Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Info artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 614 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Info artikel: Lijst met alle bekende cilinders voor Honda
Geschreven door Joost
Geplaatst op 5-2-03 15:55
Categorie Motor gerelateerd

Hier onder een lijst met alle bekende cilinders voor Honda schakel brommers.

MT5/MB5/MTX-ot
50cc:
Honda standaard (nl versie) Volledig gegoten uit giet-ijzer
Honda standaard snel Gegoten alu, met giet ijzer wand
PW/FA50 (zwaar) Gegoten alu, zacht giet-ijzeren wand.
Zeta 50cc Gegoten alu, met chroom-wand
Eurokit Gegoten alu, met nicasil wand
Eurocilindro/athena Gegoten alu, met chroom-wand

70cc:
PW/FA 70cc (zwaar) Gegoten alu, met zacht giet-ijzeren wand.
Zeta 70cc ac Gegoten alu, met chroom wand
Zeta 70cc lc Gegoten alu, met chroom wand.
Eurocilindro/athena Gegoten alu, met chroom wand
Eurokit Gegoten alu, met nicasil wand.
Eurokit malossi look Gegoten alu, met chroom wand.
Autisa Gegoten alu, met stalen sleve.
Polini Gegoten alu, met nicasil wand.
Malossie Gegoten alu, met chroom wand.


MTX50
50cc:
Honda standaard (nl versie) Volledig gegoten uit giet-ijzer
Honda standaard snel Volledig gegoten uit giet-ijzer
Imitatie Gegoten alu Zacht giet-ijzeren wand.
Euro kit Gegoten alu Met nicasil wand
Eurocilindro/athena Gegoten alu, met nicasil wand.

70cc:
Eurocilindro/athena Gegoten alu, met nicalsil wand.
Malossi Gegoten alu, met nicalsil wand.
Zeta Gegoten alu, met chroom wand.


MBX50/NSR50
50cc:
Honda standaard (nl versie) Volledig gegoten uit giet-ijzer
Honda standaard (Ge2) Volledig gegoten uit giet-ijzer
Honda standaard (GT4) Volledig gegoten uit giet-ijzer
Eurocilindro/athena Gegoten alu, met nicasil wand.
Fast arrow Gegoten alu, met zacht giet-ijzeren wand.
Charmoo Volledig giet-ijzer.

70cc:
Kaio Volledig giet-ijzer
Eurocilindro/athena Gegoten alu, met nicasil wand.
Charmoo Gegoten alu, met nicasil wand.
Hebo Gegoten alu, met nicasil wand
Zeta Gegoten alu, chroom wand
Charmoo Gegoten alu, nicasil wand
Daytona Volledig giet-ijzer
Kitaco Volledig giet-ijzer


MBX80:
Beschikbare cilinders:
Honda standaard 80cc Volledig giet-ijzer
80cc gilardoni Gegoten alu, met chroom wand.
100cc metrakit Volledig giet-ijzer.
100cc import Volledig giet-ijzer.
100cc eurocilindro Gegoten alu, met nicasil wand.
110cc Autisa Gegoten alu, met nicasil wand.
110cc Malossi- Giet-ijzeren wand


MT8:
Beschikbare cilinders:
Honda standaard 80cc Volledig giet-ijzer
110cc Malossi Gegoten alu, met nicasil wand.
125cc eurocilindro/athena Gegoten alu, met nicasil wand.

Deze lijst is gemaakt in samenwerking met:


&
www.opvoeren.nl

Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Oscar O. - [HRC Nijmegen] 5-2-03 Print reply

Posts: 7007
wtf is zo'n charmo voor NSR nicasil?
dan ga ik die ff snel overkopen van een maat van me best snelle dingen opzich

 
nobody fuck with us!!
SIWWN 5-2-03 Print reply
Posts: 7079
Geen Zeta LC MB/MT/MTX o.t.?

 
marcel 5-2-03 Print reply

Posts: 1533
vreemd, mijn honda standaard snel voor MB is van alu met gietijzeren wand.

en een originele MB(T)8 cilinder is ook niet helemaal van gietijzer

[This message is edited by monoshock MB on 5-2-03 22:53]
 
Rtm 5-2-03 Print reply

Posts: 784
handig zo'n lijst, mooi overzichtje

Ik mis alleen mijn bloedeigen (nouja) cylinder

tadaaa:

NSR50
70cc ZETA LC 45.5 mm (volgens Frank)
 
wipe-out 5-2-03 Print reply

Posts: 7672
ori 80 voor mb/mt 8 is volgens mij idd alu, en in dat rijtje voor mb/mt 8 hoort ook nog de 110 Autisa (gietijzeren wand, voor 99% zeker)
 
Blukaap 5-2-03 Print reply

Posts: 10006
Hebo70 voor NSR50 is hetzelfde als de eurocilindro qua wand.
Daytona is dacht ik alu+chroomwand.

En ik heb hier bij de brommersloop een Fast Arrow voor MT zien liggen (70cc), waar op stond nicasil, maar weet er verder niks van.
 
Bastila is lief
Zoetahmeerdah [Marcel] 6-2-03 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: marcel

vreemd, mijn honda standaard snel voor MB is van alu met gietijzeren wand.
zal waarschijnlijk wel een imi zijn
en een originele MB(T)8 cilinder is ook niet helemaal van gietijzer
mijn standaard mb8 cilinder wel en hij is loodzwaar
[This message is edited by monoshock MB on 5-2-03 22:53]

 
ik haat mensen
PlaceR 6-2-03 Print reply
Posts: 1588
50cc fast arrow mis je (laat ik die nou net 1 hebbe)

voel aan als gietijzer en de wand is gietijzer (die kleur heeft het (een andere ook 50ccfast arrow had roestpuntjes)

dus zet er ff bij

50cc fast arrow (NSR)
volledig gietijzer
 
MBBBBBB 6-2-03 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

wtf is zo'n charmo voor NSR nicasil?
dan ga ik die ff snel overkopen van een maat van me best snelle dingen opzich



gewoon imitatie cil voor NSR
wel redelijk snel jah.... maarja.. imi he ( heb hem ook )
 
Hans F 6-2-03 Print reply
Posts: 4326
Daytona is Allu + Chroom
Kitaco is volgens mij Allu + Nikasil (maar dit weet ik niet zeker)

Volgens mij was er ook nog een 100cc Airsal (met vlinderpoort) voor MBX 80. Symen had er zo een. Die was allu + nikasil
 
Joost 6-2-03 Print reply
Posts: 1108
Pff, had ik net een hele reply lopen typen, naait IE weer es vast :P.

Ik heb het trouwens liever dat jullie evenentueele toevoegingen veranderingen aan de lijst inboxen ipv hier posten. Anders krijgen we weer zo'n welles nietus verhaal.

Maar goed hier gaan we dan (weer):

Quote:

By: SIWWN
Geen Zeta LC MB/MT/MTX o.t


Beter lezen siwwn, Zeta LC staat er nl wel bij.
zeta 70cc lc Gegoten alu, met chroom wand.

Quote:

By: marcel
vreemd, mijn honda standaard snel voor MB is van alu met gietijzeren wand. En een originele MB(T)8 cilinder is ook niet helemaal van gietijzer


Dan is die standaard snel geen orginele Honda cilinder (GE2/GT4), alle orginele Honda cilinder zijn volledig giet-ijzer.

Quote:

By: Rtm
Ik mis alleen mijn bloedeigen (nouja) cylinder: 70cc ZETA LC


Hmm, ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een Zeta voor NSR50, maar ik ga er even na kijken.

Quote:

By: wipe-out
ori 80 voor mb/mt 8 is volgens mij idd alu, en in dat rijtje voor mb/mt 8 hoort ook nog de 110 Autisa (gietijzeren wand, voor 99% zeker)


Alle orginele Honda cilinder zijn giet-ijzer, 100% zeker. 110cc Autisa voor het MT8 blok heb ik nog nooit eerder van gehoord. Ik zal er even naar kijken.

Quote:

By: Blukmeester
Hebo70 voor NSR50 is hetzelfde als de eurocilindro qua wand. Daytona is dacht ik alu+chroomwand. En ik heb hier bij de brommersloop een Fast Arrow voor MT zien liggen (70cc), waar op stond nicasil, maar weet er verder niks van.


Hebo 70cc is een alu cilinder met nicasil wand, zo heb ik het ook gepost maarrr een niet verder te noemen modder-eter heeft dat lijstje grondig verneukt . Ik zal het direct even veranderen. FA70cc voor MT is 100% zeker geen nicasil .

Quote:

By: PlaceR
50cc fast arrow mis je (laat ik die nou net 1 hebbe) voel aan als gietijzer en de wand is gietijzer (die kleur heeft het (een andere ook 50ccfast arrow had roestpuntjes


Hmm, wist niet dat FA ook cilinder voor nsr maakt. Zal ook even naar kijken.


 
It is going to be a Endless summer...
Erik_N 6-2-03 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Originally posted by: SIWWN

Geen Zeta LC MB/MT/MTX o.t.?



Staat er ook hoor...
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
wipe-out 6-2-03 Print reply

Posts: 7672
nu wel ja
 
Hans F 6-2-03 Print reply
Posts: 4326
Mischien wel interessant om te vertellen dat veel zeta cilinders weer worden gemaakt door parmakit. Deze gebruikt de oude gietmallen, maar er zit dacht ik nu wel een nikasil wand in.
 
SIWWN 6-2-03 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: wipe-out

nu wel ja


Volgens mij stond ie er idd nog niet...
Joost wil me gewoon voor lul zetten
Maarja, boeit niet ....
 
barry 6-2-03 Print reply

Posts: 7387
joost, ik mis de 70cc malossie voor nsr

of ben ik nou scheel???
 
He?
marcel 7-2-03 Print reply

Posts: 1533


Quote:

By: marcel
vreemd, mijn honda standaard snel voor MB is van alu met gietijzeren wand. En een originele MB(T)8 cilinder is ook niet helemaal van gietijzer


Dan is die standaard snel geen orginele Honda cilinder (GE2/GT4), alle orginele Honda cilinder zijn volledig giet-ijzer.

die is wel origineel snel. het is btw GEEN NSR cilinder, maar effe voor de duidelijkheid: er zijn drie verschillende originele cilinders voor MB geweest, de langzaamste: helemaal gietijzer. eentje daarna: alu met gietstalen wand. de laatste en snelste: alu met chroom of nikasil dat weet ik niet 100% meer. Ik heb zelf een origineel snel diezelfde van 50cc.nl . die is van alu met een gietijzeren wand. en nou nie zeggen dat ie niet origineel is want dat istie wel. maar van die originele MB/T8 cilinders kan het ook wel zijn dat er een volledig gietijzeren is gemaakt, dat weet ik niet helemaal zeker. maar er is er zekerste weten ??n originele die van alu is met gietstalen wand. die heb ik nl zelluf gehad.
 
barry 15-2-03 Print reply

Posts: 7387
quote jij nou je eigenpost?


lijp "

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - mtx sh lc70 on 15-2-03 18:51]
 
He?
Rene 15-2-03 Print reply
Posts: 2573
ik mis de 110 import voor mb/t8
de 70 malossi voor nsr
de 50fa voor nsr
de 110 austia is gietijzer
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
wipe-out 22-2-2003 23:37 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

quote jij nou je eigenpost?


lijp "


kan me herinneren dat lude dat ook een keer deed, en zichzelf toen helemaal zat af te kraken, zonder dat hij in de gaten had dat hij die quote zelf gepost had
 
Guidoke 7-3-2003 21:27 Print reply

Posts: 156
110cc ZETA Ruluzzzz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hoe moet dat op een computer?
Pistonpen Paultje 20-3-2003 21:31 Print reply

Posts: 8678
hoe zit het met de LC zeta cilinder? kheb ze wel eens op foto's gezien enzo, maar moet je dan ook iets aan het blok aan passen? en moet je bij deze cilinder ook op andere dingen dan de standaard dingen letten? en is het wel aanraadbaar om te kopen?

 
Blijhoofd 20-3-2003 21:34 Print reply

Posts: 7378
wanneerkomt er zon lijst voor Suzuki
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Blorn 20-3-2003 21:39 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

wanneerkomt er zon lijst voor Suzuki
ben je met 6 cilinders klaar...

misschien leuk om te vermelden welke cilinders vlinderpoort hebben (GE3 cilinder, en autisa voor mbx)

mis btw ook malossi voor nsr

edit:

voor mt/b8: 110 imi, 110 autisa

btw nog iets, cilinderinhouden voor bijv. mbx blok kloppen totaal niet.. zo is de eurocilindro 98cc en de malossi 93cc terwijl die met 100 en 110 zijn aangeduid...

zo krijgen 'bepaalde' personen natuurlijk wel waaniden wat betreft hun cilinder...

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 20-3-2003 21:42
 
NSR JunK 20-3-2003 21:41 Print reply

Posts: 2339
ik mis 70cc malossi voor NSR dat je die vergeet Foei!
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved