Royal Club |
13-1-2010 23:40 |
 Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
kenny77 |
13-1-2010 23:42 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
PetrolShack |
14-1-2010 7:44 |
|
BIET |
14-1-2010 7:47 |
 Posts: 22355 |
Dit is kapotte nieuwe rommel, niets voor jou dus Kenny
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
kenny77 |
14-1-2010 10:47 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
mtx-motard |
14-1-2010 12:15 |
|
kenny77 |
14-1-2010 15:06 |
 Posts: 29286 |
Woei heb weer eens de oude video banden van jubbega opgescharreld
Krijg al weer helemaal de kriebels.
klein stukje van mijn vader:
http://www.youtube.com/watch?v=c0L6TDr-bM0
is van 2004.
is geloof ik ook nog een band van 1998, Ik zal wel wat meer filmen en dan in een groot filmpje zetten.
Staat ook veel beeld materiaal van andere rijders tussen.
Staat ook nog op hoe ik eerst op mijn puch had gereden toen was die nog paars.
(was toen zo voor mijn zus gemaakt)
Met het "dikke" (kuch) 70cc blok, dat helemaal versleten was.
Edit: en Luc Foekema is ook zojuist mijn beeld voorbij gesjeest.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-1-2010 om 15:10 uur.
|
|
|
|
Leen |
14-1-2010 22:49 |
 Posts: 26877 |
|
|
|
|
Royal Club |
14-1-2010 22:50 |
 Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
kenny77 |
14-1-2010 22:51 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
http://i754.photobuc...x181/Kenny-77/rd.jpg
wtf, denk je nou dat je de nieuwe lude bent ofzo??
Nee , zoveel verstand van 2 takt als Lude heb ik niet.
Maar ik ben wel gek op yamaha RD's en 2 takt.
En toevallig staat dat mooi op dat plaatje.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-1-2010 om 22:51 uur.
|
|
|
|
Leen |
14-1-2010 22:52 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
zeur niet nert, hij is meer bezig met 2takt als jij
konthaar, daar heb ik het helemaal niet over.
je weet niet eens wie lude is, wist je het maar, dan kende je iemand met verstand van 2takten.
|
|
|
|
kpotmake |
14-1-2010 23:01 |
 Posts: 3065 |
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Royal Club |
14-1-2010 23:14 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
konthaar, daar heb ik het helemaal niet over.
je weet niet eens wie lude is, wist je het maar, dan kende je iemand met verstand van 2takten.
ik weet wie lude is dus stfu puistenkop
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
BIET |
15-1-2010 7:07 |
 Posts: 22355 |
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
kenny77 |
15-1-2010 11:24 |
 Posts: 29286 |
Hier is ook nog van Hulst (zeeland) 1999
http://www.youtube.com/watch?v=5g3lQHiRDVE
En hier is nog een ritje van mijn vaders eerste sprinter
http://www.youtube.com/watch?v=v9Didwbokgs
Ik had die van 2004 ook helemaal gefilmd, maar toen ik hem had geladen, had youtube hem ervan af geknikkerd omdat hij langer als 10min was. 
(duurde 25min ofzo)
2005 moeten we ook nog hebben, weet alleen niet waar.
Maar ik moet nog eens een omvormer kopen om de video om te zetten naar digitaal dan zal het wel een stuk beter zijn.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
15-1-2010 12:12 |
Posts: 1713 |
leuke fimpjes kenny.
maar je ziet wel vlink een verschil wat de prestaties zijn van die dingetjes van toen sommige komen niet eens vooruit.
maargoed dat kun je eigenlijk ook niet vergelijken.
maar die rd met die paarse velgen waar alles vanaf is gesloopt dat is nu toch jouw yamaha rdtje of zie ik dat verkeerd??
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
15-1-2010 12:17 |
 Posts: 29286 |
is ook al bijna 11 jaar geleden.
Nu kunnen we ook alles makkelijk opzoeken via internet, toen moest je nog alles zelf ondervinden.
Of je moest al weten dat er boeken over waren.
Is inderdaad mijn huidige rd, daar was die nog van mijn neef.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
15-1-2010 12:51 |
 Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Leen |
15-1-2010 12:52 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
ik weet wie lude is dus stfu puistenkop
hehe, pas jij maar op met je grote mond.
|
|
|
|
kenny77 |
15-1-2010 13:09 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
daar is het tenminste nog echt brommersprint ipv scootersprint
Precies, 2 scooters er tussen en voor de rest niks.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
15-1-2010 13:22 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Precies, 2 scooters er tussen en voor de rest niks.
leuk man... is dat je zus die op die ER mee rijdt?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
yamahadt1986 |
15-1-2010 13:23 |
Posts: 1713 |
kenny
ik heb eigenlijk een paar vraagjes:
ik ben nu dus met een 70cc crossblokje bezig zoals ik vertelde.
maar ik heb dus de polini cilinder al klaar er moet alleen een nieuwe zuiger in.
maar ik ben ook vanplan om de Zeta Italy weer klaar te gaan maken.
jij vertelde me toen eens dat jij die ook hebt maar dan de autisa versie maar opzich schijnen die identiek te zijn toch?
ik wil hem dus gaan tunen en ik weet niet of jij hier al een ervaring mee hebt gedaan.
of heb je de cilinder gewoon orgineel zo gelaten kwa poorten timing enz.
en heb jij ook gereden met die cilinder en wat was toen je setup enz.
en heb jij ook een keertje de zuiger verot gereden van die cilinder??
gr peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
yamahadt1986 |
15-1-2010 13:45 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Toen was mijn zus pas 11, in dat jaar.
Dus nee, was ook mijn vader, voordat mijn zus en ik mee deden , reed mijn vader in 2 klassen mee.
[...]
Ik heb de Zeta en de autisa, (eerst dacht ik dat de Zeta een fast arrow was, omdat die in een fast arrow doosje zat, maar dit was niet het geval)
Als je wilt kan ik wel poortmapjes en foto's maken uit verschillende hoeken. 
Zo uit het hoofd, zit het verschil ook aan de inlaat kant, de zeta heeft een U lopen langs het middelste inlaat poortje en de autisa heeft de U met een spijl'tje ertussen , dus zeg maar 2 L's.
Ik geloof ook dat er verschil in poort hoogtes zat, hoeveel weet ik niet dat moet ik eens nakijken. 
Ik heb de autisa toen erop gehad.
Op mijn rd met:
de autisa
originele aangepaste uitlaat
60cc kopje (met de juiste verbrandingskamer)
16mm carburateur
4 bak
twv weet ik niet meer.
Maar ik vond het toen niet super rijden, hij deed voor mijn gevoel boven in niet zo veel en onderin ook niet zoveel.
Dus had ik geloof ik weer de eurokit erop gelegd. 
Met de Zeta heb ik nooit gereden, die cilinder heb ik toen eens van een sloop DT afgehaald en daar was de zuiger van warm gelopen en miste een stuk zuigerveer.
En aangezien ik de autisa niet super vond en ik toen al de polini had, heb ik me geen moeite meer gedaan om daar een nieuwe zuiger voor te kopen. 
In de autisa zat trouwens ook geen originele zuiger, maar een andere en daarin waren zelf de gaten erin gemaakt die de originele autisa zuiger ook heeft. 
Ik heb toen de autisa niet aangepast.
oe bedankt voor de info bij mijn zeta heb ik inderdaan een U vorm inlaat vind ik zelf erg link maarja het gaat altijd goed.
ik heb zelf ook met mijn zeta gereden maar of je hem nou goed afstelt of niet hij liep gewoon wel hard bij mij dan alleen hij ging altijd stuk bij de zuigerveer en zuiger die verbrande altijd zo heel raar al 2 keer gehad.
ben wezen vragen en daarom jouw nu eigenlijk ook.
dus jij had ook een kappote zuiger die verbrand eruit kwam bij de zeta??
ik kreeg veel berichten van mensen dat die zuigers van zeta erg slechte kwaliteit toen waren voor de DTmx cilindertjes.
zou je voor mij een keertje de maten willen meten ofzo van de autisa mischien wordt ik daar nog iets weiser van.
ik ben vanplan om hem naar 70cc uit te laten honen en er dan een mallossi zuiger erin te doen die ik nog heb liggen dan denk ik namelijk dat de zuiger nu niet gaat verbranden enz.
gr peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
15-1-2010 14:01 |
 Posts: 29286 |
Ik heb me de zuiger er even bij gepakt. (staat op mijn slaapkamer.  )
Verbrand is die niet, maar hij is bij de uitlaatpoort warm gelopen en daar mist ook de zuigerveer.
Ik moet zo weg, maar ik zal vanavond even de cilinders erbij pakken en wat foto's maken en de maten meten.
Opboren naar 70cc is ook mooi inderdaad. 
En als de malossi zuiger kapot gaat, kan je ook nog altijd over stappen naar de polini zuiger, omdat die weer net 0.5mm groter is en dan kan je nog 2 overmaten pakken van de polini.
Komen de gaten in de zuiger van de malossi nog uit met het middelste poortje van de inlaat in de cilinder?
Ik kan me herinneren dat dat een blind poortje is en dat op die plek ook een gat in de zuiger zit.
Als die bij de malossi daar niet zit dan heeft het middelste poortje ook geen nut meer, dat zou jammer zijn.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
15-1-2010 14:17 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik heb me de zuiger er even bij gepakt. (staat op mijn slaapkamer. )
Verbrand is die niet, maar hij is bij de uitlaatpoort warm gelopen en daar mist ook de zuigerveer.
Ik moet zo weg, maar ik zal vanavond even de cilinders erbij pakken en wat foto's maken en de maten meten. 
Opboren naar 70cc is ook mooi inderdaad. 
En als de malossi zuiger kapot gaat, kan je ook nog altijd over stappen naar de polini zuiger, omdat die weer net 0.5mm groter is en dan kan je nog 2 overmaten pakken van de polini. 
Komen de gaten in de zuiger van de malossi nog uit met het middelste poortje van de inlaat in de cilinder?
Ik kan me herinneren dat dat een blind poortje is en dat op die plek ook een gat in de zuiger zit.
Als die bij de malossi daar niet zit dan heeft het middelste poortje ook geen nut meer, dat zou jammer zijn.
de mallossi zuiger heeft idd geen gaatje bovenin de zuiger zitten maar die mak ik er zelf nog in dus dat scheelt weer en daar is genoeg ruimte voor omdat die mallosi zuiger ook maar 1 zuigerveertje heeft. en in het nadeel van de polini zou dat dan dus niet kunnen.
maar de malossi zuiger heeft ook aan de zijkant extra gleuven boven de pistonpen dus dat helpt ook wat beter voor de rest is het een mooie prima zuiger denk ik zelf.
hij is trouwens van een honda mt als het goed is of mtx dat weet ik niet precies meer mar hij is iniedergeval van honda.
edit:
een paar foto's:
de rechter zuiger ga ik gebruiken.

de rechter.

dit is dus 1 van de zeta zuigertjes dit gebeurde dus iedere keer okal had ik hem goed afgestelt.
het viel me wel op dat het altijd bij de kant gebeurt waar de zuigerveer bijelkaar geknepen wordt en de meeste vrijving ontstaat.
dus slechte kwaliteit vind ik die zuigertjes.
heb ik met mahle zuigertje nog nooit gehad als de veer sluiting bij de uitlaatpoort zat enzo.
maarja dat is ook een beetje een stomme plek vind ik veel te warm enzo maarja heel veel hebben dat.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 15-1-2010 om 14:29 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|