knoffy |
20-6-2010 14:01 |
Posts: 610 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Home made
heb je daar nog een foto van of iets van solid works ? moet er namelijk ook 1 maken maar weet niet precies hoe dus een foto zal heel erg helpen
|
|
|
|
BenjaminDG |
20-6-2010 15:09 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: knoffy
[...]
heb je daar nog een foto van of iets van solid works ? moet er namelijk ook 1 maken maar weet niet precies hoe dus een foto zal heel erg helpen
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/202
Remklauw ophanging moet je zelf wat verzinnen omdat deze van een honda mb is en ik niet weet welke jij gaat gebruiken.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
knoffy |
20-6-2010 15:11 |
Posts: 610 |
ik heb nsr met ns1 achtervelg + ns1 achter rem dacht dat komt wel aardig in de buurt :P
|
|
|
|
BenjaminDG |
20-6-2010 15:13 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: knoffy
ik heb nsr met ns1 achtervelg + ns1 achter rem dacht dat komt wel aardig in de buurt :P
Dus je moet alleen nog de ophanging maken voor de remklauw?
Gewoon iets zorgen dat over je as zit, die plaat moet dan wel aan je aftandbus gelast zijn en nog een 2 plaat bedenken die ergens aan de achterbrug hangt. Wel die 2 platen aan elkaar lassen of je rem werkt maar half zijn gat.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
BenjaminDG |
8-7-2010 18:27 |
 Posts: 4605 |
Status:
Voorremmen werken nog niet naar behoren, ik ga 2 stalen remleidingen bestellen want de leidingen die ik nu heb zijn 15 jaar oud.
Benzine tank moet ik nog dicht maken omdat ik heel de onderkant moest weg slijpen om hem te doen passen op het mb frame.
Kappenset en monozit moet ik nog dicht polyesteren maar dat ga ik als laaste doen samen met het spuitwerk.
Methanol ombouw is bijna klaar, wacht alleen nu nog op de geschikte gasnaald.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
12-7-2010 11:40 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Status:
Voorremmen werken nog niet naar behoren, ik ga 2 stalen remleidingen bestellen want de leidingen die ik nu heb zijn 15 jaar oud.
Benzine tank moet ik nog dicht maken omdat ik heel de onderkant moest weg slijpen om hem te doen passen op het mb frame.
Kappenset en monozit moet ik nog dicht polyesteren maar dat ga ik als laaste doen samen met het spuitwerk.
Methanol ombouw is bijna klaar, wacht alleen nu nog op de geschikte gasnaald.
oja, ik heb nog een tip, doe wat aan de achterste schokdempers.
Veren doen ze altijd prima , dat wel , maar veel demping hebben die MB-dingetjes niet, met als gevolg dat bij een sportief genomen bochtje op iets hogere snelheid je achterwiel nog wel eens wil gaan "stempelen" is opzich iets wat prima in controle te houden valt, maar je verliest er veel snelheid mee.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BenjaminDG |
12-7-2010 11:42 |
 Posts: 4605 |
Hoe zou jij de veren aanpakken?
Ik dacht eerst van een motor pas te maken maar die zijn te breed.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
12-7-2010 11:43 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe zou jij de veren aanpakken?
Ik dacht eerst van een motor pas te maken maar die zijn te breed.
op www.emot.nl staan opzich mooie yss-veren voor realistische prijzen, misschien eens kijken of daar wat tussenzit? moet je zelf wel nieuwe ophangpunten knutselen, maar da's geen probleem denk ik
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BenjaminDG |
12-7-2010 11:46 |
 Posts: 4605 |
Ja misschien als ik daar budget voor en wil hebben
Kan ook altijd de achterveren wat opspannen worden ze ook wat stugger van.
Of gewoon een goed paar vinden op 2dehands of brommer shops.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Joel_koningslust |
12-7-2010 12:04 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ja misschien als ik daar budget voor en wil hebben
Kan ook altijd de achterveren wat opspannen worden ze ook wat stugger van.
Of gewoon een goed paar vinden op 2dehands of brommer shops.
veren opspannen heeft ook geen zin.. het ligt aan de DEMPING als je goed olaf zn post gaat lezen. die verander je niet door de veren op te spannen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
12-7-2010 12:05 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
veren opspannen heeft ook geen zin.. het ligt aan de DEMPING als je goed olaf zn post gaat lezen. die verander je niet door de veren op te spannen
idd, veervoorspanning is vrij goed, iig op het stijfste, maar ze dempen gewoon nauwelijks/niet.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
17-7-2010 17:35 |
 Posts: 29286 |
"Zal zonder achterschijfrem zijn omdat ik die niet ga gebruiken. "
Huh?
ga je zonder achterrem rijden?
|
|
|
|
Royal Club |
17-7-2010 17:36 |
|
BenjaminDG |
17-7-2010 17:38 |
 Posts: 4605 |
Op circuit misschien wel.
Want als ik die magnesium velg ga gebruiken moet ik weer de hele achterrem aanpassen of zelfs nieuw fabriceren.
Op het mbx forum rijd iemand met een mbx op circuit ook zonder achterrem, althans hij gebruikt die nooit dus is dat eigenlijk dood gewicht.
Met een achterrem kun je wat driften in de bochten wat die pitbike's veel doen, maar zo verlies je veel snelheid.
Bespaart me ook weer 3-5 kg.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Maup |
17-7-2010 17:41 |
 Posts: 4353 |
Maar als je nou zo laat mogelijk wil remmen voor de bocht, dan wil je natuurlijk wel goeie remmen hebben toch?
En met alleen voorwielrem ga je dan stoppies maken enzo, das niet tof op het circuit. Dat beetje remkracht van je achterwiel kan je mijn inziens goed gebruiken.
LET OP: ik heb geen circuitervaring dus leg me aub uit waar ik een denkfout maak.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|