Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - opvoeren derbi senda sm probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51567 - opvoeren derbi senda sm probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 25521 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nl4l 21-8-2008 20:15 Print topicpost
Posts: 11
Goeden avond,
ik heb een derbi senda sm limited edition 2008.
er zit een standaard 50 cc blok onder.
Ik heb de prop uit de uitlaat verwijderd,
en heb er een nieuwe sproeier ingezet, een sproeier 88.
nu heb ik een andere vraag: de koperen ring met gaten op de uitmonding van de carburateur naar het luchtfilter, moet ik die verwijderen ja of te nee? hij loopt nu 60 km/u en heb de koperen plaat eruit gehaald. (of kan ik hem beter terug plaatsen)?
ik zou graag willen dat hij harder zou lopen.
want ik krijg hem niet hoog in de toeren met opschakelen.
Maar bij stilstand wel!

Dit bericht is gewijzigd door nl4l op 7-3-2011 om 13:32 uur.
 

RS2Racer91 21-8-2008 20:16 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nl4l
Goeden avond,
ik heb een derbi senda sm limited edition 2008.
er zit een standaard 50 cc blok onder.
Ik heb de prop uit de uitlaat verwijderd,
en heb er een nieuwe sproeier ingezet, een sproeier 88.
nu heb ik een andere vraag: de koperen ring met gaten op de uitmonding van de carburateur naar het luchtfilter, moet ik die verwijderen ja of te nee? hij loopt nu 60 km/u en heb de koperen plaat eruit gehaald. (of kan ik hem beter terug plaatsen)?
ik zou graag willen dat hij harder zou lopen.
want ik krijg hem niet hoog in de toeren met opschakelen.
Maar bij stilstand wel!



weet je zeker dat je afstelling goed is? en wat is je vertanding?

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 8-3-2011 om 12:34 uur.
 
nl4l 21-8-2008 20:21 Print reply
Posts: 11
Ik heb hem zo goed mogelijk geprobeerd af te stellen. en mijn vertandin is standaard en orgineel van de fabriek (brommer is nieuw "nu 70 km mee gereden"
 
ronge48 21-8-2008 20:22 Print reply

Posts: 3003
ga eerst je brommer maar eens inrijden voordat je hem gaat opvoeren
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Royal Club 21-8-2008 20:24 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
ga eerst je brommer maar eens inrijden voordat je hem gaat opvoeren


ontgrenzen is toch niks mis mee? in spanje, frankrijk, duitsland polen italie portugal enzo rijden ze ook allemaal zonder prop in.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
nl4l 21-8-2008 20:25 Print reply
Posts: 11
daar ben ik dus ook van uit gegaan.
hebben jullie enig idee hoe ik hem met afstellen of met sproeiers toch harder kan laten lopen?
 
ronge48 21-8-2008 20:30 Print reply

Posts: 3003
ontgrenzen is niks mis mee nee, maar ik weet niet of hij ook wat afspraken heeft gemaakt met zijn dealer.

want als hij er nu zelf aan gaat knommelen gaat zijn garantie waarschijnlijk naar de haaien
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
nl4l 21-8-2008 20:31 Print reply
Posts: 11
daar zijn totaal geen afspraken over gemaakt. maar daar maak ik mij ook niet zo zeer vee ldruk om
zal mijn sproeier niet te klein zijn? er zit anelijk een 88 nu in. en ik had er een 70 in zitten standaard. kan ik niet beter overgaan op een 106 of 110
 
RS2Racer91 21-8-2008 20:33 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nl4l
daar zijn totaal geen afspraken over gemaakt. maar daar maak ik mij ook niet zo zeer vee ldruk om
zal mijn sproeier niet te klein zijn? er zit anelijk een 88 nu in. en ik had er een 70 in zitten standaard. kan ik niet beter overgaan op een 106 of 110

dan moet je naar de kleur van je bougie kijken
 
nl4l 21-8-2008 20:34 Print reply
Posts: 11
Die is licht bruin, er is ook een heel klein stukje nog wit
 
Intenso 21-8-2008 20:37 Print reply

Posts: 2922
mijne met nieuwe type blok zelfde als jou:

sproeier 88 volledig ontgrenst dus proppen eruit en piemeltje afgezaagd (dat uitsteekseltje op je uitlaat) en die koperen ring uit de carburateur verwijdert. en tandwiel verhouding aangepast weet niet uit me hoofd hoe die is
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
nl4l 21-8-2008 20:38 Print reply
Posts: 11
maar ik vind het raar dat hij niet harder dan 60/62 km/u wil lopen?
zal ik iets fout hebben in de afstelling?
hoe hard zou hij moeten lopen schatten jullie?

Dit bericht is gewijzigd door nl4l op 21-8-2008 om 20:44 uur.
 
Royal Club 21-8-2008 20:45 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rickerty
[...]

dan moet je naar de kleur van je bougie kijken


nee. daarvoor moet je luisteren naar je brommer.
mijn advies luid dat je even een rits sproeiers aanschaft, pak m beet, 90 tot en met 120.
en dan als volgt gaat afstellen.

sproeier 120 erin.
rijden, stottert ie?
kleinere sproeier 115.
stottert ie?
nog kleiner
en zo doorgaan tot ie net niet meer stottert. liever ietsjes groter.
belangrijk is dat je je brommer eerst WARMrijd, voor je meteen overgaat op andere afstelling, je brommer afstellen doen je met een WARME motor daar rijd je voornamelijk mee hé

hoe weet je nou of die nou nog steeds te rijk staat?

brommer starten, warm rijden (rusig een km of 2 rijden, en dan in de 4e of 5e versnelling volgas. als je brommer dan bovenin toeren stottert, dan staat ie te rijk ja.

goed, volgende stap, je brommer heeft een "powerband", dit is het gebied waar je brommer het meeste vermogen afgeeft, dit kan van 7000 tot 10000 toeren zijn, of 8000 tot 11000, in mijn geval is dat van 9500 tot 13000

het kan zo zijn dat je brommer voor de "powerband" niet lekker rijd, dit is de gasnaald afstelling, je gas naald zit in je "gas schuif*"

haal de gasnaald uit de gasschuif en bekijk in welke uitsparing het clipje zit. onthoud dat

als je het clipje naar boven zet, zakt de naald verder je gasnaald geleider in, en staat de afstelling, voor de powerband, armer, minder mengsel dus

zet je het clipje omhoog, dan staat de naald minder in de gasnaaldgeleider, en is het mengsel voor je powerband rijker, meer mengsel dus

goed: als je dus even voor je powerband gaat rijden, kan het zijn dat je brommer stottert, of "wegvalt" met het fonetisch omschreven, mwoaaaaaaaaap

in het eerste geval, moet je naald omLAAG, zodat de afstelling armer word,
in het tweede geval moet je gasnaald omHOOG, zodat de afstelling rijker word.

je stationair kan je regelen met de grootste schroef je kan vinden op je carb. de andere is je luchtschroef, hiermee kan je de afstelling tot voor de powerband beinvloeden, als je de schroef indraait, krijgt ie minder lucht, als je hem uitdraait, meer lucht

wijst zich wel denk ik

en nou ga ik een biertje pakken.















* haal je luchtfilter slang eraf, en kijk in je carb, geef gas, het geen wat op en neer gaat is je gasschuif, daarin zie je ook een naald zitten, dat is je gasnaald
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
DerbiFtW 28-8-2008 18:37 Print reply
Posts: 211
Ey royal club.. mijn brommer heeft nu echt SUPER erg dat hij voor de powerband stotterde.. dit gebeurde ineens onder het rijden. en toen kwam ik erachter dat het rubbertje tussen het spruitstuk en carb beetje te los zat.

nu heb ik alles er goed op gezet en hij reed redelijk voor een tijdje maar nou heb ik weer het zelfde probleem. als ik voor de powerband een beetje 3/4 gas doe dan trekt die hem door het gestotter heen maar later heb je het weer in de hele hoge toeren. is dit nu de gasnaald afstelling of te grote sproeier??


na even beter gelezen te hebbe wat je had getypt zie ik dat het waarschijnlijk mijn gasnaald is ... en dat die een clipje omlaag moet :P ik zal het ff probere

Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 28-8-2008 om 18:40 uur.
 
nielskempen 28-8-2008 18:48 Print reply

Posts: 469
mijn derbi blok loopt 80 ontgr en ook met tegen wind doetie het goed,
tanwiel heb k verandert prop uit de uitlaat en opnieuw afgesteld en het y-stuk bij de uitlaat afgeslepen en dichtgelast (weet niet of je dat heb zo ja er afhalen)

succes
 
stephan777 28-8-2008 18:50 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nl4l
Goeden avond,
ik heb een derbi senda sm limited edition 2008.
er zit een standaard 50 cc blok onder.
Ik heb de prop uit de uitlaat verwijderd,
en heb er een nieuwe sproeier ingezet, een sproeier 88.
nu heb ik een andere vraag: de koperen ring met gaten op de uitmonding van de carburateur naar het luchtfilter, moet ik die verwijderen ja of te nee? hij loopt nu 60 km/u en heb de koperen plaat eruit gehaald. (of kan ik hem beter terug plaatsen)?
ik zou graag willen dat hij harder zou lopen.
want ik krijg hem niet hoog in de toeren met opschakelen.
Maar bij stilstand wel!




Dat kopere plaatje is een begrenser ja. Gister nog uit een derbi limited 2008 gehaald:P

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 8-3-2011 om 12:35 uur.
 

Dit topic is 25521 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved