Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van kenny77

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 799 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
11550
Loginnaam kenny77
Volledige naam kenny
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Niet ingevuld
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  23 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT175 Ja Ja
Bromfiets Yamaha RD50 Ja Ja
Bromfiets Honda MT Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Overig Zelfbouw Kart Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Honda CR80 Ja Ja
Bromfiets Honda NSR-I Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Motor Honda CB400F Ja Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Italjet SuperSport Ja Ja
Motor Aprilia RX Ja Ja
Bromfiets Suzuki RM80 Nee Ja
Bromfiets Zelfbouw Overig Ja Ja
Bromfiets Cagiva Mito Ja Ja
Bromfiets Yamaha XJ600 Ja Ja

  kenny77 heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
NSR90 twin 20-7-2010 23:50 0%
DT->cr50sm 31-12-2010 15:39 0%
YZ465 enduro 18-1-2011 18:34 0%


Pagina 64 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 8-12-2009 14:35 Print reply

Posts: 29286
dt80mx blokje:

93cc malossi (snelle type)
24mm carburateur
aangepast 20mm spruitstuk
aangepast membraam
aangepaste carters (worden nog niet echt benut doordat ik nog een originele pakking erop heb zitten)
dtr ontsteking
5 plaats koppeling
originele dt50/80 uitlaat
origineel dt80 kopje.

tussen de 90km/h en de 100 km/h ergens
 
Uijldert 8-12-2009 15:12 Print reply

Posts: 294
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dt80mx blokje:

93cc malossi (snelle type)
24mm carburateur
aangepast 20mm spruitstuk
aangepast membraam
aangepaste carters (worden nog niet echt benut doordat ik nog een originele pakking erop heb zitten)
dtr ontsteking
5 plaats koppeling
originele dt50/80 uitlaat
origineel dt80 kopje.

tussen de 90km/h en de 100 km/h ergens

Er moet toch wel meer uit te persen zijn dan 100km per uur? Of staat die van jou erg licht vertand?
 
Derbi-Olaf 8-12-2009 15:40 Print reply

Posts: 14999
8.6pk doen nieuwe standaard ontgrensde brommers tegenwoordig ook ongeveer
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 8-12-2009 15:40 Print reply

Posts: 29286
nope nog iets te zwaar zelfs

ik zei toch niet te veel van verwachten
rijd wel beter en trekt een stukje sneller als een 50 blokje met 70cc.
Maar hard gaat het nog niet
ik ga een andere uitlaat erop leggen en kijk dan eens waar ik dan uitkom.
 
Derbi-Olaf 8-12-2009 15:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
nope nog iets te zwaar zelfs

ik zei toch niet te veel van verwachten
rijd wel beter en trekt een stukje sneller als een 50 blokje met 70cc.
Maar hard gaat het nog niet
ik ga een andere uitlaat erop leggen en kijk dan eens waar ik dan uitkom.

Heb je al eens wat timingen van die cilinder berekend? :P ben ik wel benieuwd naar
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 8-12-2009 15:43 Print reply

Posts: 29286
allebij, autisa kwam een belachelijk hoge blowdown uit.
en malossi stond lager, hoeveel weet ik niet meer uit mijn hoofd dat moet ik even opzoeken.
 
Uijldert 8-12-2009 15:45 Print reply

Posts: 294
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
nope nog iets te zwaar zelfs

ik zei toch niet te veel van verwachten
rijd wel beter en trekt een stukje sneller als een 50 blokje met 70cc.
Maar hard gaat het nog niet
ik ga een andere uitlaat erop leggen en kijk dan eens waar ik dan uitkom.

Ja daar doe ik het ook voor, lekker snel optrekken, veel kracht onderin, dan hoef ik hem niet zo door te janken in toeren als ik even snel iets wil inhalen ofzo.
Heb je toevallig ervaring met race klepjes, maakt dat nog een verschil?
 
kenny77 8-12-2009 16:00 Print reply

Posts: 29286
ik heb 2 gaten erbij gemaakt dat scheelde wel. (icm een 20mm)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
oke , dan ben ik eens benieuwd.
ik zou wel de cilinder en zuiger nog even nakijken op eventuele bramen.

20mm is ook prima, mebraam is heel eenvoudig wat je moet aanpassen.
Maar scheelde op mijn 94cc blok aanzienlijk !

ik heb eerst afgetekend hoe groot en waar de kanalen moesten komen.
En dan in het midden van elk vierkantje een gat geboord zodat ik met een kleine vierkante vijl aan de slag kon.

en toen de gaten in de gewenste vorm en grote gemaakt.
daarna 2 kleine gaatje geboord en schroefdraad in getapt voor bevestiging van de 2 platen.
na de boutjes voor de klepen gemonteerd te hebben , moest ik deze wel wat afvijlen anders paste het membraam niet meer.

Ik heb trouwens carbonnen membraam kleppen gebruikt van een honda nsr, aangezien ik deze nog had.

Hij kreeg bij mijn blokje toen meer trekkracht, maakte meer toeren en liep mooie stationair en de gasreactie verbeterde

ik heb hem toen zo gemaakt:



naderhand nog wat aangepast om alles nog wat vloeiender te laten lopen.
als je er meer foto's van wilt dan zeg je het maar dan ga ik die even zoeken en laden.

Ow ik neem waarschijnlijk mijn dt mee naar de gooi meeting, is misschien ook wel leuk hebben we er 2 daar.



 
Uijldert 8-12-2009 16:11 Print reply

Posts: 294
ok, en maakt het dan nog uit hoe groot ik die twee extra gaten in het membraan maak?
En eigenlijk kan ik dus beter een malossi er op gooien? Dan heb ik wel een lagere top toch?


 
kenny77 8-12-2009 16:14 Print reply

Posts: 29286
gewoon kijken hoe die gaten het beste uitkomen.
maar hoezo een lagere top?
 
Uijldert 8-12-2009 16:17 Print reply

Posts: 294
Je zegt net dat malossie een lagere blowdown heeft dande autisa. Dit betekent toch dat de malossie sneller onderin is maar dat de autisa een hogere top heeft? (heb ook pas net gelezen wat blowdown inhoudt:P )
 
kenny77 8-12-2009 16:32 Print reply

Posts: 29286
met standaard uit laat is de malossi zowel bovenin al onderin sterker als de autisa

maar dat kan er ook aan liggen dat de malossi meer poorten heeft?
 
Uijldert 8-12-2009 21:15 Print reply

Posts: 294
Ok beter een malossi nemen dan, maar die krengen zijn rete duur als ze al te krijgen zijn. Hoe ben je aan die van jou gekomen gewoon tweddehands en laten honen ofzo?
 
kenny77 8-12-2009 21:22 Print reply

Posts: 29286
die wat ik heb is nog war moeilijker te vinden, is waarschijnlijk de snelste versie.
andere malossi's zijn weer langsamer dan de autisa

toevallig zat hij op een dt80 blok wat ik had gekocht, zat een nieuwe zuiger bij dus dat was wel handig.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-12-2009 om 21:25 uur.
 
Yamahadtmx50 8-12-2009 23:09 Print reply
Posts: 238
He kenny,

Ik heb die 70cc erop gezet.
was een heel gedoe om het een beetje af te stellen.
maar nu trekt ie echt als de malle, heb ondertussen al 100km gereden in een paar uur tijd.
Morgen ga ik weer een groot stuk rijden.
En dan ga ik proberen voor de gooi meeting een 70cc kop zien te regelen.
Ik heb trouwesn een luhoa rond, dat kan toch geen kwaad?
Me pa zei dat ik meschien maar een extra blokje moest kopen die open maken bewerken, 5 bak 4 plaats erin bouwen, en dan cilinder laten tunen, en dan een nieuwe carb nemen een 20mm ofzo.

Oh, en ik heb de top snelheid nog niet helemaal getest.
Maar tot nu toe is tot de 70 gekomen.
Daarmee moet ik nog me banden ff oppompen die zijn behoorlijk zacht:P
en een 70cc kop erop knalle.
Dan rijdt is wss een stukje harder.

Dit bericht is gewijzigd door Yamahadtmx50 op 8-12-2009 om 23:10 uur.
 
Yamaha dt 50 mx For the win!
kenny77 8-12-2009 23:16 Print reply

Posts: 29286
hey dat is goed nieuws.
Luhao rond vond ik zelf geen succes, mis je een hoop vermogen.
Ik heb 3 uitlaten getest en daarbij kwam ik tot de conclusie dan de luhao rond niet het koppel heeft wat de immi uitlaat heeft (waar ik laatst een foto van heb geplaatst) , maar ook niet het vermogen van een proma
Zit er een beetje tussen in.
70 kopje is inderdaad zeker beter aangezien je die met de diepe verbrandings ruimte hebt, dan scheelt het zeker een hoop!

Extra blokje is leuk, alleen voor te bewerken had je beter een polini kunnen kiezen (aangezien de spoelpoort timing beter uitkomt en de zuiger van de polini een stuk lichter is

Bij de airsal moet je wel uitkijken met het slotje van de zuiger als je de uitlaatpoort gaat verbreden, anders gaat het slotje door de poort van de uitlaat heen.

Maar als je zoveel geld uit gaat geven kan je het beter aan een 80 blokje uitgeven
Rijd toch net wat fijner, dat vind ik persoonlijk dan.
 
Kurzel 8-12-2009 23:25 Print reply

Posts: 2369
KENNY!!!!

geslaagd voor de theorie!
maar 1 foutje
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
kenny77 8-12-2009 23:26 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
KENNY!!!!

geslaagd voor de theorie!
maar 1 foutje


sow dat is netjes!!

gefeliciteerd alweer
 
Kurzel 8-12-2009 23:33 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


sow dat is netjes!!

gefeliciteerd alweer

hehe dankje!

kheb mezelf al op een nieuwe helm getrakteerd(eigenlijk meer omdat deze versleten was, maar dan nog)

zaterdag nog lessen, en daarna half januari pas weer, ivm met dat ik 2 weken vakantie heb, 20e tot 3e, en mevrouw van de rijschool 3e tot 16e ofzo..
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
kenny77 8-12-2009 23:42 Print reply

Posts: 29286
haha
Altijd leuk om kado'tjes te kopen voor je zelf.

Mhh dat is wel minder, maarja je ben in ieder geval goed op weg.
 
honda fryslan 9-12-2009 16:14 Print reply

Posts: 1914
ga tunen jij:P op naar de 25 pk:P
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
kenny77 9-12-2009 16:37 Print reply

Posts: 29286
ik laat tunen deze keer. :(
Naja uitlaat en cilinderkop heb ik voor gekozen om zelf te doen (maken dan, berekenen niet).

maargoed eerst nog even sparen voor de tune beurt en nieuwe wand



 
honda fryslan 9-12-2009 16:42 Print reply

Posts: 1914
wat wordt de setup voor volgend jaar?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
kenny77 9-12-2009 16:49 Print reply

Posts: 29286
gewoon een malossi cilinder'tje voor het mt8 blokje (cilinder blijft niet standaard natuurlijk)
aangepaste cilinderkop
opmaat uitlaat
versnellings bak ben ik nog aan het denken wat voor een laatst, ook de verhoudingen vaan een takegawa en kitaco versnellingsbak gevonden , moet nog eens kijken of ik daar wat mee kan.

binnenrotor van een cr250 (omdat ik die nog had liggen)
32mm carburateur en 33mm carburateur liggen hier ook al eens kijken welke het wordt, of toch nog kijken voor een keihin van een cr125 ofzo.

koppeling aanpasen naar 5 plaats
en dat blokje onder mijn nsr zetten.
gewoon om eens te proberen, de klasse is er toch en om altijd met mijn nsr blokje te rijden bij de sprint vind ik ook een beetje saai.

wordt voor mij dan ook meer voor de lol.
 
honda fryslan 9-12-2009 16:56 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
gewoon een malossi cilinder'tje voor het mt8 blokje (cilinder blijft niet standaard natuurlijk)
aangepaste cilinderkop
opmaat uitlaat
versnellings bak ben ik nog aan het denken wat voor een laatst, ook de verhoudingen vaan een takegawa en kitaco versnellingsbak gevonden , moet nog eens kijken of ik daar wat mee kan.

binnenrotor van een cr250 (omdat ik die nog had liggen)
32mm carburateur en 33mm carburateur liggen hier ook al eens kijken welke het wordt, of toch nog kijken voor een keihin van een cr125 ofzo.

koppeling aanpasen naar 5 plaats
en dat blokje onder mijn nsr zetten.
gewoon om eens te proberen, de klasse is er toch en om altijd met mijn nsr blokje te rijden bij de sprint vind ik ook een beetje saai.

wordt voor mij dan ook meer voor de lol.


rotor van cr250 zou ik niet doen.. of je moet onder de 12000 rpm willen rijden..

en waarom een 5plaatskoppeling? ik zou gewoon eerst met een 4plaats rijden.. (ik heb er nog geen problemen mee)
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 64 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved