Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van BenjaminDG

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 570 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
13992
Loginnaam BenjaminDG
Volledige naam Benjamin De Graef
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Vlaanderen  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  10 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Yamaha RD 350 Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Motor Honda CB500 Ja Ja
Motor Yamaha FZR1000 Ja Nee
Motor Honda MB Ja Ja
Motor Cagiva Mito Ja Ja
Bromfiets Aprilia AF1 Sintesi Ja Nee
Motor Suzuki GSX750R Ja Ja
Motor Suzuki GSX750R Ja Ja

  BenjaminDG heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
Honda MB racer 23-11-2009 13:37 75%
Ombouw Cagiva mito van 125cc naar 250/350cc 23-1-2010 20:10 20%
Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor 13-10-2011 22:01 80%


Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BenjaminDG 8-7-2010 17:25 Print reply

Posts: 4605
Bij jou misschien (omdat je hem misschien niet goed heb afgestelt?) maar over het algemeen kunt je bij een gewoon straatbrommertje wel een sproeier 105 steken ipv een sproeier 100.

Ik rij met men motor (cb500s 34mm keihin) met sproeier 125 zonder luchtfilter rijd ik met sproeier 170.

Denk je dat ik hem perfect heb afgestelt?

Gewoon sproeier derin en gasgeven, en hij rijd nog goed ook.

Kan naar mijn mening ook rijden met sproeier 165 of 175.

Als je je carburateur daar op afregelt gaat dat.

Edit: verkondig dat dan in de eerste plaats dat jou dat niet lukt uit eigen ervaring ipv die hele discussie.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-7-2010 om 17:26 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 8-7-2010 17:30 Print reply

Posts: 60390
een 4takt is een stuk minder gevoelig voor afstelling. paar sproeiermaten ernaast merk je vrij weinig van op straat.

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Pixl 8-7-2010 18:48 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Bij jou misschien (omdat je hem misschien niet goed heb afgestelt?) maar over het algemeen kunt je bij een gewoon straatbrommertje wel een sproeier 105 steken ipv een sproeier 100.

Ik rij met men motor (cb500s 34mm keihin) met sproeier 125 zonder luchtfilter rijd ik met sproeier 170.

Denk je dat ik hem perfect heb afgestelt?

Gewoon sproeier derin en gasgeven, en hij rijd nog goed ook.

Kan naar mijn mening ook rijden met sproeier 165 of 175.

Als je je carburateur daar op afregelt gaat dat.

Edit: verkondig dat dan in de eerste plaats dat jou dat niet lukt uit eigen ervaring ipv die hele discussie.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-7-2010 om 17:26 uur.


ik heb 'm wel goed afgesteld.

en wtf bedoel je met dat laatste? ik heb al zo vaak gezegd dat dat eigen ervaring was, in m'n 1e post toen al.
 
So fuckin' what!?
T H O M 18-7-2010 16:04 Print reply
Posts: 262
ben je nu ook nog voorvorken voor je cb nodig of niet?
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
BenjaminDG 18-7-2010 16:05 Print reply

Posts: 4605
Tja niet echt ik wou gewoon de diameter van de poten weten.

Toch bedankt.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 18-7-2010 19:04 Print reply

Posts: 29286
foto's, filmpje!
 
BenjaminDG 18-7-2010 19:07 Print reply

Posts: 4605
Foto's zijn nog van de vorige eigenaar.

Morgen ga ik hem beter bekijken en wat nieuwe foto's en een filmpje maken na een kuisbeurt

Geduld

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-7-2010 om 19:08 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 24-7-2010 21:10 Print reply

Posts: 29286
BenjaminDG 24-7-2010 21:12 Print reply

Posts: 4605
Veel pk lijkt me
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 24-7-2010 21:13 Print reply

Posts: 29286
80
 
BenjaminDG 24-7-2010 21:15 Print reply

Posts: 4605
Dat is wel mooi maar de vraag is hoe lang dat blok heel blijft

Ga de RD wel wat pittiger maken maar blijft binnen het normale.

Andere carburateurs, aparte kelken, uitlaten,...

Cilinders bewerken en zo voort ga ik niet doen.

Als mijn budget dat toelaat tenminste
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 24-7-2010 21:17 Print reply

Posts: 29286
Wat voor carbs en uitlaten ?
 
BenjaminDG 24-7-2010 21:19 Print reply

Posts: 4605
D-schuif of liefst vlakschuif, 32mm of zo.

Uitlaten die wat beter presteren dan de orginele.

Kan zijn dat hij met nieuwe orginele ook beter presteert want de huidige zitten vol met deuken

Heb jij al een Yamaha RD gevonden

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2010 om 21:21 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 24-7-2010 21:23 Print reply

Posts: 29286
Ik was aan het twijfelen tussen mikuni tmx en keihin pkw.

JL uitlaten stonden eerst een advertentie op marktplaats nieuw voor 300 euro per paar met dempers.
Dat was echt goedkoop, alleen staat hij er al een hele tijd niet meer op. :(

Wat denk je zelf?
Eerst centen krijgen dan pas gaan rond kijken.
 
BenjaminDG 24-7-2010 21:26 Print reply

Posts: 4605
Nu ja zoek voor de carburateurs + kelkjes max 100¤ uit te geven.

Voor de uitlaten max 200¤.

Hoop dan nog met wat huis tunen rond de 70pk te zitten, standaard zou hij in nieuwstaat 63pk moeten hebben.


 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 24-7-2010 21:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Nu ja zoek voor de carburateurs + kelkjes max 100¤ uit te geven.

Voor de uitlaten max 200¤.

Hoop dan nog met wat huis tunen rond de 70pk te zitten, standaard zou hij in nieuwstaat 63pk moeten hebben.



beter geld stoppen in reviseren dan in tunen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 24-7-2010 21:30 Print reply

Posts: 4605
Motorblok heeft misschien al een aantal km (waaronder circuit gebruik) maar start nog goed van 1 of 2 kickstart.

Koude toestand zonder choke is dat.

Reviseren heb ik en mijn broer geen zin in
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 24-7-2010 21:30 Print reply

Posts: 29286
Ga je volgens mij niet redden, zonder opmaatjes.

Kijk eens naar John Huijben zijn rd350 (heeft hij inmiddels niet meer, maargoed) , hij had iets over de 70 pk zonder de timing te veranderen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Reviseren heb ik en mijn broer geen zin in


:(

Is juist het mooiste wat er is.
alleen dat het geld kost is vervelend, maar dan moet je ook niet zo'n motor kopen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-7-2010 om 21:31 uur.
 
BenjaminDG 24-7-2010 21:31 Print reply

Posts: 4605
Tja misschien niet maar goed als hij daardoor wat pk en koppel winst heeft is het goed hoor.

60 of 70 pk voor 160kg is niet mis lijkt me

Ja kenny ik weet dat sleutelen aan zo'n mooi klassiek blok leuk is (kan ik stiekem ook de poorten eens bekijken en hier posten ) maar dat ga ik pas doen als het echt nodig is.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2010 om 21:32 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2010 om 21:33 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 24-7-2010 21:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Motorblok heeft misschien al een aantal km (waaronder circuit gebruik) maar start nog goed van 1 of 2 kickstart.

Koude toestand zonder choke is dat.

Reviseren heb ik en mijn broer geen zin in

nee, maar goed ook want bij zo'n blokje valt er zelf niet veel aan te reviseren als je geen goede apparatuur hebt
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 24-7-2010 21:33 Print reply

Posts: 4605
Hoezo?

Welk specifiek materiaal heb je dan nodig om dit blok te reviseren?
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 24-7-2010 21:34 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoezo?

Welk specifiek materiaal heb je dan nodig om dit blok te reviseren?

veel meetgereedschap... Of dacht je dat reviseren gewoon alles nieuwzetten wat ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 24-7-2010 21:34 Print reply

Posts: 29286
Poorten zijn niks spannends hoor.

 
BenjaminDG 24-7-2010 21:35 Print reply

Posts: 4605
Voor krukaslagers vervangen ook?

Mijn pa heeft wel een meetklok van zijn werk die ik kan gebruiken.
 
Vlaanderen vrij!
-Viking 24-7-2010 21:35 Print reply

Posts: 1415
Hebt alleen doppenset en moment sleutel nodig.
En misschien een tang op die ringen mee open te buigen
 
Knäckebröd!!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved