Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Arjanus

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 968 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
684
Loginnaam Arjanus
Volledige naam panda^-1 .
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Niet ingevuld
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  4 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Gilera GSM Ja Nee
Auto BMW 3-serie Nee Ja
Auto BMW 2002 Nee Ja
Auto BMW 3-serie Ja Ja

  Arjanus heeft 0 projecten toegevoegd.
Arjanus heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 49 van 73
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 71, 72, 73Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Arjanus 23-3-2008 17:37 Print reply

Posts: 9074
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


is een 3,5 liter gewoon een slag groter blok als je 2,5 .
dus ook zwaarder ed.?



ja klopt iets zwaarder idd

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
[...]


Haha

Als dat werkelijk driepiek kost, kun je beter op zoek naar iets anders voor dat geld Wij vonden voort ijsracen ook gewoon 3 bimmers voor 1000 euro per stuk, goed lopend etc al, geen problemen mee Maar kentekenshit en invoeren is natuurlijk wel iets duurder..

Of gewoon goed sparen, zuinig zijn, en koopjesjacht



1000 euro per stuk, zijn wel echt koopjes ja, doe mij daar er ook maar een paar van

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
maar t is altijd nog goeikoper als een e30m3 van 10 rooitjes


idd, die dingen kostten echt veel teveel geld naardat ze hard gaan

 
lieber nurburgring als ehering
maxisport 23-3-2008 17:42 Print reply

Posts: 4206
ach er staat er nog 1 op MP voor 18.000,-
als ik de loterij ooit won gaf ik het er nog nie eens voor uit
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-3-2008 17:43 Print reply

Posts: 10560
bij een turbo zul je wss andere drijfstangen en zuigers nodig zijn ? en de turbo opbouw zelf.
krukas slijpen , cilinder honen/boren, kleppen slijpen, zittingen frezen , frisse lagers erin .

en je hebt een blok in nieuwstaat met bijna zelfde vermogen.. die lichter is als een 3.5 liter.

en ook nog goedkoper.


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Arjanus 23-3-2008 17:50 Print reply

Posts: 9074
een e30 blok die fatsoenlijk gereviseerd en nieuw opgebouwd is levert hoogstens 180-190 pk ofzo een 3.5 levert standaard al 220

lage druk turbo kan zonder nieuwe drijfstangen/zuigers en is naar verhouding wel het goedkoopste waarschijnlijk
kompressor zou ong hetzelfde kostten maar heeft iets minder rendement als een turbo waarschijnlijk
 
lieber nurburgring als ehering
Joel_koningslust 23-3-2008 17:51 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
een e30 blok die fatsoenlijk gereviseerd en nieuw opgebouwd is levert hoogstens 180-190 pk ofzo een 3.5 levert standaard al 220

lage druk turbo kan zonder nieuwe drijfstangen/zuigers en is naar verhouding wel het goedkoopste waarschijnlijk
kompressor zou ong hetzelfde kostten maar heeft iets minder rendement als een turbo waarschijnlijk


maar een compressor geeft wel veel meer onderin
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Arjanus 23-3-2008 17:54 Print reply

Posts: 9074
klopt maar mijn blok doet onderin helemaal niks, een turbo werkt meer in het toerengebied waar het blok z`n meeste koppel/pk`s afgeeft

nadeel is wel dat je een beetje turbolag krijgt waarschijnlijk
 
lieber nurburgring als ehering
Royal Club 23-3-2008 17:55 Print reply

Posts: 60390
wat is turbolag? :P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Arjanus 23-3-2008 17:56 Print reply

Posts: 9074
lieber nurburgring als ehering
Royal Club 23-3-2008 17:57 Print reply

Posts: 60390
dat je turbo dus niet meteen een boost geeft? als ik heb goed begrijp?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
maxisport 23-3-2008 17:58 Print reply

Posts: 4206
miss staat er ergens nog wel een filmpje van een porsche turbo met huge turbo lag die erdoor van de weg afschiet
 
Arjanus 23-3-2008 17:59 Print reply

Posts: 9074
klopt omdat een turbo door de uitlaatgassen aangedreven wordt, wordt hij pas effectief nadat je gasgegeven hebt itt een kompressor die door de motor aangedreven wordt

extra nadeel bij een hele grote turbo dus is idd dat je ineens 2x zoveel pk`s krijgt als ie begint te werken en dat is niet handig bij een rwd auto die net in een bocht zit bijv

Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 23-3-2008 om 18:01 uur.
 
lieber nurburgring als ehering
Joel_koningslust 23-3-2008 18:01 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
klopt omdat een turbo door de uitlaatgassen aangedreven wordt, wordt hij pas effectief nadat je gasgegeven hebt itt een kompressor die door de motor aangedreven wordt[/quoter]

idd

en doordat een compressor met een riem via de krukas wordt aangedreven heb je bijna direct het vermogen in je blok

maar een turbo ombouw is opzich wel te doen met wat huistuin en keuken gereedschappen als je wat kleine dingen uitbesteed
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 23-3-2008 18:02 Print reply

Posts: 60390
dus zoals het bij een snelle jap word opgelost: een kleine en een grote turbo monteren?/

heeft dit er trouwens nog iets mee te doen? kwam het laatst tegen
http://ie.youtube.com/watch?v=lcySQsv5164
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Blukaap2 23-3-2008 18:03 Print reply

Posts: 9984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dat je turbo dus niet meteen een boost geeft? als ik heb goed begrijp?

Een 2-takt om het simpel te zeggen

Arjan, (kleine) turbo dr op frotten lijkt me het beste en goedkoopste, met 0,5 bar zit je tenslotte al (theoretisch) aan een 250pk :p
Of desnoods 2 kleine turbo's, maar dat gaat wel wat meer kosten en heb je ws ook geen ruimte voor.
En dan gewoon lekker op dit blok, kun je hier mooi de foutjes dr uit halen, als deze kapot naait is minder zuur dan een net gereviceerd blok :p

Als ie al kapot naait.....
 
Stoere brommers
Arjanus 23-3-2008 18:03 Print reply

Posts: 9074
klopt dat is idd wel te doen als je er wat vanaf weet, en als je de turbodruk niet te hoog laat komen blijft je blok aardig heel en heb je toch wat goedkope pk`s erbij

@ harrie, idd gewoon max 0,5 bar zodat de boel een beetje heel blijft is goed te doen, en aan een m20 blok is nog een beetje te sleutelen, m30 in een e30 wordt al weer een ander verhaal

Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 23-3-2008 om 18:06 uur.
 
lieber nurburgring als ehering
Blukaap2 23-3-2008 18:05 Print reply

Posts: 9984
0,5bar, ontsteking niet te vroeg zetten (hij moet sowieso verlaten als je meer druk gaat draaien dacht ik).
Olieleiding ergens in je kop raggen en daarna omlaag je carter in, oliekoelertje dr op als die dr nog niet op zit, kleine intercoler en gaan.
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 23-3-2008 18:06 Print reply

Posts: 14514
gewoon een klein turbotje, dan blijft de turbolag laag. en dan met een megasqirt ( of hoe je het ook schrijft ) injectie. zelfbouw in en uitlaatspruitstukje. en dan gaan draaien op 0,4/0,5 bar turbodruk

dat is nog wel te doen zonder veel aanpassingen aan het blok en het geeft toch wel wat pk's erbij
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Nouwk 8-4-2008 19:52 Print reply

Posts: 4242
[img]http://www.equipejaronn.com/afbeeldingen/Herschaalde%20kopie%20van%20_RUB5484[1].jpg[/img]
[img]http://www.equipejaronn.com/afbeeldingen/Herschaalde%20kopie%20van%20_RUB5487[1].jpg[/img]
[img]http://www.equipejaronn.com/afbeeldingen/Herschaalde%20kopie%20van%20_RUB5483[1].jpg[/img]



Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 8-4-2008 om 21:23 uur.
 
Arjanus 8-4-2008 23:12 Print reply

Posts: 9074
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
[url=http://www.equipejaronn.com/afbeeldingen/Herschaalde%20kopie%20van%20_RUB5484[1].jpg]afbeelding[/url]
[url=http://www.equipejaronn.com/afbeeldingen/Herschaalde%20kopie%20van%20_RUB5487[1].jpg]afbeelding[/url]
[url=http://www.equipejaronn.com/afbeeldingen/Herschaalde%20kopie%20van%20_RUB5483[1].jpg]afbeelding[/url]
afbeelding


Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 8-4-2008 om 21:23 uur.


tof, kan niet wachten tot ik em op de ring in actie zie
en ik er zelf in rij natuurlijk
 
lieber nurburgring als ehering
Leen 11-4-2008 20:14 Print reply

Posts: 26877
Quote:
De autochtone bevolking van Noordwijk aan Zee spreekt (vanouds) Noordwijks, een zeer oorspronkelijk Hollands dialect dat sterk herinnert aan o.m. het Katwijks en het Schevenings.


fucking sukkel, zie je nou wel dat ik een dialect kan spreken als het moet :P


http://www.meertens....noordwijkaanzee.html

dat dacht ik!!!

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 11-4-2008 om 20:19 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-4-2008 21:24 Print reply

Posts: 17931
katwijks, gatverdamme
 
mcdronkz 11-4-2008 21:31 Print reply

Posts: 32777
Nee, Limburgs is lekker.
 
Arjanus 12-4-2008 12:56 Print reply

Posts: 9074
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]


fucking sukkel, zie je nou wel dat ik een dialect kan spreken als het moet :P


http://www.meertens....noordwijkaanzee.html

dat dacht ik!!!

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 11-4-2008 om 20:19 uur.



kk sukkel, beetje trots gaan lopen doen dat ie in noordwijk binnen woont ipv aan zee, en dan lopen patsen met het accent van die palingboeren

je praat gewoon geen accent, je ben gewoon een smerige hollander :P
ik praat ook geen echt accent, tenminste vind ik zelf, alleen een beetje tegen plaatsgenoten enz

 
lieber nurburgring als ehering
Leen 12-4-2008 22:02 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]



kk sukkel, beetje trots gaan lopen doen dat ie in noordwijk binnen woont ipv aan zee, en dan lopen patsen met het accent van die palingboeren

je praat gewoon geen accent, je ben gewoon een smerige hollander :P
ik praat ook geen echt accent, tenminste vind ik zelf, alleen een beetje tegen plaatsgenoten enz




ik ben geboren en getogen zeeer hoor, dus doe maar niet tof, schaam me de ogen uit mn kop dat ik in binne woon.
En ik kan best wel zo praten als in dat voorbeeld hoor, alleen doe het nooit.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-4-2008 22:47 Print reply

Posts: 17931
En Arjan, last but not least, omdat je mn bimmermakker bent, je een ringveteraan bent, mn velgen in beheer houdt en in Vietnam vele levens gered hebt.

Krijg je bij deze mn 10001ste post
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 49 van 73
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 71, 72, 73Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved