Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Derbi-Olaf

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
13836
Loginnaam Derbi-Olaf
Volledige naam olaf keiren
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats maaseik  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  22 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Honda CRF 450F Nee Nee
Motor Husqvarna WR360 Ja Nee
Auto Triumph Spitfire Ja Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Auto Triumph Herald Ja Ja
Auto Austin Mini Nee Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Motor BMW K1100RS Ja Ja
Motor Honda MBX 80 Nee Ja
Motor Zelfbouw Miniracer Ja Ja
Bromfiets Derbi GPR 50 Replica 1999 tot 2001 Ja Ja
Bromfiets Mobylette Kaptein Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Ja Nee
Bromfiets Honda MTX-ot Ja Ja
Motor Husqvarna WR360 Nee Ja
Auto Alfa Romeo 156 Nee Ja
Motor Triumph Daytona Ja Ja
Motor Yamaha YZF R6 Ja Nee
Bromfiets Mobylette AV50 Ja Nee

  Derbi-Olaf heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
fantic 303 type 2 restauratie 13-3-2007 20:39 85%
Derbi GPR - XEROXreplica 21-9-2008 9:14 25%
BMW 1502 M42 Turbo 24-12-2012 15:57 0%


Pagina 56 van 111
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 109, 110, 111Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Joel_koningslust 30-8-2009 21:56 Print reply

Posts: 14514
ik heb nog ff zitten zoeken

meestal wordt er voor een gietijzeren cilinderbus gg30 aka grijs gietijzer ( houdt olie vast en heeft goede glijeigenschappen ) gebruikt. wellicht is dat wat je moet hebben

btw.. ik zou de boring toch niet veel meer als 57mm maken hoor. je moet er ook gewoon rekening mee houden dat je geen enorme boring op een korte slag kunt zetten. dat gaat gewoon niet lopen

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 30-8-2009 om 21:59 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 30-8-2009 22:09 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
afbeelding


zoiets dan toch




Wordt wel tof denk ik.
 
Tombrom 30-8-2009 22:11 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik heb nog ff zitten zoeken

meestal wordt er voor een gietijzeren cilinderbus gg30 aka grijs gietijzer ( houdt olie vast en heeft goede glijeigenschappen ) gebruikt. wellicht is dat wat je moet hebben

btw.. ik zou de boring toch niet veel meer als 57mm maken hoor. je moet er ook gewoon rekening mee houden dat je geen enorme boring op een korte slag kunt zetten. dat gaat gewoon niet lopen

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 30-8-2009 om 21:59 uur.


en toch krijgt foekema dat ewl voor elkaar
 
Royal Club 30-8-2009 22:11 Print reply

Posts: 60390
maar dat foekema iets presteert wil niet zeggen dat iedereen het kan doen:P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tombrom 30-8-2009 22:13 Print reply

Posts: 15925
maar het zegt wel dat het mogenlijk is
 
Joel_koningslust 30-8-2009 22:13 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]


en toch krijgt foekema dat ewl voor elkaar



foekema rijdt met langeslag krukas

als je de verhouding gaat veranderen krijg je het op een begeven moment gewoon niet meer lopend omdat je niet genoeg benzine kan aanzuigen in je kleine cartertje.

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 30-8-2009 om 22:14 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 30-8-2009 22:26 Print reply

Posts: 29286
Maar 49.5mm is toch al best een lange slag?

Niet dat ik voor de rest genoeg verstand heb om hierover mee te praten.
 
Joel_koningslust 30-8-2009 22:27 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Maar 49.5mm is toch al best een lange slag?

Niet dat ik voor de rest genoeg verstand heb om hierover mee te praten.


best lang ja... maar de boring waar hij voor gemaakt is die is toch wel ff 10mm kleiner. je kunt een willekeurige cilinder niet ff zomaar een cm uitboren
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 30-8-2009 23:21 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


best lang ja... maar de boring waar hij voor gemaakt is die is toch wel ff 10mm kleiner. je kunt een willekeurige cilinder niet ff zomaar een cm uitboren


weer wat geleerd.
 
Tombrom 31-8-2009 0:25 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



foekema rijdt met langeslag krukas

als je de verhouding gaat veranderen krijg je het op een begeven moment gewoon niet meer lopend omdat je niet genoeg benzine kan aanzuigen in je kleine cartertje.

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 30-8-2009 om 22:14 uur.


neehoor...

luc rijd ook met te grote booring en te kleine slag.
 
Niek de Wildt 31-8-2009 1:01 Print reply
Posts: 7168
op een 41,4mm slag zit origineel een boring van 50mm, en 53mm of 55mm zijn ook geen probleem.
Op een 49,5 slag zie ik ik het probleem dus ook niet van een 59mm boring.
Het moet uiteraard gaan passen met de drijfstang en ruimte voor het cilinderhemd maar verder geen probleem.
 
Derbi-Olaf 31-8-2009 10:38 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik heb nog ff zitten zoeken

meestal wordt er voor een gietijzeren cilinderbus gg30 aka grijs gietijzer ( houdt olie vast en heeft goede glijeigenschappen ) gebruikt. wellicht is dat wat je moet hebben

btw.. ik zou de boring toch niet veel meer als 57mm maken hoor. je moet er ook gewoon rekening mee houden dat je geen enorme boring op een korte slag kunt zetten. dat gaat gewoon niet lopen

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 30-8-2009 om 21:59 uur.

gg30 had ik ook al gevonden, met 1 tiende perspassing
met dank aan kenny!

Verder weet ik wat je zegt, en mijns insziens moet de verhouding 49.5/60 prima gaan. Voor er echt vermogen uit te trekken zal het wss alleen maar positief zijn aangezien je veel toeren kan gaan draaien met veel cc's

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
op een 41,4mm slag zit origineel een boring van 50mm, en 53mm of 55mm zijn ook geen probleem.
Op een 49,5 slag zie ik ik het probleem dus ook niet van een 59mm boring.
Het moet uiteraard gaan passen met de drijfstang en ruimte voor het cilinderhemd maar verder geen probleem.

kijk, zo dacht ik er dus ook over.
Enige nadeel wat ik dan nog kan bedenken is dat je zuiger sneller neiging tot kantelen krijgt, aangezien je boring wel groot is, maar je zuiger gewoon een mm of 55 hoog (iets meer dan de slag)
Maar ook dat leek me geen probleem.
Cilinderhemd etc. dat draai ik eerst expres een stik te lang, dan pers ik mijn pus erin, en dan kan ik gaan passen en meten op mijn blokje, en dan haal ik er vanaf wat strikt noodzakelijk is

Wat me trouwens opviel is dat de buitendiameter van de krukas 86 mm is, en de binnendiameter van de carters is 90 mm
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 31-8-2009 11:54 Print reply

Posts: 14514
dat van die carters is nu juist goed op deze manier heb je iig nog iets plaats voor de benzine die je moet hebben in het blokje
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 31-8-2009 12:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dat van die carters is nu juist goed op deze manier heb je iig nog iets plaats voor de benzine die je moet hebben in het blokje

die plaats is er sowieso
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 31-8-2009 12:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

die plaats is er sowieso



mooi dan


ik kom iig nog wel een keer langs als je iets verder bent met die cilinder. werkt het goed, dan mag je ook een cilinder bouwen voor mn kreidler btw gewoon 50cc. maar wel blinde bus
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 31-8-2009 12:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



mooi dan


ik kom iig nog wel een keer langs als je iets verder bent met die cilinder. werkt het goed, dan mag je ook een cilinder bouwen voor mn kreidler btw gewoon 50cc. maar wel blinde bus

Hehe :P 't is nu een kwesti van ff materiaal halen en ik kan de bus gaan fabriceren dan nog even een fatsoenlijke dremel regelen om de spoelkanalen aan te passen verder is het allemaal veel simpeler dan ik verwacht had, zolang je maar precies werkt
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 31-8-2009 12:08 Print reply

Posts: 14514
voorheen heb ik het ook wel eens gedaan. nu heb ik helaas geen beschikking meer over die mooie precieze draaibank. ik hoef in principe enkel iemand te vinden voor het draaiwerk. de rest kan ik zelf ook wel

ik moet iig iets makkelijkers maken anders kost het teveel tijd, en ik heb daar geen geduld voor

ik denk zelf aan of een complete stalen bus en daar de poorten van een oude van veen racer in maken

of een derbi/am6 cilinder afdraaien totdat enkel de bus over is en die in de koelribben van de sb persen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 31-8-2009 12:19 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
voorheen heb ik het ook wel eens gedaan. nu heb ik helaas geen beschikking meer over die mooie precieze draaibank. ik hoef in principe enkel iemand te vinden voor het draaiwerk. de rest kan ik zelf ook wel

ik moet iig iets makkelijkers maken anders kost het teveel tijd, en ik heb daar geen geduld voor

ik denk zelf aan of een complete stalen bus en daar de poorten van een oude van veen racer in maken

of een derbi/am6 cilinder afdraaien totdat enkel de bus over is en die in de koelribben van de sb persen

zelf een busje maken is niet eens zoveel werk, dat gietijzer vijlt zich net gemakkelijk, ik heb net 10 miniuutjes zitten veilen in mijn oude bus,, en hier het resultaat



gewoon om eens te proberen




Let niet op de afwerking
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 31-8-2009 13:02 Print reply

Posts: 13700
Met zo een breedte gaat die lekker happen op poort.
 
Derbi-Olaf 31-8-2009 13:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Met zo een breedte gaat die lekker happen op poort.

lees eens.





Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 31-8-2009 om 13:03 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 31-8-2009 13:04 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

lees eens.

afbeelding



Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 31-8-2009 om 13:03 uur.


Dikke vlinderpoort, heb alleen plaatjes gekeken.
 
Derbi-Olaf 31-8-2009 13:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Dikke vlinderpoort, heb alleen plaatjes gekeken.

:P joa, dit was de oude cilinderbus waar ik gewoon eens ff in geprobeerd heb met de vijl

Ik ga zelf een nieuwe bus draaien e.d.

140 cc en vlinderpoort enzo ...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 31-8-2009 13:10 Print reply

Posts: 14514
kun je niet beter een cilinderbus van een of ander viertakt geval gebruiken? das vele malen goedkoper dan een stuk van dat metaal.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BIET 31-8-2009 13:12 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

lees eens.

afbeelding



Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 31-8-2009 om 13:03 uur.

Apparte poortvormen, vierkant enzo .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
kenny77 31-8-2009 17:54 Print reply

Posts: 29286
http://mbx.osf.be/vi...fc12f091&start=0

Je bent niet uniek met je cilinder, al weten hun ook niet precies wat het is.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 56 van 111
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 109, 110, 111Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved