Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 183 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Begrenzer uit Tecno uitlaat voor MT5 halen
Geschreven door Leon de mt5 boer
Geplaatst op 12-9-2003 17:25
Categorie Uitlaat systeem

Deze faq gaat over de begrenzer die in de techno bocht zit voor mt5.
De techno bocht is vanaf de flens tot aan de eerste "deuk" dubbelwandig. Hierna houd het dubbelwandige op, op die plek zit de begrenzer. Hoe dit er allemaal uit ziet, zie je verder in de FAQ.

Benodigdheden:
-lasapparaat, of iemand die kan lassen,
-ijzerzaag,
-waterpomp tang,
-een slijptol met afbraamschijf,
-bankschroef,

Stap 1:
Span je uitlaat zo danig in de werkbank zodat je met de zaag goed net iets voor de eerste deuk kunt komen. Je zult denken waarom ik een zaag gebruik in plaats van slijptol, dat doe ik omdat ik anders te veel materiaal weg haal. Dan zet je de zaag in je uitlaat en begint te zagen. Als je niet vertrouwt waar de begrenzer zit kun je ook altijd nog met iets langs achter in je uitlaat voelen waar hij zit. Je zaagt de uitlaat zover open dat hij alleen nog maar vast zit aan de naat.


(op deze foto is goed te zien dat ik een stukje voor de deuk zaag)

Stap 2:
Als je helemaal tot de naad gezaagd hebt kun je de uitlaat open buigen. Ik zou hem niet helemaal open zagen omdat het dan moeilijker word om hem weer vast te lassen.


(nu zie je dat de begrenzer het einde is van het dubbelwandige)

Stap 3:
Als je ver genoeg gezaagt hebt kun je met een waterpomp tang de begrenzer er uit trekken. Als dit moeizaam gaat dan moet je misschien. Nog iets verder zagen.



Stap 4:
Als de begrenzer er uit is kun je de uitlaat weer dicht buigen en in de bankschroef klemmen zodat dit bij elkaar blijft.



Stap 5:
Als de uitlaat goed in gespannen staat, neem je het lasapparaat en ?hecht? je de uitlaat vast, zodat als je deze uit de bankschroef haalt mooi bij elkaar blijft.



Stap 6:
Nu de uitlaat gehecht is kun je er met de slijptol mooi een laagje chroom bij de naad waar gelast moet worden afhalen. Dit doe ik omdat de las dan beter zal hechten.


(het is een beetje onduidelijk, maar het is afgebraamd)

Stap 7:
Nu het geheel klaar is om te lassen kun je de uitlaat helemaal dichtlassen, Pas op, als je niet goed kunt lassen kun je het beter door iemand laten doen die goed kan lassen, of iemand met een Co2 lasapparaat(mig mag). Dit omdat het heel dun ijzer is waar je zo een gaatje in brand, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

groeten Leon.

Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Blukaap 13-9-2003 12:23 Print reply

Posts: 10006
Mooie FAQ, merkte je het verschil goed ?
 
Bastila is lief
excite mt70 13-9-2003 12:48 Print reply
Posts: 817
ik had niet eens door dat er een berenzer in zat :P ben benieuwd of zoiets nou resultaat boekt
 
de_koen 13-9-2003 13:00 Print reply

Posts: 5595
Ik ben ook wel benieuwd wat het kwa prestaties opleverd.
Is het geluid er ook beter op geworden ?
 
Honda 5-Bak te koop
martinus83 13-9-2003 13:44 Print reply

Posts: 3718
co2 is tog tig lassen? hmmz

mig mag zal ok hendig kunne maark vin tog makkelijker..spetterd ok nie
 
Luc 13-9-2003 14:11 Print reply

Posts: 3590
hoezo grote begrenzer
zal veel schelen, mooie faq trouwes, en ik denk dat er voor meerdere uitlaten hetzelfde gedaan kan worden...(op dezelfde manier)
 
SIWWN 13-9-2003 16:06 Print reply
Posts: 7079
Maar word ie er nou ook sneller van???
 
Leon de mt5 boer 13-9-2003 17:50 Print reply
Posts: 494
ja schilt veel, een normale techno had altijd iets bedrukkelijks vond ik, en een onbegrensde loopt wat vrijer, betere gasrectie en iets meer toeren, en hij verstopt minder snel

 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
Joscross 13-9-2003 18:17 Print reply

Posts: 12501
Verdomt handig. Jammer dat ik net een gianelli bocht gekocht heb khad een techno-_-"
 
John Huijben 13-9-2003 18:38 Print reply

Posts: 2433
ik merk heel goed dat hij eruit is, nu gaat ie veel harder.

Bij mij ging hij harder als een gianelli, maar dat kan aan de setup / afstelling van de brommer liggen
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Joscross 13-9-2003 19:22 Print reply

Posts: 12501
welja wrijf het er nog maar ff in, 65 euro verneukt:P

Mischien heb die gianelli dat ook wel, en gaat die onbegrensd n?g harder

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 13-9-2003 19:31
 
Leon de mt5 boer 13-9-2003 19:53 Print reply
Posts: 494
ik rijd ook gianelli

Gianelli "werkt" wel beter, het is een berekende expansie en een techno niet, maar die pijp van exoskull heb ik ook "aangetast' en die gaat gek met eurokit....

Dit bericht is ge-edit door Leon de mt5 boer op 13-9-2003 19:54
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
Joscross 13-9-2003 19:55 Print reply

Posts: 12501
En welke liep bij jou beter?
 
Leon de mt5 boer 13-9-2003 20:03 Print reply
Posts: 494
ik heb een mt8, maar bij mij werkt de gianelli beter, de techno geeft wel meer kracht onderin. maar het schilt nie echt veel, alleeen top snelheid is met gia wat hoger.


op zich wel cool een onbegrensde techno, zo hoef je als je een techno hebt en je wilt sneller nog niet meteen een andere uitlaat te kopen.


Dit bericht is ge-edit door Leon de mt5 boer op 13-9-2003 20:14
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
POM 14-9-2003 14:49 Print reply

Posts: 757
zit er ook een begrenzer in een standaart snel jamacol uitlaat? die ziet er hetzelfde uit maar is zwart
 
Gertjan 14-9-2003 17:42 Print reply

Posts: 1505
het is toch een snellere uitlaat ?
waarom proppen ze dan in godsnaam er een begrenzer in ?
vat ik ff nie
 
Aprilia r-ass 14-9-2003 18:00 Print reply
Posts: 741
dat plaatje zit er ook in om tegendruk op te bouwen he..
 
I like Castrol!
Leon de mt5 boer 14-9-2003 18:13 Print reply
Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oostr048

zit er ook een begrenzer in een standaart snel jamacol uitlaat? die ziet er hetzelfde uit maar is zwart

moet je even voelen met iets langs achter in de uitlaat

Dit bericht is ge-edit door Leon de mt5 boer op 14-9-2003 18:25
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
maart 15-9-2003 13:44 Print reply

Posts: 717
hoe zie je of je een tecno bocht hebt?

en is dat plaatje niet voor de tegendruk ofzow(ik wil niet dat me powerband opeens kwijt is als ik die begrenzer eruit haal)?
 
Ubermens 15-9-2003 14:34 Print reply

Posts: 1111
Die begrenzer zal er toch niet voor nix zitten
 
Oost, west.........Honda best!
Leon de mt5 boer 15-9-2003 14:38 Print reply
Posts: 494
de ervaring die ik er mee heb is: meer toere en harder trekke, simpeller kan ik het niet uitleggen.
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
Ubermens 15-9-2003 14:41 Print reply

Posts: 1111
Maakt ie ook meer lawaai, en hoeveel km scheelt het nou op een 50cctje?
 
Oost, west.........Honda best!
Blukaap 15-9-2003 14:43 Print reply

Posts: 10006
En als je wil kijken of er 1 in zit:

Quote:

Als je niet vertrouwt waar de begrenzer zit kun je ook altijd nog met iets langs achter in je uitlaat voelen waar hij zit.


 
Bastila is lief
NSR RULEZZ 15-9-2003 14:44 Print reply

Posts: 4934
IS de PROMA80 ook zo begrenst en de standaart snel ook?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Leon de mt5 boer 15-9-2003 14:50 Print reply
Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

En als je wil kijken of er 1 in zit:

[...]



dan kun je dat zo ook opo dezelfde manier doen, gewoon in de tailpijp duwen en voelen, met bijv een las electrode ofzo
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
Leon de mt5 boer 15-9-2003 14:51 Print reply
Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

IS de PROMA80 ook zo begrenst en de standaart snel ook?


proma 80 is niet zo begrensd maar de standaart snel wel.
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved