Arjanus |
23-3-2008 17:37 |
 Posts: 9074 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
is een 3,5 liter gewoon een slag groter blok als je 2,5 .
dus ook zwaarder ed.?
ja klopt iets zwaarder idd
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
[...]
Haha 
Als dat werkelijk driepiek kost, kun je beter op zoek naar iets anders voor dat geld Wij vonden voort ijsracen ook gewoon 3 bimmers voor 1000 euro per stuk, goed lopend etc al, geen problemen mee Maar kentekenshit en invoeren is natuurlijk wel iets duurder..
Of gewoon goed sparen, zuinig zijn, en koopjesjacht 
1000 euro per stuk, zijn wel echt koopjes ja, doe mij daar er ook maar een paar van
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxisport
maar t is altijd nog goeikoper als een e30m3 van 10 rooitjes
idd, die dingen kostten echt veel teveel geld naardat ze hard gaan
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
maxisport |
23-3-2008 17:42 |
 Posts: 4206 |
ach er staat er nog 1 op MP voor 18.000,-
als ik de loterij ooit won gaf ik het er nog nie eens voor uit
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
23-3-2008 17:43 |
 Posts: 10560 |
bij een turbo zul je wss andere drijfstangen en zuigers nodig zijn ? en de turbo opbouw zelf.
krukas slijpen , cilinder honen/boren, kleppen slijpen, zittingen frezen , frisse lagers erin .
en je hebt een blok in nieuwstaat met bijna zelfde vermogen.. die lichter is als een 3.5 liter.
en ook nog goedkoper.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Arjanus |
23-3-2008 17:50 |
 Posts: 9074 |
een e30 blok die fatsoenlijk gereviseerd en nieuw opgebouwd is levert hoogstens 180-190 pk ofzo een 3.5 levert standaard al 220
lage druk turbo kan zonder nieuwe drijfstangen/zuigers en is naar verhouding wel het goedkoopste waarschijnlijk
kompressor zou ong hetzelfde kostten maar heeft iets minder rendement als een turbo waarschijnlijk
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Joel_koningslust |
23-3-2008 17:51 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
een e30 blok die fatsoenlijk gereviseerd en nieuw opgebouwd is levert hoogstens 180-190 pk ofzo een 3.5 levert standaard al 220
lage druk turbo kan zonder nieuwe drijfstangen/zuigers en is naar verhouding wel het goedkoopste waarschijnlijk
kompressor zou ong hetzelfde kostten maar heeft iets minder rendement als een turbo waarschijnlijk
maar een compressor geeft wel veel meer onderin
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Arjanus |
23-3-2008 17:54 |
 Posts: 9074 |
klopt maar mijn blok doet onderin helemaal niks, een turbo werkt meer in het toerengebied waar het blok z`n meeste koppel/pk`s afgeeft
nadeel is wel dat je een beetje turbolag krijgt waarschijnlijk
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Royal Club |
23-3-2008 17:55 |
 Posts: 60390 |
wat is turbolag? :P
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Arjanus |
23-3-2008 17:56 |
 Posts: 9074 |
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Royal Club |
23-3-2008 17:57 |
 Posts: 60390 |
dat je turbo dus niet meteen een boost geeft? als ik heb goed begrijp?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
maxisport |
23-3-2008 17:58 |
 Posts: 4206 |
miss staat er ergens nog wel een filmpje van een porsche turbo met huge turbo lag die erdoor van de weg afschiet
|
|
|
|
Arjanus |
23-3-2008 17:59 |
 Posts: 9074 |
klopt omdat een turbo door de uitlaatgassen aangedreven wordt, wordt hij pas effectief nadat je gasgegeven hebt itt een kompressor die door de motor aangedreven wordt
extra nadeel bij een hele grote turbo dus is idd dat je ineens 2x zoveel pk`s krijgt als ie begint te werken en dat is niet handig bij een rwd auto die net in een bocht zit bijv
Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 23-3-2008 om 18:01 uur.
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Joel_koningslust |
23-3-2008 18:01 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
klopt omdat een turbo door de uitlaatgassen aangedreven wordt, wordt hij pas effectief nadat je gasgegeven hebt itt een kompressor die door de motor aangedreven wordt[/quoter]
idd
en doordat een compressor met een riem via de krukas wordt aangedreven heb je bijna direct het vermogen in je blok
maar een turbo ombouw is opzich wel te doen met wat huistuin en keuken gereedschappen als je wat kleine dingen uitbesteed
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Royal Club |
23-3-2008 18:02 |
 Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Blukaap2 |
23-3-2008 18:03 |
 Posts: 9984 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dat je turbo dus niet meteen een boost geeft? als ik heb goed begrijp?
Een 2-takt om het simpel te zeggen
Arjan, (kleine) turbo dr op frotten lijkt me het beste en goedkoopste, met 0,5 bar zit je tenslotte al (theoretisch) aan een 250pk :p
Of desnoods 2 kleine turbo's, maar dat gaat wel wat meer kosten en heb je ws ook geen ruimte voor.
En dan gewoon lekker op dit blok, kun je hier mooi de foutjes dr uit halen, als deze kapot naait is minder zuur dan een net gereviceerd blok :p
Als ie al kapot naait.....
|
|
Stoere brommers |
|
Arjanus |
23-3-2008 18:03 |
 Posts: 9074 |
klopt dat is idd wel te doen als je er wat vanaf weet, en als je de turbodruk niet te hoog laat komen blijft je blok aardig heel en heb je toch wat goedkope pk`s erbij
@ harrie, idd gewoon max 0,5 bar zodat de boel een beetje heel blijft is goed te doen, en aan een m20 blok is nog een beetje te sleutelen, m30 in een e30 wordt al weer een ander verhaal
Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 23-3-2008 om 18:06 uur.
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Blukaap2 |
23-3-2008 18:05 |
 Posts: 9984 |
0,5bar, ontsteking niet te vroeg zetten (hij moet sowieso verlaten als je meer druk gaat draaien dacht ik).
Olieleiding ergens in je kop raggen en daarna omlaag je carter in, oliekoelertje dr op als die dr nog niet op zit, kleine intercoler en gaan.
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
23-3-2008 18:06 |
 Posts: 14514 |
gewoon een klein turbotje, dan blijft de turbolag laag. en dan met een megasqirt ( of hoe je het ook schrijft ) injectie. zelfbouw in en uitlaatspruitstukje. en dan gaan draaien op 0,4/0,5 bar turbodruk
dat is nog wel te doen zonder veel aanpassingen aan het blok en het geeft toch wel wat pk's erbij
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Nouwk |
8-4-2008 19:52 |
 Posts: 4242 |
[img]http://www.equipejaronn.com/afbeeldingen/Herschaalde%20kopie%20van%20_RUB5484[1].jpg[/img]
[img]http://www.equipejaronn.com/afbeeldingen/Herschaalde%20kopie%20van%20_RUB5487[1].jpg[/img]
[img]http://www.equipejaronn.com/afbeeldingen/Herschaalde%20kopie%20van%20_RUB5483[1].jpg[/img]
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 8-4-2008 om 21:23 uur.
|
|
|
|
Arjanus |
8-4-2008 23:12 |
 Posts: 9074 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
[url=http://www.equipejaronn.com/afbeeldingen/Herschaalde%20kopie%20van%20_RUB5484[1].jpg]afbeelding[/url]
[url=http://www.equipejaronn.com/afbeeldingen/Herschaalde%20kopie%20van%20_RUB5487[1].jpg]afbeelding[/url]
[url=http://www.equipejaronn.com/afbeeldingen/Herschaalde%20kopie%20van%20_RUB5483[1].jpg]afbeelding[/url]
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 8-4-2008 om 21:23 uur.
tof, kan niet wachten tot ik em op de ring in actie zie
en ik er zelf in rij natuurlijk
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Leen |
11-4-2008 20:14 |
 Posts: 26877 |
Quote: De autochtone bevolking van Noordwijk aan Zee spreekt (vanouds) Noordwijks, een zeer oorspronkelijk Hollands dialect dat sterk herinnert aan o.m. het Katwijks en het Schevenings.
fucking sukkel, zie je nou wel dat ik een dialect kan spreken als het moet :P
http://www.meertens....noordwijkaanzee.html
dat dacht ik!!!
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 11-4-2008 om 20:19 uur.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-4-2008 21:24 |
 Posts: 17931 |
katwijks, gatverdamme
|
|
|
|
mcdronkz |
11-4-2008 21:31 |
 Posts: 32777 |
Nee, Limburgs is lekker.
|
|
|
|
Arjanus |
12-4-2008 12:56 |
 Posts: 9074 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
fucking sukkel, zie je nou wel dat ik een dialect kan spreken als het moet :P
http://www.meertens....noordwijkaanzee.html
dat dacht ik!!!
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 11-4-2008 om 20:19 uur.
kk sukkel, beetje trots gaan lopen doen dat ie in noordwijk binnen woont ipv aan zee, en dan lopen patsen met het accent van die palingboeren
je praat gewoon geen accent, je ben gewoon een smerige hollander :P
ik praat ook geen echt accent, tenminste vind ik zelf, alleen een beetje tegen plaatsgenoten enz
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Leen |
12-4-2008 22:02 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]
kk sukkel, beetje trots gaan lopen doen dat ie in noordwijk binnen woont ipv aan zee, en dan lopen patsen met het accent van die palingboeren 
je praat gewoon geen accent, je ben gewoon een smerige hollander :P
ik praat ook geen echt accent, tenminste vind ik zelf, alleen een beetje tegen plaatsgenoten enz
ik ben geboren en getogen zeeer hoor, dus doe maar niet tof, schaam me de ogen uit mn kop dat ik in binne woon.
En ik kan best wel zo praten als in dat voorbeeld hoor, alleen doe het nooit.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
12-4-2008 22:47 |
 Posts: 17931 |
En Arjan, last but not least, omdat je mn bimmermakker bent, je een ringveteraan bent, mn velgen in beheer houdt en in Vietnam vele levens gered hebt.
Krijg je bij deze mn 10001ste post
|
|
|
|