Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van BIET

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 544 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
7401
Loginnaam BIET
Volledige naam Adriën B
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Baarn  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  10 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Honda NSR-I Nee Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Derbi GPR 50 Replica 1999 tot 2001 Nee Ja
Bromfiets Gilera Zulu Nee Ja
Bromfiets Honda NSR-I Nee Ja
Bromfiets Suzuki TS50X Nee Ja
Bromfiets Aprilia RS50 Nee Ja
Auto BMW 7-serie Nee Ja
Auto Honda Civic Nee Nee
Auto Citroen ZX Ja Nee

  BIET heeft 0 projecten toegevoegd.
BIET heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 68 van 102
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 100, 101, 102Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

bobboiten 2-10-2009 15:07 Print reply

Posts: 2771
Hey Adrien ,

Ik ben tog maar weer eens bezig gegaan met het opvoeren van me broms . Komt een 17.5 + HMR2 op . Moet binnen 2 maanden erop zitten en lopen
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Royal Club 2-10-2009 15:09 Print reply

Posts: 60390
staat op appieforum 2x hmr2
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
bobboiten 2-10-2009 15:09 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
staat op appieforum 2x hmr2


Heb al contact met 1tje (Thomas) wie is die andere? heb je linkje?

EDIT: heb hem al gevonden... die heeft er deuken in zitten

Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 2-10-2009 om 15:11 uur.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Royal Club 2-10-2009 15:12 Print reply

Posts: 60390
tsjah, ding reed wel zoals hoorde..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
bobboiten 2-10-2009 15:17 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
tsjah, ding reed wel zoals hoorde..


jij hebt die uitlaat in real gezien?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Royal Club 2-10-2009 15:17 Print reply

Posts: 60390
neej. maar ik ken robbert wel..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Banaan 2-10-2009 22:03 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Lijkt mij gewoon voor 39mm slag.

Uit de foto maak ik op dat de poort 18,4mm hoog is (stom dat je deze maat er niet zelf even bij hebt gezet...)
Dus 18,4 + 23 = 41,4
Daar gaat nog 1mm vanaf die de kop in de cilinder valt, en nog 0,7mm voor de squish.
Dan kom je uit op 41,4 - 1,7 is 39,7mm
Als je er dan nog rekening mee houdt dat de poorten waarschijnlijk kleine bevels hebben en dus de poortmap niet op de tiende mm precies is, kom je rond de 39mm uit.

Ook zal de spoeltiming rond een ruime 141graden liggen met een 42mm krukas, en geloof me, dat klopt niet. (bij een uitlaattiming van circa 193)
Bij een 39mm slag zijn de timingen:
183 uitlaat
125 spoel
29 blowdown

Wat heel normaal is.

Best een leuk (niet al te hoogtoerig) cilindertje, loopt perfect met jouw setup.

@ adrien, ik heb de cilinder van Nick nog eens precies nagemeten (nu met deckheight die nick mij eerst niet kon geven omdat hij hem was vergeten op te meten) en de timingen kloppen toch echt zoals ik het zei, ik heb ze op de inbox gezet


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 2-10-2009 om 1:36 uur.


Uitlaatpoort is inderdaad 18,4mm hoog, en erg stom dat ik t er zelf niet bij heb gezet, maja eerste poortmapje wat ik ooit gemaakt heb

Maar volgens jou zou dit dus precies dezelfde cilinder zijn als de '74gila'? Wat ik dan wel apart vind is dat deze een losse binnenkop heeft, en een boring van 48mm. De '74gila' heeft geen losse binnenkop, en een borig van 47mm.

Keiji had op dam-sport.net deze gevonden;

[url]http://dam-sport.net/Mécaboite-haut-moteur/c23_24/p777/Pack-Gilardoni-76cc-AM6/product_info.html[/url]

Gilardoni 76cc, 48mm boring, losse binnenkop, en 42mm slag dr voor nodig.. En zo vanaf de foto lijkt de boel exact hetzelfde, ik heb ook zuiger A, 47,95mm enzo, dus vandaar..

Biet, heb jij er nog naar gekeken?

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 2-10-2009 om 22:06 uur.
 
Niek de Wildt 3-10-2009 1:45 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


Uitlaatpoort is inderdaad 18,4mm hoog, en erg stom dat ik t er zelf niet bij heb gezet, maja eerste poortmapje wat ik ooit gemaakt heb

Maar volgens jou zou dit dus precies dezelfde cilinder zijn als de '74gila'? Wat ik dan wel apart vind is dat deze een losse binnenkop heeft, en een boring van 48mm. De '74gila' heeft geen losse binnenkop, en een borig van 47mm.

Keiji had op dam-sport.net deze gevonden;

[url]http://dam-sport.net/Mécaboite-haut-moteur/c23_24/p777/Pack-Gilardoni-76cc-AM6/product_info.html[/url]

Gilardoni 76cc, 48mm boring, losse binnenkop, en 42mm slag dr voor nodig.. En zo vanaf de foto lijkt de boel exact hetzelfde, ik heb ook zuiger A, 47,95mm enzo, dus vandaar..

Biet, heb jij er nog naar gekeken?

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 2-10-2009 om 22:06 uur.


Ik zeg zeker niet dat hij gelijk is aan een gila74, ik weet namelijk niet hoe die krengen eruit zien.
Ik zeg alleen dat hij voor 39mm slag is, en dat dat zeker is.
Daar kan Adrien verder niks aan toevoegen, behalve als ik een foutje heb gemaakt.
 
BIET 3-10-2009 12:49 Print reply

Posts: 22355
Jup, niets aan toe te voegen, behalve dat die uitlaat hem zal knijpen.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
2SLOW4ME 3-10-2009 18:41 Print reply

Posts: 1944
over die gila, ik heb hierzo een 74cc liggen met precies dezelfde poortmaten (scheelt af en toe 1 mm..)
Deze is voor de ori slag. toen ik trouwns de cc's berekende had hij maar 67.66cc .
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
BIET 4-10-2009 0:27 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
over die gila, ik heb hierzo een 74cc liggen met precies dezelfde poortmaten (scheelt af en toe 1 mm..)
Deze is voor de ori slag. toen ik trouwns de cc's berekende had hij maar 67.66cc .

Whewhe, sowieso .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Banaan 4-10-2009 8:43 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Jup, niets aan toe te voegen, behalve dat die uitlaat hem zal knijpen.

Erg knijpen? Welke uitlaat raad je dan?

Iig bedankt, en Niek ook!
 
BIET 4-10-2009 13:15 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]

Erg knijpen? Welke uitlaat raad je dan?

Iig bedankt, en Niek ook!

Niet dat je er niet mee kan rijden oid, maar als je meer vermogen wilt moet je daar eerst gaan kijken bij de bekende pijpjes.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Banaan 5-10-2009 17:16 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Niet dat je er niet mee kan rijden oid, maar als je meer vermogen wilt moet je daar eerst gaan kijken bij de bekende pijpjes.


wat versta jij zoal onder bekende pijpjes?

Oftewel, welke raad jij aan, onderlangs voor sm?

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 5-10-2009 om 17:32 uur.
 
supermotaaah 5-10-2009 17:17 Print reply
Posts: 3082
Tjoen jij ook slome puchcilinders?
 
:|
BIET 5-10-2009 22:00 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


wat versta jij zoal onder bekende pijpjes?

Oftewel, welke raad jij aan, onderlangs voor sm?

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 5-10-2009 om 17:32 uur.

r3, pr enzo, je weet wel. Maar als je bereid bent wat tijd er in te steken gewoon opmaat maken, kan leuk projectje op zich zijn

@Supermootah:
Als je dat graag wilt...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
supermotaaah 5-10-2009 22:09 Print reply
Posts: 3082
je hebt inbox
 
:|
BIET 5-10-2009 22:10 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
je hebt inbox

En je hebt reply
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Banaan 6-10-2009 18:05 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

r3, pr enzo, je weet wel. Maar als je bereid bent wat tijd er in te steken gewoon opmaat maken, kan leuk projectje op zich zijn




Meen je dat serieus? Deze cilinder is toch helemaal niet te vergelijken met pro race cilinder etc?!

Opmaat word m niet, geen tijd voor.
 
BIET 6-10-2009 22:53 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


Meen je dat serieus? Deze cilinder is toch helemaal niet te vergelijken met pro race cilinder etc?!

Opmaat word m niet, geen tijd voor.

Doet er niet toe dat het beter zal lopen .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
stephan777 6-10-2009 22:59 Print reply

Posts: 7259
Waar blijf dat filmpje?
 
Banaan 6-10-2009 22:59 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Doet er niet toe dat het beter zal lopen .

Hmm oke, ik heb vandaag toch maar een nieuwe r2 gekocht voor een mooi prijsje, mocht ik niet tevreden zijn over de prestaties kan ik altijd nog voor een andere uitlaat gaan.

Weet je nog een membraan wat je me aanraad, of gwn ori met carbon klepjes?
 
ronaldt 6-10-2009 23:01 Print reply

Posts: 2735
vl15
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
BIET 6-10-2009 23:48 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
vl15

vl15 is prima membraan ja .

@Stephan:
Prob met de phone nog niet kunnen oplossen :(
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Kurzel 8-10-2009 12:06 Print reply

Posts: 2369







helaas geen plaatjes van drollen erbij, zal volgende keer beter mn best doen
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 68 van 102
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 100, 101, 102Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved