Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 526 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 22 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 60876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 22-2-2011 15:34 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Wat nieuwe foto's in de gallerij:

Schakelsetje: Apia Rs250 stepje nagemaakt met Honda RS125 stepjes

http://img143.images...143/1084/afb0074.jpg

http://img84.imagesh...g84/5739/afb0075.jpg


Tankdop en tank:

http://img585.images...585/3976/afb0076.jpg

http://img42.imagesh...42/7127/afb0077i.jpg

http://img580.images...580/2222/afb0078.jpg


Alle twee zijn ze uiteraard nog niet af. Uiteindelijk word het schakelpookje zwart gepoedercoat en de tankdop overlassen is een compleet nieuwe uitdaging voor me.

Iemand tips overzettten van een tankdop?


TIG lassen, niet met C02 of electroden kloten.
Dit is echt een typisch Tig klusje

een perfekt vierkant uit je tank snijden en uit de andere tank snijden zodat je altijd een goede pasvorm hebt.

 
giggitybyte
Broem 23-2-2011 11:55 Print reply

Posts: 112
dit zou ik inderdaad met tig gaan doen, kan je ook nog eens een veel mooiere las mee leggen en als het mis gaat bak je er mooi weer overheen maar wat een allermachtigst geile brommer!! en als je hem toch opnieuw aanpakt zou ik een iets bescheidener zitje erop zitten, eerder zoiets: http://www.burtonbik...ne%20Manx%20Seat.jpg maarja das mijn persoonlijke smaak
 
yn't skiet
Joel_koningslust 23-2-2011 13:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Broem
dit zou ik inderdaad met tig gaan doen, kan je ook nog eens een veel mooiere las mee leggen en als het mis gaat bak je er mooi weer overheen maar wat een allermachtigst geile brommer!! en als je hem toch opnieuw aanpakt zou ik een iets bescheidener zitje erop zitten, eerder zoiets: http://www.burtonbik...ne%20Manx%20Seat.jpg maarja das mijn persoonlijke smaak


zon manx wideline zadel is enorm... dat ziet helemaal niet uit op dit ding. eerder een zadeltje van een oude italiaanse sportbrommer of lichte motor. of een zitje van een 125cc klassiek racertje ofzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
markRD 23-2-2011 20:59 Print reply

Posts: 1181
Hij doet het weer! De hele dag eraan gewerkt, want de hpi levert standaart een stompzinnige lengte aan kabelboom mee, de bobine en de cdi hangen netjes in rubbers. De lichspoel is gemonteerd, de hoofdkabelboom ligt en hier is een rommelvideo:

(Het is een erg slechte camera en ik vroeg erom om met weinig licht te gaan filmen en halverwege verlegde ik mijn aandacht, maar het is misschien een mooie preview.)

http://www.youtube.com/watch?v=3YgxNen84RQ

De foto's van de hpi komen morgen en fatsoenlijk filmpje.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 23-2-2011 om 21:01 uur.
 
markRD 28-3-2011 20:39 Print reply

Posts: 1181
Updatetje:

Het schakelsetje met rs125 stepjes is af, ik heb hem met 2 kleine lagertjes naast elkaar gelagerd. (maten: 8, 16, 5) (foto's in gallerij)

Ik heb een compleet nieuwe kabelboom gemaakt ivm de nieuwe ontsteking, hiervoor nieuwe multistekkers gekocht en helemaal in de krimpkous gekrompen. Alles functioneerd weer (neutraalindicator, groot licht, klein licht, grootlicht indicator en dashbord verlichting.)

Verder loopt hij nog verre van ideaal, je hoort dat er vermogen in zit onderin en hij is ook zeker heel erg sterk onderin, maar de 50cc expansieuitlaten van Pieter Smit en Piet Pijp werken niet op een 66cc. Hij loopt lineair op naar de 12000 toeren en misschien wel iets verder, maar een echte expansieboost heeft hij niet. We zitten nu op een milde schatting van 100km/u, maar er zit dus veel meer in.

De volgende stap is dus een goede expansie scoren, bij voorkeur een bewezen expansie van een scooter of bromfiets. Daarvoor gaan we binnenkort even naar vrp tuning in culemborg.

Ook kan ik dus voorzichtig gaan beginnen met de tank en de koplamp en dergelijke. Het komt goed.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 28-3-2011 om 20:41 uur.
 
Niek de Wildt 28-3-2011 21:01 Print reply
Posts: 7168
Onderdelen vijlen is tof.
 
- Han - 4-4-2011 19:06 Print reply

Posts: 9667
je moet senda voetjes hebben van de voorpoten, dan zakt die een stuk en dan kan je de poten net zo hoog zetten als origineel, zodat ze niet uitsteken.

Is niet duur en een hele opsteker!
 
<10.000 posts
markRD 4-4-2011 20:33 Print reply

Posts: 1181
Je kunt geen lage onderpootjes gebruiken in combinatie met een cb350 trommel, je zit met de verankering, en de spatbord montage zit nu ook heel erg netjes. Dit is juist iets wat erg goed gelukt is.


Klein updatetje: Een yasuni 70cc uitlaat gekocht van een am6 bij VRP tuning in culemborg. Deze wordt zo snel mogelijk getest. Qa volume komt dit al veel beter in de buurt als dat de dpr en de ps-tuning 50cc uitlaten dat doen.

We zullen zien, eerst een wartel bestellen.
 
Marcooow 4-4-2011 21:43 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Je kunt geen lage onderpootjes gebruiken in combinatie met een cb350 trommel, je zit met de verankering, en de spatbord montage zit nu ook heel erg netjes. Dit is juist iets wat erg goed gelukt is.


Klein updatetje: Een yasuni 70cc uitlaat gekocht van een am6 bij VRP tuning in culemborg. Deze wordt zo snel mogelijk getest. Qa volume komt dit al veel beter in de buurt als dat de dpr en de ps-tuning 50cc uitlaten dat doen.

We zullen zien, eerst een wartel bestellen.


was die uitlaat van dpr en ps tuning wel voor deze cilinder dan? lijkt me toch niet dat professionele bedrijven nog oude formules gebruiken waardoor ze pruts pijpen krijgen (om het zo maar even te zeggen)

 
faster than a bullet!
markRD 4-4-2011 22:06 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


was die uitlaat van dpr en ps tuning wel voor deze cilinder dan? lijkt me toch niet dat professionele bedrijven nog oude formules gebruiken waardoor ze pruts pijpen krijgen (om het zo maar even te zeggen)



Nee, de ps en dpr pijp zijn voor andere specificaties, dit is een langere slag en dikkere boring en hogere timing, grotere inlaat.
 
Marcooow 4-4-2011 22:07 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]


Nee, de ps en dpr pijp zijn voor andere specificaties, dit is een langere slag en dikkere boring en hogere timing, grotere inlaat.


logisch dat die dan niet zo fijn meer werken maarja dat snap je zelf ook wel

wat voor cilinder zit hier nou onder dan?
 
faster than a bullet!
markRD 4-4-2011 22:11 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


logisch dat die dan niet zo fijn meer werken maarja dat snap je zelf ook wel

wat voor cilinder zit hier nou onder dan?



De beredenering is niet zo simpel als dat het lijkt, maar de specificaties heb ik uitgebreid beschreven in de vorige berichtjes.


http://www.brommerfo...cts/showtopic/633/21


Hier staat alles in.
 
rensss 4-4-2011 22:16 Print reply

Posts: 1110
Woow die caferacer is echt hot. Soo prachtig projectje. Jaloers
Succes ermee hoe zit dat met dat blokje hou je die orgi, of wat?

Gr

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 4-4-2011 om 22:16 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Marcooow 4-4-2011 22:17 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Woow die caferacer is echt hot. Soo prachtig projectje. Jaloers
Succes ermee hoe zit dat met dat blokje hou je die orgi, of wat?

Gr

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 4-4-2011 om 22:16 uur.


de link hierboven, staat wel wat over de aanpassingen aan de cilinders

is dus niet origineel
 
faster than a bullet!
markRD 30-4-2011 20:06 Print reply

Posts: 1181
We hebben net een filmpje gemaakt van de RD:

http://www.youtube.com/watch?v=i4jEVPe47ZA


Nu het finetunen nog. Hij loopt vrij goed, maar zwakt nog te veel af na het inkomen powerband. De yasuni is echter wel de pijp om vanuit te werken voor op deze cilinder. Op het filmpje trek ik hem door tot aan de 100km/u.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 30-4-2011 om 20:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 30-4-2011 om 20:06 uur.
 

Dit topic is 60876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 22 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved