Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van pangolopalanga

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
4012
Loginnaam pangolopalanga
Volledige naam
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Niet ingevuld
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  6 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Honda MTX200R Nee Ja
Motor Honda XL250 Ja Ja
Motor Honda XR500 Nee Ja
Motor Honda CR500 Nee Ja
Motor Honda MTX-ot Nee Ja
Motor Kawasaki GPZ305 Ja Ja

  pangolopalanga heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
MTX200 transplant/reanimatie 4-12-2008 11:00 100%
MTX200 Wit from scratch 10-6-2009 14:01 100%
Honda MTX50R opmaak 25-8-2011 23:10 100%


Pagina 11 van 16
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-2-2012 19:57 Print reply

Posts: 8459
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


wakosda?


Geen idee...
Mijn budget reikt maar voor een oude combi
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-3-2012 17:01 Print reply

Posts: 8459



 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-3-2012 22:50 Print reply

Posts: 8459
Direct op POW news op Nederland 3 te zien : een scooterdief in aktie betrapt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
kenny77 24-3-2012 10:12 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
afbeelding




 
Gerard1793 29-3-2012 21:18 Print reply

Posts: 4006
Zou je misschien ietsje duidelijker kunnen zijn, over mijn bedrading? Alvast bedankt!
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-3-2012 21:36 Print reply

Posts: 8459
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Zou je misschien ietsje duidelijker kunnen zijn, over mijn bedrading? Alvast bedankt!





Dus je remlichtschakelaar tussen de geelgroene en de zwarte draad hangen.
En je neutraallamp tussen de roodgroene en de zwarte draad hangen.

Hopelijk helpt dit...maar zoeken wordt het toch wel doorgaans.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Gerard1793 31-3-2012 11:58 Print reply

Posts: 4006
Dankje!
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
rensss 7-6-2012 15:41 Print reply

Posts: 1110
Hallo pangolopalanga,


Mag ik je nog een vraagje stellen?

Nou ik ben erachter gekomen dat die vierkante stukjes verticaal aan elkaar geschakeld zijn:

http://www.akf-shop.de/moser/s53c.pdf

Zo een vraagje bij mijn contactslot en Nr 57a. Als grijs rood uit contactslot verticaal geschakeld is aan 'Blinkerkontrolle'

Hoe krijgt BZM beleuchtung en Standlicht dan stroom? Gaat dit dan via massa?

Ik ben erachter gekomen dat die vierkante blokjes verticaal geschakeld zijn, omdat het allemaal overeen komt in mijn verdere bedrading?


Maar denk jij hetzelfde?


Groeten Rens

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 7-6-2012 om 15:41 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-6-2012 22:48 Print reply

Posts: 8459
Roodgrijs = voeding bij contactslot in 'licht' stand.
Geelzwart = voeding bij contactslot in 'aan' stand.
Vierkante blokjes koppelen alle draden aan het blokje (max 4).
De 'elektrische retourleiding' is de massa, alle bruine draden.


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rensss 7-6-2012 23:19 Print reply

Posts: 1110
Ja ik snap het principe van het contactslot wel, zet je het contact slot in stand 1 dan kun je de Claxon gebruiken. Zet je je contact slot in stand 2 heb je standlicht en normaal licht.

Maar wat ik dus niet snap is hoe DZM beleuchtung dat is toerenteller verlichting en Tachobeleuhtung nu stroom krijgen, omdat het contact slot toch alleen verbinding maakt met het standlicht. Verder wat is dat uitsteeksel bij toerenteller verlichting en snelheidsmeter verlichting nou eigenlijk is. Die afkapping, dat lijkt mij massa? Maar waarom ze niet gewoon een bruin draad kunnen leggen is mij een raadsel. Of gaat massa direct naar het frame, want ik zie duidelijk twee aansluitingen bij mij toerenteller en km/p teller. Een zal voor de stroom zijn en de ander voor massa.

Langzamerhand begin ik het te begrijpen. Maar wanneer je zo'n schema niet geheel snapt kun je het ook niet goed monteren. Wat dus bij mij het probleem is

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 7-6-2012 om 23:20 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-6-2012 23:48 Print reply

Posts: 8459
DZM beleuchtung krijgt stroom van de roodgrijze. Die roodgrijze zit op een blokje, dus is doorverbonden aan alles op dat blokje...een parallelschakeling als dat je meer zegt.
De andere kant van DZM beleuchtung hangt aan de massa. De massa is symbolisch voorgesteld door een streepje met dwarsstreepje(s). Bij jouw brommer worden andere verbruikers dan weer met een bruine massadraad naar de massa (frame) geleid...dat is net hetzelfde als een verlengdraad gebruiken om een stopcontact te bereiken...Reden van de ene keer direct en de andere keer indirect is gewoon dat je niet overal een goede massa hebt...bijvoorbeeld aan het stuur kan je massa wel eens wegvallen terwijl je je stuur draait. Een richtingaanwijzer bijvoorbeeld die op een plastic kuip is gemonteerd zal zeker een massadraad nodig hebben, plastic is niet geleidend...enz...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rensss 9-6-2012 13:42 Print reply

Posts: 1110
Mhhm dat schakelblokje kan de draden zowieso niet parralel schakelen, het verbindt alleen draden direct aan elkaar. Dus ik denk dat roodgrijs dan aftakkingen moet hebben, maar ik kan me niet verbeelden hoe het ooit dan gezeten moet hebben. Kan het er zo uit zien? Meedere draadjes in een zo'n aansluitclipje?

Dat rood grijs uit contactslot, in dat kroonsteentje zit, en dat er dan vier of meer draden op aangesloten zitten ?

Of kan het simpeler? Parralel schakeling heeft als kenmerk dat wanneer en een lampje uitvalt dat de andere blijven branden, en de spanning is overal gelijk.


 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-6-2012 15:44 Print reply

Posts: 8459
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Mhhm dat schakelblokje kan de draden zowieso niet parralel schakelen, het verbindt alleen draden direct aan elkaar. Dus ik denk dat roodgrijs dan aftakkingen moet hebben, maar ik kan me niet verbeelden hoe het ooit dan gezeten moet hebben. Kan het er zo uit zien? Meedere draadjes in een zo'n aansluitclipje?

Dat rood grijs uit contactslot, in dat kroonsteentje zit, en dat er dan vier of meer draden op aangesloten zitten ?

Of kan het simpeler? Parralel schakeling heeft als kenmerk dat wanneer en een lampje uitvalt dat de andere blijven branden, en de spanning is overal gelijk.




Als je een aftakking maakt, heb je een parallelschakeling.
Aan de andere kant van je verbruikers (lampjes) komt alles weer samen bij de massa. Dat kun je ook zien bvb. bij je 'massapunt' dat bij jou aan je balhoofd zit geloof ik...want vele bruine draden hangen samen.
Bij auto/moto is het meeste parallel, want je lampjes zijn allemaal 12V (6V begint uit te sterven).
En die blokjes met vier aansluitmogelijkheden, koppelen alle draden (max 4 dus) aan het blokje.

Edit : een multimeter kost maar 10 euro hoor...dan kan je gelijk meten wat zo'n blokje doet en nog veel meer...

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 11-6-2012 om 15:48 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rensss 11-6-2012 15:50 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Als je een aftakking maakt, heb je een parallelschakeling.
Aan de andere kant van je verbruikers (lampjes) komt alles weer samen bij de massa. Dat kun je ook zien bvb. bij je 'massapunt' dat bij jou aan je balhoofd zit geloof ik...want vele bruine draden hangen samen.
Bij auto/moto is het meeste parallel, want je lampjes zijn allemaal 12V (6V begint uit te sterven).
En die blokjes met vier aansluitmogelijkheden, koppelen alle draden (max 4 dus) aan het blokje.




Het is al gelukt, ik heb gewoon de rood grijze aan een kroonsteentje verbonden en aan de andere kant 3 draden in elkaar gewikkeld. En verbonden aan de rood/grijze. Claxon, standlicht, toerenteller verlichting en snelheid meter verlichting doen het nu


Helaas gister de zekering doorgebrand maarja mijn eigen domme fout, met al die los hangende draden ongeisoleerd.

Maar zekering is niet zo duur gelukkig. Maar ik wil liever geen kortsluiting maken in mijn regelaars en accu. Want dat kan oplopen in tientallen euro's.


Nu ga ik verder alle bedrading netjes maken met krimpkousjes en kabelschoentjes. Best leuk om te doen.

Bedankt voor je hulp
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-6-2012 22:53 Print reply

Posts: 8459
En dan nu al een reeks eerste bevindingen van het sleutelen aan een Yamaha DT 5BK door een Honda-adept.
- Boutjes zitten niet vastgelast aan het frame zoals bij Honda maar vallen gewoon als je ze niet vast/tegenhoudt.
- Om een cilinder te vervangen moet je het blok kantelen...het beugeltje van de radiator overlapt enkele mm met het uitsteeksel van de uitlaatpoort.
- Carb van een pitbike (geen luchtschroef, verstelbare gasnaald)en dat is de originele
- Verschillende (oud/nieuw model) cilinders en koppen die niet zomaar combineren (koppakking, carbverwarmingsaansluitingen)

Dat is het voorlopig

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-6-2012 21:49 Print reply

Posts: 8459
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Dat is het voorlopig



En vandaag ook nog tot de conclusie gekomen dat er nog een verschil is tussen een 112 en 113 AM6 cilinder.

Zeggen jullie het maar
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
tsx-elite 21-6-2012 10:35 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


En vandaag ook nog tot de conclusie gekomen dat er nog een verschil is tussen een 112 en 113 AM6 cilinder.

Zeggen jullie het maar


ja dat kan he
het is gezegd

Dit bericht is gewijzigd door tsx-elite op 21-6-2012 om 10:36 uur.
 
shut up muttley
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-6-2012 12:50 Print reply

Posts: 8459
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


ja dat kan he
het is gezegd





Hmm misschien maak ik hier ook wel een contest van...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rensss 24-6-2012 15:41 Print reply

Posts: 1110
Hee pangolopalanga,


Waar dient standlicht precies voor eigenlijk.
http://www.akf-shop.de/moser/s53c.pdf.
Als ik mijn contact slot namelijk op stand 2 zet. Dan gaat het standlicht branden.

Hoort dit? Maar hoe zet je het standlicht uit, als je normaal licht nodig hebt.
Vindt het raar dat standlicht op nummer 2 staat?

Beiden lampen horen toch ook niet tegelijk te branden, dus standlicht en de hoofdlamp?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-6-2012 17:29 Print reply

Posts: 8459
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Hee pangolopalanga,


Waar dient standlicht precies voor eigenlijk.




Het woord zegt het zelf...Als je je brommer ergens laat staan in het donker, kan je het standlicht aan laten om je brommer zichtbaar te houden. Meestal kan echter je sleutel er niet uit in die stand...bijgevolg is die stand dan in de praktijk nutteloos.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rensss 24-6-2012 17:46 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]



Het woord zegt het zelf...Als je je brommer ergens laat staan in het donker, kan je het standlicht aan laten om je brommer zichtbaar te houden. Meestal kan echter je sleutel er niet uit in die stand...bijgevolg is die stand dan in de praktijk nutteloos.




Hmm, wat dan ook raar is, toeren/ en km/p verlichting branden ook op stand 2.

Maar wat als je km/p verlichting wil tijdens het rijden met normaal licht.
Dat kan dan niet omdat dan je standlicht ookal brand. Dan brand dus je standlicht en normaal licht..


 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-6-2012 19:10 Print reply

Posts: 8459
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
[...]




Hmm, wat dan ook raar is, toeren/ en km/p verlichting branden ook op stand 2.

Maar wat als je km/p verlichting wil tijdens het rijden met normaal licht.
Dat kan dan niet omdat dan je standlicht ookal brand. Dan brand dus je standlicht en normaal licht..




Ik heb nooit aan die brommers gewerkt, maar het zou kunnen dat je standlicht en dimlicht samen branden op stand dimlicht. Gewoon je contactslot doormeten of als je motor werkt/draait, de standjes testen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rensss 26-6-2012 23:09 Print reply

Posts: 1110
Wat een mysterie, mijn avatar heeft zichzelf verwijderd en weer omgetoverd in de oude. Dat hoort niet, vanmiddag stond de goede er nog.

Heb jij een idee hoe dit komt ?



 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-6-2012 23:14 Print reply

Posts: 8459
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Wat een mysterie, mijn avatar heeft zichzelf verwijderd en weer omgetoverd in de oude. Dat hoort niet, vanmiddag stond de goede er nog.

Heb jij een idee hoe dit komt ?





Per toeval zit je toch niet op een andere PC, want wat in de internet history van de ene zit, is niet hetzelfde als in de andere.

Scherm vernieuwen al geprobeerd ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rensss 26-6-2012 23:17 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Per toeval zit je toch niet op een andere PC, want wat in de internet history van de ene zit, is niet hetzelfde als in de andere.

Scherm vernieuwen al geprobeerd ?




Oei denk dat ik al weet, kan het zo zijn dat een familie lid van mij de browser heeft geupdate en daardoor dit probleem is ontstaan?


Naja zo erg is het ook weer niet, vroeg het me gewoon even af. Voor het zelfde geld al ik wat verkeerd gedaan.

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 26-6-2012 om 23:18 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 11 van 16
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved