Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda MB racer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 645 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda MB racer [Algemene vragen]
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11004 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

knoffy 20-6-2010 14:01 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Home made



heb je daar nog een foto van of iets van solid works ? moet er namelijk ook 1 maken maar weet niet precies hoe dus een foto zal heel erg helpen
 
BenjaminDG 20-6-2010 15:09 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
[...]



heb je daar nog een foto van of iets van solid works ? moet er namelijk ook 1 maken maar weet niet precies hoe dus een foto zal heel erg helpen


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/202

Remklauw ophanging moet je zelf wat verzinnen omdat deze van een honda mb is en ik niet weet welke jij gaat gebruiken.
 
Vlaanderen vrij!
knoffy 20-6-2010 15:11 Print reply
Posts: 610
ik heb nsr met ns1 achtervelg + ns1 achter rem dacht dat komt wel aardig in de buurt :P
 
BenjaminDG 20-6-2010 15:13 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
ik heb nsr met ns1 achtervelg + ns1 achter rem dacht dat komt wel aardig in de buurt :P


Dus je moet alleen nog de ophanging maken voor de remklauw?

Gewoon iets zorgen dat over je as zit, die plaat moet dan wel aan je aftandbus gelast zijn en nog een 2 plaat bedenken die ergens aan de achterbrug hangt. Wel die 2 platen aan elkaar lassen of je rem werkt maar half zijn gat.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 8-7-2010 18:27 Print reply

Posts: 4605
Status:

Voorremmen werken nog niet naar behoren, ik ga 2 stalen remleidingen bestellen want de leidingen die ik nu heb zijn 15 jaar oud.

Benzine tank moet ik nog dicht maken omdat ik heel de onderkant moest weg slijpen om hem te doen passen op het mb frame.

Kappenset en monozit moet ik nog dicht polyesteren maar dat ga ik als laaste doen samen met het spuitwerk.

Methanol ombouw is bijna klaar, wacht alleen nu nog op de geschikte gasnaald.


 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 12-7-2010 11:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Status:

Voorremmen werken nog niet naar behoren, ik ga 2 stalen remleidingen bestellen want de leidingen die ik nu heb zijn 15 jaar oud.

Benzine tank moet ik nog dicht maken omdat ik heel de onderkant moest weg slijpen om hem te doen passen op het mb frame.

Kappenset en monozit moet ik nog dicht polyesteren maar dat ga ik als laaste doen samen met het spuitwerk.

Methanol ombouw is bijna klaar, wacht alleen nu nog op de geschikte gasnaald.



oja, ik heb nog een tip, doe wat aan de achterste schokdempers.


Veren doen ze altijd prima , dat wel , maar veel demping hebben die MB-dingetjes niet, met als gevolg dat bij een sportief genomen bochtje op iets hogere snelheid je achterwiel nog wel eens wil gaan "stempelen" is opzich iets wat prima in controle te houden valt, maar je verliest er veel snelheid mee.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 12-7-2010 11:42 Print reply

Posts: 4605
Hoe zou jij de veren aanpakken?

Ik dacht eerst van een motor pas te maken maar die zijn te breed.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 12-7-2010 11:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe zou jij de veren aanpakken?

Ik dacht eerst van een motor pas te maken maar die zijn te breed.

op www.emot.nl staan opzich mooie yss-veren voor realistische prijzen, misschien eens kijken of daar wat tussenzit? moet je zelf wel nieuwe ophangpunten knutselen, maar da's geen probleem denk ik
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 12-7-2010 11:46 Print reply

Posts: 4605
Ja misschien als ik daar budget voor en wil hebben

Kan ook altijd de achterveren wat opspannen worden ze ook wat stugger van.

Of gewoon een goed paar vinden op 2dehands of brommer shops.
 
Vlaanderen vrij!
Joel_koningslust 12-7-2010 12:04 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ja misschien als ik daar budget voor en wil hebben

Kan ook altijd de achterveren wat opspannen worden ze ook wat stugger van.

Of gewoon een goed paar vinden op 2dehands of brommer shops.




veren opspannen heeft ook geen zin.. het ligt aan de DEMPING als je goed olaf zn post gaat lezen. die verander je niet door de veren op te spannen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 12-7-2010 12:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]




veren opspannen heeft ook geen zin.. het ligt aan de DEMPING als je goed olaf zn post gaat lezen. die verander je niet door de veren op te spannen

idd, veervoorspanning is vrij goed, iig op het stijfste, maar ze dempen gewoon nauwelijks/niet.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 17-7-2010 17:35 Print reply

Posts: 29286
"Zal zonder achterschijfrem zijn omdat ik die niet ga gebruiken. "

Huh?

ga je zonder achterrem rijden?
 
Royal Club 17-7-2010 17:36 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
"Zal zonder achterschijfrem zijn omdat ik die niet ga gebruiken. "

Huh?

ga je zonder achterrem rijden?



....
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 17-7-2010 17:38 Print reply

Posts: 4605
Op circuit misschien wel.

Want als ik die magnesium velg ga gebruiken moet ik weer de hele achterrem aanpassen of zelfs nieuw fabriceren.

Op het mbx forum rijd iemand met een mbx op circuit ook zonder achterrem, althans hij gebruikt die nooit dus is dat eigenlijk dood gewicht.

Met een achterrem kun je wat driften in de bochten wat die pitbike's veel doen, maar zo verlies je veel snelheid.

Bespaart me ook weer 3-5 kg.
 
Vlaanderen vrij!
Maup 17-7-2010 17:41 Print reply

Posts: 4353
Maar als je nou zo laat mogelijk wil remmen voor de bocht, dan wil je natuurlijk wel goeie remmen hebben toch?
En met alleen voorwielrem ga je dan stoppies maken enzo, das niet tof op het circuit. Dat beetje remkracht van je achterwiel kan je mijn inziens goed gebruiken.

LET OP: ik heb geen circuitervaring dus leg me aub uit waar ik een denkfout maak.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 11004 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved