Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - setup??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 382 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - setup??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marjo 7-1-2009 15:43 Print topicpost

Posts: 1211
De brommer is volgens mij nu motorisch origineel. Ik wil eventueel wel andere setup om gewoon wat sneller te krijgen ofzo maar weet hier niet zoveel vanaf.
Moet ook neit al te veel kosten. Zit net een nieuwe cilinder in en nieuw membraan.

ideeën??

bvd. Marjo
 

bulteman 7-1-2009 15:54 Print reply

Posts: 1956
had je snelle cilinder moeten kopen, voor 50 euro heb je al een 70cc, kost haast niks, maar kwaliteit is ook niet geweldig, maar hij loopt wel grappig.

en zet er nog een begrenzer in je uitlaat???
anders moet je die er ook uit ploffen
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
marjo 7-1-2009 15:55 Print reply

Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
had je snelle cilinder moeten kopen, voor 50 euro heb je al een 70cc, kost haast niks, maar kwaliteit is ook niet geweldig, maar hij loopt wel grappig.

en zet er nog een begrenzer in je uitlaat???
anders moet je die er ook uit ploffen


Hoe kan ik dat zien of die er nog in zit? En nog veel belangrijker: hoe haal ik hem er uit :P
 
bulteman 7-1-2009 16:11 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
[...]


Hoe kan ik dat zien of die er nog in zit? En nog veel belangrijker: hoe haal ik hem er uit :P




komt ie dan

om te kijken of hij er nog in zit, moet je de uitlaatbocht er af halen. Je moet dan kijken of er in het begin van de uitlaat, een ring of iets dergelijks zit. zit deze er in, dan moet je hem er uit halen (ja egt waar ) vaak lukt het al wel met een schroevendraaier, en een hamer. maar ik heb ook al wel eens de laspuntjes weg moeten dremelen voordat ik er beweging in kreeg

ik hoop dat je het snapt, anders stuur me maar een inbox bericht ofzo
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
marjo 7-1-2009 16:17 Print reply

Posts: 1211
haha ja ik snap het :P (gelukkig voor jou)
Bedankt
 
bulteman 7-1-2009 17:46 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
haha ja ik snap het :P (gelukkig voor jou)
Bedankt


hahahah ik maar ik ben niet te moeilijk om jouw te helpen als je me een inbox bericht stuurd hoor
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
yamahadt1986 4-2-2009 17:51 Print reply
Posts: 1713
sneller uitlaatje bijvoorbeeld een onderlangs HOMOET pijpje lijkt een beetje supermotard.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
G33RT 4-2-2009 17:54 Print reply
Posts: 376
Haal een 80cc blok, met ori cilinder en 18mm carb plus een leuk uitlaatje. Snel, veel koppel en betrouwbaar...

Maakt minsens het dubbel aantal kilomters dan welke 70cc cilinder dan ook.
 
ikkejw 4-2-2009 17:56 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
sneller uitlaatje bijvoorbeeld een onderlangs HOMOET pijpje lijkt gay.


 
Preserve nature - Always wear a helmet
G33RT 4-2-2009 17:57 Print reply
Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]




past helemaal niet bij de lijn van je brommer, lijkt gay.

 
yamahadt1986 4-2-2009 18:01 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
[...]


past helemaal niet bij de lijn van je brommer, lijkt gay.




vind ik niet mooie wegbanden om de velgen doen onderlangs uitlaatje mooie handkappen.

ieder zijn eigen smaak
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
G33RT 4-2-2009 18:03 Print reply
Posts: 376
Dat kun je niet vinden, dat is gewoon zo, past niet bij de lijn van je brommer...

Wel kan je dat mooi vinden.

Ontopic ofzo?
 
Woutjuh 20-2-2009 11:35 Print reply

Posts: 4422
Een originele uitlaat van een MT heeft geen begrenzer, maar is de begrenzer zelf. En de cilinder net zo. Verder zit er nog een begrenzer in het luchtfilter.

Probeer eens een Belgische 50cc origineel, met een 13 mm en een luhao uitlaat, en een dikkere luchtfilterslang. Dat zal al een stuk harder moeten lopen.

Anders voldoet een 50cc importcilinder ook wel, maar die slijten redelijk hard, volgens iedereen, maar met mijn 70cc import heb ik na 2 jaar en veel kiometers door het bouwland pas een keer de zuigerveren vervangen, en het liep meteen weer netjes.

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 20-2-2009 om 11:36 uur.
 
veel MT spul te koop!
-CrJarvin- 25-7-2011 10:45 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]




komt ie dan

om te kijken of hij er nog in zit, moet je de uitlaatbocht er af halen. Je moet dan kijken of er in het begin van de uitlaat, een ring of iets dergelijks zit. zit deze er in, dan moet je hem er uit halen (ja egt waar ) vaak lukt het al wel met een schroevendraaier, en een hamer. maar ik heb ook al wel eens de laspuntjes weg moeten dremelen voordat ik er beweging in kreeg

ik hoop dat je het snapt, anders stuur me maar een inbox bericht ofzo



wtf, tis geen derbi

bij mt zit er een schot in je uitlaat, dat is je begrenzer.

hier meer info:http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/94

het gaat hier om een techno
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
Fabio 25-7-2011 11:01 Print reply

Posts: 1737
Een schot in een originele MT uitlaat? Hebben jullie wel eens een dergelijke brommer gehad? Als je echt een originele uitlaat hebt, dan zal je zien dat de bocht direct na de flens vrij smal is. Dus zoals Woutjuh zegt, de uitlaat is de begrenzer zelf.

Als er net een nieuwe cilinder op zit dan zal het wel geen originele cilinder zijn. Met andere woorden, dan zal er wel meer potentie in deze cilinder zitten. Doe dus zoals Woutjuh zegt, grote luchtfilter slang, geen originele uitlaat en eventueel een iets grotere carburateur.
 

Dit topic is 647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved