Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 747 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 56 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 293087 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Palava 27-1-2006 16:19 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
ben bezig uitlaatje te ontwerpen voor op minibike, std getunede puch cilinder, maar bij welk toerental moet hij het best presteren?
zal bij god niet weten wat zon ding maakt aan toeren, iemand?

weet ik weel ik den k ergens tussen 7-8 k ofzo liep mijn puch ook
 
bobje 27-1-2006 16:24 Print reply

Posts: 2955
ist moeilijk om zelf je cilinder een klein beetje te tunen? Ik heb nog een cilinder liggen waar ik het eventueel op zou kunnen proberen eerst.
 
Sooner or later it's lager time
Neluhz 27-1-2006 16:49 Print reply

Posts: 4032
voor een puch niet, is volgens mij complete beschrijving voor.
@palava: dat is het max toerental, ik moet weten waar ik men powerband moet neergooien, iemand?

denk ongeveer 6/6.5k?

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 27-1-2006 om 16:53 uur.
 
bobje 27-1-2006 18:26 Print reply

Posts: 2955
waar vind ik die? heb gezocht, kan niet vinden.
 
Sooner or later it's lager time
Sypie_Honda 29-1-2006 18:01 Print reply

Posts: 13830
ik zoek nog een parmakit 70cc poortmap?

wil iemand die ff inscannen of een duidelijke foto van maken?

@bobje: jawel gewoon uitlaatpoort beetje breder en beetje hoger en miss inlaat poort wat breder, dan heb je hem een beetje getunend

Dit bericht is gewijzigd door MB-5 driver op 29-1-2006 om 18:03 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
tsxj oran 29-1-2006 18:02 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-5 driver
ik zoek nog een parmakit 70cc poortmap?

wil iemand die ff inscannen of een duidelijke foto van maken?

voor wat voor type slimmerd

 
oud
Sypie_Honda 29-1-2006 18:04 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

voor wat voor type slimmerd



ow ja sorry,

voor een mb
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Almer 29-1-2006 18:06 Print reply

Posts: 3325
Ik heb er ook niks aan veranderd der is al het 1 en ander aan veranderd... Zeker zonde, ding is gewoon vernielt, et is een Hollandse Mahle cilinder... Vernielt door 1 of andere mongool die met een frees in de spoelpoorten heeft gezeten... en de uitlaat en inlaatpoort...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

Boring: 40mm, slag: 39,7mm
Verander er maar niks aan aan die cilinders. Welke cilinder heb je? Ori hollandse of wat? Die cilinders zijn origineel rete goed getimed en lopen hardstikke mooi.


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Marko 30-1-2006 13:37 Print reply

Posts: 1521
Hoe belangrijk is carter tunen als ik de volgende
setup op me derbi blok ga bouwen:
Mhr 80cc cilinder
Rito krukas
Malossi mhr pijp
carb onbekent(twijfel twijfel twijfel)

Ik hoe niet een 20+ pk cannon ofzow, doel is ook vrij laag .
Met 15pk ben ik al blij maar ga ik dit halen zonder cartertunen?
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Kampersjaak 30-1-2006 13:45 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
Hoe belangrijk is carter tunen als ik de volgende
setup op me derbi blok ga bouwen:
Mhr 80cc cilinder
Rito krukas
Malossi mhr pijp
carb onbekent(twijfel twijfel twijfel)

Ik hoe niet een 20+ pk cannon ofzow, doel is ook vrij laag .
Met 15pk ben ik al blij maar ga ik dit halen zonder cartertunen?



carter tuning is alleen het mooi vloeiend krijgen van de overgang van je carter en je cil spoelpoorten.

er kan altijd weer een andere cil op. maar dan is de flow erg verneukt zeg maar
 
oderint dum metuant
Nick Kreidler RS 3-2-2006 20:14 Print reply
Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
Hoe belangrijk is carter tunen als ik de volgende
setup op me derbi blok ga bouwen:
Mhr 80cc cilinder
Rito krukas
Malossi mhr pijp
carb onbekent(twijfel twijfel twijfel)

Ik hoe niet een 20+ pk cannon ofzow, doel is ook vrij laag .
Met 15pk ben ik al blij maar ga ik dit halen zonder cartertunen?



Is wel te halen met die cilinder, maat van me heb em op een kreidler, ron rolf uit maasdijk.

Carter op maat tjah je zal er geen 5pk mee winnen, zonder je carter aan te passen loopt het ook al hard, het is natuurlijk niet verkeert al pas je het ff aan.

Met std cil kan je erna ook nog gewoon rijde hor, loopt best en je ken het desnoods ook nog opvullen met vloeibaar alu of die epoxi troep
 
Sypie_Honda 5-2-2006 16:17 Print reply

Posts: 13830
heelveel mensen hebben het over bevels, maar wat zijn dat eigenlijk. en heeft iemand er een foto van?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
[RRT] Lost-P 7-2-2006 5:49 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-5 driver
heelveel mensen hebben het over bevels, maar wat zijn dat eigenlijk. en heeft iemand er een foto van?



Bevels zijn schuine afrondingen van een rand van een poort. Dus je zorgt hiermee dat de zuiger/veren een stuk minder slijten omdat ze wat vloeiender over de poorten heen lopen
 
Chille Tune shit dan
dirktimmer 7-2-2006 12:05 Print reply

Posts: 1737
heeft iemand ooit eens een 110cc malossi ac oude type, voor yamaha dt/honda mt (is zelfde poortmap/zuiger) doorgerekent? of er misschien een opmaat voor uitgerekent?

inbox me ff als je iets hebt


Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 7-2-2006 om 12:06 uur.
 
PraatPaal 7-2-2006 12:09 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
heeft iemand ooit eens een 110cc malossi ac oude type, voor yamaha dt/honda mt (is zelfde poortmap/zuiger) doorgerekent? of er misschien een opmaat voor uitgerekent?

inbox me ff als je iets hebt


Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 7-2-2006 om 12:06 uur.


z92 fucking aller eerste post daar staat een url naar de FAQ van john, hij gebruikt als voorbeeld zijn 100 malo AC, dus daat kan je alles vinden.

hier dus :
http://www.brommerfo...faq/artikel/127/last

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 7-2-2006 om 12:09 uur.
 

Dit topic is 293087 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 56 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved