Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #15707 - Veel vragen na het uitelkaar halen ...
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 1780 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Friday13 |
11-2-2004 20:51 |
Posts: 177 |
Ik heb mijn Tsx(50cc,16mm,Gianelli uitlaat) nu al een tijdje maar ik heb hem nooit echt uit elkaar gehaald. Dit komt door luiheid maar ook doordat veel schroefjes vastgeroest en dolgedraaid waren. Ik had ook niet de juiste gereedschap om dat allemaal los te krijgen(Nu wel). Hij reed goed dus ik maakte me verder niet druk. Maar het ging steeds slechter en slechter(Starten, uitvallen, Minderkracht enzenz.) Dus nadat ik was uitgegleden en mijn voorwiel krom ging staan, besloot ik hem ff goed uit elkaar te halen om hem grondig te inspecteren.
De grootste schok kreeg ik toen ik mijn uitlaat eraf haalde. Er zat namelijk(ik schat) zo'n kwart liter benzine in! Door de symptomen van de brommen en na de Faq's gelezen te hebben, was het dus overduidelijk dat mijn Tsx veels te rijk afgestelt was. Een vriend van me zei dat ik een kleinere (13 mm) Carb moest proberen, "omdat hij die ook had". Dit is natuurlijk geen goed argument maar als ik naar zijn Tsx kijk(50snel, top 85km, trekt zeer goed, 13mm, 2 jaar geen problemen mee gehad), dan begin ik te twijfelen.
Dit brengt me dus naar mijn eerste vraag.
1)Tussen een 13mm en een 16mm Mikuni carb, wat zijn de verschillen? Voor en nadelen? Effecten op je brommer?
Iemand beweerde ook dat ik een te groote sproeier heb(110) en als ik naar andere TSXen kijkt kan het ook zo zijn.Maar ik heb ook opgepikt dat er verschil is tussen de Mikuni en Keihin sproeiers. En dat bij de een de maten gewoon grooter zijn.
Vraag2) Wat heb ik een mikuni of Keihin?
3)Op de sproeierhouder staat ook de maat 110. Maar deze moeten niet vervangen worden als je een ander maat sproeier neem toch?
4)Hoe weet je of je cilinder een 50snel is?
Misschien dat deze foto's helpen.
Dat was het voorlopig..Alvast bedankt!
Dit bericht is ge-edit door Friday13 op 11-2-2004 20:54
|
|
Rock -n Ride \m/ {>.< } \m/ |
|
Hannes |
11-2-2004 20:55 |
 Posts: 4530 |
Door de vele poorten in de cil kun je zien dat het 50 snel is. Of 70cc maar ja dat kun je zien door de grote van de cil.
110 is groot voor een sproeier. Ik had op mijn snelle 50 met proma en 16mm mikuni een 80sproeier. En dat liep perfect.
|
|
Supermotard, seperates the men from the boys |
|
Friday13 |
11-2-2004 20:59 |
Posts: 177 |
Maar isset een mikuni of en Keihin?
|
|
Rock -n Ride \m/ {>.< } \m/ |
|
Hannes |
11-2-2004 21:01 |
 Posts: 4530 |
als je een foto maakt van de carb zelf kan ik het je zo vertellen.
|
|
Supermotard, seperates the men from the boys |
|
Grischnakh |
11-2-2004 21:02 |
 Posts: 1369 |
ziet er uit als een mikini, maar die sproeier is veels te groot met 70cc had ik 100.
Denk dat je ongeveer op de 80 moet zitten.
EDIT: tussen 13mm en 16 mm zit niet veel verschil tussen, ikzelf rij hierdoor 5 km zachter terwijl ik heel heel af en toe als het windstil is toch dezelfde prestaties haalde als met de 16 mm, voordeel 13mm is dat hij zuiniger rijdt en makelijker af te stellen is, nadeel is dat hij 5 km langzamer rijd, nadeel 16mm is dat hij onmundig kut is om af te stellen voordeel is die 5km.
Dit bericht is ge-edit door Grischnakh op 11-2-2004 21:04
|
|
|
|
Blijhoofd |
11-2-2004 21:05 |
 Posts: 7378 |
1
verschil tussen 13 en 16 is dat 16 veeeel harder trekt en je veel meer pwr krijgt,ook kan je met een andere twv een hogere topbehalen
2 die sproeier is mikuni,en 110 is veel te groot met 13 mm had ik 78-80 n heb nu met 16 88
3
volgens mij is die sproeier houder gewoon ori
cilinder is 50 snel of 70 moet je diameter ff meten
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Blijhoofd |
11-2-2004 21:07 |
 Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Grischnakh
ziet er uit als een mikini, maar die sproeier is veels te groot met 70cc had ik 100.
Denk dat je ongeveer op de 80 moet zitten.
EDIT: tussen 13mm en 16 mm zit niet veel verschil tussen, ikzelf rij hierdoor 5 km zachter terwijl ik heel heel af en toe als het windstil is toch dezelfde prestaties haalde als met de 16 mm, voordeel 13mm is dat hij zuiniger rijdt en makelijker af te stellen is, nadeel is dat hij 5 km langzamer rijd, nadeel 16mm is dat hij onmundig kut is om af te stellen voordeel is die 5km.
Dit bericht is ge-edit door Grischnakh op 11-2-2004 21:04
maar als je hem lekker krijgt afgesteld, trekt het wel als een idioot had met 13 mm altijd het gezeik dat het in de laatste 2 versnelling een eeuwogheid duurde voor dat tie op toeren kwam en snel enorm terug zakte
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Grischnakh |
11-2-2004 21:07 |
 Posts: 1369 |
owjah wat ik zei over die carbs dat moet je vergeten meete net me ori carb op, en die is ook 16mm om precies te zijn 15,5mm, komt uit duitsland dat is daar origineel.
Dit bericht is ge-edit door Grischnakh op 11-2-2004 21:08
|
|
|
|
Blijhoofd |
11-2-2004 21:09 |
 Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Grischnakh
owjah wat ik zei over die carbs dat moet je vergeten meete net me ori carb op, en die is ook 16mm om precies te zijn 15,5mm, komt uit duitsland dat is daar origineel.
Dit bericht is ge-edit door Grischnakh op 11-2-2004 21:08
ik dacht als :P
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Friday13 |
11-2-2004 21:11 |
Posts: 177 |
Dit bericht is ge-edit door Friday13 op 11-2-2004 21:15
|
|
Rock -n Ride \m/ {>.< } \m/ |
|
Grischnakh |
11-2-2004 21:12 |
 Posts: 1369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Friday13
Hij reed goed dus ik maakte me verder niet druk. Maar het ging steeds slechter en slechter(Starten, uitvallen, Minderkracht enzenz.) Dus nadat ik was uitgegleden en mijn voorwiel krom ging staan, besloot ik hem ff goed uit elkaar te halen om hem grondig te inspecteren.
[/qoute]
dat hij slechter gaat lopen, kan wel eens aan je spoel liggen die gaa meestal niet zo lang mee.
|
|
|
|
Grischnakh |
11-2-2004 21:14 |
 Posts: 1369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Friday13
[...]
Neej mijn Carb is een 16 Mikuni. Dat staat erop, maar de sproeiers zijn te vervangen.
Maar dit is wat ik uit een Faq heb gehaald :
Sproeiers komt in verschillende vormen voor. Voor mikunie carburateurs is het een soort van boutje waar een verzonken gat in is geboord. Bij delorto en khein is het een schroefje die met behulp van een platkop schroeven draaier kan worden vast gedraaid.
En omdat mijn sproeier ook zoeen is die met een platkop schroevedraaier eruit moet halen, denk ik dat het een Khein is.
.
Volgens mij is dat gigantische bullshit, Mijn ori mikuni sproeier die ik erbij kreeg toen ik de carb kocht is een platkop.
|
|
|
|
-Niellesie- |
11-2-2004 21:14 |
 Posts: 6454 |
Het is een keihin sproeier en een veels te grote en je cilinder is een 50 snel(import denk ik)
|
|
allalallalallalalallalala |
|
koen-z |
11-2-2004 21:18 |
 Posts: 3702 |
maarre je weet dus nu ondertussen wel wat er fout is gegaan? denk die plas benzine in je pijp. en/of allemaal roet in je bocht.
|
|
|
|
Friday13 |
11-2-2004 21:18 |
Posts: 177 |
De een zegt Keihin(of isset Khein) en de ander mikuni
Quote: owjah wat ik zei over die carbs dat moet je vergeten meete net me ori carb op, en die is ook 16mm om precies te zijn 15,5mm, komt uit duitsland dat is daar origineel.
dus hij valt wel afte stellen? Ik ken wel mensen die me kunnen helpen maar tis dus niet "onmundig kut" om af te stellen?
Dit bericht is ge-edit door Friday13 op 11-2-2004 21:19
|
|
Rock -n Ride \m/ {>.< } \m/ |
|
Grischnakh |
11-2-2004 21:20 |
 Posts: 1369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Friday13
De een zegt Keihin(of isset Khein) en de ander mikuni
[...]
dus hij valt wel afte stellen? Ik ken wel mensen die me kunnen helpen maar tis dus niet "onmundig kut"kut om af te stellen?
De "Nederlandse" Mikuni 16mm wel Naar mijn idee, ben er heel lang mee bezig geweest en het is mij niet echt super gelukt, had hem wel redelijk maar niet echt van "jah dat ding is super afgesteld"
|
|
|
|
Dit topic is 1780 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|