Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van thijs-tussengas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 158 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
22161
Loginnaam thijs-tussengas
Volledige naam Mathijs van Dijk
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Zierikzee  
Telefoonnummer
Leeftijd 54 jaar
E-mail adres Verborgen
Messenger adres
Registratiedatum 29-12-2010
Aantal posts 105 Zoek userposts
Profile hits 2459

  2 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Sparta Sport 2V Ja Nee
Bromfiets Sparta GG-50 Ja Nee

  thijs-tussengas heeft 0 projecten toegevoegd.
thijs-tussengas heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Frysk 3-1-2011 20:00 Print reply

Posts: 34926
doe maar gauw foto van der 2v heb zelf een 3v gehad
 
giggitybyte
thijs-tussengas 8-1-2011 16:25 Print reply

Posts: 105
Ja, ik heb wel een foto, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik die moet plaatsen

Mathijs

Dit bericht is gewijzigd door thijs-tussengas op 31-8-2012 om 20:25 uur.
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
MaXi-PuCh 8-1-2011 16:28 Print reply

Posts: 1531
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
thijs-tussengas 8-1-2011 17:35 Print reply

Posts: 105
O.K. bedankt, ik ga ermee aan de slag !

Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
rensss 28-1-2011 21:02 Print reply

Posts: 1110
Ej thijs je hebt twee Sparta's Ben je niet aan het nadenken een Simson te nemen? Goede kwaliteit
Maar zijn deze Sparta's een beetje zeldzaam? Ik ben gewoon geintereseerd
Gr Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
paulusdeboskabouter 28-1-2011 22:31 Print reply

Posts: 307
heey,
heel hartelijk dank voor de informatie en de hulp
zal ik eens gaan frutselen een dezer dagen :P
 
Opvouwbare Scootmobielen
paulusdeboskabouter 30-1-2011 20:27 Print reply

Posts: 307
Heey, ik had het geprobeert met het achterlicht, maar nu zitten alle draden goed, en ik heb een ander lampje gepakt, en hij doet het nogsteeds niet
 
Opvouwbare Scootmobielen
thijs-tussengas 1-2-2011 18:58 Print reply

Posts: 105
Ja, daar zeg je zowat Rens, als motorrijder heb ik ruim 15 jaar MZ gereden, ook als motorcourier in Rotterdam, en het zijn prima machine's. Eigenlijk ben ik weer op nieuw gaan brommerrijden sinds ik op 't EILAND woon; Schouwen-Duiveland. Alle afstanden zijn hier nou eenmaal klein, dwz na 15 km houdt 't eiland op en begint de zee.
Met autorijden ben ik ook maar helemaal opgehouden en ik heb nog wel eerst aan een lichte motor gedacht, maar praktischer vond ik toch een brommer. De oudste de GG-50-T is een brommer die je niet meer zo vaak tegen komt, en deze gebruik ik meer met mooi weer; het is wel een bode-brommer, dus voor "sjouwwerk" gebruik ik hem ook. De 2-V is mijn dagelijks vervoer 't hele jaar door, de V-modellen kom je nog heel veel tegen, alleen die van mij heb ik van Sachs motor omgebouwd naar JLO. De vorige eigenaar had de Sachs motor geruïneerd. Het leuke van de JLO G-50/2 is dat dit blokje begin jaren '50 werd ontwikkeld, en alle onderdelen zijn nog steeds goed verkrijgbaar. Reviseren is ook een makkie, maar het idee was dat elke dorpssmid eraan moest kunnen werken. Die JLO's heb ik wat betreft de ontsteking ook omgebouwd, van MORES naar Bosch !Ik wilde trouwens alleen nog een N.L. brommer. De Simson is verder een goeie brommer, en dat electraverhaal; ik hoop dat je de electronische ontsteking op orde krijgt.
Ook ben ik de penningmeester van BOLUZ (bromfiets oldtimer liefhebbers uit zeeland), en een boluz is ook zeeuws banket (ziet er inderdaad uit als een drol!). We hebben weer heel wat evenementen in de planning voor dit jaar, maar die meld ik t.z.t op het meeting-forum, dus mocht je in de buurt komen; houd 't in de gaten!
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
rensss 15-2-2011 21:22 Print reply

Posts: 1110
eey Thijs het gaat goed met mijn Simson ik verwacht dat ie volgende week loopt heb nu onderdelen besteld. Maar kan jij mij iets uiteleggen. Een vriend zei dat de eerste versnelling van een bromfiets het zwaarst is, dit is ook zo bij mij simson. Maar ik dacht dat het altijd zo was hoe hoger de versnelling des te zwaarder>
Kan je mij dat uitleggen?
Gr Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
JB1 15-2-2011 21:53 Print reply

Posts: 14853
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
eey Thijs het gaat goed met mijn Simson ik verwacht dat ie volgende week loopt heb nu onderdelen besteld. Maar kan jij mij iets uiteleggen. Een vriend zei dat de eerste versnelling van een bromfiets het zwaarst is, dit is ook zo bij mij simson. Maar ik dacht dat het altijd zo was hoe hoger de versnelling des te zwaarder>
Kan je mij dat uitleggen?
Gr Rens


Natuurlijk is de 1e versnelling het zwaarst.

als je snel op wil trekken pak je de 4, en als je dan wat snelheid hebt schakel je door naar de 3 zodat je weer wat meer snelheid pakt.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rensss 16-2-2011 14:48 Print reply

Posts: 1110
Dank je JB1

Dan heb ik m'n bak dus wel goed in elkaar gezet. Het is logisch eigenlijk. Dus het is normaal dat de eerste het zwaarst is
Gr Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
thijs-tussengas 18-2-2011 20:04 Print reply

Posts: 105
Je kunt het vergelijken met een derailleur op een fiets; klein tandwiel voor en groot achter is snel trappen; weinig snelheid-veel kracht, groot tandwiel voor en klein achter is rustiger trappen; meer snelheid-minder kracht.
In de regel is het maar de vraag of je een versnellingsbak überhaupt gemonteerd krijgt als de tandwielen verkeerd om zitten, want als ik heb goed herinner zitten ze onderling aangegrepen, en kunnen dus maar op één manier gemonteerd worden, of de bak schakelt helemaal niet.

M.Z. heeft voor de (e)ts-125/150 modellen zelfs een versnellingsbak gemaakt met 3 "echte" versnellingen en de 4e was een z.g.n "prise-directe" dus eigenlijk een kleine slide-bak. Primaire verzet ging met een ketting zodat er een heel hoog carter-rendament ontstond. Deze lichte motor reed bij 90 km/u ongeveer 1 ltr/ 30 km! Bij mijn weten is deze bak niet op de Simson gebruikt en op de 250's ook niet. daar heb je dus hier niks aan maar wel leuk om te weten. Het kan trouwens nog veel gekker, als je ooit de kans hebt, moet je eens de bak van een Ural-Dnjepr MT-16 optrekken en het werkt nog echt ook.

Mathijs

Dit bericht is gewijzigd door thijs-tussengas op 18-2-2011 om 20:05 uur.
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
rensss 19-2-2011 23:01 Print reply

Posts: 1110
dus het s=is vrij normaal. Je hebt trouwens gelijk je kan niet zoveel fout doen in de bak. vertel me meer over die bak van een Ural-dnjerpr mt16 ? Klinkt interessant
Gr
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rensss 19-2-2011 23:04 Print reply

Posts: 1110
Ja het zijn twee assen die op elkaar ingrijpen mooi systeem! En hij schakeld nu ook goed want er is een speciale manier om de bak aftestellen en dat heb ik gedaan. En dan voel je dat de eerste versnelling het zwaarst is tweede iets minder ga zo maar door. Heb je enig idee hoeveel pk's deze bak kan hebben?
GR
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rensss 20-2-2011 15:39 Print reply

Posts: 1110
eey thijs ik heb nu mijn electronica aangesloten alleen het werkt niet ik krijg maar geen vonk. Kan ik met een multimeter alles nagaan?

Gr rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
thijs-tussengas 26-2-2011 22:14 Print reply

Posts: 105
Ik heb dit model Simson ook gezien in de 80cc uitvoering, ik geloof dat die ong. 5 pk hadden. Die 80cc is in N.L. nooit officieel geleverd, maar er waren er wel een paar via de W-Duitse markt.



 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
rensss 20-3-2011 10:05 Print reply

Posts: 1110
eey thijs er staat een filmpje op het forum bij topic main forum over mijn simson lopend:p Kijk maar eens:p Hij heeft echt veel pit
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rensss 21-3-2011 21:05 Print reply

Posts: 1110
hee Thijs,

Hoorte er demperwol in de orginele Simson uitlaat? En waar precies? Je hebt achter twee gedeeltes die inelkaar schuiven? Maar daar zat niks in

Ooja mijn olieveeringen in de voorvork zitten vast. Nouja ik denk dat er geen olie meer in zit.
Hoe zit dat geheel in mekaar gewoon alles uit elkaar schroefen en sea80 olie in gieten?

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 21-3-2011 om 21:08 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rensss 26-3-2011 17:53 Print reply

Posts: 1110
eey Thijs kijk eens bij project Simson s51: Kan je misschien wat tips etc voor het uiterlijk geven
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rensss 3-4-2011 21:09 Print reply

Posts: 1110
eey Thijs ik heb vandaag gereden doro het kleine stukje van onze straat zijn drie haalt de 55km/p haaha. Maar wanneer ik ingereden heb loopt hij dan nog sneller?
Gr Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
thijs-tussengas 4-4-2011 20:41 Print reply

Posts: 105
Da's mooi, maar komt het schakelpedaal nu wel goed terug naar z'n midden-stand? Als je doorrijdt met een schakelpedaal dat niet terugveert verbrand de schakelklauw; die blijft dan aanlopen in de groef naast 't tandwiel. Het is als rijden met je voet constant op 't schakelpedaal, dat gaat dus mis.
Je vroeg nog naar de voorvork; da's niet moeilijk. Je verwijder het voorwiel en je demonteerd het spatbord. Dan kun je via de onderkant van de demperpoot ófwel een inbus ófwel een boutje M-6 losdraaien, en dan kun je het onderste deel vanzelf naar beneden schuiven. Die zet je op z'n kop in een opvangbak om de ouwe olie eruit te laten lopen, en daarna monteer je alles weer zoals je 't losnam. Het is waarschlijk verstandig om ook meteen de keerringen te vernieuwen.Als alles weer in elkaar zit draai je de topbout op de kroonplaar los, en daar giet je de nieuwe olie in. Ik geloof dat hier 100cc in moet, maar controleer dat voor de zekerheid! Ik gebruik altijd 80W-90. Bij de oudere variant zit de demper d.m.v de veer in elkaar geschroeft, maar volgens de foto's heb je een moderne voorvork. Zit er onderin géén inbus/boutje, laat 't even weten.
Als je de brommer keuringsklaar maakt zou ik er gewoon een 12 mm carb. opzetten, dan loopt ie net 50-55 top, maar met je huidige gasfabriek krijg je gegarandeerd gezeik. Na de keuring kun je nog wel e.a. aanpassen.

Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
rensss 1-8-2011 10:31 Print reply

Posts: 1110
Thijs?


Nu komt de schakelpook stukken beter terug,

Ik heb de schakelas door de keering vernieuwd, die was krom de vorige eigenaar heeft de brommer om laten vallen op de pook

Maar toch klapt die soms nog steeds niet goed naar boven en onder, kan het veertje die zorgt dat hij terug klapt moe zijn?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Robbin-RMC 14-8-2011 19:44 Print reply
Posts: 51
hey thijs

dankje voor de reactie

ik was echter idd nog niet zo slim geweest om even te kijken, haha
ik denk ook dat het een te korte schroef is
 
RMC groen 4-gang
rensss 15-8-2011 8:43 Print reply

Posts: 1110
Thijs de foto's van het project staan erop


 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved