Sinds eind vorig jaar had mijn Tsx 2 problemen: 1) voorwiel stond scheef 2) HIj reed/starte egt slecht.
Wegens de kou en luiheid heb ik er een paar maanden niks mee gedaan. Maar ik ben nu sinds twee maande druk mee bezig.
Het eertse is ondertussen opgelost. Maar nummer 2 geeft me nog steeds erg veel koppijn
Wat is er aan de hand:
In mijn 16mm(bij een 50snel cil) zat een 110 sproeier een. Behalve dat was het aan de symtomen van mijn brommer over duidelijk dat het veeeels te rijk was afgestelt.
Dus heb ik op advies van andere BF'ers een 80 sproeier in gedaan. Dit leek mij een erg grote sprong, maar nogmaals, hij was echt te rijk afgstelt dus... het viel te proberen.
Ik een 80 gehaald, maar met dat ding kwam ik geen meter vooruit! Het was dus te klein(Starte alleen met choke en viel ...bwooop...uit enz)
Dus ik heb maar een 94 en een 100 gehaald(BTW het kan best dat het delotro/khein sproeiers zijn. Dat hoorde ik die brommeremannetje mompelen. Ik weet niet of dit effect heeft op de sproeier maten.)
Ik dus de 94 in gedaan en YES! HAlleLujA. Na zoveel maanden reed hij eindelijk weer!! Maar deze glorie was voor korte duur.
Ten eerste: bleef hij niet aan(ook niet na nodige aftelling). Hij viel telkens uit, maar als ik gas bleef geven bleef hij aan.
Ten tweede: rond de 6k/7k stotterd hij.
Ik heb zo(rustig) een kleine kilometertje gereden en toen ik thuis kwam voelde ik ff aan de cil. Het was VET HEET!??!
Nu het rare:
Ik heb de faq's gelezen. Dat de 80 te klein was is wel duidelijk. Maar bij de 94 stottert hij voor de powerband, wat op een te grote sproeier wijst. Maar hij word zo heet wat op een te kleine sproeier wijst?!?!
Wat is het nou??
Bougi is nog wit met een klein vlekje koffie- bruin erop. Maar de bougi is splinternieuw en dat kleine km'tje wat ik gereden heb is de eerste keer dat ik met die bougi gereden heb. Dus ik weet niet of dat veel zegt. Als het zo doorgaat kom ik toch weer op die 110 terecht en begint het hele geintje overnieuw
Alvast bedankt