Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrenzer in de bocht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 590 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #24055 - Begrenzer in de bocht
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 19-11-2004 15:28 Print reply

Posts: 2524
Maar is d'r nou wel of geen verschil tussen die van begrenzer.nl en die je zelf maakt. dan bedoel ik niet in grootte ofzo maar puur en alleen in werking.

of is dat niet echt bekend maar wordt het gedacht dat het hetzelfde is

en waarom is een begrenzer dan precies schadelijk voor je ontsteking. wat doet een begrenzer dat je onsteking niet leuk vind?
 
kingmaster 19-11-2004 15:29 Print reply

Posts: 913
master of offtopic
Teunmenator 19-11-2004 15:41 Print reply

Posts: 2524
voor de luie mensen onder ons zal ik het ff kopieren

Quote:

door het rondraaien van het vliegwiel wordt er bij een elke toer in de ontstekingspoel een stroom opgewekt, welke vervolgens naar de cdi gaat. Onbegrenst gaat de puls direct naar de cdi toe, begrenst zit er zegmaar een 2e obstakel in het circuit, de condensator. Deze wil opgeladen worden, en zal dus deels ook opgeladen worden, en een ander deel van de stroom zal naar de cdi gaan. Deze spanning zal de eerste toer te laag zijn om de drempel van de cdi te overschrijden, maar de 2e keer zal de condensator ver genoeg opgeladen zijn en zal de cdi zijn werk doen (maar de puls zal wel hoger zijn, omdat dan ook direct de condensator wordt ontladen, hierdoor zal het op de lange duur schade aan je cdi opleveren, wat natuurlijk zonde is)
Btw: dit is de simpele uitleg, geen zin om helemaal alles uit te gaan zoeken etc, maar dit is mijn visie...

als je er een weerstande tussen zou zetten zou het ook moeten werke ofniet? en dan worden beide pulsjes wat zwakker.
 
Blorn 19-11-2004 15:42 Print reply

Posts: 13825
Je moet m verlaten, verzwakken helpt niet.
 
Apriliars105 19-11-2004 15:44 Print reply

Posts: 6111
Je kan misschien ook bij de demper in de buurt een gleufje maken en daar een schotje in laten vallen en dat op een of andere manier omhoog of omlaag laten vallen. op de piemel van je demper bijvoorbeeld, is wel ff klussen en valt misschien beetje op ofzo.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Senda2004

Hoezo wil je dat doen eigenlijk?

Bedoel je dat je dan de gehele uitlaat eraf moet halen en dan ff een knopje om kan draaien ofzo?

Koop dan een begrenzer..www.begrenzer.nl die dingen werken perfect.


ja dat is electronisch dan ben je gewoon de lul als de politie je aanhoudt. Ze merken het toch wel. Je moet een begrenzer maken die je aan kan zetten tijdens het rijden en alleen uit kan zetten door te gaan sleutelen. Dan kunnen ze je bij technisch onderzoek niet veel maken


 
As finishing touch, God created the Dutch
Blorn 19-11-2004 15:47 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

Je kan misschien ook bij de demper in de buurt een gleufje maken en daar een schotje in laten vallen en dat op een of andere manier omhoog of omlaag laten vallen. op de piemel van je demper bijvoorbeeld, is wel ff klussen en valt misschien beetje op ofzo.
Oftewel; vlinderklep.
 
Apriliars105 19-11-2004 15:47 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Senda2004

Dat is nogal een loos argument,

Ik geloof inderdaad wat ze zeggen in dit geval.
Ik heb die man over de telefoon ook gesproken en hij gaf me de indruk dat hij wel te vertrouwen is.
En ze gaan over dergelijke zaken absoluut niet liegen. Hun begrenzer is juist zo gewild omdat het geen poolgerichtheid heeft.


wtf heeft het ermee te maken dat hij over de telefoon betrouwbaar overkomt. ik had er ook een op mijn RS en hij werkt idd wel, maar hij had mij verteld dat mijn brommer nog minstens 8000 toeren zou maken en dan toch maar 55 zou rijden. Ik had dat ding, eerst deed ie helemaal niks, teruggestuurd, nieuwe ontvangen en toen stotterde die als een gek. Dus ik bel die gast, zegt hij dat er een grotere sproeier in moet, er zat al een poepgrote sproeier in, dus dat klopte al niet .

Dus ik vraag mijn geld terug, en dat kreeg ik niet. Dus hij is zeker niet betrouwbaar en ik zou geen fuck geloven van wat er op die website staat
 
As finishing touch, God created the Dutch
Neonlampje 19-11-2004 15:51 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Oftewel; vlinderklep.
idd zelfde systeem wat ik op mn balanspijp monteer. Een vlinderklep met een servomotor
failsafe, en stoer
 
Senda2004 19-11-2004 15:51 Print reply

Posts: 227
Je kan vaak aan iemand wel horen of die betrouwbaar is of niet, en daar gaat het hier niet eens om.
Dat jij een slecht afgestelde RS hebt, BEST dat is jouw probleem. Maar als je brommer fatsoenlijk is afgesteld dan heb je daar vaak geen problemen mee.
En hoezo zouden ze dat in godsnaam herkennen? Denk je echt dat als je brommer niet stottert en gewoon optrekt en dan de 60 haalt, dat ze denken:"dr zit een begrenzer in, dan weet ik gewoon toevallig"

Dit is trouwens absoluut geen aanval op iemand.

Dit bericht is ge-edit door Senda2004 op 19-11-2004 15:52
 
Teunmenator 19-11-2004 18:00 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Je moet m verlaten, verzwakken helpt niet.


Ik bedoelde dat je de vonk verzwakt zodat je je cdi minder verkracht, dus je verzwakt hem maar een beetje

nou heb ik trouwens nog steeds geen antwoord op de vraag of een begrenzer van begrenzer.nl hetzelfde doet?
 

Dit topic is 1568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved