maken voor honda
heb al veel info er over vooral lc cillinder dus als iemand veel info over ac heeft kunnen we smaen un faq maken oid)

Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 13-10-2008 om 16:37 uur.
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
ikkejw 13-10-2008 16:39 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
heb wel een poortmap op me oude comp staan maar dies getuned


(tis miss handig om ooit cillinder FAQ te maken voor honda
heb al veel info er over vooral lc cillinder dus als iemand veel info over ac heeft kunnen we smaen un faq maken oid)

Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 13-10-2008 om 16:37 uur.



he ja daar zat ik ook aan te denken.. soort van wiki voor alle honda onderdelen
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx-bart 13-10-2008 16:54 Print reply
Posts: 816
ik ben bezig met de poortmap en ik zal hem hier posten (misschien vanavond nog)

DRIVER004 zou je mij die getunede poortmap kunnen mailen, dat zou heel fijn zijn (zie profiel voor mailadres)
 
wipe-out 13-10-2008 17:14 Print reply

Posts: 7672
Er bestaat al een lijstje met Honda cilinders, alleen zijn de beschrijvingen niet erg uitgebreid en missen er her en der een paar cilinders: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/77
 
christianos 13-10-2008 18:15 Print reply

Posts: 20445
ja is een autisa..

ja is een kutding..

heb hem ook, gaar ding..
 
driver004 13-10-2008 18:40 Print reply

Posts: 3418
de beloofde poortmap



en nog een



Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 13-10-2008 om 18:41 uur.
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
mtx-bart 14-10-2008 0:40 Print reply
Posts: 816
En nog een poortmap van mij dan:


Uitlaatpoorttiming: 170
Spoelpoorttiming: 124
Blowdown: 23

Ik dacht een snel cilindertje op de kop te hebben getikt, helaas dus..

Iemand een idee waar ik wat zou kunnen wegdremelen ?

Dit bericht is gewijzigd door mtx-bart op 14-10-2008 om 0:41 uur.
 
ikkejw 14-10-2008 0:51 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
de beloofde poortmap

afbeelding

en nog een

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 13-10-2008 om 18:41 uur.



als ik zo naar de timingen kijk is ie al vrij rap

uitlaat 180, spoelers 120, blowdown 30

spoelpoorten kunnen wel een stuk breder, en inlaatpoort is ook wat aan de kleine kant.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
En nog een poortmap van mij dan:
afbeelding

Uitlaatpoorttiming: 170
Spoelpoorttiming: 124
Blowdown: 23

Ik dacht een snel cilindertje op de kop te hebben getikt, helaas dus..

Iemand een idee waar ik wat zou kunnen wegdremelen ?

Dit bericht is gewijzigd door mtx-bart op 14-10-2008 om 0:41 uur.



uitlaatpoort kan een stukje omhoog, zet de blowdown eens op 30-32. en spoelpoorten breder zoals ik hierboven zei
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx-bart 14-10-2008 0:56 Print reply
Posts: 816
En de blowdown verhoog ik door de uitlaat poort omhoog te dremelen?

Hoeveel raad je aan die spoelpoorten te verbreeden en dan welke van de 2 en in welke breedterichting?

Hoeveel en waar de inlaat vergroten?

Heb geen ervaring met tunen/bewerken dus vandaar dat ik het vraag.
 
ikkejw 14-10-2008 1:01 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
En de blowdown verhoog ik door de uitlaat poort omhoog te dremelen?

Hoeveel raad je aan die spoelpoorten te verbreeden en dan welke van de 2 en in welke breedterichting?

Hoeveel en waar de inlaat vergroten?

Heb geen ervaring met tunen/bewerken dus vandaar dat ik het vraag.



spoelpoorten kun je aardig bijwerken met een dik slijpschijfje, en dan slijp je naar de inlaat toe (naar achteren dus).

de achterste spoelers kunnen waarschijnlijk wel breder, moet je ff kijken waar de zuigerveer slotjes komen, daar moet je zo'n 1 à 2 mm vandaan blijven. het spijltje tussen de spoelpoorten kun je ook een stukje dunner maken.

het makkelijkste is natuurlijk als je een haaks opzetstukje hebt, dan verneuk je je spoelrichting ook niet

edit:
en ja de blowdown is het verschil tussen de uitlaatpoort en inlaatpoort in graden. dus als je de uitlaat omhoog haalt, wordt je blowdown ook automatisch hoger

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 14-10-2008 om 1:02 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx-bart 14-10-2008 1:09 Print reply
Posts: 816
oke bedankt, heb je verder nog tips voor de inlaat?

Heeft het eigenlijk wel zin om die kleine spoelpoort te verbreden, want die 'holtes waar het mengsel doorheen stroomt' blijven even groot, of moet ik die dus ook meepakken?

En die vlinderpoort moet ik ff berekenen hoeveel ik er af ga halen, dit hoeft dus alleen in de hoogte?

Ik ga eerst ff onbewerkt boeken, kijken wat er uit te halen valt, daarna bewerken.

Is er ook een haaks slijpstukje voor op een dremel? En dat slijpschijfje wat jij bedoeld, is dat gewoon zo'n langwerpig freesje?
 
kenny77 14-10-2008 11:30 Print reply

Posts: 29286
Die A, staat ook op mijn autisa. (95cc voor yamahadt80mx)

Maar op bromsprintforum.nl, stond zo'n lijst waar veel honda cilinders (AC en LC cilinders) op stonden, van 50 tot 125 cc.
Maar deze site bestaat heellaas niet meer.

Maar als jullie het lijstje van honda cilinder (wat wipe-out heeft gegeven) nog willen uitbreiden , met foto's enzo erbij, wil ik ook best mee helpen.

Ik denk dat we dan van heel wat cilinders , foto's bij elkaar krijgen.
En misschien ook nog wat over de persoonlijke ervaring erbij.
(misschien is het ook een idee om cilinderkoppen erbij te zetten?)

Ik zou dan voor de
NSR50: 70cc daytona mini , 70cc malossi
MBX80: 80cc orginele, 100cc eurocilindro.
MT/MB 5: 50cc fastarrow
MT/MB8: 80cc orgineel, 110cc immitaie, 125cc eurocilindro

Kunnen zorgen, en ook nog wat verschilldene koppen.

(Misschien kom ik nog wat cilinders teggen, volgens mij liggen er nog 3 MT cilinders hier bij ons in de kast, maar ik heb nog nooit gekeken welke dit zijn. )
 

Dit topic is 9364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved