Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Niek de Wildt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 102 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
13667
Loginnaam Niek de Wildt
Volledige naam
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Niet ingevuld
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  10 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Honda MTX-sh Nee Ja
Bromfiets Derbi GPR 50 Replica 1999 tot 2001 Nee Ja
Bromfiets Puch Z-one Ja Ja
Bromfiets Tomos A35 Nee Ja
Bromfiets Derbi GPR Replica racing 2003 Nee Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Bromfiets Honda SS50 Nee Ja
Bromfiets Montesa Cappra Nee Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Motor Honda CBR900RR Ja Nee

  Niek de Wildt heeft 1 project toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
110cc Honda SchoolSprinter 6-11-2007 3:04 85%


Pagina 46 van 46
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 44, 45, 46Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 24-12-2011 11:25 Print reply

Posts: 29285
Netjes!
Ziet er tof uit.
RD kopje is ook leuk.
 
Niek de Wildt 24-12-2011 12:09 Print reply

Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Netjes!
Ziet er tof uit.
RD kopje is ook leuk.


kut kenny, door jou post zitten we nu op de verkeerde pagina

opgelost:

oke, voorproefje:



Uitgangsmateriaal: Ampco, koper/aluminium heeft zeer goede hittegeleidende eigenschappen, bijna zo goed als goud, maar daarr is de prijs dan ook naar.


Eerst een teststukje uit hoogwaardig aluminium


Ik frees hem in 2 opspanningen om zo min mogelijk afval materiaal te hebben, de verbrandingsruimte wordt er later CNC in gedraaid.


Alles zelf berekend/ontworpen en vervolgens geprogrammeerd in Heidenhain 2,5D






Ik heb wat extra lengte op de bougieschacht gelaten en wat extra lengte en diameter op het uitstekende gedeelte van de verbrandingsruimte, zodat ik later nog een andere verbrandingsruimte in past voor iemand, welke men er dan meteen op de gewenste uitsteek lengte in kan draaien en alleen dan de bougieschacht nog even moet vlakken op de juiste lengte.



Paar filmpjes:
http://s421.photobuc...1-12-21-12-52-23.mp4

http://s421.photobuc...1-12-21-13-22-37.mp4


Nog geen tijd gehad om hem ook uit Ampco te maken, maar de machine staat nog ingesteld, dus dat doen we meteen in het nieuwe jaar.
De kop uit Ampco wordt voor een complete opmaat cilinderkit gebasseerd op een Hebo Manston, de cilinder is namelijk gekotterd, en komen andere timingen en poorthoeken in, vervolgens een dikkere cilinderwand en een gesmede zuiger waar deze cilinderkop op is berekend
Meer info hierover kun je hier vinden:
http://www.brommerforum.nl/user/13667/40
http://www.brommerforum.nl/user/13667/41
http://www.brommerforum.nl/user/13667/43


Helaas ben ik een hoop goede foto's kwijt omdat mijn telefoon ze niet goed opslaat op mijn geheugenkaartje, dan worden de foto's of gedeeltelijk zwart of letterlijk door in delen gesplitst die door elkaar gehusselt liggen :s Iemand een oplossing? Samsung Galaxy S met 8GB kaartje voorbeeldje van het probleem:





Ik heb ook nog andere klusjes lopen zoals een los verbrandingsruimtetje voor een RD50 kopje.
Eerst was het idee om de originele verbrandinsruimte uit te draaien naar een nieuwe ruimte, echter werd hij dan te diep en bleven er nog maar een paar gangen bougiedraad over in de schacht, wat ik te weinig vond, dus kopje uitgefreesd om vervolgens een nieuw binnenkopje conventioneel te draaien.






filmpje:
http://s421.photobuc...1-12-15-18-06-06.mp4


Verder nog een hoop saaie klusjes gedaan als busjes draaien en flensjes maken etc.
Ook ben ik nog bezig een Turbo aan te passen voor een grotere rotor

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 24-12-2011 om 12:24 uur.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
Leen 24-12-2011 18:20 Print reply

Posts: 26874
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


kut kenny, door jou post zitten we nu op de verkeerde pagina

opgelost:

oke, voorproefje:

afbeelding

Uitgangsmateriaal: Ampco, koper/aluminium heeft zeer goede hittegeleidende eigenschappen, bijna zo goed als goud, maar daarr is de prijs dan ook naar.
afbeelding

Eerst een teststukje uit hoogwaardig aluminium
afbeelding

Ik frees hem in 2 opspanningen om zo min mogelijk afval materiaal te hebben, de verbrandingsruimte wordt er later CNC in gedraaid.
afbeelding

Alles zelf berekend/ontworpen en vervolgens geprogrammeerd in Heidenhain 2,5D
afbeelding

afbeelding

afbeelding

Ik heb wat extra lengte op de bougieschacht gelaten en wat extra lengte en diameter op het uitstekende gedeelte van de verbrandingsruimte, zodat ik later nog een andere verbrandingsruimte in past voor iemand, welke men er dan meteen op de gewenste uitsteek lengte in kan draaien en alleen dan de bougieschacht nog even moet vlakken op de juiste lengte.
afbeelding


Paar filmpjes:
http://s421.photobuc...1-12-21-12-52-23.mp4

http://s421.photobuc...1-12-21-13-22-37.mp4


Nog geen tijd gehad om hem ook uit Ampco te maken, maar de machine staat nog ingesteld, dus dat doen we meteen in het nieuwe jaar.
De kop uit Ampco wordt voor een complete opmaat cilinderkit gebasseerd op een Hebo Manston, de cilinder is namelijk gekotterd, en komen andere timingen en poorthoeken in, vervolgens een dikkere cilinderwand en een gesmede zuiger waar deze cilinderkop op is berekend
Meer info hierover kun je hier vinden:
http://www.brommerforum.nl/user/13667/40
http://www.brommerforum.nl/user/13667/41
http://www.brommerforum.nl/user/13667/43


Helaas ben ik een hoop goede foto's kwijt omdat mijn telefoon ze niet goed opslaat op mijn geheugenkaartje, dan worden de foto's of gedeeltelijk zwart of letterlijk door in delen gesplitst die door elkaar gehusselt liggen :s Iemand een oplossing? Samsung Galaxy S met 8GB kaartje voorbeeldje van het probleem:

afbeelding



Ik heb ook nog andere klusjes lopen zoals een los verbrandingsruimtetje voor een RD50 kopje.
Eerst was het idee om de originele verbrandinsruimte uit te draaien naar een nieuwe ruimte, echter werd hij dan te diep en bleven er nog maar een paar gangen bougiedraad over in de schacht, wat ik te weinig vond, dus kopje uitgefreesd om vervolgens een nieuw binnenkopje conventioneel te draaien.

afbeelding

afbeelding


filmpje:
http://s421.photobuc...1-12-15-18-06-06.mp4


Verder nog een hoop saaie klusjes gedaan als busjes draaien en flensjes maken etc.
Ook ben ik nog bezig een Turbo aan te passen voor een grotere rotor

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 24-12-2011 om 12:24 uur.


rotor? turbine of compressorwiel heet zoiets.

en zo moeilijk is dat niet, ff in de draaibank en klaar ben je.
jammer alleen dat het oppervlak van je intrede kanaal niet groter word, dus schiet je er nog geen zak mee op.


Dit bericht is gewijzigd door Leen op 24-12-2011 om 18:30 uur.
 
Niek de Wildt 24-12-2011 19:03 Print reply

Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]


rotor? turbine of compressorwiel heet zoiets.

en zo moeilijk is dat niet, ff in de draaibank en klaar ben je.
jammer alleen dat het oppervlak van je intrede kanaal niet groter word, dus schiet je er nog geen zak mee op.


Dit bericht is gewijzigd door Leen op 24-12-2011 om 18:30 uur.


Klopt ik kwam even niet op het woord, wat betreft de inlaat heb je gelijk, echter is dat niet mijn pakkie aan, ik doe in dit geval gewoon wat mij gevraagd is.
Het moet overigens wel CNC gedraaid worden aangezien er oa een radius in zit die je op de conventionele bank niet echt voor elkaar krijgt.
De moeilijkheid zit hem ook niet in het draaien of programmeren van de bank, maar eerder in het bepalen van de maten die erin moeten komen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 24-12-2011 om 19:45 uur.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
Tobias Verhoef 25-12-2011 21:12 Print reply

Posts: 1832
Loop je nou stage bij AM Gereedschapmakerij in nederhorst den berg?

Die 3 klauw valt wel heel erg op, hoe die zelfgemaakte klemstukken zijn gemaakt.
De deuken van de beschermkap achter het bed.
De kale plekken verf op het bed.
De rotzooi onder de werkbank.
En de o zo schone vloer.

Mmh is het wel gezond dat ik er nog zo veel van weet
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Niek de Wildt 25-12-2011 21:16 Print reply

Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Loop je nou stage bij AM Gereedschapmakerij in nederhorst den berg?

Die 3 klauw valt wel heel erg op, hoe die zelfgemaakte klemstukken zijn gemaakt.
De deuken van de beschermkap achter het bed.
De kale plekken verf op het bed.
De rotzooi onder de werkbank.
En de o zo schone vloer.

Mmh is het wel gezond dat ik er nog zo veel van weet


Dat klopt, das grappig, ik wist dat er een Tobias had stage gelopen, maar wist niet dat jij dat was, ik zal hem de groeten doen van je.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
Tobias Verhoef 25-12-2011 22:22 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Dat klopt, das grappig, ik wist dat er een Tobias had stage gelopen, maar wist niet dat jij dat was, ik zal hem de groeten doen van je.



Haha, werkt goof er ook nogsteeds?
Oke top
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Niek de Wildt 25-12-2011 22:38 Print reply

Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]



Haha, werkt goof er ook nogsteeds?
Oke top


Ja, ze zijn ook nog steeds verliefd.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
Tobias Verhoef 26-12-2011 10:19 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ja, ze zijn ook nog steeds verliefd.



Ah dat is schattig, moet je ook afentoe helpen en de groentetuin?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Niek de Wildt 26-12-2011 12:17 Print reply

Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]



Ah dat is schattig, moet je ook afentoe helpen en de groentetuin?


Hij heeft het geprobeerd, maar toen pakte ik zijn mes af.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
Niek de Wildt 25-1-2012 0:18 Print reply

Posts: 7168
Update:















Bougiegat werd nog afgewerkt hier hoor, dat Ampco is lastig te bewerken, vooral boren is ruk, als je een gaatje boort moet dat eigenlijk van 2 kanten en dan flink verzonken, want anders breekt de hele achterzijde van het gat eruit.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-1-2012 om 0:20 uur.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
kenny77 25-1-2012 0:34 Print reply

Posts: 29285
Tof!
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-1-2012 0:40 Print reply

Posts: 17908
welke legering van ampco heb je?
 
Kaalheid is nudisme op hoog niveau!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 25-1-2012 0:44 Print reply

Posts: 9841
kleine wereld is het he niek

 
Too cool for school!
Niek de Wildt 25-1-2012 0:54 Print reply

Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
welke legering van ampco heb je?


Ampcoloy 940


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
kleine wereld is het he niek



I second that, hoe ver weg ik op vakantie ook ga, ik kom altijd iemand tegen uit Weesp...

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-1-2012 om 1:05 uur.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
BenjaminDG 25-1-2012 22:49 Print reply

Posts: 4605
Ik wil ook zo'n machinerie tot mijn beschikking hebben
 
Vlaanderen vrij!
Niek de Wildt 25-1-2012 23:13 Print reply

Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik wil ook zo'n machinerie tot mijn beschikking hebben


Is ook niet voor niets hoor, ik help hier en op mijn oude stageplek vaak als het druk is in ruil voor het mogen gebruiken van de machines in het weekend etc.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
Niek de Wildt 26-1-2012 23:41 Print reply

Posts: 7168
Vandaag nog tot laat gebeund:

Verbrandinsruimte in kop geperst en tapeind gaten geboord.


Rara wat is het?


Voorproefje van 80cc honda sprinter kopje


Dempertje gemaakt
Eindstukken worden om de geperforeerde pijp heen geperst en dan in de buitenhuls geperst, geen gekloot met schroefdraad.
Dikwandige relatief lange aluminium buis gedraaid en juiste grote gaten geeft een zeer stil dempertje


Ook nog een ophangbeugel gewalst uit RVS.
Was nog erg lastig omdat de uiteinden niet in het midden bij elkaar mochten komen, zie foto

 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-1-2012 23:52 Print reply

Posts: 17908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ampcoloy 940


[...]


I second that, hoe ver weg ik op vakantie ook ga, ik kom altijd iemand tegen uit Weesp...

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-1-2012 om 1:05 uur.



en wat is de reden dat je die shit gebruikt?

ah, voor de warmte geleiding, jammer dat aluminium veel beter geleid dan ampcoloy 940

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 26-1-2012 om 23:56 uur.
 
Kaalheid is nudisme op hoog niveau!
Niek de Wildt 27-1-2012 0:19 Print reply

Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



en wat is de reden dat je die shit gebruikt?

ah, voor de warmte geleiding, jammer dat aluminium veel beter geleid dan ampcoloy 940

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 26-1-2012 om 23:56 uur.


Nee, in een cilinderkop is warmtegeleiding niet de belangrijkste factor, de warmte komt immers bij een redelijk goede geleider hoe dan ook wel terecht waar hij moet wezen.
Als dat de belangrijkste factor was had ik wel koper genomen.
Qua warmtegeleiding is Ampcoloy940 met 208 W/m*K redelijk dicht bij aluminiuum met 237W/m*K, en dat terwijl Ampco een vele malen hoge dichtheid heeft.
Houd dat in het achterhoofd, en bekijk deze link eens en ga eens rekenen met diffusie vergelijkingen:
http://nl.wikipedia....o%C3%ABffici%C3%ABnt

Mooi voorbeeldje is spuitgiet matrijzen, die snel hun warmte kwijt moeten, daar vind je dit spul ook enorm vaak in terug, en nooit alumium (en dan heb ik het niet over slepende core matrijzen waarbij de glijeigenschappen natuurlijk de reden zijn dat ze geen aluminium kunnen gebruiken, maar gewoon een vrijliggende core matrijs)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-1-2012 om 0:23 uur.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-1-2012 0:28 Print reply

Posts: 17908
komt er dus op neer dat die zooi maatvaster is op temperatuur
 
Kaalheid is nudisme op hoog niveau!
Niek de Wildt 27-1-2012 0:45 Print reply

Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
komt er dus op neer dat die zooi maatvaster is op temperatuur


Ook, maar dat is absoluut niet waar ik op doelde, in de praktijk uiten de goede eigenschappen zich meer in de bestendigheid tegen detonaties en met toch een snelle warmte uiwisseling.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-9-2013 om 23:38 uur.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
Maup 27-1-2012 8:48 Print reply

Posts: 4353
Niek, hoe span jij normaal gesproken een cilinderkopje in? Gewoon een adaptertje gedraait met m14x1,25 die je in de drieklauw zet?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
BenjaminDG 27-1-2012 9:11 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Nee, in een cilinderkop is warmtegeleiding niet de belangrijkste factor, de warmte komt immers bij een redelijk goede geleider hoe dan ook wel terecht waar hij moet wezen.
Als dat de belangrijkste factor was had ik wel koper genomen.
Qua warmtegeleiding is Ampcoloy940 met 208 W/m*K redelijk dicht bij aluminiuum met 237W/m*K, en dat terwijl Ampco een vele malen hoge dichtheid heeft.
Houd dat in het achterhoofd, en bekijk deze link eens en ga eens rekenen met diffusie vergelijkingen:
http://nl.wikipedia....o%C3%ABffici%C3%ABnt

Mooi voorbeeldje is spuitgiet matrijzen, die snel hun warmte kwijt moeten, daar vind je dit spul ook enorm vaak in terug, en nooit alumium (en dan heb ik het niet over slepende core matrijzen waarbij de glijeigenschappen natuurlijk de reden zijn dat ze geen aluminium kunnen gebruiken, maar gewoon een vrijliggende core matrijs)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-1-2012 om 0:23 uur.


Aleen specifieke spuitgietmatrijzen dan?

Want bij ons op het werk is dat allemaal gehard staal, moest dat uit een legering van alu/koper gemaakt worden was de maatafwerking en passing direct naar de zak.

1 matrijs heeft bij ons een koperachtige punch (weet niet of het koper of koper/alu is). Kleur neigt nogal redelijk veel naar koper.

Voor de rest allemaal gehard of ongehard staal.

 
Vlaanderen vrij!
Niek de Wildt 27-1-2012 18:27 Print reply

Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
Niek, hoe span jij normaal gesproken een cilinderkopje in? Gewoon een adaptertje gedraait met m14x1,25 die je in de drieklauw zet?


Verschilt.
Inderdaad met een as met bougiedraad als het een licht kopje is zonder al te veel onbalans.
Of in een vierklauw als de onderzijde vlak is maar dus een rechthoekige vorm.
Soms in een drieklauw.
En als dat allemaal niet kan, dan op het de freesbank wel.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Aleen specifieke spuitgietmatrijzen dan?

Want bij ons op het werk is dat allemaal gehard staal, moest dat uit een legering van alu/koper gemaakt worden was de maatafwerking en passing direct naar de zak.

1 matrijs heeft bij ons een koperachtige punch (weet niet of het koper of koper/alu is). Kleur neigt nogal redelijk veel naar koper.

Voor de rest allemaal gehard of ongehard staal.



Uiteraard zijn de platen bijna altijd van staal, ik heb het over de productvorm stukje in de matrijs.
Kijk hier eens naar een mooi filmpje van gebruikte materialen in een matrijs, dan snap je wel welke onderdelen ik bedoel:
http://www.ampcometa...php?page=plasticmold

In dit filmpje gebruiken ze overigens wel overdreven veel Ampco spullen, zoals de geleide bussen, dus daar moet je niet op letten.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-9-2013 om 23:38 uur.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 46 van 46
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 44, 45, 46Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved