Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Derbi-Olaf

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
13836
Loginnaam Derbi-Olaf
Volledige naam olaf keiren
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats maaseik  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  22 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Honda CRF 450F Nee Nee
Motor Husqvarna WR360 Ja Nee
Auto Triumph Spitfire Ja Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Auto Triumph Herald Ja Ja
Auto Austin Mini Nee Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Motor BMW K1100RS Ja Ja
Motor Honda MBX 80 Nee Ja
Motor Zelfbouw Miniracer Ja Ja
Bromfiets Derbi GPR 50 Replica 1999 tot 2001 Ja Ja
Bromfiets Mobylette Kaptein Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Ja Nee
Bromfiets Honda MTX-ot Ja Ja
Motor Husqvarna WR360 Nee Ja
Auto Alfa Romeo 156 Nee Ja
Motor Triumph Daytona Ja Ja
Motor Yamaha YZF R6 Ja Nee
Bromfiets Mobylette AV50 Ja Nee

  Derbi-Olaf heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
fantic 303 type 2 restauratie 13-3-2007 20:39 85%
Derbi GPR - XEROXreplica 21-9-2008 9:14 25%
BMW 1502 M42 Turbo 24-12-2012 15:57 0%


Pagina 41 van 111
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 109, 110, 111Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 14-6-2009 19:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



jep,

afbeelding


timingen zijn:
uitlaat 184.5
spoelpoort linksachter 136
spoelpoort rechtsachter 131.5
spoelpoort linksvoor 130
spoelpoort rechtsvoor 128.5
booster 130
blowdown 24.2

welke idioot het heeft bedacht om elke spoelpoort een andere timing te geven weet ik ook niet, maar dit kan ook komen omdat de cilinder een keer uitgeboord is.

oeh nice, en hoeveel Pk'tjes weet zo'n elsinore neer te zetten met die timingen ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-6-2009 om 19:03 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ikkejw 14-6-2009 19:09 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

oeh nice, en hoeveel Pk'tjes weet zo'n elsinore neer te zetten met die timingen ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-6-2009 om 19:03 uur.



24pk fabrieksopgave
19.1pk op het achterwiel, getest door dit tijdschrift
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 14-6-2009 19:11 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



24pk fabrieksopgave
19.1pk op het achterwiel, getest door dit tijdschrift

Kijk eens aan en dat uiteraard met lekker veel koppel
Ben eens een beetje aan het kijken wat toffe timingen zouden zijn met 125cc

spoeltiming ga ik iig op 130 houden denkz
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 14-6-2009 19:12 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Kijk eens aan en dat uiteraard met lekker veel koppel
Ben eens een beetje aan het kijken wat toffe timingen zouden zijn met 125cc

spoeltiming ga ik iig op 130 houden denkz



jij wist toch een bedrijf waar je straalcabines af kon huren hier in de buurt ofniet?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 14-6-2009 19:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



jij wist toch een bedrijf waar je straalcabines af kon huren hier in de buurt ofniet?

in kinrooi was dat ja, heb helaas nog niet aan de man gevraagd waar precies eens ff zelf searchen, momentje
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ikkejw 14-6-2009 19:17 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Kijk eens aan en dat uiteraard met lekker veel koppel
Ben eens een beetje aan het kijken wat toffe timingen zouden zijn met 125cc

spoeltiming ga ik iig op 130 houden denkz


timing rond de 130 is wel fijn ja

blowdown niet al te hoog maken. je krijgt er wel mooie testbankresultaten mee, maar rijdt voor geen meter. of je moet een powervalve weten te fiksen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 14-6-2009 19:18 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


timing rond de 130 is wel fijn ja

blowdown niet al te hoog maken. je krijgt er wel mooie testbankresultaten mee, maar rijdt voor geen meter. of je moet een powervalve weten te fiksen.

nja, powervalve heb ik serieus over gedacht, maar AC+powervalve leek me geen goede combo
en@ joël: vind hem zo 1-2-3 niet
Toch maar aan denken om het nog eens te vragen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-6-2009 om 19:19 uur.


En voor de timingen had ik ong 130-190 in gedachte, dat moet wel leuk rijden denk ik? Icm 6bak.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-6-2009 om 19:20 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ikkejw 14-6-2009 19:27 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja, powervalve heb ik serieus over gedacht, maar AC+powervalve leek me geen goede combo
en@ joël: vind hem zo 1-2-3 niet
Toch maar aan denken om het nog eens te vragen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-6-2009 om 19:19 uur.



een 'powervalve' kan ook een aparte resonantiekamer zijn in de uitlaat, net als een powerbox. het hoeft niet een schuif te zijn die je uitlaattiming verandert (al is dat wel beter)

nieuwere brommers hebben vaak ook zo'n resonantiepijpje aan de uitlaat hangen. die zorgen voor meer koppel onderin, ten koste van het koppel in hoge toeren. als je er een klep op maakt die sluit bij een bepaald toerental, hou je dus koppel bovenin, en je krijgt onderin ook nog een extra koppelboost

edit: 130-190 is wel vrij extreem, ik zou eerst maar eens een blowdown van ongeveer 26 graden aanhouden, zeker zonder powervalve.

zo'n elsinore heeft ook niet heel spannende timingen, maar de powerband klapt er wel SNOEIhard in door de ontbrekende powervalve.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 14-6-2009 om 19:29 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 14-6-2009 21:29 Print reply

Posts: 14999
Hmzz, dan begin ik denk ik gewoon met 130-185, is zeker reëel, en de uitlaatpoort kan je nog altijd omhoog halen als het moet
Zou wel leuk zijn als ik dan aan de maten van een CR125r uitlaatje zou kunnen komen, dan kan ik a.d.h.v. die maten een onderlangs pijpje lassen.


Wat sowieso ook in de planning staat bij mij was de krukas opvullen met alumunium en afdraaien.(voor een betere carterdruk uiteraard)
Helaas heb ik daar niet veel extra info over, weet alleen dat het vroeger vaker werd gedaan.

Weet jij daar toevallig wat meer over ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ikkejw 14-6-2009 23:51 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Hmzz, dan begin ik denk ik gewoon met 130-185, is zeker reëel, en de uitlaatpoort kan je nog altijd omhoog halen als het moet
Zou wel leuk zijn als ik dan aan de maten van een CR125r uitlaatje zou kunnen komen, dan kan ik a.d.h.v. die maten een onderlangs pijpje lassen.


Wat sowieso ook in de planning staat bij mij was de krukas opvullen met alumunium en afdraaien.(voor een betere carterdruk uiteraard)
Helaas heb ik daar niet veel extra info over, weet alleen dat het vroeger vaker werd gedaan.

Weet jij daar toevallig wat meer over ?



hmm nee daar heb ik ook niet veel informatie over, ik weet wel dat ze daar in de jaren 50 ofzo mee gestopt zijn, omdat een goeie expansieuitlaat hetzelfde effect had.

en een expansieuitlaat + hoge carterdruk zorgt voor onnodig veel benzine in de uitlaat, omdat het aangezogen wordt door de uitlaat, en ook nog eens met kracht uit het carter geperst wordt.

net als met een turbo op een 2takt, het kan zeker helpen kwa vermogensopbrengst, maar je rendement zinkt als een baksteen.

je zou eigenlijk hoge carterdruk moeten realiseren, en dan een expansieuitlaat berekenen die zo goed als alle benzine terugstuwt in de cilinder. maar daar heb je waarschijnlijk nooit genoeg tegendruk voor.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 15-6-2009 14:33 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



hmm nee daar heb ik ook niet veel informatie over, ik weet wel dat ze daar in de jaren 50 ofzo mee gestopt zijn, omdat een goeie expansieuitlaat hetzelfde effect had.

en een expansieuitlaat + hoge carterdruk zorgt voor onnodig veel benzine in de uitlaat, omdat het aangezogen wordt door de uitlaat, en ook nog eens met kracht uit het carter geperst wordt.

net als met een turbo op een 2takt, het kan zeker helpen kwa vermogensopbrengst, maar je rendement zinkt als een baksteen.

je zou eigenlijk hoge carterdruk moeten realiseren, en dan een expansieuitlaat berekenen die zo goed als alle benzine terugstuwt in de cilinder. maar daar heb je waarschijnlijk nooit genoeg tegendruk voor.

Hmzzz. nja, in vergelijking met moderne brommers is de carterdruk bij honda's sowieso gewoon laag. Iets eraan doen zal in mijn ogen wel effect hebben, helemaal met een tof pijpje.
Modernere crossers hebben ook een aardig hoge carterdruk, dus zeker te realiseren denkz
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 16-6-2009 13:18 Print reply

Posts: 60390
jaa, geen idee
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 16-6-2009 13:21 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
jaa, geen idee

kan je geen 2e blokje regelen voor je TZR? gewoon met een simpel set-upje o.i.d.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 16-6-2009 13:24 Print reply

Posts: 60390
simpel. tzr. mijne.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 16-6-2009 13:26 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
simpel. tzr. mijne.

Dacht al dat je dat niet zag zitten


typisch
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 16-6-2009 20:53 Print reply

Posts: 4931


 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
kenny77 19-6-2009 20:12 Print reply

Posts: 29286
Olaf hier de beloofde maten.

krukaswang diameter; 86.5 mm
krukas holte (36.5 + 16.5) : 54 mm hierbij zit de oude pakking nog op het carter, dus die is hierbij mee gemeten.

Maar er is geen plek meer om de krukas holte diameter te vergroten, aangezien er op sommige plaatsen nog iets minder als 2mm vlees is voor de pakking.

En man wat heb ik zin om de mb nu ook te gaan opknappen, nu ik de 125cc cilinder weer eens in mijn handen heb gehad.
 
Joel_koningslust 19-6-2009 20:15 Print reply

Posts: 14514
krukas van wat wil je erin dan?

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 20-6-2009 8:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
krukas van wat wil je erin dan?


Gewoon eens om te kijken, als ik ooit wat tegenkom

voorlopig rijd het zo wel tof
Nu ben ik een 125cc cilindertje aan het zoeken om naar mijn zin te maken

Nja, doen, het rijd gewoon tof, veel cc's :P

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 20-6-2009 om 8:15 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Toon 21-6-2009 17:42 Print reply

Posts: 1679
Nog sneller ^^ echt een vet ding
 
Joel_koningslust 21-6-2009 20:18 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Gewoon eens om te kijken, als ik ooit wat tegenkom

voorlopig rijd het zo wel tof
Nu ben ik een 125cc cilindertje aan het zoeken om naar mijn zin te maken

Nja, doen, het rijd gewoon tof, veel cc's :P

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 20-6-2009 om 8:15 uur.



een yz125 krukas kan als je er aan elke kant 0.5mm vanaf draait zo in.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 21-6-2009 20:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



een yz125 krukas kan als je er aan elke kant 0.5mm vanaf draait zo in.

en welke slag heb ik dan ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 21-6-2009 20:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

en welke slag heb ik dan ?



uumh. niet veel meer als een gewone mt8 krukas geloof ik. maar wel veel meer carterdruk

ik geloof 124.6cc met een 56mm boring
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 21-6-2009 20:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



uumh. niet veel meer als een gewone mt8 krukas geloof ik. maar wel veel meer carterdruk

ik geloof 124.6cc met een 56mm boring

Hmzzz, ik ga me denk ik eens wat verdiepen in klempassingen e.d.
Op school heb ik nl. verschillende CNCmachines ter beschikking, dus als we toch bezig zouden gaan

Ik had trouwens voor dat stralen nog gevraagd, de naam was "katten-nogiets" en het lag in peer of in bree

Nja, ben de helft alweer vergeten dus

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 21-6-2009 om 20:30 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 21-6-2009 20:33 Print reply

Posts: 14999
Heeft een SOHC in z'n broek!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 41 van 111
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 109, 110, 111Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved