honda fryslan |
9-12-2009 17:13 |
 Posts: 1914 |
dat is waar
nou succes er mee en zorgen dat je ook ff ruim onder de 8 gaat rijden!
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
honda fryslan |
9-12-2009 17:18 |
 Posts: 1914 |
het blok ligt momenteel weer op de werkbank en er komt weer een nieuwe uitlaat.. wat er verder definitief gaat veranderen is na het testen pas te zeggen..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
honda fryslan |
9-12-2009 17:25 |
 Posts: 1914 |
misschien dat fokko en ik in jubbega of damwoude een demo gaan rijden (als het van de organisatie mag)
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Derbi-Olaf |
9-12-2009 19:49 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Royal Club |
9-12-2009 19:50 |
 Posts: 60390 |
voor je veter diploma?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi-Olaf |
9-12-2009 19:51 |
|
bobdt50sm |
9-12-2009 19:52 |
 Posts: 348 |
|
|
Echte mannen geven gas bij een flitspaal! |
|
Derbi-Olaf |
9-12-2009 19:53 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobdt50sm
[...]
gefeliciteerd dan maar
Danku  Hehe, kan ik eindelijk zorgeloos in NL rijden.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
bobdt50sm |
9-12-2009 19:54 |
 Posts: 348 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Danku Hehe, kan ik eindelijk zorgeloos in NL rijden.
he jammer :P dan is de spanning van illegaal rijden weg :P
hahah nee hoowr beter zo haha!
|
|
Echte mannen geven gas bij een flitspaal! |
|
kenny77 |
9-12-2009 19:55 |
|
Derbi-Olaf |
9-12-2009 19:56 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
9-12-2009 19:57 |
 Posts: 29286 |
Zeker kom ik 20 december
Wil je er ook best voor betalen hoor, maakt me ook niet uit je hebt er immers moeite in gestoken.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
9-12-2009 19:59 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
9-12-2009 20:00 |
|
Joel_koningslust |
9-12-2009 20:02 |
 Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
9-12-2009 20:03 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
9-12-2009 20:04 |
 Posts: 29286 |
ach hebben we ook wat te doen.
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
14-12-2009 17:06 |
|
Derbi-Olaf |
14-12-2009 17:09 |
 Posts: 14999 |
DT125 ?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
14-12-2009 18:25 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]
je gaat toch niet zeggen dat dat het koppelings huis is he
jawel.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
DT125 ?
ja
Vanmorgen in Belgie opgehaald een dt125 blokje en dt175 cilinder.
Mooiste was nog toen ik daar aan kwam en we naar de garage van die man gingen om het blokje te pakken.
Stonden daar 2 NSR400's en een RD350ypvs voor mijn neus.
en nog een hoop andere toffe jaren 80 motoren , 4 takt's
Dat was wel leuk om naar te kijken
Cilinders dt175 vs dt125:
koppelings kap eraf gehaald en toen trof ik dit aan:
naja toen wilde ik weten hoe de rest van het blok eruit zag.
dat viel op een beetje roest reuze mee.
en in de kist ermee.
wilde eerst het 125 blok onder mijn dt50 hebben, maar dat vond mijn vader geen leuk plan.
Hij zegt waarom ga je niet met dat blokje experimenteren op de dt175, naja dat kan ook wel.
Ik heb toch nog een dt175 blok, en aangezien het onderblok van een dt125 en een dt175 het zelfde zijn, kan ik van 2 blokken 1 goed blok maken.
Ga ik de cilinder ook wat aanpassen.
Ik heb nog 2 cilinderkoppen voor de dt175, dan kan ook wel 1 worden aangepast.
leuk uitlaat'tje erop (of zelf maken), 32mm carburateur erop ipv de 24mm wat er nu op zit.
Dan wordt het vermogen al iets beter van het "motor'tje"
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
14-12-2009 19:01 |
Posts: 3376 |
waarom zit de bougie bij die 125/175 cilinder koppen niet in het midden ?
|
|
|
|
Niek de Wildt |
14-12-2009 19:02 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
waarom zit de bougie bij die 125/175 cilinder koppen niet in het midden ?
Ga maar eens wat theorie over de cilinderkop lezen, dan snap je het vanzelf.
|
|
|
|
bobdt50sm |
14-12-2009 19:03 |
 Posts: 348 |
die koppeling ziet er ook aardig mooi uit
|
|
Echte mannen geven gas bij een flitspaal! |
|
st.nyksterdriver |
14-12-2009 19:17 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Ga maar eens wat theorie over de cilinderkop lezen, dan snap je het vanzelf.
heb je misschien een link waar dat soort dingen staan.
op wikipedia staat niet veel
|
|
|
|
kenny77 |
14-12-2009 19:18 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Ga maar eens wat theorie over de cilinderkop lezen, dan snap je het vanzelf.
Zoals ik me het kan herinneren:
Dan blijft de zuiger koeler?
Omdat dan het ontbranden gebeurd achterin de cilinder waar het koeler is en zo kans op warm/vast lopers (aan de uitlaat kant zijde van de zuiger) wordt vermeden?
tenminste ik meen dat ik dat eens ergens heb gelezen
Niek nog een ander vraagje als ik dan de cilinderkop wil aanpassen is het dan wel mogelijk om een normale hedendaagse cilinderkopvorm met de bougie in het midden te maken?
is namelijk wat makkelijker te draaien.
Of is dat om voorgaande reden af te raden?
|
|
|
|