Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van mb8

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 793 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
20464
Loginnaam mb8
Volledige naam
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Niet ingevuld
Telefoonnummer
Leeftijd Niet ingevuld
E-mail adres bajo_bassie at hotmail dot com
Messenger adres
Registratiedatum 21-11-2009
Aantal posts 90 Zoek userposts
Profile hits 3901

  1 voertuig gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Honda MB Ja Nee

  mb8 heeft 0 projecten toegevoegd.
mb8 heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 22-11-2009 21:30 Print reply

Posts: 29286
Welkom.

Die beschrijving van de mb klinkt goed, daar willen we natuurlijk foto's van zien.
 
limburger 22-11-2009 21:38 Print reply

Posts: 686
Jah welkom en pica's mache heh

 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
BenjaminDG 6-12-2009 10:51 Print reply

Posts: 4605
Hey ben jij mb8 van het mbx forum?

Welkom
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 13-12-2009 10:06 Print reply

Posts: 14999
http://www.youtube.com/watch?v=OOFTd52Pc_o

Mb8tjes zijn tof

Hoe boekt die van jou ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mb8 20-12-2009 23:00 Print reply
Posts: 90
ja ik ben nog bezig even met fine tunen er staan wat oude fotos op bike pics.. ben nu al heel wat verder,

http://www.bikepics....nda/mb80/80/pics.asp



klopt benjamin ik ben ook op het mbx forum
 
mb8 20-12-2009 23:08 Print reply
Posts: 90
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
http://www.youtube.com/watch?v=OOFTd52Pc_o

Mb8tjes zijn tof

Hoe boekt die van jou ?



die mb van jou wil ook wel zeg! ik boek nu op testbank 180km/h


nog niet test gereden na mijn getunede 125 te hebben aangetrapt ( teveel sneeuw)

belast heb ik nog geen idee, ik weet wel dat ik hem niet door de compressieslag kan trappen, word gewoon een enkel fractuur)


eindelijk mijn cilinderkop dicht gekregen, had de bussen te lang na het vlakken van mijn kop, even nieuw besteld met dikke vulringen deed wonderen.


fotos kun je een beetje zien wat er aan de kit is gedaan niet extreem inlaat licht bijgewerkt boosterpoort meegenomen, uitlaat poort verbreed en gepolijst, spoelwindows scherp gelegd en geflowed en zuiger lichtelijk aangepast, de foto's laten de honda nog zien btw met oud blok, die is al gaar gedraaid, ligt nu een strak gereviseerde weer onder die afgesteld is op de 125 athena
 
mb8 26-12-2009 17:25 Print reply
Posts: 90
test gereden vandaag, ja hij is snel! aleen geen enkele weg is zo lang. gekke ding blijft maar gaan, eerst had ik 3 versnellingen nodig om 90/100 te halen nu nog maar 2...van de 6.

goed kwam erachter dat ik geen gianelli pijp erop heb maar een homoet 70 special, leuk maar toch net even een homoet 110 pijp gescoord, vol verwachting klopt mijn hart tot binnenkomst
 
Marcooow 26-12-2009 18:47 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb8
test gereden vandaag, ja hij is snel! aleen geen enkele weg is zo lang. gekke ding blijft maar gaan, eerst had ik 3 versnellingen nodig om 90/100 te halen nu nog maar 2...van de 6.

goed kwam erachter dat ik geen gianelli pijp erop heb maar een homoet 70 special, leuk maar toch net even een homoet 110 pijp gescoord, vol verwachting klopt mijn hart tot binnenkomst


wat heb je gedaan dat je mb 180 loopt? geloof het namelijk niet. vind het beetje overdreven. 140 moet kunnen maar 180?
 
faster than a bullet!
mtx_owned 26-12-2009 21:32 Print reply

Posts: 2183
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mb8 26-12-2009 21:41 Print reply
Posts: 90
is onbelast boek hem nu op 160 belast, tja wat heb ik niet gedaan,..

mtx 6 bak blok gebruikt carters geflowed, krukas cdi cilinder bewerkte cilinder kop en zuiger, zware tandwielverhouding, ingekort spruitstuk, aangepast membraam,

het is een verfijnde 125 athena deze zijn goed te bewerken, als je nagaat dat in de 125cc cup 40pk word verkregen door aleen al het aanleveren van ge-bleuprinte blokken,

en dit heb ik behaald met originele mtx 12v ontsteking en een 70cc special homoet pijp, nu wachten op de 110 homoet pijp.



en weken prutsen met de juiste afstelling...



en ik weeg geen 100kg scheelt ook.


als je serieus hulp wil pm me dan maar ik ga niet alles uit de doeken doen op een forum of elders ...ik heb ook alles zelf moeten uitvinden.


poortmappen blijven geheim.


ik hoop dat je dat begrijpt

 
Marcooow 26-12-2009 21:58 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb8
is onbelast boek hem nu op 160 belast, tja wat heb ik niet gedaan,..

mtx 6 bak blok gebruikt carters geflowed, krukas cdi cilinder bewerkte cilinder kop en zuiger, zware tandwielverhouding, ingekort spruitstuk, aangepast membraam,

het is een verfijnde 125 athena deze zijn goed te bewerken, als je nagaat dat in de 125cc cup 40pk word verkregen door aleen al het aanleveren van ge-bleuprinte blokken,

en dit heb ik behaald met originele mtx 12v ontsteking en een 70cc special homoet pijp, nu wachten op de 110 homoet pijp.



en weken prutsen met de juiste afstelling...



en ik weeg geen 100kg scheelt ook.


als je serieus hulp wil pm me dan maar ik ga niet alles uit de doeken doen op een forum of elders ...ik heb ook alles zelf moeten uitvinden.


poortmappen blijven geheim.


ik hoop dat je dat begrijpt



heb je bewijs dan dat je mb 180 loopt?
 
faster than a bullet!
kenny77 26-12-2009 22:00 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb8
is onbelast boek hem nu op 160 belast, tja wat heb ik niet gedaan,..

mtx 6 bak blok gebruikt carters geflowed, krukas cdi cilinder bewerkte cilinder kop en zuiger, zware tandwielverhouding, ingekort spruitstuk, aangepast membraam,

het is een verfijnde 125 athena deze zijn goed te bewerken, als je nagaat dat in de 125cc cup 40pk word verkregen door aleen al het aanleveren van ge-bleuprinte blokken,

en dit heb ik behaald met originele mtx 12v ontsteking en een 70cc special homoet pijp, nu wachten op de 110 homoet pijp.



en weken prutsen met de juiste afstelling...



en ik weeg geen 100kg scheelt ook.


als je serieus hulp wil pm me dan maar ik ga niet alles uit de doeken doen op een forum of elders ...ik heb ook alles zelf moeten uitvinden.


poortmappen blijven geheim.


ik hoop dat je dat begrijpt



Olaf-derbi had de 110 homoet ook, maar die vond het geen succes.
Hij had naderhand een cr125 uitlaat omgelast, dat was al veel beter.

Maar 40pk zit je niet zo snel aan, zeker niet met een athena.

Fokko van der Velde, rijd mee met een honda mb/mt8 blok, met een aangepaste Malossi cilinder, opmaat uitlaat en van dat soort veranderingen en die zit nu boven de 30pk.
En dat is zeker een man die er verstand van heeft.

Heeft u misschien een uitdraai van de testbank?

Edit: sorry als ik misschien wijsneuzerig over kom.

uw posten zijn zeker van hoog niveau, maar ik ben zo'n jongetje die het graag met eigen ogen wil zien.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 26-12-2009 om 22:02 uur.
 
mb8 26-12-2009 22:15 Print reply
Posts: 90
geen probleem, zal binnenkort even wat regelen, btw ik zat ook te denken aan een cr125 pijp, hoe bevalt dat? ik boek btw geen 40 pk hoor was een voorbeeld om te laten zien dat het haalbaar is.


was het maar waar. ik denk dat de hoge snelheid mede komt door de tandwiel verhouding 15 35.

ik was het wheelie trekken wel zat, zorgde er ook voor dat de 6 zo'n overdrive efect kreeg.
toen heb ik besloten om hem met deze tandwiel verhouding toch wat pk's onderin te geven door dus te gaan tunen, ik heb nog wel ergens een oud filmpje met de oude setup staan,

http://www.youtube.com/watch?v=WwSrp4FHndQ

dit is dus onbewerkt 125cc athena... 1ste run, op dit filmpje had ik zon 80 op mijn teller in de 2de en dat klopte wel aardig..
 
BenjaminDG 26-12-2009 22:25 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb8
geen probleem, zal binnenkort even wat regelen, btw ik zat ook te denken aan een cr125 pijp, hoe bevalt dat? ik boek btw geen 40 pk hoor was een voorbeeld om te laten zien dat het haalbaar is.


was het maar waar. ik denk dat de hoge snelheid mede komt door de tandwiel verhouding 15 35.

ik was het wheelie trekken wel zat, zorgde er ook voor dat de 6 zo'n overdrive efect kreeg.
toen heb ik besloten om hem met deze tandwiel verhouding toch wat pk's onderin te geven door dus te gaan tunen, ik heb nog wel ergens een oud filmpje met de oude setup staan,

http://www.youtube.com/watch?v=WwSrp4FHndQ

dit is dus onbewerkt 125cc athena... 1ste run, op dit filmpje had ik zon 80 op mijn teller in de 2de en dat klopte wel aardig..


Kan dat 40 pk uit een honda mb8 blok?

Heb jij nog andere filmpjes buiten die, want ik zag op youtube ook een filmpje van een honda mb8 125cc 32mm carb die hard op de jouwe trok?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 26-12-2009 22:25 Print reply

Posts: 29286
oh oke, ik vond 40pk inderdaad al erg veel.
Moet wel mogelijk kunnen zijn om richting de 40pk met een mb8 te gaan, maarja dan is er ook erg veel aangepast.

Olaf beviel het goed, ik heb toen die van hem nog gefilmd.
http://www.youtube.com/watch?v=A_64tSLlPpo

hier is zijn gallery: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/4555

De homoet 110cc uitlaat bleek nogal te begrensen. (heb ik al wat vaker gelezen van verschillende mensen , op verschillende cilinders)

Die van jou klinkt ook al niet verkeerd.
 
BenjaminDG 26-12-2009 22:31 Print reply

Posts: 4605
Wil mijn Honda mb ook is op straat testen, heb nu een filmpje maar dat is om 10u savonds.

Heb wel wat schrik voor de politie want ik ben al is op de rollen gemoeten (96km/h ), toen was ik hem kwijt
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 26-12-2009 22:35 Print reply

Posts: 29286
ergens een verlaten veld op zoeken met een lange rechte weg.
Waar geen huizen in de buurt staan.
 
BenjaminDG 26-12-2009 22:36 Print reply

Posts: 4605
ja moet dan wel , best eerst maar zorgen dat ik goede remmen heb
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 26-12-2009 22:37 Print reply

Posts: 29286
Uiteraard.

Al reed Olaf ook in het begin zonder voor rem rond.
 
Derbi-Olaf 27-12-2009 9:52 Print reply

Posts: 14999
die homoet was inderdaad 10x niks op mijn set-up , je voelde dat de uitlaat begon te resoneren tussen de 5 en de 7000 toeren, terwijl de cilinder het vermogen pas gaf tussen de 10 en de 15duizendtoeren.


Daarna heb ik een CR125 uitlaat omgelast, dat was een wereld van verschil. mijn 4plaats koppeling hield het plots niet meer om het maar even te zeggen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mb8 27-12-2009 15:41 Print reply
Posts: 90
hmmm ga even testen als ik hem binnen heb, klinkt minder in iedergeval, ach mb1979 gewoon schijt hebben plaat eraf en blazen, probeer je in de bebouwde kom aan de regels te houden hehehe als ze komen en willen je laten stoppen trek dat gas maar open, ze krijgen je echt niet, vervelende daarvan is dat je ineens heel erg gedeist moet houden voor een tijdje


ik ben al gewoon controles gereden...met 50km/h stationair

ik probeer dan met veel pijn en moeite in de hoogste versnelling zo langzaam mogenlijk te gaan, was wel even zweten maar dat hoort erbij
 
mb8 27-12-2009 15:53 Print reply
Posts: 90
degene die 40 pk gaat halen uit een mb krijgt mijn respect! het moet kunnen maar het blijft een verre droom, ik ben blij als ik net 30 ga halen joh dat is al belachelijk veel, vergeet niet dat met 40 pk je ook moet gaan denken aan extreme gewichtsbesparing en ongewone capriolen moet durven uit te halen met je zuiger en timingen, daarvoor ben ik te onervaren, ook wat mb1979 al zei over methanol en andere brandstof soorten moet je dan meenemen, vergeet niet zulke blokken zijn berekend op 20 uur ofzo.

dus je gaat wel snoeihard ( die bakken van de 125 cup lopen ook gewoon 180 tot 200 km/h)

maar zijn wel lc's ik denk zelf dat een ac niet voldoende kan koelen mits je dus continu volgas houd met veel rijwind.


dom eigenlijk efectieve cc's kunnen meer zijn bij ac's en toch door koel voordelen blazen die lc's ons eruit.


ach dan knippen we weer plaatstaal om op de koelribben te lassen...


terug naar de kreidler race tijd hahaha


mb1979 heb je je balansas er al uitgehaald btw? gaat je schelen in gasreactie/toeren
 
kenny77 28-12-2009 16:00 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb8

mb1979 heb je je balansas er al uitgehaald btw? gaat je schelen in gasreactie/toeren


gaan je lagers wel niet zo leuk vinden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb8
degene die 40 pk gaat halen uit een mb krijgt mijn respect!



ik heb zo'n idee dat het vroeg of laat wel bij de sprint in genemuiden te vinden is.

Edit: maarja in hoeverre dat nog een mb bblok dan mag noemen is maar de vraag.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-12-2009 om 16:01 uur.
 
BenjaminDG 28-12-2009 18:33 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb8
degene die 40 pk gaat halen uit een mb krijgt mijn respect! het moet kunnen maar het blijft een verre droom, ik ben blij als ik net 30 ga halen joh dat is al belachelijk veel, vergeet niet dat met 40 pk je ook moet gaan denken aan extreme gewichtsbesparing en ongewone capriolen moet durven uit te halen met je zuiger en timingen, daarvoor ben ik te onervaren, ook wat mb1979 al zei over methanol en andere brandstof soorten moet je dan meenemen, vergeet niet zulke blokken zijn berekend op 20 uur ofzo.

dus je gaat wel snoeihard ( die bakken van de 125 cup lopen ook gewoon 180 tot 200 km/h)

maar zijn wel lc's ik denk zelf dat een ac niet voldoende kan koelen mits je dus continu volgas houd met veel rijwind.


dom eigenlijk efectieve cc's kunnen meer zijn bij ac's en toch door koel voordelen blazen die lc's ons eruit.


ach dan knippen we weer plaatstaal om op de koelribben te lassen...


terug naar de kreidler race tijd hahaha


mb1979 heb je je balansas er al uitgehaald btw? gaat je schelen in gasreactie/toeren


Methanol kan 17% vermogen winst geven en dat bij een koelere motor, je moet na elke run je blok nog eens laten draaien op gewone 95/98.

Ben aan het zoeken achter methanol (goede 99.85% zuiver), weet iemand waar je dat zou kunnen kopen?

Balansas ga ik toch laten zitten hoor, want van die trillingen gaan mijn lagers kapot
 
Vlaanderen vrij!
mb8 29-12-2009 15:29 Print reply
Posts: 90
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


gaan je lagers wel niet zo leuk vinden.

[...]



ik heb zo'n idee dat het vroeg of laat wel bij de sprint in genemuiden te vinden is.

Edit: maarja in hoeverre dat nog een mb bblok dan mag noemen is maar de vraag.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-12-2009 om 16:01 uur.



ja precies, hey mb1979 moeten ons ook inschrijven als alles perfect is!

ook al winnen we niets we hebben wel ff snoeihard kunnen blazen toch? hahaha
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved