Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
UserID |
|
Loginnaam |
Derbi-Olaf |
Volledige naam |
olaf keiren |
Afbeelding / foto |
Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster). |
Woonplaats |
maaseik  |
Telefoonnummer |
089 56---------- |
Leeftijd |
Niet ingevuld |
E-mail adres  |
oke_kei at hotmail dot com |
Messenger adres |
oke_kei at hotmail dot com |
Registratiedatum |
4-3-2007 |
Aantal posts |
14999  |
Profile hits |
132548 |
onze schakelvader
die in de hemel zijt
uw rubber word geheiligd
u rijk afgesteld
uw wil burne op aarde zoals in de hemel
geef ons dagelijks 2-takt
vergeef ons onze vastlopers
zoals wij ook andere vastlopers vergeven
en leid ons niet naar de scooters
maar verlos ons van de varionichten
in de naam van de schakel, het blok, de heilige tank amen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
@ mods,
klok moet een uurtje vooruit
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
ja?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
vanacht pas toch
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
ja joh, laatste zondag van maart `
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
oooh
*heeft net alle klokken hier op het bedrijf een uur vooruit gezet*
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Olaf, mijn 5000ste post voor jou, omdat je mijn favoriete limburger bent (samen met kenny hoor) die leuk dingen uitprobeerd.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-9-2009 om 12:18 uur.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Olaf bijdeze mijn 9000ste post. 
Omdat je een toffe Mb hebt.
en stiekem jij ook tof bent.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
hier mijn 2000e post
gewoon omdat het kan
en omdat je mb, mtx en husky snel en mooi zijn
|



Pagina 41 van 111
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Derbi-Olaf |
14-6-2009 19:02 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
jep,
afbeelding
timingen zijn:
uitlaat 184.5
spoelpoort linksachter 136
spoelpoort rechtsachter 131.5
spoelpoort linksvoor 130
spoelpoort rechtsvoor 128.5
booster 130
blowdown 24.2
welke idioot het heeft bedacht om elke spoelpoort een andere timing te geven weet ik ook niet, maar dit kan ook komen omdat de cilinder een keer uitgeboord is.
oeh  nice, en hoeveel Pk'tjes weet zo'n elsinore neer te zetten met die timingen ?
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-6-2009 om 19:03 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ikkejw |
14-6-2009 19:09 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
oeh nice, en hoeveel Pk'tjes weet zo'n elsinore neer te zetten met die timingen ?
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-6-2009 om 19:03 uur.
24pk fabrieksopgave
19.1pk op het achterwiel, getest door dit tijdschrift
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Derbi-Olaf |
14-6-2009 19:11 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
24pk fabrieksopgave
19.1pk op het achterwiel, getest door dit tijdschrift
Kijk eens aan  en dat uiteraard met lekker veel koppel 
Ben eens een beetje aan het kijken wat toffe timingen zouden zijn met 125cc
spoeltiming ga ik iig op 130 houden denkz
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
14-6-2009 19:12 |
 Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
14-6-2009 19:16 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
jij wist toch een bedrijf waar je straalcabines af kon huren hier in de buurt ofniet?
in kinrooi was dat ja, heb helaas nog niet aan de man gevraagd waar precies  eens ff zelf searchen, momentje
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ikkejw |
14-6-2009 19:17 |
 Posts: 9886 |
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Derbi-Olaf |
14-6-2009 19:18 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
timing rond de 130 is wel fijn ja
blowdown niet al te hoog maken. je krijgt er wel mooie testbankresultaten mee, maar rijdt voor geen meter. of je moet een powervalve weten te fiksen.
nja, powervalve heb ik serieus over gedacht, maar AC+powervalve leek me geen goede combo 
en@ joël: vind hem zo 1-2-3 niet 
Toch maar aan denken om het nog eens te vragen
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-6-2009 om 19:19 uur.
En voor de timingen had ik ong 130-190 in gedachte, dat moet wel leuk rijden denk ik? Icm 6bak.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-6-2009 om 19:20 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ikkejw |
14-6-2009 19:27 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
nja, powervalve heb ik serieus over gedacht, maar AC+powervalve leek me geen goede combo 
en@ joël: vind hem zo 1-2-3 niet 
Toch maar aan denken om het nog eens te vragen 
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-6-2009 om 19:19 uur.
een 'powervalve' kan ook een aparte resonantiekamer zijn in de uitlaat, net als een powerbox. het hoeft niet een schuif te zijn die je uitlaattiming verandert (al is dat wel beter)
nieuwere brommers hebben vaak ook zo'n resonantiepijpje aan de uitlaat hangen. die zorgen voor meer koppel onderin, ten koste van het koppel in hoge toeren. als je er een klep op maakt die sluit bij een bepaald toerental, hou je dus koppel bovenin, en je krijgt onderin ook nog een extra koppelboost
edit: 130-190 is wel vrij extreem, ik zou eerst maar eens een blowdown van ongeveer 26 graden aanhouden, zeker zonder powervalve.
zo'n elsinore heeft ook niet heel spannende timingen, maar de powerband klapt er wel SNOEIhard in door de ontbrekende powervalve.
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 14-6-2009 om 19:29 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Derbi-Olaf |
14-6-2009 21:29 |
 Posts: 14999 |
Hmzz, dan begin ik denk ik gewoon met 130-185, is zeker reëel, en de uitlaatpoort kan je nog altijd omhoog halen als het moet 
Zou wel leuk zijn als ik dan aan de maten van een CR125r uitlaatje zou kunnen komen, dan kan ik a.d.h.v. die maten een onderlangs pijpje lassen.
Wat sowieso ook in de planning staat bij mij was de krukas opvullen met alumunium en afdraaien.(voor een betere carterdruk uiteraard)
Helaas heb ik daar niet veel extra info over, weet alleen dat het vroeger vaker werd gedaan.
Weet jij daar toevallig wat meer over ?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ikkejw |
14-6-2009 23:51 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Hmzz, dan begin ik denk ik gewoon met 130-185, is zeker reëel, en de uitlaatpoort kan je nog altijd omhoog halen als het moet
Zou wel leuk zijn als ik dan aan de maten van een CR125r uitlaatje zou kunnen komen, dan kan ik a.d.h.v. die maten een onderlangs pijpje lassen.
Wat sowieso ook in de planning staat bij mij was de krukas opvullen met alumunium en afdraaien.(voor een betere carterdruk uiteraard)
Helaas heb ik daar niet veel extra info over, weet alleen dat het vroeger vaker werd gedaan.
Weet jij daar toevallig wat meer over ?
hmm nee daar heb ik ook niet veel informatie over, ik weet wel dat ze daar in de jaren 50 ofzo mee gestopt zijn, omdat een goeie expansieuitlaat hetzelfde effect had.
en een expansieuitlaat + hoge carterdruk zorgt voor onnodig veel benzine in de uitlaat, omdat het aangezogen wordt door de uitlaat, en ook nog eens met kracht uit het carter geperst wordt.
net als met een turbo op een 2takt, het kan zeker helpen kwa vermogensopbrengst, maar je rendement zinkt als een baksteen.
je zou eigenlijk hoge carterdruk moeten realiseren, en dan een expansieuitlaat berekenen die zo goed als alle benzine terugstuwt in de cilinder. maar daar heb je waarschijnlijk nooit genoeg tegendruk voor.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Derbi-Olaf |
15-6-2009 14:33 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
hmm nee daar heb ik ook niet veel informatie over, ik weet wel dat ze daar in de jaren 50 ofzo mee gestopt zijn, omdat een goeie expansieuitlaat hetzelfde effect had.
en een expansieuitlaat + hoge carterdruk zorgt voor onnodig veel benzine in de uitlaat, omdat het aangezogen wordt door de uitlaat, en ook nog eens met kracht uit het carter geperst wordt.
net als met een turbo op een 2takt, het kan zeker helpen kwa vermogensopbrengst, maar je rendement zinkt als een baksteen.
je zou eigenlijk hoge carterdruk moeten realiseren, en dan een expansieuitlaat berekenen die zo goed als alle benzine terugstuwt in de cilinder. maar daar heb je waarschijnlijk nooit genoeg tegendruk voor.
Hmzzz. nja, in vergelijking met moderne brommers is de carterdruk bij honda's sowieso gewoon laag. Iets eraan doen zal in mijn ogen wel effect hebben, helemaal met een tof pijpje.
Modernere crossers hebben ook een aardig hoge carterdruk, dus zeker te realiseren denkz
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Royal Club |
16-6-2009 13:18 |
 Posts: 60390 |
jaa, geen idee
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi-Olaf |
16-6-2009 13:21 |
|
Royal Club |
16-6-2009 13:24 |
 Posts: 60390 |
simpel. tzr. mijne.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi-Olaf |
16-6-2009 13:26 |
|
jan-dx11 |
16-6-2009 20:53 |
 Posts: 4931 |
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
kenny77 |
19-6-2009 20:12 |
 Posts: 29286 |
Olaf hier de beloofde maten.
krukaswang diameter; 86.5 mm
krukas holte (36.5 + 16.5) : 54 mm hierbij zit de oude pakking nog op het carter, dus die is hierbij mee gemeten.
Maar er is geen plek meer om de krukas holte diameter te vergroten, aangezien er op sommige plaatsen nog iets minder als 2mm vlees is voor de pakking.
En man wat heb ik zin om de mb nu ook te gaan opknappen, nu ik de 125cc cilinder weer eens in mijn handen heb gehad.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
19-6-2009 20:15 |
 Posts: 14514 |
krukas van wat wil je erin dan?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
20-6-2009 8:14 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
krukas van wat wil je erin dan?
Gewoon eens om te kijken, als ik ooit wat tegenkom
voorlopig rijd het zo wel tof
Nu ben ik een 125cc cilindertje aan het zoeken om naar mijn zin te maken
Nja, doen, het rijd gewoon tof, veel cc's :P
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 20-6-2009 om 8:15 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Toon |
21-6-2009 17:42 |
 Posts: 1679 |
Nog sneller  ^^ echt een vet ding
|
|
|
|
Joel_koningslust |
21-6-2009 20:18 |
 Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
21-6-2009 20:22 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
een yz125 krukas kan als je er aan elke kant 0.5mm vanaf draait zo in.
en welke slag heb ik dan ?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
21-6-2009 20:24 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
en welke slag heb ik dan ?
uumh. niet veel meer als een gewone mt8 krukas geloof ik. maar wel veel meer carterdruk
ik geloof 124.6cc met een 56mm boring
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
21-6-2009 20:28 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
uumh. niet veel meer als een gewone mt8 krukas geloof ik. maar wel veel meer carterdruk
ik geloof 124.6cc met een 56mm boring
Hmzzz, ik ga me denk ik eens wat verdiepen in klempassingen e.d.
Op school heb ik nl. verschillende CNCmachines ter beschikking, dus als we toch bezig zouden gaan
Ik had trouwens voor dat stralen nog gevraagd, de naam was "katten-nogiets" en het lag in peer of in bree
Nja, ben de helft alweer vergeten dus
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 21-6-2009 om 20:30 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Derbi-Olaf |
21-6-2009 20:33 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 41 van 111
|
|