Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van JB1

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 653 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
18672
Loginnaam JB1
Volledige naam Jelmer
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Niet ingevuld
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  12 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Jawa 634 Nee Ja
Auto Volkswagen Golf III Ja Nee
Motor Honda CB500 Ja Nee
Bromfiets Honda MT Ja Ja
Auto Volkswagen Golf III Nee Ja
Bromfiets Tomos Standard Ja Ja
Motor Honda CBR400 Nee Ja
Motor Honda CBR600 Nee Ja
Motor Honda VTR SP1 Ja Ja
Motor Honda CBR600 Nee Nee
Auto Volkswagen Golf III Nee Nee
Auto Volkswagen Golf IV Nee Nee

  JB1 heeft 1 project toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
Honda MT 16-2-2009 21:53 95%


Pagina 33 van 78
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 76, 77, 78Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

JB1 30-6-2011 12:56 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Hij verzuipt gwn steeds en het vervelende is dat het kickstart systeem door de vorige eigenaar gemold

Dus dan moet ik 90 kilo zware brommer door de straat duwen, om het teveel aan bezine weg te laten gaan je snapt me wel,

dan start hij weer komt er een enorme wolk rook uit de uitlaat en dan spring ik gauw op de brommer rij weer een rondje en als ik afrem dan valt die weg,

Het ligt absoluut niet aan de ontsteking, bougie vonkt mooi blauw en het tijdstip is perfect, er is namelijk in de gronplaat in de fabriek een streepje gegrafeerd dus je hoeft niks af te stellen.




Ja, wat hoor je dan?
Bwoap?
Stotter?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rensss 30-6-2011 12:58 Print reply

Posts: 1110
geen stotter,

Hij valt steeds weg, dus bwoap,

ik smeer 1;45 soms 1:40 maar is een geheel nieuw blok eigenlijk alle lagers zijn nieuw krukas nieuw cilinder alles. Nieuwe platen,

maar hij rijd zo fijn, alleen hij valt steeds weg
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
BenjaminDG 30-6-2011 13:00 Print reply

Posts: 4605
Carb is goed?
 
Vlaanderen vrij!
JB1 30-6-2011 13:00 Print reply

Posts: 14881
Gewoon 1:45 blijven smeren
En koop maar 10-20 maten grotere sproeier
Bwoap = te arm
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rensss 30-6-2011 13:02 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gewoon 1:45 blijven smeren
En koop maar 10-20 maten grotere sproeier
Bwoap = te arm



Hoezo groter?

Ik denk niet dat het daar aan ligt, want als de brommer weer na een paar rondjes start komt er een wolk rook uit de uitlaat,

ik heb de uitlaat eraf gehad maar er zat ook aardig wat benzine in, dus dat duid op onvolledige verbranding?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
JB1 30-6-2011 13:03 Print reply

Posts: 14881
Bwoapen staat gewoon weg gelijk aan te arm.
maakt niet uit hoeveel benzine er dan in je uitlaat ligt.

Bwoap = te arm.

Feit.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rensss 30-6-2011 13:05 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Bwoapen staat gewoon weg gelijk aan te arm.
maakt niet uit hoeveel benzine er dan in je uitlaat ligt.

Bwoap = te arm.

Feit.




Oke duidelijk,

Ik zal eens ene set sproeiers gaan kopen en wat uit gaan proberen.


Maar daar komt ook nog bij dat wanneer ik de luchtfilter aansluit de orginele,
Dan gebeurt er gewoon helemaal niks, dus ik rij al een tijdje zonder en dat vindt ik niet zo fijn,


 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
JB1 30-6-2011 13:11 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
[...]




Oke duidelijk,

Ik zal eens ene set sproeiers gaan kopen en wat uit gaan proberen.


Maar daar komt ook nog bij dat wanneer ik de luchtfilter aansluit de orginele,
Dan gebeurt er gewoon helemaal niks, dus ik rij al een tijdje zonder en dat vindt ik niet zo fijn,




Hoezo gebeurt er helemaal niets dan?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rensss 30-6-2011 13:45 Print reply

Posts: 1110
dan start de brommer gwn niet, en elke keer is de afstelling van de luchtschroef niet goed, eenmaal goed afgesteld en ik ga de volgende dag rijden, alweer geen goede afstelling.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
JB1 30-6-2011 13:47 Print reply

Posts: 14881
Zoek de afstel FAQ van Royal Club eens op, en ga je verdiepen in de werking van een carburateur.

Dan zul je al snel je probleem oplossen, en ook een boel leren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rensss 30-6-2011 13:49 Print reply

Posts: 1110
Ja perfect,

Wil graag gaan werken aan het uiterlijk van de brommer, maar dat doe ik pas wanneer het blok goed functioneert,

Is het ook niet gwn een optie's om een grotere carb te kopen?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
JB1 30-6-2011 13:51 Print reply

Posts: 14881
Nee hoeft niet, 16mm is een prima grootte
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rensss 30-6-2011 13:56 Print reply

Posts: 1110
Voordat ik daarmee aan de gang ga, is het dan noodzakelijk om een grotere sproeier te kopen?

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 30-6-2011 om 13:56 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
JB1 30-6-2011 13:58 Print reply

Posts: 14881
Als jij je blok heel wil houden wel ja
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rensss 30-6-2011 14:01 Print reply

Posts: 1110
Maar de bougie gaf gwn ene beetje wit bruin aan,

Het wit is dat hij te arm staat
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Ruben2311 30-6-2011 14:01 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Maar de bougie gaf gwn ene beetje wit bruin aan,

Het wit is dat hij te arm staat


Na een stuk volgas rijden?
 
Half the strokes, double the power!
JB1 30-6-2011 14:02 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Maar de bougie gaf gwn ene beetje wit bruin aan,

Het wit is dat hij te arm staat


Heb liever dat je bougie pikzwart is in het begin.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rensss 30-6-2011 14:03 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Heb liever dat je bougie pikzwart is in het begin.



ja omdat de motor dan nog niet heet is en de olie niet kan verbranden,

dus ik ga nu maar niet lopen klooie
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
JB1 30-6-2011 14:07 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
[...]



ja omdat de motor dan nog niet heet is en de olie niet kan verbranden,

dus ik ga nu maar niet lopen klooie


Kijk ook even voor de zekerheid je pakkingen na. (Deotest doen)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rensss 30-6-2011 14:10 Print reply

Posts: 1110
Ik had in een faQ gelezen dat de bougiekleur onbetrouwbaar zou kunnen zijn, het ligt eraan of je korte of lange afstanden rijdt,

Maar ik ga zo heel even proberen wat de brommer doet, ik hou je op de hoogte?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
JB1 30-6-2011 14:12 Print reply

Posts: 14881
Bougiekleur kan best betrouwbaar zijn, als je weet hoe je moet kijken
Dus brommer GOED warmrijden
Dan doortrekken tot tops, eventjes blijven rijden (25-30s) en dan brommer uitzetten dmv contactslot, koppeling intrekken.
Afremmen, en dan direct je bougie eruit draaien
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 30-6-2011 14:12 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Ik had in een faQ gelezen dat de bougiekleur onbetrouwbaar zou kunnen zijn, het ligt eraan of je korte of lange afstanden rijdt,

Maar ik ga zo heel even proberen wat de brommer doet, ik hou je op de hoogte?


ik zou zeggen: check de bovenkant van de zuiger. als die schoon is staat ie te arm

 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
rensss 30-6-2011 14:15 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ik zou zeggen: check de bovenkant van de zuiger. als die schoon is staat ie te arm





Hartelijk dank zeg ik hier heb ik wat aan,


ik ga gelijk even kijken naar,


1- zuiger kop,
2- pakkingen
3- bougie,
4- valse lucht,
5-Compressie

dan kom ik terug om te vertellen wat de resultaten zijn.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
midas 30-6-2011 14:51 Print reply

Posts: 1211
Volgensmij moet je gewoon een kleinere sproeier kopen omdat hij steeds verzuipt, of ik heb het mis...
 
Aprilia RX 50 2003 30-6-2011 14:54 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
[...]




Hartelijk dank zeg ik hier heb ik wat aan,


ik ga gelijk even kijken naar,


1- zuiger kop,
2- pakkingen
3- bougie,
4- valse lucht,
5-Compressie

dan kom ik terug om te vertellen wat de resultaten zijn.



even foto maken met flits door het bougie gat. werkt t duidelijkst vind ik
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 33 van 78
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 76, 77, 78Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved