Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstel-ellende

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 722 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16837 - afstel-ellende
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Friday13 17-3-2004 13:35 Print topicpost
Posts: 177
Sinds eind vorig jaar had mijn Tsx 2 problemen: 1) voorwiel stond scheef 2) HIj reed/starte egt slecht.

Wegens de kou en luiheid heb ik er een paar maanden niks mee gedaan. Maar ik ben nu sinds twee maande druk mee bezig.
Het eertse is ondertussen opgelost. Maar nummer 2 geeft me nog steeds erg veel koppijn

Wat is er aan de hand:
In mijn 16mm(bij een 50snel cil) zat een 110 sproeier een. Behalve dat was het aan de symtomen van mijn brommer over duidelijk dat het veeeels te rijk was afgestelt.
Dus heb ik op advies van andere BF'ers een 80 sproeier in gedaan. Dit leek mij een erg grote sprong, maar nogmaals, hij was echt te rijk afgstelt dus... het viel te proberen.

Ik een 80 gehaald, maar met dat ding kwam ik geen meter vooruit! Het was dus te klein(Starte alleen met choke en viel ...bwooop...uit enz)

Dus ik heb maar een 94 en een 100 gehaald(BTW het kan best dat het delotro/khein sproeiers zijn. Dat hoorde ik die brommeremannetje mompelen. Ik weet niet of dit effect heeft op de sproeier maten.)
Ik dus de 94 in gedaan en YES! HAlleLujA. Na zoveel maanden reed hij eindelijk weer!! Maar deze glorie was voor korte duur.
Ten eerste: bleef hij niet aan(ook niet na nodige aftelling). Hij viel telkens uit, maar als ik gas bleef geven bleef hij aan.
Ten tweede: rond de 6k/7k stotterd hij.
Ik heb zo(rustig) een kleine kilometertje gereden en toen ik thuis kwam voelde ik ff aan de cil. Het was VET HEET!??!

Nu het rare:
Ik heb de faq's gelezen. Dat de 80 te klein was is wel duidelijk. Maar bij de 94 stottert hij voor de powerband, wat op een te grote sproeier wijst. Maar hij word zo heet wat op een te kleine sproeier wijst?!?!
Wat is het nou??

Bougi is nog wit met een klein vlekje koffie- bruin erop. Maar de bougi is splinternieuw en dat kleine km'tje wat ik gereden heb is de eerste keer dat ik met die bougi gereden heb. Dus ik weet niet of dat veel zegt. Als het zo doorgaat kom ik toch weer op die 110 terecht en begint het hele geintje overnieuw

Alvast bedankt
 
Rock -n Ride \m/ {>.< } \m/

Roedie 17-3-2004 14:32 Print reply

Posts: 3531
hmmm lastig. maar stotteren voor de powerband is volgens mij de sproeier te groot. ik zou een beetje proberen met de luchtschroef. helemaal in of stuk uit. kijken wanneer hij beter loopt. zo kun je ook *(een beetje) bepalen of hij te groot is of te klein.. succes
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
Bart-DRD 17-3-2004 14:59 Print reply

Posts: 1838
je moet iig wel het verschil tussen mikumi sproeiers/maten en keihin/dellorto maten weten..

die zijn echt heel anders, een 110mikumi is veel kleiner dan een 100 dellorto....

dellorto's zijn rond die je met schroefendraaider in kan draaien.
mikumi zeskantige
 
stom stuk ei uit blik...
Friday13 17-3-2004 15:45 Print reply
Posts: 177
dan klopt het dus dat ik een dellorto heb

Maar een 110 dellorto dan klein groot ongeveer goed? voor een TSx, 50snel, 16mm, gianelli tsx uitlaat?
 
Rock -n Ride \m/ {>.< } \m/
mt80 17-3-2004 15:58 Print reply

Posts: 2071
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-DRD

je moet iig wel het verschil tussen mikumi sproeiers/maten en keihin/dellorto maten weten..

die zijn echt heel anders, een 110mikumi is veel kleiner dan een 100 dellorto....

dellorto's zijn rond die je met schroefendraaider in kan draaien.
mikumi zeskantige


mikumi

 
Friday13 17-3-2004 16:07 Print reply
Posts: 177
wat isset nou(deze disscusie heb ik trouwens al een keer gevoerd op bf maar niemand was er uit gekomen...)

 
Rock -n Ride \m/ {>.< } \m/
Joostvdw 17-3-2004 16:51 Print reply

Posts: 4789
zoals bart zegt:

mikuni is zeskant
dell/keihin is rond met schroevendraaiergleuf

ik heb met 50snel 16mm mikuni op me mt een 115 keihin/dell, mss heb je daar wat aan, de brommerboer EN hier op bf zeiden ong 80 keihin/dell maar dat was dus veel te klein.

conclusie, heeel erg brommer afhankelijk, maar probeer es gewoon een veel grotere (deed ik ook, toen reed ie opeens veel beter)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Friday13 17-3-2004 17:00 Print reply
Posts: 177
Jah dat helpt mij wel ckr. Alleen met 110 was hij ckr wel te rijk. Er lag op den uur zelfs benzine in e uitlaat, Mja ik ga dus ff de 100 proberen

http://www.brommerforum.nl/showtopic/15707

Hier had ik destijds wat gepost over mijn cil en afstelproblemen. Heel veel van die luitjes zeggen wel dat het nog steeds te groot is maar ik ga toch 100 proberen..

Dit bericht is ge-edit door Friday13 op 17-3-2004 17:03
 
Rock -n Ride \m/ {>.< } \m/
PlaceR 17-3-2004 17:20 Print reply
Posts: 1588
zuig je misschien geen valse lucht?

omdat hij ook niet statio loopt
of zuigerveren ofzo ver op?

loopt hij nml ook niet lekker en ook niet stationair
 
Friday13 17-3-2004 19:10 Print reply
Posts: 177
Nou ik ben vandaag toch nog even een klein stukkie gaan rijden met die 94. Ik heb de gasnaald 1 stapje hoger gezet zodat het ietsjes rijker zou zijn(misschien was dit toch niet zo slim).

Hij reed iets beter maar bleef nogsteeds niet aan. Wel stotterde hij niet meer. ZO af en toe 1 kleine stottertje maar meer niet. Pas in de hogere versnellingen begon hij gauw te stotteren.
Hier was het luchtstelschroef bijna helmaal in en de stationair schroef een flink stuk uit. In een poging om hem aan te houden heb ik de stationair schroef meer in gedraaien en ook de luchtstelschroef beter afgestelt. Hij bleef nu welk aan maar begon weer te stotteren. Vooral bij volgas....
NOuja ik probeer gewoon de 100 morgen nog en dan zie ik wel verder.

nog advies is uiteraard welkom.

p.s.: Shit ik denk er nu pas aan. Ik had ff een klein stukje met een beetje choke moeten proberen te rijden!! hup dom...ga ik nu ff doen

 
Rock -n Ride \m/ {>.< } \m/
Joostvdw 17-3-2004 19:33 Print reply

Posts: 4789
probeer nou toch maar es een (veel) grotere sproeier, ik had eerst 20mm met 100 keihin, toen zette ik er een 16mm op, dus ik dacht, bwooh iets van 80 ofzo, niet dus, bleek een 115 nodig te hebben, met 100 echter stotterde hij alsof de sproeier te groot was......

dus, probeer gewoon weg wat, klinkt neit erg slim of handig, maar bij mij helpte et wel
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Friday13 17-3-2004 19:48 Print reply
Posts: 177
izz cool
 
Rock -n Ride \m/ {>.< } \m/
Dusk 17-3-2004 19:49 Print reply
Posts: 185
moet je nou die 120 hebben of niet
want je reed errast met 110 mikuni dus 120 hebben (gratis voor niets???)
 
Life is a lesson you can only learn for free!!!!!!!
Friday13 17-3-2004 20:03 Print reply
Posts: 177
blijkt dat ht geen mikuni is maar dellorto
 
Rock -n Ride \m/ {>.< } \m/
Dusk 17-3-2004 20:05 Print reply
Posts: 185
ja zag in inbox
 
Life is a lesson you can only learn for free!!!!!!!
SkaBla [Pim] 17-3-2004 20:05 Print reply

Posts: 4659
tja 16mm mikuni he.... zegt al genoeg kwa afstellen....
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

Dit topic is 1404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved