Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van farmer tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 624 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
15893
Loginnaam farmer tuning
Volledige naam jurriaan de graaf
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats abcoude  
Telefoonnummer
Leeftijd 32 jaar
E-mail adres jurriaan91 at msn dot com
Messenger adres
Registratiedatum 3-12-2007
Aantal posts 703 Zoek userposts
Profile hits 5077

toch maar is me prof opleuken.
ik ben dus jurriaan de graaf ook wel farmer tuning.
ik rij brommercross tenminste wil ik gaan doen. vorder redelijk me me brom ze debuut rijdt hij op texel. veder sleutel ik graag aan motoren hobby er daarom ook wat extra bij.

http://nl.youtube.com/watch?v=aim34XMLcLA
ff crossen in het land

me boekert


actie

jeeah

muhahah

beetje dichtbij

wat geschreven voor een topic dus ook maar hier neer geknalt.

CARTER TUNING:
Carters worden gegoten en cil ook. Nou komen er bij gieten naden van de mal maar die worden niet weggewerkt. Dus die kan of mag je zelf weg halen. Nou kan je hem ook nog flowen dat is de randen waar de gassen langs moeten scherp maken. En enige obstakels weg halen. Kijk wel of het belangrijke onerdelen zijn.

SPOELERS: VOET VAN DE CIL

Dus bij de voet van de cil gaat je kanaal van je carter over in 2 kanalen in je cil die spijl die ertussen zit moet je heel scherp maken. Zodat het sneller splitst. Ook kan je spoelkanalen vergroten voor meer spoeling zodat alles sneller in je cil is. (heb het nu nog steeds over de onderste kanalen) De voorste dus naar de uitlaat toe uit me hoofd. Maak je groter als de achterste. Dit komt door de speciale flow in je cil behoud daarom ook de vrom die ie nu heeft. Ook de rand aan de boring kant maak je mooi scherp ook weer voor een snellere verplaatsing van de gassen.

De meningen zijn verdeeld over polijsten of ruw. Ik zelf met mijn ervaring zeg de midden weg dus niet ruw en niet te glad. Door naar de uitlaat poort. Zoals ik al gezegt heb zijn er een paar lei draden als je nog geen ervaring hebt.

GEGEVENS MAX MATEN:

Max hoogte is ong : 200 graden leg zo uit hoe je dat meet.
Max breedte is ong : 70% van de boring van de cil.
Als je een w of vlinder of ovaal met fluisters hebt laat een minimale Spijl van 3mm staan. anders brandt ie gewoon weg door de hitte van het Verbrandings proces.

SPOELERS
Je spoelers zijn speciaal geflowed , je kunt ze lichtelijk bewerken door middel van verhogen , hier voor is ook een max van 130graden , maar deze hoogte word ook bepaald door de hoogte van je uitlaadpoort , meestal zijn de spoelers zo'n 60 graden lager
dan de uitlaatpoort .


CILINDERKOP

SQUISHE

Je squishe is de ruimte tussen squishe-band en je zuiger , deze squishe hoort bij een 50/70cc zo'n 0,6mm te zijn , dan is ie goed afgesteld , en bij een 100cc zo'n 0,9mm .

SQUISHE BAND

De Squishe band is de de rand die zorgt dat je brandstof mengsel in je verbandings tot ontploffing komt , en zo doende in een geconcentreerdere ruimte .

Met je squishe band kan je ook veel van je vermogen bepalen , hoe grotere squishe band ( max 68% ) hoe meer koppel je zult krijgen , en hoe grotere squishe ( min 15% ) hoe hoger je vermogen zult liggen .

Verbrandings kamer

In je verbrandings kamer komt je mengsel tot ontploffing , deze inhoud bepaald de compressie ( lees verder .

Compressie

Door de inhoud van je verbrandingskamer aan te passen kan je je compressie aanpassen , dit doe je niet 1, 2, 3 , hier voor moet je je inhoud echt aanpassen door een nieuwe verbrandings kamer te ( laten ) maken door bijv. bij een 70cc een 50cc ciliderkop uitdraaien ( denk dan ook aan je squishe band )

Normaal staat je compressie zo'n 1:13 ( 13cc gecomprimeerdt in 1cc )

Bij racer's gaan de verhoudingen tot zo'n 1:15 ( ga je hoger moet je echt wel verstand van zaken hebben!!)

Maak na het tunen altijd alles goed schoon, niet met water maar met benzine/terpentine. Als er nog metaalsplinters in je cilinder/carter zitten en je gaat rijden met 13000 tpm zal je zuiger dat niet al te lekker vinden met al dat vuil. Ook je lagers zullen er niet al te blij mee zijn. Dus maak alles altijd goed schoon, dat scheelt een hoop onkosten.

copyright farmer tuning nee grapie :P

zo goed mensen begrijpen wij het.
had zoveel moeite gedaan om het te tike dus hier maar ook poste

  6 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Overig Zelfbouw Kart Ja Nee
Bromfiets Yamaha TZR Nee Nee
Motor Vespa PX Ja Nee
Bromfiets Derbi Senda R Extreme 2002 Ja Ja
Bromfiets Honda NSR-I Ja Nee
Bromfiets Zelfbouw Overig Ja Ja

  farmer tuning heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
kart bouwen voor eind examen 17-12-2007 14:25 60%
honda nsr opknappen of cafe racer 11-3-2008 11:47 30%
brommer cross gilera 13-3-2008 10:17 85%


Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

gangsterjens 17-12-2007 14:43 Print reply

Posts: 1553
hoi
 
Hoi
Bonomel 17-12-2007 21:06 Print reply

Posts: 1363
fot van je TheeZetteR?
 
BMW
Royal Club 17-12-2007 21:08 Print reply

Posts: 60390
damn, weer zon boer
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
knulla 17-12-2007 21:12 Print reply

Posts: 2953
ik wil wel ff op die TZR van je rijden

en geef je setup aan mij


 
look its them duke boys!
Royal Club 17-12-2007 21:13 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ghostrider_666
ik wil wel ff op die TZR van je rijden

en geef je setup aan mij




ga zelf iets bouwen schooier
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Djeep 17-12-2007 21:37 Print reply

Posts: 8621
Een wedstrijd tunen vind ik best, maar gaan we wel hier verder. Brand los, wat bedoel je ermee
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
farmer tuning 18-12-2007 13:41 Print reply

Posts: 703
gewoon kijke wie het hards kan op een 50cc ofzo
foto's van de tzrtje komen nog me camera ligt op het moment aan het infuus en het is te koud om foto's te maken

Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 18-12-2007 om 13:46 uur.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
mtlover 22-1-2008 13:41 Print reply

Posts: 2372
Dat wil ik meemaken!
 
farmer tuning 11-3-2008 13:46 Print reply

Posts: 703
heey kijk allemaal ff in em nieuwe project foto's staan er vanaaf op http://www.brommerfo...ects/detail_main/876
en natuurlijk de gilera
http://www.brommerfo...ects/detail_main/878

Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 13-3-2008 om 11:34 uur.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Tzr Madness 13-3-2008 11:39 Print reply

Posts: 4656
waarom heb jij ori carburateur op je 70 hebo, ist een manston 1, 2 of replica?
 
farmer tuning 13-3-2008 11:49 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tzr Madness
waarom heb jij ori carburateur op je 70 hebo, ist een manston 1, 2 of replica?


op de nsr bedoel je zo hebben we hem gekocht wisten eerst niet dat het een 70cc was volgens andere mensen is het een mallosi

Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 13-3-2008 om 11:50 uur.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Tzr Madness 13-3-2008 12:45 Print reply

Posts: 4656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
[...]


op de nsr bedoel je zo hebben we hem gekocht wisten eerst niet dat het een 70cc was volgens andere mensen is het een mallosi

Dit bericht is gewijzigd door farmer tuning op 13-3-2008 om 11:50 uur.


nee ik zag een theezetter in je voertuigenrijtje staan, er daar stond 70 hebo op met ori carburatie, dusja mja lama hange
 
Streethonda 17-3-2008 10:12 Print reply

Posts: 2114
masterlijk 110 euro voor die nsr
 
sander_DT 17-3-2008 10:29 Print reply
Posts: 378
die tzr, is dat 80cc uit `94?
 
ik heb 3 haren op men borst, ik ben een beer! ik ben een beer! (8)
farmer tuning 17-3-2008 12:06 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
masterlijk 110 euro voor die nsr


ja wgt he het is dan ook wel een beetje een hok maar hij wordt mooier. we gaan hem helemaal roze spuiten als het goed is chek ook ff me andere project me cross cilera:p
tzr is nie meer van mij maar was gewoon eentje uit 2004 met 70cc
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
LakeTuning 15-4-2008 22:49 Print reply
Posts: 9
poepsex
 
Heeft er iemand nog race-vonkjes voor mij? Of een snelle powerband?
LakeTuning 15-4-2008 22:54 Print reply
Posts: 9
cooool men
 
Heeft er iemand nog race-vonkjes voor mij? Of een snelle powerband?
farmer tuning 16-4-2008 17:14 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LakeTuning
cooool men

dikke shioes woutje. allus goed man. waar was je vandaag woensdag.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
LakeTuning 16-4-2008 21:56 Print reply
Posts: 9
ja als jij mij uitlegd hoe ik fotos erop kan krijgen:P
 
Heeft er iemand nog race-vonkjes voor mij? Of een snelle powerband?
Splendid 2-5-2008 15:12 Print reply

Posts: 8421
als jij nu een bericht typt, en het over een week weer leest, snap je dan zelf nog wel wat er staat?
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
farmer tuning 2-5-2008 15:13 Print reply

Posts: 703
altijd, weet ook wel dat ik te lui ben om correctie's aan te brengen. maar kan het wel hoor
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Joel_koningslust 2-5-2008 19:41 Print reply

Posts: 14514
waar wil je het over hebben jonge?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Bart-Derbi 17-5-2008 18:18 Print reply

Posts: 6497
crossen zonder vliegwielkapje? stoer
 
farmer tuning 17-5-2008 18:21 Print reply

Posts: 703
jaah dat heet test rijden en had geen zin om het er op te zetten. was toch droog.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
buchel rijder 26-5-2008 17:11 Print reply
Posts: 5
wat een beunhaas anders zet je even je vliegwiel kapje erop moet zkkr stuk ofzo.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved