Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 746 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 21 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 60437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 10-3-2009 18:49 Print reply

Posts: 29286
hier is ook een van en 2L7 50cc, alleen hebben we uitlaatpoort vergroot.
heb ik ook een even mee gereden, maar toen toch maar weer overstapt naar 70cc.


 
yamahadt1986 11-3-2009 8:28 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
hier is ook een van en 2L7 50cc, alleen hebben we uitlaatpoort vergroot.
heb ik ook een even mee gereden, maar toen toch maar weer overstapt naar 70cc.

afbeelding



reed dat een beetje hard dan??
of was het vermogen alleen anders heel hoogtoerig zeker??
ik ga binnenkort als het wat mooier weer wordt ook mijn 50cc 2WI cilinder testen waar ik zelf auxpoorten bijin heb gemaakt hij moet namelijk nog gehoned worden
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 11-3-2009 9:03 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



reed dat een beetje hard dan??
of was het vermogen alleen anders heel hoogtoerig zeker??
ik ga binnenkort als het wat mooier weer wordt ook mijn 50cc 2WI cilinder testen waar ik zelf auxpoorten bijin heb gemaakt hij moet namelijk nog gehoned worden


het reed op zich wel goed, maar ik vind een 50cc zo weinig koppel hebben.
als je een berg op moet enzo.

heeft me vader trouwens zo uitgevijlt zonder berekening, en kwam ook nog precies goed uit, uitlaatpoort op 65% en blowdown van 30.
 
markRD 21-2-2011 22:01 Print reply

Posts: 1181
Gegroet,


Ik ben weer begonnen met het dit project. Het was eerder een afgerond project en heb er dan ook met veel plezier op gereden. Tot dat ik voor anderhalf jaar geleden op een scooter ben gereden en over de kop ben gegaan. Maar nu zijn er wat nieuwe ontwikkelingen en die wil ik graag met jullie delen.

Er zijn een paar problemen naar voren gekomen en deze wil ik ook gelijk verhelpen bij deze 'rebuild.'

- Vering, achter was deze te stug met de imitatie aluminium schokbrekers en voor had hij te weinig veervoorspanning.

- Tankdop, het meest ergelijke van allemaal, deze lekte bij hard remmen en daardoor zit er een lichte gele plek langs de linker zijkant van de tank.

- Schakelen, was altijd wat krap en schakelde niet 'natuurlijk.'

- Koplamp, deze bleek van dusdanig slechte kwaliteit dat het chroomwerk erg lelijk is geworden aan de binnenkant en het glaasje eigenlijk ook vervangen moet worden.

- Electrisch, ik heb hem nooit perfect gekregen elektrisch. De lichtspoel van de elektronische ontsteking gaf te veel spanning en deze kreeg ik normaliter niet weg met een spanningsregelaar.

- En de ergste vernieler van allemaal, de trilling. Het blok trilde bij een wat snellere setup vreselijk. Voor iedere constructie moest gevreesd worden.



Na het intensieve rijden hebben we de uitlaatpoorthoogte opgehoogd (192*) en de compressie verhoogd (naar ong. 1:13). Hierop liep hij 5 sec heel erg goed maar wegens koelingsproblemen klemde de zuiger direct. Na dit expiriment gelijk het hele blok gedemonteerd en op de plank gelegd voor later.

Dus momenteel zit er een apart blokje (66cc) onder met de volgende specificaties:

42mm slag, 45mm eurokit (195, 130), 5-plaats koppeling, close ratio 5-bak, V-force, 24 mikuni, binnenkop compressie 1:13 met extra koelrib en donderdag komt de hpi binnen.


Ook ben ik begonnen met de volgende dingen te verzamelen en te maken/opzoeken:
-Voorvork aanpassen
-Goede tankdop en tank scoren
-Schakelsetje maken


Van de voorvork staan nu wat foto's in mijn de project gallerij. T

Tips zijn welkom, vooral over het lassen van de tankdop in de nieuwe tank. En over het vinden van een nieuwe koplamp inlay. (Locaties motorslopen?)
 
kenny77 21-2-2011 22:06 Print reply

Posts: 29286
Blokje klinkt goed.
Ook nog wat aan de inlaat gedaan?
Bij mijn polini had ik deze meer omlaag gehaald (ook in het carter, anders heeft het geen nut), merkte ik ook zeker goed.

Ik zou wel op passen met de uitlaatpoort te verbreden als hij al een stukje omhoog gegaan is, dat vind de zuigerveer die er standaard bij zit niet zo tof.

Verder leuk dar er weer eens een update is gekomen.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-2-2011 om 22:07 uur.
 
markRD 21-2-2011 22:08 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Blokje klinkt goed.
Ook nog wat aan de inlaat gedaan?
Bij mijn polini had ik deze meer omlaag gehaald (ook in het carter, anders heeft het geen nut), merkte ik ook zeker goed.

Ik zou wel op passen met de uitlaatpoort te verbreden als hij al een stukje omhoog gegaan is, dat vind de zuigerveer die er standaard bij zit niet zo tof.

Verder leuk dar er weer eens een updat is gekomen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-2-2011 om 22:07 uur.



Hallo Kenny, dat ben ik vergeten te melden. Hij heeft een KTM 45mm zuiger gekregen. Dus de kwaliteit van de zuiger moet goed zitten. Al zijn de breedtes niet buiten proportie. Hier verwachten we geen problemen.


(De foto's moet ik even van een andere pc afhalen, moment.)
 
JB1 21-2-2011 22:10 Print reply

Posts: 14881
Ik zou 'm doen.

Leip dink
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 21-2-2011 22:10 Print reply

Posts: 29286
Dat is zeker mooi!
Dan moet het inderdaad goed gaan, ben erg benieuwd wat het gaat doen.
 
Paul de Salmiakbal 21-2-2011 22:19 Print reply

Posts: 5285
Wat een allemachtig geil ding
Die gouden velgen staan hem wel erg vet
 
Gerard1793 21-2-2011 22:21 Print reply

Posts: 4006
Gaaf ding!! Twee vraagjes, hoe merk je dat je te weinig voorspanning hebt, en waar zijn die Italiaanse teksten voor?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
kenny77 21-2-2011 22:36 Print reply

Posts: 29286
Heb je dat yz80 blokje gekocht wat een tijd terug stond op marktplaats?
Tenminste omdat je nu een koppelingskap van een yz80 erop hebt zitten.

Ik dacht dat daar geen close ratio in zit in dat bouwjaar yz80, dus toch?
 
markRD 21-2-2011 22:42 Print reply

Posts: 1181
Nee, het zijn allemaal losse spullen gekocht bij dirk timmer. Het blokje is nog steeds op basis van het orgineel.



(Voor de rest: de eerste foto's staan er nu op. Foto's van de tanken, schakelsetje en hpi volgen nog.)


@Gerard, hopelijk zijn ze nu weg, geen flauw idee hoe de teksten daar kwamen. En de voorvork veerde een haartje te ver in bij het erop gaan zitten en was daarna niet prossief en stug genoeg. Met meer voorspanning loste ik het een heel eind op, maar niet genoeg. Er zitten nu nieuwe veren in samen met rieju rs2 pro buitenhulzen. Eén dopje moet ik nog affrezen, die heb ik bij het in elkaar zetten verpest.
 
Paul de Salmiakbal 21-2-2011 22:57 Print reply

Posts: 5285
Wat voor achterveren zijn dat?
 
mini89 21-2-2011 23:24 Print reply

Posts: 495
ben zelf nie zo een voorstander van rd 50m maar erg leuk fietsje eworden

 
markRD 22-2-2011 14:40 Print reply

Posts: 1181
Wat nieuwe foto's in de gallerij:

Schakelsetje: Apia Rs250 stepje nagemaakt met Honda RS125 stepjes

http://img143.images...143/1084/afb0074.jpg

http://img84.imagesh...g84/5739/afb0075.jpg


Tankdop en tank:

http://img585.images...585/3976/afb0076.jpg

http://img42.imagesh...42/7127/afb0077i.jpg

http://img580.images...580/2222/afb0078.jpg


Alle twee zijn ze uiteraard nog niet af. Uiteindelijk word het schakelpookje zwart gepoedercoat en de tankdop overlassen is een compleet nieuwe uitdaging voor me.

Iemand tips overzettten van een tankdop?
 

Dit topic is 60437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 21 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved