Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Derbi-Olaf

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1205 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
13836
Loginnaam Derbi-Olaf
Volledige naam olaf keiren
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats maaseik  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  22 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Honda CRF 450F Nee Nee
Motor Husqvarna WR360 Ja Nee
Auto Triumph Spitfire Ja Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Auto Triumph Herald Ja Ja
Auto Austin Mini Nee Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Motor BMW K1100RS Ja Ja
Motor Honda MBX 80 Nee Ja
Motor Zelfbouw Miniracer Ja Ja
Bromfiets Derbi GPR 50 Replica 1999 tot 2001 Ja Ja
Bromfiets Mobylette Kaptein Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Ja Nee
Bromfiets Honda MTX-ot Ja Ja
Motor Husqvarna WR360 Nee Ja
Auto Alfa Romeo 156 Nee Ja
Motor Triumph Daytona Ja Ja
Motor Yamaha YZF R6 Ja Nee
Bromfiets Mobylette AV50 Ja Nee

  Derbi-Olaf heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
fantic 303 type 2 restauratie 13-3-2007 20:39 85%
Derbi GPR - XEROXreplica 21-9-2008 9:14 25%
BMW 1502 M42 Turbo 24-12-2012 15:57 0%


Pagina 49 van 111
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 109, 110, 111Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

2SLOW4ME 19-7-2009 22:14 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
oow oke, maar je kunt gewoon de zuiger er even in doen, en dan kijken of ze open zijn


op t laagste punt v/d zuiger staan ze nog dicht. kun je als t goed is ook zien op de foto's, de kras die in de cil zit gaat tot net boven die poorten en die kras zat in de zuiger thv de zuigerveren.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
kenny77 20-7-2009 23:03 Print reply

Posts: 29286
hou me niet langer in spanning.
 
Derbi-Olaf 20-7-2009 23:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
hou me niet langer in spanning.

2 originele cilinders, en een getunede + geboorde immitatie
niet veel soeps dus:P maar wel een tof blokje om op te bouwen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 20-7-2009 23:06 Print reply

Posts: 29286
jammer :-(


Maar wel weer een paar spullen rijker
 
Derbi-Olaf 20-7-2009 23:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
jammer :-(


Maar wel weer een paar spullen rijker

idd:P
eens kijken wat ik nu precies met het blokje ga doen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 20-7-2009 23:07 Print reply

Posts: 29286
dik sprint blokje bouwen.
 
Joel_koningslust 20-7-2009 23:08 Print reply

Posts: 14514
beter ga je ff mij een setje carters verkopen

ik kwam er namelijk laatst achter dat een mt8 precies zonbeetje precies dezelfde slag heeft als de yz125 spullen die ik nog heb
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 20-7-2009 23:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
beter ga je ff mij een setje carters verkopen

ik kwam er namelijk laatst achter dat een mt8 precies zonbeetje precies dezelfde slag heeft als de yz125 spullen die ik nog heb

moet je toch wel genoeg bieden

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 20-7-2009 23:11 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

moet je toch wel genoeg bieden



n bounty en een knakworst?




grapje,,, doe maar ff een prijsje via pm. heb enkel kale carters nodig. ik heb toch nog een stuk of 4 6bakken+uitdraaibare koppelingen liggen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 20-7-2009 23:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


n bounty en een knakworst?




grapje,,, doe maar ff een prijsje via pm. heb enkel kale carters nodig. ik heb toch nog een stuk of 4 6bakken+uitdraaibare koppelingen liggen

nja, gaat gewoon niet weg, wou hier zelf een leuk blokje van gaan opbouwen matchende carters was ik voornamelijk aar op zoek (mijn MT8 blok wat ik rijdend heb heeft 1 helft van MTX-OT en een gewone helft :P)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 20-7-2009 23:15 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja, gaat gewoon niet weg, wou hier zelf een leuk blokje van gaan opbouwen matchende carters was ik voornamelijk aar op zoek (mijn MT8 blok wat ik rijdend heb heeft 1 helft van MTX-OT en een gewone helft :P)


niet nog een los setje liggen?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 20-7-2009 23:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


niet nog een los setje liggen?

nop :P wel wat 50cc carters e.d.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 20-7-2009 23:19 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nop :P wel wat 50cc carters e.d.



naaah... dat past dan weer net niet denk ik zo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 20-7-2009 23:19 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



naaah... dat past dan weer net niet denk ik zo

pas ook niet :P moet je gaan oplassen op plaatsen waardoor de zooi kromtrekt :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
koekie - Administrator 20-7-2009 23:20 Print reply

Posts: 12588
iemand interesse in 80 carters?
 
Haaks de hoek om!
Joel_koningslust 20-7-2009 23:22 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

pas ook niet :P moet je gaan oplassen op plaatsen waardoor de zooi kromtrekt :P


vooral ivm krukas heb ik dan problemen. de krukas die ik heb gemaakt is te breed voor een mt5 carter

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
2SLOW4ME 21-7-2009 20:31 Print reply

Posts: 1944
Ben ik weer!! zit beetje in een dilemma met het berekenen van mn cilinder..

Alsi k zelf wat bereken op de BF-FAQ manier dan komt het anders uit als dat ik het in het door jou gestuurde programma invul..

Hier ff mn voorbeelden. Misschien zie je aan de foto's alleen al van wat er mis is .


Poortmap met de "echte" poortbreedte met schuifmaat gemeten (helaas geen digi, maar wel een dure )


voor de duidelijkheid



Timingen met het exel progje.
uitlaatpoort 214.39
Spoelpoort 147.11
Boostpoort 153.25
Blowdown 33.64









En als het niet duidelijk is klik je maar op deze link: http://www.mijnalbum.nl/Album=7KHEWZAJ
en scroll je een tyfus end naar beneden

De timingen zeggen dus uitlaat poort 214.39. Maar de BF FAQ zegt dat je die 85 graden *2 moet doen en dan krijg je 170 ... redelijk verschil dus..
Dus volgens de BF manier:
Uitlaatpoorttiming 170 graden
Spoelpoorttiming 112 graden
En boostpoort timing in de buurt van die spoelpoort van dat scheeld 2mm qua poorthoogte..
Mn geleende schuifmaat is alweer terug gegeven dus kan het ff niet meer netjes na rekenen

Wat klopt er dus nu? Exel of old scool rekenwerk?
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Derbi-Olaf 21-7-2009 21:49 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
Ben ik weer!! zit beetje in een dilemma met het berekenen van mn cilinder..

Alsi k zelf wat bereken op de BF-FAQ manier dan komt het anders uit als dat ik het in het door jou gestuurde programma invul..

Hier ff mn voorbeelden. Misschien zie je aan de foto's alleen al van wat er mis is .

afbeelding
Poortmap met de "echte" poortbreedte met schuifmaat gemeten (helaas geen digi, maar wel een dure )

afbeelding
voor de duidelijkheid

afbeelding

Timingen met het exel progje.
uitlaatpoort 214.39
Spoelpoort 147.11
Boostpoort 153.25
Blowdown 33.64

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

En als het niet duidelijk is klik je maar op deze link: http://www.mijnalbum.nl/Album=7KHEWZAJ
en scroll je een tyfus end naar beneden

De timingen zeggen dus uitlaat poort 214.39. Maar de BF FAQ zegt dat je die 85 graden *2 moet doen en dan krijg je 170 ... redelijk verschil dus..
Dus volgens de BF manier:
Uitlaatpoorttiming 170 graden
Spoelpoorttiming 112 graden
En boostpoort timing in de buurt van die spoelpoort van dat scheeld 2mm qua poorthoogte..
Mn geleende schuifmaat is alweer terug gegeven dus kan het ff niet meer netjes na rekenen

Wat klopt er dus nu? Exel of old scool rekenwerk?

je hebt het excelbestand nog op "1.50 mm ophogen staan"

daar moet je 0 van maken

verder zie ik een deck-height van 2.5 mm, dat lijkt me niet te kloppen?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
2SLOW4ME 21-7-2009 22:44 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

je hebt het excelbestand nog op "1.50 mm ophogen staan"

daar moet je 0 van maken

verder zie ik een deck-height van 2.5 mm, dat lijkt me niet te kloppen?


Er is mij verteld dat het Deck de afstand is tussen bovenkant zuiger en het "deck" van de cilinder.. Het deck is neem ik aan echt de bovenkant van de cilinder..

Ik ben helaa wel zo dom geweest om te meten vanaf de stootrand . Ik weet niet wat het is de laatste dagen.. blunders komen achter elkaar . eergisteren een verkeerde bougie meegegeven aan iemand, gat in zn zuiger, net maar weer eens mn glas met drinken in de vuilnisbak gedonderd met de lege fles nog in mn hand .
Scheeld weer 2 mm...

ojah, ik dacht dat die 1.5mm gegeven was.. aangezien er 1 poort dus niet helemaal open staat en dat ook ong 1.5mm is. Dus dat de cil 1.5mm omhoog zou moeten om die poort open te krijgen..
Ontzettend bedankt!!

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 21-7-2009 om 22:47 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Derbi-Olaf 21-7-2009 22:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


Er is mij verteld dat het Deck de afstand is tussen bovenkant zuiger en het "deck" van de cilinder.. Het deck is neem ik aan echt de bovenkant van de cilinder..

Ik ben helaa wel zo dom geweest om te meten vanaf de stootrand . Ik weet niet wat het is de laatste dagen.. blunders komen achter elkaar . eergisteren een verkeerde bougie meegegeven aan iemand, gat in zn zuiger, net maar weer eens mn glas met drinken in de vuilnisbak gedonderd met de lege fles nog in mn hand .
Scheeld weer 2 mm...

aj aj aj doe ik oko vaker, zet ik mijn lege glas in de koelkast, en mijn fles met drinken bij de vaatwasser
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 21-7-2009 22:50 Print reply

Posts: 14514
of je aansteker in je bek duwen en met je duim op de peuk duwen

dat overkomt me btw enkel met meer dan 20 pils in de nek
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 21-7-2009 22:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
of je aansteker in je bek duwen en met je duim op de peuk duwen

dat overkomt me btw enkel met meer dan 20 pils in de nek

remleidinkje moest btw 85-90cm zijn
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
2SLOW4ME 21-7-2009 22:54 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

aj aj aj doe ik oko vaker, zet ik mijn lege glas in de koelkast, en mijn fles met drinken bij de vaatwasser


ja.. das nog niet zo erg, jij had je glas al leeg.. maar nu heb ik geen drinken meer .

Maar nu komt het verdomme nog niet overeen begint wel weer iets realistischer te worden..

uitlaatpoort: 195.58
Spoelpoort 123.86
Boostpoort 130.84

Met deck height van 0.5. (de stootrand komt neem ik aan van de zuigerveer, het stukje van de zuigerveer tot de top zijkant zuiger is 2mm..)

Bij lange na nog geen 170 uitlaat en 112 spoelpoort..
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Derbi-Olaf 21-7-2009 22:55 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


ja.. das nog niet zo erg, jij had je glas al leeg.. maar nu heb ik geen drinken meer .

Maar nu komt het verdomme nog niet overeen begint wel weer iets realistischer te worden..

uitlaatpoort: 195.58
Spoelpoort 123.86
Boostpoort 130.84

Met deck height van 0.5. (de stootrand komt neem ik aan van de zuigerveer, het stukje van de zuigerveer tot de top zijkant zuiger is 2mm..)

Bij lange na nog geen 170 uitlaat en 112 spoelpoort..

en heb je hem op 0mm ophogen gezet ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
2SLOW4ME 21-7-2009 22:56 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
of je aansteker in je bek duwen en met je duim op de peuk duwen

dat overkomt me btw enkel met meer dan 20 pils in de nek


ik heb het af en toe áls ik mezelf weer eens een beetje nicotine gun na een paar biertjes dat ik het fucking filter aansteek

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

en heb je hem op 0mm ophogen gezet ?




Ja meneer

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 21-7-2009 om 22:58 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 49 van 111
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 109, 110, 111Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved