Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda MB racer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 612 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda MB racer [Algemene vragen]
Pagina 8 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina
Dit topic is 11002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 31-8-2010 12:40 Print reply

Posts: 14999
btw, draai je kop af ipv de cilinder


een kop die in de cilinder valt is beter. ook uit oogpunt van centrering vd. verbrandingsruimte.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 31-8-2010 12:45 Print reply

Posts: 4605
Kop kan ik niet verder uitdraaien, want zit al op 0.0mm verschil in hoogte.

Hoe ga jij een cilinderkop in de cilinder laten zakken?

Dan moet ik al wat ga uitdraaien van de cilinder zodat de kop op een rand kan vallen.

Dan draaien ik liever 0.5mm van de cilinder af

Fryslan: kop heb ik niet berekend, squishband is 9mm breed en met de zelfde hoek als de zuigerbolling gemaakt.

Gewoon proberen, niet goed een andere maken of deze aanpassen.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 31-8-2010 om 12:46 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 31-8-2010 12:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Kop kan ik niet verder uitdraaien, want zit al op 0.0mm verschil in hoogte.

Hoe ga jij een cilinderkop in de cilinder laten zakken?

Dan moet ik al wat ga uitdraaien van de cilinder zodat de kop op een rand kan vallen.

Dan draaien ik liever 0.5mm van de cilinder af

Fryslan: kop heb ik niet berekend, squishband is 9mm breed en met de zelfde hoek als de zuigerbolling gemaakt.

Gewoon proberen, niet goed een andere maken of deze aanpassen.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 31-8-2010 om 12:46 uur.

http://www.brommerfo...llery/view/4555/1/33

onder bij de reply's
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 31-8-2010 12:59 Print reply

Posts: 4605
Kan ik ook doen ja, 0.05mm kleiner dan de boring?

zo'n o-ring is ook wel intressant, zit ik steeds niet te kloten met van die kut aluminium pakkingen. Maar kan die rubberen O-ring wel tegen die temperaturen?
 
Vlaanderen vrij!
Tombrom 31-8-2010 16:47 Print reply

Posts: 15925
is speciaal materiaal hé

en iedere lc brommer heeft er een "rubbere" pakking tussen dus waarom zou het niet op ac kunnen
 
BenjaminDG 31-8-2010 17:11 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
is speciaal materiaal hé

en iedere lc brommer heeft er een "rubbere" pakking tussen dus waarom zou het niet op ac kunnen


Goed ja kan het proberen, o-ring kost nu niet stukken van mensen.


 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 2-9-2010 19:13 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Goed ja kan het proberen, o-ring kost nu niet stukken van mensen.



Ik gebruik gewoon AM6 o-ringen.


Werkt prima bij mij


voordelen zijn dat je de squish lekker precies kan stellen (je drukt de koppakking nl. niet elke keer samen)

en het sleutelt véél aangenamer


0.05 is idd ruim genoeg. die van mij klemt zelfs net :P

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 2-9-2010 om 19:25 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 2-9-2010 20:19 Print reply

Posts: 4605
Wordt viton o-ring van eriks

Zaterdag dan kopje maken



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-9-2010 om 0:00 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 4-9-2010 17:11 Print reply

Posts: 4605
Cilinderkop aangepast:

O-ring groef gemaakt.





O-ring 61x3 viton.

Wou eerst nog zorgen dat de cilinderkop een deel in de cilinder valde zodat de verbrandingskamer gecentreerd staat.

Maar aangezien mijn deckheigt 1mm is heb ik al squishhoogte van 1mm.

Veilig om naar 0.7 of 0.8 te gaan zodat ik een randje heb van 0.3mm om de cilinderkop te centreren in de cilinder?




 
Vlaanderen vrij!
Gerard1793 4-9-2010 17:30 Print reply

Posts: 4006
Hoe kom je aan die gaten in je verbrandingsruimte? Netjes gedaan btw

Dit bericht is gewijzigd door Gerard1793 op 4-9-2010 om 17:30 uur.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
BenjaminDG 4-9-2010 17:31 Print reply

Posts: 4605
Tja het gietproces van deze cilinderkoppen is niet ideaal hé met al die ingesloten lucht.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 4-9-2010 om 17:32 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 22-9-2010 22:29 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Tja het gietproces van deze cilinderkoppen is niet ideaal hé met al die ingesloten lucht.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 4-9-2010 om 17:32 uur.


naja ik zou er maar gauw wat aan doen of een andere kop zoeken want dit is vragen om problemen
 
giggitybyte
BenjaminDG 22-9-2010 22:32 Print reply

Posts: 4605
Ja moet toch een nieuwe erop want cilinder wordt 1 mm opgehoogd.

Ik heb nog 1 cilinderkop van een 50cc, hopelijk heeft deze geen ingesloten lucht.
 
Vlaanderen vrij!
Gerard1793 22-9-2010 22:41 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ja moet toch een nieuwe erop want cilinder wordt 1 mm opgehoogd.

Ik heb nog 1 cilinderkop van een 50cc, hopelijk heeft deze geen ingesloten lucht.

Ingesloten lucht is imo bullshit, wat denk je wat lucht doet als het warm wordt? Juist, het zet uit, wat gebeurt er met uitzettende lucht in een afgesloten ruimte? Die ruimte gaat kapot, dus je zou scheuren in het oppervlak van de kop moeten zien.

Dit bericht is gewijzigd door Gerard1793 op 22-9-2010 om 22:41 uur.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
BenjaminDG 22-9-2010 22:42 Print reply

Posts: 4605
Hoe komen die gaten er anders in volgens jou?
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 11002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved