Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - Suzuki sprinter
|
Pagina 17 van 24
|
Dit topic is 30292 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
20-1-2009 11:16 |
 Posts: 17931 |
ik zou die cilinder volledig membraan gestuurd maken, dan kun je een vulblokje onder je cilinder schroeven, dat is veel simpeler dan drijfstangen inkorten
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Bij Henk z'n eurokit cilinder zat geen zuiger, Henk heeft er een 'standaard' zuiger bij besteld en dat werd een airsal zuiger ...
Nu is er bij Henk en mij de vraag ontstaan of de zuigerslotjes bij een standaard 70cc eurokit zuiger, net als bij de airsal, bij de uitlaatpoort zitten en tevens de vraag of dat bij jouw ( vhs getunde ) 70cc óók zo is en of de zuigerslotjes van jouw zuiger door jou of door vhs tuning verplaatst zijn
eurokit = airsal, ik zoals ik henk al vertelde, verplaats die slotjes!
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 20-1-2009 om 11:17 uur.
|
|
|
|
Christian-tsx |
20-1-2009 13:26 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik zou die cilinder volledig membraan gestuurd maken, dan kun je een vulblokje onder je cilinder schroeven, dat is veel simpeler dan drijfstangen inkorten
[...]
eurokit = airsal, ik zoals ik henk al vertelde, verplaats die slotjes!
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 20-1-2009 om 11:17 uur.
met de cilinder volledig membraam gestuurd maken bedoel je de inlaatpoort dichtmaken, en het mengsel via het membraam laten lopen? ik weet niet of dat wel zon goed idee is, en bedoel je met dat blokje een niet een membraamvervanger?
als je een complete ophoog blok voor de cilinder zou monteren, komt de cilinder alleen maar omhoog en zal de carterdruk alleen maar minder worden.
dit zou niet veel oplossen denk ik. en ik zal vanavond even posten hoe de zuigerveerslotjes nu uitkomen.
|
|
|
|
Henk-88 |
20-1-2009 16:00 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik zou die cilinder volledig membraan gestuurd maken, dan kun je een vulblokje onder je cilinder schroeven, dat is veel simpeler dan drijfstangen inkorten
Enige schroefbare vulblokje dat ik ken is die in plaats van het membraan komt..
Om meer carterdruk te krijgen zou ik het liever als eerste zoeken in het opvullen van de krukas en evt een groter membraanblokje fixen.
Het verhaal dat de drijfstang te lang of te zwaar is om boven de 15k te kunnen draaien, laat ik ff los. Voor de juistheid van dat verhaal kan ik niet meer instaan. Misschien is het waar maar misschien ook niet, ik weet het niet op dit moment.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
dit zou niet veel oplossen denk ik. en ik zal vanavond even posten hoe de zuigerveerslotjes nu uitkomen.
Ben benieuwd, dit is mijn situatie (potloodstreepjes op zuiger komen overeen met de positie van de zuigerveerslotjes):
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Christian-tsx |
20-1-2009 16:51 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Enige schroefbare vulblokje dat ik ken is die in plaats van het membraan komt..
Om meer carterdruk te krijgen zou ik het liever als eerste zoeken in het opvullen van de krukas en evt een groter membraanblokje fixen.
Het verhaal dat de drijfstang te lang of te zwaar is om boven de 15k te kunnen draaien, laat ik ff los. Voor de juistheid van dat verhaal kan ik niet meer instaan. Misschien is het waar maar misschien ook niet, ik weet het niet op dit moment.
[...]
Ben benieuwd, dit is mijn situatie (potloodstreepjes op zuiger komen overeen met de positie van de zuigerveerslotjes):
afbeelding
zoals ik die potloodstreepjes zie kan het toch net? of is het risico zo te groot.
en @ thijsse, kun je uitleg geven over je vorige post? eventueel foto's/plaatjes? ik ben nog op zoek naar een goede manier om de carterdruk te verhogen.
|
|
|
|
Matthijsar50 |
20-1-2009 16:55 |
 Posts: 1029 |
eurokit = airsal, ik zoals ik henk al vertelde, verplaats die slotjes!
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 20-1-2009 om 11:17 uur.
hoe kan je je zuigerveerslotjes verplaatsen dan??
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
Derbi-Olaf |
20-1-2009 16:57 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
eurokit = airsal, ik zoals ik henk al vertelde, verplaats die slotjes!
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 20-1-2009 om 11:17 uur.
hoe kan je je zuigerveerslotjes verplaatsen dan??
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/70
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Uncle BLAM |
20-1-2009 21:52 |
 Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]
en @ thijsse, kun je uitleg geven over je vorige post? eventueel foto's/plaatjes? ik ben nog op zoek naar een goede manier om de carterdruk te verhogen.
Een goede manier om je carterdruk te verhogen is een andere brommer kopen ...
maar als je bij een tsx de carterdruk wilt verhogen is de enige manier die echt effect heeft wss de krukas (laten) opvullen, wat ik er van weet is dat daar veel kundigheid, duur materiaal en speciaal gereedschap voor nodig is.
In het kort :
Na het splitsen van de krukas kun je tegen beide wangen v/d krukas ( aan de binnenkant ) een plaatje speciaal hard kunstof aanbrengen wat zoveel mogelijk ruimte tussen de wangen opvult waarna je de krukas weer in elkaar perst en weer moet uitbalanceren
( het membraanblokje kun je vervangen door een zogenaamd opvoerblokje, deze vult de ruimte op die ontstaat bij een standaard cilinder waar geen membraanblokje op zit ( de standaard cilinder heeft alleen zuigersturing )
|
|
een BF teller is sneller |
|
Henk-88 |
20-1-2009 22:48 |
 Posts: 26703 |
Heb vanaaf met iemand gesproken die er verstand van heeft.
Ook hij zei gelijk dat de slotjes te dicht bij de uitlaatpoort zitten.
Hij adviseerde ze verder naar achteren te verplaatsen maar wel op dezelfde spijl te laten zitten, de overige spijltjes vond hij te smal.
Foto hieronder:
Korte streepjes geven locatie aan van de slotjes atm en langere streepjes geven de positie aan die het (ongeveer) moet gaan worden.
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 20-1-2009 om 22:50 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Christian-tsx |
21-1-2009 0:21 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
Een goede manier om je carterdruk te verhogen is een andere brommer kopen ...
maar als je bij een tsx de carterdruk wilt verhogen is de enige manier die echt effect heeft wss de krukas (laten) opvullen, wat ik er van weet is dat daar veel kundigheid, duur materiaal en speciaal gereedschap voor nodig is.
In het kort :
Na het splitsen van de krukas kun je tegen beide wangen v/d krukas ( aan de binnenkant ) een plaatje speciaal hard kunstof aanbrengen wat zoveel mogelijk ruimte tussen de wangen opvult waarna je de krukas weer in elkaar perst en weer moet uitbalanceren
( het membraanblokje kun je vervangen door een zogenaamd opvoerblokje, deze vult de ruimte op die ontstaat bij een standaard cilinder waar geen membraanblokje op zit ( de standaard cilinder heeft alleen zuigersturing )
andere brommer is uitgesloten, het is en blijft een suzuki.
de krukas opvullen heb ik al eens bekeken. ik heb ook halve krukas delen en big-ends liggen, maar er valt bij een suzuki krukas echt heel weinig op te vullen.
en wat er dan wel op te vullen is, maakt de inhoud niet echt kleiner. een simpele opvulling bij het membraam zou veel meer nut hebben kwa inhoud lijkt me.
bij het membraam is gewoon simpelweg meer op te vullen. van het opvulblokje in plaats van het membraam wist ik ook al, ik heb er een aantal liggen hier.
zon blokje zou echt veel helpen kwa carterdruk, alleen lijkt het me overduidelijk dat je niet zomaar het membraam kunt vervangen door een alluminium blokje.
ik zal morgen even een foto posten van de cilinder en zuiger, het ziet ernaar uit dat ik de slotjes ook moet verplaatsen.
|
|
|
|
Henk-88 |
21-1-2009 0:40 |
|
Christian-tsx |
22-1-2009 0:20 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Je hebt dezelfde zuiger als ik denkzz (en dezelfde breedte van de uitlaatpoort) maar ben toch nog benieuwd naar fotootje..
ik heb een breedte van 30.5 mm.
hier een foto, niet zo duidelijk maar het wou niet echt lukken:
|
|
|
|
Henk-88 |
22-1-2009 1:55 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
ik heb een breedte van 30.5 mm.
hier een foto, niet zo duidelijk maar het wou niet echt lukken:
afbeelding
Was toch ook 31,5mm? (staat op je poortmap.. :S )
Omdat in mijn geval zowel Thijsse als iemand anders (ook met verstand van zaken) zeiden dat de zuigerslotjes zeker verplaatst moeten worden, denk ik dat dat in jouw geval ook beslist te overwegen is. En ook al zou je uitlaatpoort maar 30,5mm zijn dan nog scheelt dat maar 0,5mm met die van mij aan elke kant.
Heb jij daar ook een rood stipje op je zuiger btw?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Christian-tsx |
22-1-2009 16:09 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Was toch ook 31,5mm? (staat op je poortmap.. :S )
Omdat in mijn geval zowel Thijsse als iemand anders (ook met verstand van zaken) zeiden dat de zuigerslotjes zeker verplaatst moeten worden, denk ik dat dat in jouw geval ook beslist te overwegen is. En ook al zou je uitlaatpoort maar 30,5mm zijn dan nog scheelt dat maar 0,5mm met die van mij aan elke kant.
Heb jij daar ook een rood stipje op je zuiger btw?
ja die stipjes staan er altijd op. 31.5 mm kan ook. wat er op het poortmapje staan in ieder geval.
maar dan verplaats ik de slotjes denk ik ook.
waar kun je die pinnetjes het beste mee vast zetten? wat goed op het materiaal hecht, en blijft zitten. ongeacht de temperatuur?
|
|
|
|
honda-mbx |
22-1-2009 16:21 |
 Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]
ja die stipjes staan er altijd op. 31.5 mm kan ook. wat er op het poortmapje staan in ieder geval.
maar dan verplaats ik de slotjes denk ik ook.
waar kun je die pinnetjes het beste mee vast zetten? wat goed op het materiaal hecht, en blijft zitten. ongeacht de temperatuur?
je moet even een pennetje uit een oude zuiger halen.
je zult zien dat deze conisch zijn, en dus kun je hem gewoon opmeten, boren en er in tikken.
oude pennetje zou ik even met een slijp schijfje op de dremel wegslijpen.
wel een secuur werkje, maar goed te doen.
|
|
ik vlam je.. |
|
Christian-tsx |
22-1-2009 17:10 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]
je moet even een pennetje uit een oude zuiger halen.
je zult zien dat deze conisch zijn, en dus kun je hem gewoon opmeten, boren en er in tikken.
oude pennetje zou ik even met een slijp schijfje op de dremel wegslijpen.
wel een secuur werkje, maar goed te doen.
en na het erin tikken blijft ie ook zitten? of moet ik het pinnetje nog vast lijmen met loctite of dergelijk?
moet niet zo zijn dat ie mij eruit schiet na tijdje rijden.
|
|
|
|
Dit topic is 30292 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 17 van 24
|
|