Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Derbi-Olaf

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 576 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
13836
Loginnaam Derbi-Olaf
Volledige naam olaf keiren
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats maaseik  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  22 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Honda CRF 450F Nee Nee
Motor Husqvarna WR360 Ja Nee
Auto Triumph Spitfire Ja Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Auto Triumph Herald Ja Ja
Auto Austin Mini Nee Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Motor BMW K1100RS Ja Ja
Motor Honda MBX 80 Nee Ja
Motor Zelfbouw Miniracer Ja Ja
Bromfiets Derbi GPR 50 Replica 1999 tot 2001 Ja Ja
Bromfiets Mobylette Kaptein Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Ja Nee
Bromfiets Honda MTX-ot Ja Ja
Motor Husqvarna WR360 Nee Ja
Auto Alfa Romeo 156 Nee Ja
Motor Triumph Daytona Ja Ja
Motor Yamaha YZF R6 Ja Nee
Bromfiets Mobylette AV50 Ja Nee

  Derbi-Olaf heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
fantic 303 type 2 restauratie 13-3-2007 20:39 85%
Derbi GPR - XEROXreplica 21-9-2008 9:14 25%
BMW 1502 M42 Turbo 24-12-2012 15:57 0%


Pagina 85 van 111
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 109, 110, 111Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Niek de Wildt 24-3-2010 2:33 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



zou je me die info willen inboxen?


Zet het hier wel neer hoor.
Materiaal bus is meestal gg30 (grijs gietijzer).
Hou voor de bus een passing aan van + 0,06 tot + 0,08mm aan voor een gietijzeren cilinder en + 0,1mm voor een Aluminium cilinder
Cilinder tot circa 200graden verwarmen, cilinderbus zelf gewoon koud.
Na het inschuiven kun je dan nog circa 10sec de bus verdraaien om de poorten uit te lijnen. (als je de bus en de cilinder markeerd is dit makkelijker)
Daarna de complete cilinder met bus weer verhitten tot circa 200graden ivm de inwendige spanningen
Daarna de cilinder met bus rond boren (en op maat) ivm vervorming.
Daarna de cilindertop vlakken.
Dan beveltjes in de cilinderpoorten maken (hoe deze eruit moeten zien vind bij de link "cilinderpoorting ontwerpen" hier onderaan)
Dan honen en een zuigertje bij zoeken

Bovenaan de bus moet een rand van een grotere diameter zitten die in een rand met een grotere diameter in de cilinder moet vallen om het op zijn plek te houden.
Vergeet ook niet een afgeschuinde rand aan de onder-binnenkant van de bus zodat je de zuiger er makkelijk inkrijgt.
En natuurlijk een afgeschuind randje aan de onder-buitenkant ivm de perspassing.

Wat betreft zuigerveren kunnen alle zuigerveren gewoon icm dit gietijzer.

Bij een gietijzeren bus is het verstandig om eerst met een circa 0,7mm zuigerspeling te beginnen ivm de verschillende uitzettingscoefficienten.

Je kunt het materiaal of kant en klare bussen ruimschoots verkrijgen en kost maar een paar tientjes voor een cilinder:
alcas.nl
lasleeve.com
VRM (http://www.pvlsverige.se/vrm/cylinder/cylinder.html)
PROX

etc etc.
Je kunt overwegen 4takt bussen te gebruiken aangezien dit ook nog wel eens met nicasil-wanden te krijgen is, en het aanbod groot is (en dus vast je diameter wel te vinden is)


Over cilinderpoorting ontwerpen vind je hier nog wat:
http://www.brommerfo...print/reply/3/676049

En over zuigerspelingen hier nog wat:
http://www.brommerfo...rint/reply/1/1540916

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 24-3-2010 om 2:33 uur.
 
ikkejw 24-3-2010 22:01 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Zet het hier wel neer hoor.
Materiaal bus is meestal gg30 (grijs gietijzer).
Hou voor de bus een passing aan van + 0,06 tot + 0,08mm aan voor een gietijzeren cilinder en + 0,1mm voor een Aluminium cilinder
Cilinder tot circa 200graden verwarmen, cilinderbus zelf gewoon koud.
Na het inschuiven kun je dan nog circa 10sec de bus verdraaien om de poorten uit te lijnen. (als je de bus en de cilinder markeerd is dit makkelijker)
Daarna de complete cilinder met bus weer verhitten tot circa 200graden ivm de inwendige spanningen
Daarna de cilinder met bus rond boren (en op maat) ivm vervorming.
Daarna de cilindertop vlakken.
Dan beveltjes in de cilinderpoorten maken (hoe deze eruit moeten zien vind bij de link "cilinderpoorting ontwerpen" hier onderaan)
Dan honen en een zuigertje bij zoeken

Bovenaan de bus moet een rand van een grotere diameter zitten die in een rand met een grotere diameter in de cilinder moet vallen om het op zijn plek te houden.
Vergeet ook niet een afgeschuinde rand aan de onder-binnenkant van de bus zodat je de zuiger er makkelijk inkrijgt.
En natuurlijk een afgeschuind randje aan de onder-buitenkant ivm de perspassing.

Wat betreft zuigerveren kunnen alle zuigerveren gewoon icm dit gietijzer.

Bij een gietijzeren bus is het verstandig om eerst met een circa 0,7mm zuigerspeling te beginnen ivm de verschillende uitzettingscoefficienten.

Je kunt het materiaal of kant en klare bussen ruimschoots verkrijgen en kost maar een paar tientjes voor een cilinder:
alcas.nl
lasleeve.com
VRM (http://www.pvlsverige.se/vrm/cylinder/cylinder.html)
PROX

etc etc.
Je kunt overwegen 4takt bussen te gebruiken aangezien dit ook nog wel eens met nicasil-wanden te krijgen is, en het aanbod groot is (en dus vast je diameter wel te vinden is)


Over cilinderpoorting ontwerpen vind je hier nog wat:
http://www.brommerfo...print/reply/3/676049

En over zuigerspelingen hier nog wat:
http://www.brommerfo...rint/reply/1/1540916

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 24-3-2010 om 2:33 uur.



he bedankt man, hier kan ik wat mee ik zit er aan te denken om dit eens bij een MT8 cilinder te fiksen
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 25-3-2010 18:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Zet het hier wel neer hoor.
Materiaal bus is meestal gg30 (grijs gietijzer).
Hou voor de bus een passing aan van + 0,06 tot + 0,08mm aan voor een gietijzeren cilinder en + 0,1mm voor een Aluminium cilinder
Cilinder tot circa 200graden verwarmen, cilinderbus zelf gewoon koud.
Na het inschuiven kun je dan nog circa 10sec de bus verdraaien om de poorten uit te lijnen. (als je de bus en de cilinder markeerd is dit makkelijker)
Daarna de complete cilinder met bus weer verhitten tot circa 200graden ivm de inwendige spanningen
Daarna de cilinder met bus rond boren (en op maat) ivm vervorming.
Daarna de cilindertop vlakken.
Dan beveltjes in de cilinderpoorten maken (hoe deze eruit moeten zien vind bij de link "cilinderpoorting ontwerpen" hier onderaan)
Dan honen en een zuigertje bij zoeken

Bovenaan de bus moet een rand van een grotere diameter zitten die in een rand met een grotere diameter in de cilinder moet vallen om het op zijn plek te houden.
Vergeet ook niet een afgeschuinde rand aan de onder-binnenkant van de bus zodat je de zuiger er makkelijk inkrijgt.
En natuurlijk een afgeschuind randje aan de onder-buitenkant ivm de perspassing.

Wat betreft zuigerveren kunnen alle zuigerveren gewoon icm dit gietijzer.

Bij een gietijzeren bus is het verstandig om eerst met een circa 0,7mm zuigerspeling te beginnen ivm de verschillende uitzettingscoefficienten.

Je kunt het materiaal of kant en klare bussen ruimschoots verkrijgen en kost maar een paar tientjes voor een cilinder:
alcas.nl
lasleeve.com
VRM (http://www.pvlsverige.se/vrm/cylinder/cylinder.html)
PROX

etc etc.
Je kunt overwegen 4takt bussen te gebruiken aangezien dit ook nog wel eens met nicasil-wanden te krijgen is, en het aanbod groot is (en dus vast je diameter wel te vinden is)


Over cilinderpoorting ontwerpen vind je hier nog wat:
http://www.brommerfo...print/reply/3/676049

En over zuigerspelingen hier nog wat:
http://www.brommerfo...rint/reply/1/1540916

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 24-3-2010 om 2:33 uur.

Nja, het ligt nu gewoon stil, ik heb namelijk veel zitten wikken en wegen, maar of het veel zin heeft om zoiets te beginnen weet ik niet.

Dat gietijzer en die krimppassing etc. had ik zelf idd ook al een heel deel over gevonden.

Ik heb de carters en de uitgedraaide cilinder etc. hier nog gewoon liggen, dus als ik ooit geld en tijd over heb...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 25-3-2010 18:17 Print reply

Posts: 29286
het waren volgens mij toch maar 5 versnellingen die hij gebruikte.
 
Derbi-Olaf 25-3-2010 18:20 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
het waren volgens mij toch maar 5 versnellingen die hij gebruikte.

ja, heb het op de terugweg in de gaten gehouden, waren idd maar 5 versnellingen als ik hem in de 4 wat langer doortrok gaf mijn teller ook al 99.9 aan en die klopt met de GPS
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 25-3-2010 18:22 Print reply

Posts: 29286
hehe
 
Derbi-Olaf 25-3-2010 18:24 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
hehe

ag, ik weet iig dat 'ie ongeveer 115 loopt in de 5e versnelling met slippende koppeling :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 25-3-2010 18:25 Print reply

Posts: 29286
en dan ook nog een 6, hard zat dus.
 
Derbi-Olaf 25-3-2010 18:45 Print reply

Posts: 14999





Deh. Duidelijk te zien dat de afstelling brak was

Oja, die man vond hem niet fijn schakelen


Heb op de terugweg nog getjekked, ding schakeld juist éééénorm soepel hij zal wel am6jes ofzo gewend zijn


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 25-3-2010 18:59 Print reply

Posts: 29286
En dat voor een oude honda.

bijna klaar met alles te laden.
 
Niek de Wildt 25-3-2010 19:09 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
afbeelding
afbeelding



Deh. Duidelijk te zien dat de afstelling brak was

Oja, die man vond hem niet fijn schakelen


Heb op de terugweg nog getjekked, ding schakeld juist éééénorm soepel hij zal wel am6jes ofzo gewend zijn




Bij de eerste uitdraai zie je wel dat hij na 11,5k toeren meteen van het gas af ging, kon makkelijk even door tot 12.
Of hield de ontsteking oid hem tegen?

@Keiji:
Hier zie je dus mooi het verschil tussen "schakel" en "scooter" stand van de testbank.
Bovenste uitdraai = schakel
Onderste uitdraai = scooter


@Olaf:
Zo, genoeg gespeeld, nu uitlaatpoort naar een kleine 70% elipse, met fluiters en aux-poorten en 34mm terreur.



 
Derbi-Olaf 25-3-2010 19:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Bij de eerste uitdraai zie je wel dat hij na 11,5k toeren meteen van het gas af ging, kon makkelijk even door tot 12.
Of hield de ontsteking oid hem tegen?

@Keiji:
Hier zie je dus mooi het verschil tussen "schakel" en "scooter" stand van de testbank.
Bovenste uitdraai = schakel
Onderste uitdraai = scooter


@Olaf:
Zo, genoeg gespeeld, nu uitlaatpoort naar een kleine 70% elipse, met fluiters en aux-poorten en 34mm terreur.

Edit: zowieso even monteren met een strakken 0.9 mm swuish dan ipv. 1.2




Hij haalde hem idd vlot van het gas, denk dat 'ie bang was om iets te slopen


Fluiters had ik voor gekeken, maar dat gaat niet lukken doordat het zuigertje vlak is aan de zeikanten.

Ik heb nu toch het cilindertje eraf gehaald, dus dan maar gelijk poortje naar 65-70 procent, en de inlaatn nog wat afwerken

Misschien drop ik idd ook nog wel even de 34mm erop

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-3-2010 om 19:28 uur.

Edit: zowieso even monteren met een strakken 0.9 mm squish dan ipv. 1.2


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-3-2010 om 19:28 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 25-3-2010 19:46 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Hij haalde hem idd vlot van het gas, denk dat 'ie bang was om iets te slopen


Fluiters had ik voor gekeken, maar dat gaat niet lukken doordat het zuigertje vlak is aan de zeikanten.

Ik heb nu toch het cilindertje eraf gehaald, dus dan maar gelijk poortje naar 65-70 procent, en de inlaatn nog wat afwerken

Misschien drop ik idd ook nog wel even de 34mm erop

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-3-2010 om 19:28 uur.

Edit: zowieso even monteren met een strakken 0.9 mm squish dan ipv. 1.2


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-3-2010 om 19:28 uur.


Heel verstandig, die 0,9mm squish zal met een beetje mazzel zelfs een betere temp.huishouding hebben dan 1,2

Zou je niet willen kijken voor een ander zuigertje?

 
Derbi-Olaf 25-3-2010 19:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Heel verstandig, die 0,9mm squish zal met een beetje mazzel zelfs een betere temp.huishouding hebben dan 1,2

Zou je niet willen kijken voor een ander zuigertje?


Kan is klein dat ik een ander passend zuigertje vind, verder zijn het in mijn ogen niet eens héél verkeerde zuigertjes.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 25-3-2010 20:20 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Kan is klein dat ik een ander passend zuigertje vind, verder zijn het in mijn ogen niet eens héél verkeerde zuigertjes.


maten?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-3-2010 om 20:21 uur.
 
Derbi-Olaf 25-3-2010 20:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


maten?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-3-2010 om 20:21 uur.

Van het zuigertje? dan moet ik ff kijken, zou het zo niet weten, heb nog wel een zuigertje liggen :P probleem is dat je met een vrij kleine pen zit in verhouding tot de diameter.


Denk dat ik het niet waard vind om alleen al een ander zuigertje te kopen om fluiters te kunnen boren, een mooie ovaal is ook niet mis

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-3-2010 om 20:23 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 25-3-2010 20:52 Print reply

Posts: 13700
Je AF is beetje raar, optimaal hoort 14,7 te zijn. Dus hij staat te arm volgens dat ding.
 
Derbi-Olaf 25-3-2010 20:53 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Je AF is beetje raar, optimaal hoort 14,7 te zijn. Dus hij staat te arm volgens dat ding.

liep veel te rijk juist :P had volgens mij die sensor er niet in hangen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 25-3-2010 21:01 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Je AF is beetje raar, optimaal hoort 14,7 te zijn. Dus hij staat te arm volgens dat ding.


1:14.7 zou stoichiometrisch zijn. oftewel zo gemengt dat alle brandstof zich met alle lucht vermengt en alles verbrand. maar op een 2takt haal je dat zowiezo niet gezien die altijd olie in de verbrandingskamer erbij heeft
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sypie_Honda 25-3-2010 21:32 Print reply

Posts: 13830
hey niek, leuk stukje over die bussen!

wil het ook nog eens proberen en dit is zeker bruikbaar!
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
hggf 25-3-2010 22:28 Print reply

Posts: 1404
Kenny waar blijven de video's?!?!
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
kenny77 25-3-2010 22:31 Print reply

Posts: 29286
hggf 25-3-2010 22:33 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
http://www.brommerfo...ery/view/4555/1/last


Ow sorry, daar had ik nog niet gekeken.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
kenny77 25-3-2010 22:33 Print reply

Posts: 29286
Schaam je!




 
hggf 25-3-2010 22:38 Print reply

Posts: 1404
okee....

-gaat nu zielig in een hoekje zitten-




 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 85 van 111
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 109, 110, 111Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved