Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van pompower

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
22053
Loginnaam pompower
Volledige naam bas van loenen
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats langedijk  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  8 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Tomos A35 Nee Nee
Bromfiets Malaguti Fifty Ja Ja
Overig Overig Pitbike Ja Ja
Overig Overig Minibike Ja Ja
Bromfiets Suzuki TS80X Ja Nee
Bromfiets Honda NS50R Ja Ja
Bromfiets Piaggio Velofax Nee Nee
Overig Overig Minibike Ja Ja

  pompower heeft 2 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
sobw nsr van Pompower #27 3-11-2011 20:44 10%
barrel opknappen 27-7-2012 22:26 90%


Pagina 5 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BartHonda 11-7-2012 22:00 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

ook gegroet uitlaat maker
best gaan dat je hok staat, met mijn racer gaat het minder goed.
hij lekt koelwater vanaf de fluitpoort de rjr cilinder in, moet dus gehoond worden en een nieuwe nikasil in komen, maar dan is hij op de rem schakelset weer helemaal klaar

btw hoort 14-16 pk uit te komen

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 11-7-2012 om 21:43 uur.


Ah dat is wat minder dan. Maarja, dan is het wel in 1x weer helenmaal goed! Wel jammer van het prijskaartje.. Wat gaat dat kosten als ik vragen mag? (gewoon even nieuwschierug, ). 14~16pk is een heel mooi aantal voor een Honda blokje vind ik. Wanneer is de volgenden race?

Edit: Ohja, als je cilinder er dan tog af is... en je verveeld je enzo, en er ligt potlood en papier naar je... Als je begrijpt wat ik bedoel.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 11-7-2012 om 22:03 uur.
 
pompower 11-7-2012 22:31 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


Ah dat is wat minder dan. Maarja, dan is het wel in 1x weer helenmaal goed! Wel jammer van het prijskaartje.. Wat gaat dat kosten als ik vragen mag? (gewoon even nieuwschierug, ). 14~16pk is een heel mooi aantal voor een Honda blokje vind ik. Wanneer is de volgenden race?

Edit: Ohja, als je cilinder er dan tog af is... en je verveeld je enzo, en er ligt potlood en papier naar je... Als je begrijpt wat ik bedoel.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 11-7-2012 om 22:03 uur.

dat goedmaken van de cilinder kost zo weer 120,
de volgende race is weer over een hele tijd, het is nu zomerstop
haha zodra ik de tijd heb maak ik een poortmap, ik inbox je die wel als je hem niet vrijgeef
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 11-7-2012 22:50 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

dat goedmaken van de cilinder kost zo weer 120,
de volgende race is weer over een hele tijd, het is nu zomerstop
haha zodra ik de tijd heb maak ik een poortmap, ik inbox je die wel als je hem niet vrijgeef

Oh dat valt dan nog mee! Niet dat 120 euro niet veel geld is, maar ik heb ook al dingen gelezen over 200euro voor een cilinder laten nikasilen enzo. Maar tis wel een hoop geld man! Waarom nouweer een zomerstop? Nu is het tog juist de tijd met het mooie weer enzo... haha, maarja mensen gaan natuurlijk op vakantie enzo. Tuurlijk geef ik die poortmap niet vrij! Ik ben gewoon heel nieuwschierig wat voor timingen enzo jou cilinder heeft. Dan kan ik dat gebruiken, om een sneller blok te bouwen als dat van jou! Neejhoor, ik ga nou niet als concurent zien. Meer als mede Honda rijder. Tis veel leuker om elkaar te kunnen helpen dan elkaar niks te gunnen en als concurenten te zien. Ik ga tog niet voor de echte winst. Zo leren we er beide een stuk meer van.
 
pompower 12-7-2012 7:49 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Oh dat valt dan nog mee! Niet dat 120 euro niet veel geld is, maar ik heb ook al dingen gelezen over 200euro voor een cilinder laten nikasilen enzo. Maar tis wel een hoop geld man! Waarom nouweer een zomerstop? Nu is het tog juist de tijd met het mooie weer enzo... haha, maarja mensen gaan natuurlijk op vakantie enzo. Tuurlijk geef ik die poortmap niet vrij! Ik ben gewoon heel nieuwschierig wat voor timingen enzo jou cilinder heeft. Dan kan ik dat gebruiken, om een sneller blok te bouwen als dat van jou! Neejhoor, ik ga nou niet als concurent zien. Meer als mede Honda rijder. Tis veel leuker om elkaar te kunnen helpen dan elkaar niks te gunnen en als concurenten te zien. Ik ga tog niet voor de echte winst. Zo leren we er beide een stuk meer van.

inderdaad, ben al lang blij als er wat meer honda op het circuit komt dan aleen maar am6 meuk
 
www.basvanloenen.nl
NS1-Whisperer 14-7-2012 19:10 Print reply

Posts: 2160
Deja vu,







 
"Risico is extra leven"
lytseleen 14-7-2012 19:40 Print reply

Posts: 1025
ziet er goed uit, had vast veel compressie..
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
mbx-genieter 14-7-2012 19:43 Print reply
Posts: 758
Extra spoelpoort in de zuiger.
Wat is de oorzaak hiervan???
 
BartHonda 14-7-2012 19:45 Print reply

Posts: 886


Hey bas, is zo een cilinderkop niks voor op je racer? Lekker weer power!

Echt, wauw....
 
BartHonda 14-7-2012 19:50 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Extra spoelpoort in de zuiger.
Wat is de oorzaak hiervan???

Te veel compressie. Die cilinder kop is gewoon plat. Hierdoor is de druk boven de zuiger extreem hoog.

Omdat de kop zo ver afgedraait is, zit de bougie ook extreem dichtbij de bovenkant van de zuiger. Het midden van de zuiger word dus ook extreem warm.

De combinatie van een hele hoge druk, en de zuiger die gewoon zacht word (smelt) door de temperatuur.

edit: Dit zelfde kan ook gebeuren bij een gewone cilinderkop, als er gebruik word gemaakt van een veel te warme bougie.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 14-7-2012 om 19:51 uur.
 
NS1-Whisperer 14-7-2012 19:53 Print reply

Posts: 2160
al de 2de keer in een half jaar. godvertyfes tering jantje.
vorige keer lag het aan de bougie(verkeerde hittegraad)
toen dus een 2de hans cilinder en zuiger erop gezet, altijd goed mee gereden. krijg je dit.

Ik vrees een te arm mengsel. heb er de laatste 2/3 weken met een aangepaste gilardoni uitlaat rond gereden.

Wat kan ik er aan doen om die kop weer een beetje put vrij te maken?
 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 14-7-2012 19:54 Print reply
Posts: 758
Als ik naar de vorm van de kop kijk is dit gewoon een standaard ns1 kop die hebben een andere vorm dan een mbx/mtx kop.
Naam van foto eigenaar geeft me deze gedachte in elk geval.
 
BartHonda 14-7-2012 19:55 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
al de 2de keer in een half jaar. godvertyfes tering jantje.
vorige keer lag het aan de bougie(verkeerde hittegraad)
toen dus een 2de hans cilinder en zuiger erop gezet, altijd goed mee gereden. krijg je dit.

Ik vrees een te arm mengsel. heb er de laatste 2/3 weken met een aangepaste gilardoni uitlaat rond gereden.

Wat kan ik er aan doen om die kop weer een beetje put vrij te maken?

De kop put vrij te maken...? Ik weet niet of het aan mij licht, maar die kop zou ik maar weg donderen... Volgends mij is dat ding gewoon plat....?

edit: meen je dat nou? excuses voor mijn reactie dan. Maar iets in mij zegt dat het niet goed is, zo een platte kop.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 14-7-2012 om 19:57 uur.
 
lytseleen 14-7-2012 19:55 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Te veel compressie. Die cilinder kop is gewoon plat. Hierdoor is de druk boven de zuiger extreem hoog.

Omdat de kop zo ver afgedraait is, zit de bougie ook extreem dichtbij de bovenkant van de zuiger. Het midden van de zuiger word dus ook extreem warm.

De combinatie van een hele hoge druk, en de zuiger die gewoon zacht word (smelt) door de temperatuur.

edit: Dit zelfde kan ook gebeuren bij een gewone cilinderkop, als er gebruik word gemaakt van een veel te warme bougie.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 14-7-2012 om 19:51 uur.

hij is niet plat, ding heeft niet echt een verbrandings ruimte meer..
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
BartHonda 14-7-2012 19:58 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

hij is niet plat, ding heeft niet echt een verbrandings ruimte meer..

Dat zeg ik tog? Inplaats van hol, is hij gewoon plat.

Maar is dit serieus origineel?

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 14-7-2012 om 19:59 uur.
 
GRIEVINK 14-7-2012 20:28 Print reply

Posts: 259
ik heb je site bezocht, vet hoor!

 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
mbx-genieter 14-7-2012 20:47 Print reply
Posts: 758
@bart ja dit is een originele kop voor de ns1 gemaakt.
Verbrandingsruimte is niet plat hoor loopt wel schuin af naar het midden.
 
lytseleen 14-7-2012 20:53 Print reply

Posts: 1025
cilinder kop is vast af gedraaid om hem dichter op de zuiger te zetten.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
mbx-genieter 14-7-2012 21:25 Print reply
Posts: 758
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
cilinder kop is vast af gedraaid om hem dichter op de zuiger te zetten.


Mijn ervaring met originele ns1 kop is dst die een squish hebben van 1.0mm en een originele koppakking van een ns1 is ook maar 0.5 dik.
Dit zijn mijn ervaringen ermee wst betteft de ns1.
Ik zal wel eens foto's van originele koppen zoeken heb ook een foto van aangepaste ns1 kop voor een malossi 53.4mm.
Gevonden foto's van de koppen.
Standaard ns1 kop (niet aan gedaan afgedraaid oid):


Standaard mbx kop:


Aangepaste ns1 kop (voor malossi ivm bolling van de zuiger)



Links is ns1 kop en rechts is mbx kop:


Dit bericht is gewijzigd door mbx-genieter op 14-7-2012 om 22:19 uur.
 
NS1-Whisperer 14-7-2012 22:52 Print reply

Posts: 2160
Zo ziet mijne er gewoon uit. heb er nooit wat aan gedaan.


hier het zooitje bij mekaar

ooh, en voor de liefhebber. een foto van mijn aangepaste gilardoni uitlaat zodat die in de kuip past en beter dempt:

 
"Risico is extra leven"
BartHonda 14-7-2012 23:22 Print reply

Posts: 886
Humm, weer wat geleerd. Als ik die foto zo zie is het net of de kop gewoon vlak loopt. Ik houd me mond maar weer!

 
pompower 15-7-2012 10:57 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Deja vu,

afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding

ai ai ai ai ai,
in ieder geval zou ik even je mengsel goed maken,
maar de kop weer heel maken gaat niet lukken, (tenzij er andere insurst in kunnen maar dat betwijfel ik sterk)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
afbeelding

Hey bas, is zo een cilinderkop niks voor op je racer? Lekker weer power!

Echt, wauw....

jah joh
voor een rondje of 2 dan
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yannickgrievink
ik heb je site bezocht, vet hoor!


bedankt!
zit veel tijd en moeite in
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Zo ziet mijne er gewoon uit. heb er nooit wat aan gedaan.
afbeelding
afbeelding
hier het zooitje bij mekaar
afbeelding
ooh, en voor de liefhebber. een foto van mijn aangepaste gilardoni uitlaat zodat die in de kuip past en beter dempt:
afbeelding

wat mischien een idee is, is om een extra dikke voetpakking erin te gooien, of gewoon 2 of 3 , totdat je squish weer een beetje goed is.
ik heb hier met mijn racer ook wel eens gelul mee gehad, of je moet de allerdunste pakking hebben, of 3 op elkaar, zul ja altijd zien

 
www.basvanloenen.nl
NS1-Whisperer 6-8-2012 20:52 Print reply

Posts: 2160
http://www.ebay.co.u...590d2c1#ht_500wt_716

voor in je racert.
ff verbindingsstukje tussen maken

Edit: mijn ns1 frame met motorplaat is binnen
MH-FP-60

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 6-8-2012 om 20:53 uur.
 
"Risico is extra leven"
pompower 6-8-2012 21:02 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
http://www.ebay.co.u...590d2c1#ht_500wt_716

voor in je racert.
ff verbindingsstukje tussen maken

Edit: mijn ns1 frame met motorplaat is binnen
MH-FP-60

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 6-8-2012 om 20:53 uur.

wauw, die zijn wel nice,
maar heb al een tz50(geen tzr) spruitstuk en die kwam het beste uit.
oh das wel vet van die motorplaat.
maar moet je geen 18 zijn om hem op je naam te zetten?
 
www.basvanloenen.nl
NS1-Whisperer 6-8-2012 21:06 Print reply

Posts: 2160
Uhm,,, ja.

Gewoon vaders even lief aankijken. ding is overgeschreven en meteen geschorst tot dat ik er een complete race fiets van heb gemaakt.

Maar zal ik beter uitkomen om een ori ns1 blok en cilinder goed op te naaien, of gewoon een nsr125 blok eronder tikken.
 
"Risico is extra leven"
pompower 6-8-2012 21:08 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Uhm,,, ja.

Gewoon vaders even lief aankijken. ding is overgeschreven en meteen geschorst tot dat ik er een complete race fiets van heb gemaakt.

Maar zal ik beter uitkomen om een ori ns1 blok en cilinder goed op te naaien, of gewoon een nsr125 blok eronder tikken.

hmmm, wie weet bestaan er ook 125 cc cilinders voor ns1?
zou wel vet zijn
 
www.basvanloenen.nl

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 5 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved