Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - 125cc MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 787 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery 125cc MB
Geplaatst door Derbi-Olaf op 3-1-2009 0:21
Hits Deze gallery is 93155 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MB (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood-blauw / 1979
Opgegeven max. vermogen 18 pk / 13 kW
Opgegeven max. snelheid 160 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
bwaaaaap, ik mis 'm toch wel :E [Toon slechts deze afbeelding]
eindelijk terug met de opmaat bezig [Toon slechts deze afbeelding]
125cc valt ook maar tegen [Toon slechts deze afbeelding]
hij was ooit. [Toon slechts deze afbeelding]
en zo. [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 33 van 64
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 62, 63, 64Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 22-2-2010 20:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Breng die foto's

moet allemaal nog wat afgewerkt zoals je ziet, ziet er verder ook niet enorm spannend uit

kopje met oringgroef, squishband 46% compressieverhouding 1/13



cilindertje met het invallend kopje en de bewerkte spoelkanalen als experiment

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 22-2-2010 om 20:08 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 22-2-2010 20:10 Print reply

Posts: 29286
Ziet er weer geil uit Olaf.
 
BIET 22-2-2010 20:13 Print reply

Posts: 22355
Denk zelf dat spiegelgladde kanalen geen positief effect hebben, maar als er allemaal van die pukkels in zaten wel weghalen natuurlijk. Hoe ben je tot de nieuwe spoelrichting gekomen?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 22-2-2010 20:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Denk zelf dat spiegelgladde kanalen geen positief effect hebben, maar als er allemaal van die pukkels in zaten wel weghalen natuurlijk. Hoe ben je tot de nieuwe spoelrichting gekomen?

afwerking word gewoon met diamantfreesje gedaan, ongeveer dezelfde ruwheid als gewoon zandstralen, om eerlijk te zijn heb ik gewoon veel crosscilinders wat bekeken, hoe dat zit kwa spoelrichtingen e.d..
grootste verandering is dat de voorste spoelpoorten een stuk verder van de uitlaat afgericht staan nu. Dus meer richting boostpoort.
wat voor mij ook meer bij wijze van experiment

Oja, ook nog wel veel afgekeken van de richting bij een RS250 nu hebben die uiteraard wel vlinderpoort etc, maar daar heb ik rekening mee proberen te houden.

Ik zie wel wat het is geworden

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 22-2-2010 om 20:17 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BIET 22-2-2010 20:17 Print reply

Posts: 22355
Je hebt er ook al mee gereden voordat je de dremel erin gezet hebt?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 22-2-2010 20:19 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Je hebt er ook al mee gereden voordat je de dremel erin gezet hebt?

een keer de straat op en af ja, maar dat was nog zonder opmaatkop etc, dus niet echt een vergelijking waardig.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BIET 22-2-2010 20:20 Print reply

Posts: 22355
Oké, naja beter gaat het gewoon spaaien
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 22-2-2010 20:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Oké, naja beter gaat het gewoon spaaien

idd weet alleen nog niet wat ik ga doen met de uitlaatpoortduratie 198 graden, wel icm een smal poortje.

Kan eventueel wel een soort "vaste powervalve" erinmaken, dus gewoon een stuk ijzer wat de timing wat omlaag haalt maar ik denk dat ik eerst gewoon zo eens ga rijden.
draait het me te veel toeren dan kijk ik wel verder.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 22-2-2010 om 20:23 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BIET 22-2-2010 20:23 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

idd weet alleen nog niet wat ik ga doen met de uitlaatpoortduratie 198 graden, wel icm een smal poortje.

Kan eventueel wel een soort "vaste powervalve" erinmaken, dus gewoon een stuk ijzer wat de timing wat omlaag haalt maar ik denk dat ik eerst gewoon zo eens ga rijden.
draait het me te veel toeren dan kijk ik wel verder.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 22-2-2010 om 20:23 uur.

Hm, gewoon laagtoerige auspuff erop.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 22-2-2010 20:24 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Hm, gewoon laagtoerige auspuff erop.

zat er idd sowieso over te denken om een centimere of 2 op de voorbocht te lassen van mijn CR125 pijpje

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BIET 22-2-2010 20:27 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

zat er idd sowieso over te denken om een centimere of 2 op de voorbocht te lassen van mijn CR125 pijpje


Ja precies, daar ga je nogal verschil in merken en het kan er altijd weer af .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 22-2-2010 20:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Ja precies, daar ga je nogal verschil in merken en het kan er altijd weer af .

idd, bakken en braaien

nu ik er aan denk, ik ga nu eens de exacte maten van die pijp meten, heb er tot nu toe namelijk alleen maar vlug het een en ander aan gemeten :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 6-3-2010 8:36 Print reply

Posts: 14999
zuigertje zou nu iig verzonden moeten zijn.
cilindertje is klaar, carters zijn klaar, dus als ik alles heb is het een kwestie van monteren en gáán.
misschien nog even een reeks gasnaaldjes kopen voor de 24mm mikuni:P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Floris-tsx 6-3-2010 12:37 Print reply

Posts: 3225
hot
 
Iedereen kan professioneel worden
tsxhunter 6-3-2010 12:41 Print reply

Posts: 9332


paardrijlaarzen?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
kenny77 6-3-2010 14:27 Print reply

Posts: 29286
zo'n laarzen liggen hier ook nog.
 
TECstar 7-3-2010 21:06 Print reply

Posts: 4664
hee olaf, heb je nou nog die bobine en cdi liggen voor mb5?
want dan maakt ff dat geld over enzo
rijdt mijne eindelijk ook weer :P
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
kenny77 7-3-2010 21:12 Print reply

Posts: 29286
Olaf zit nu met 16k door Maaseik te knallen, door zijn nieuwe uitlaat.
 
YAMAHA-Power 8-3-2010 23:06 Print reply

Posts: 818
Weer en nette brommer geworden

Maar die ultra felle leds waar haal je die vandaan?
 
Niek de Wildt 23-3-2010 18:35 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Olaf zit nu met 16k door Maaseik te knallen, door zijn nieuwe uitlaat.


Wat is de setup nou?
 
Derbi-Olaf 23-3-2010 18:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Wat is de setup nou?

had van kenny zo'n ex SOBw pijpje gehad om uit te testen. kreeg ik helaas niet goed onder de MB .

nu rijd ik weer met :

-getunede 125cc athena
-opmaat gedraaide kop met oring-groef
-Cr125uitlaat omgelast
-Am6 membraan met carbon klepjes (0.40)
-24mm mikuni TM
-Rm125 ontsteking
-twin-air luchtfilter
-Carters bewerkt

Loopt netjes, helaas geen toerenteller nu

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 23-3-2010 om 18:37 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 23-3-2010 18:38 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

had van kenny zo'n ex SOB pijpje gehad om uit te testen. kreeg ik helaas niet goed onder de MB .

nu rijd ik weer met :

-getunede 125cc athena
-opmaat gedraaide kop met oring-groef
-Cr125uitlaat omgelast
-Am6 membraan met carbon klepjes (0.40)
-24mm mikuni TM
-Rm125 ontsteking
-twin-air luchtfilter
-Carters bewerkt

Loopt netjes, helaas geen toerenteller nu


-Foto poortje athena?
-Zelfbouw spruitstukje?
-Waarom een klein am6 membraanpje?

Welke carb gebruikte je op de 115autisa setup?
 
Derbi-Olaf 23-3-2010 18:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


-Foto poortje athena?
-Zelfbouw spruitstukje?
-Waarom een klein am6 membraanpje?

Welke carb gebruikte je op de 115autisa setup?



-Foto van de binnenkant v/d cilinder?

Nu, ik kan je zeggen, ik heb er niet bijzonder veel aan gedaan. Uitlaatpoortje symmetrisch gemaakt, evenals inlaatpoort.
Heb ze zelfs niet eens breder gemaakt
Wel heb ik de spoelrichting aangepast, meer van de uitlaatpoort weg, ze stonden namelijk zowat recht erin gericht

En de cilinder is 2 mm opgehoogd, staat nu 128/198 getimed, met een smal ovaal poortje (op net geen 60% v/d boring)

-Spruitstukje is nu gewoon van een derbi conti CHR membraan, loopt van rond naar mooi elipsvormig

-Am6 omdat ik dat zonder wig kan monteren , en de doorlaat groot genoeg is voor mijn 24 mm.

-op de autisa stond een 34 mm mikuni TM icm een aangpast derbi-membraan. Misschien komt dat hier ook nog wel eens op
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Custers 23-3-2010 18:44 Print reply

Posts: 4747
ziet er goed uit, hoe hard kan ie?
 
Ride like the wind.
Niek de Wildt 23-3-2010 18:45 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custers
ziet er goed uit, hoe hard kan ie?


"Hoe hard kan hij" is altijd zoon domme kut vraag, hangt namelijk van vanalles af.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 33 van 64
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 62, 63, 64Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved